چه عواملی بر قیمت دوربین مداربسته تاثیر می گذارند؟

در اینجا، به بررسی این نوع دوربین ها و آنچه که آنها را برای برخی مکان ها نسبت به سایرین منحصر به فرد و مناسب تر می کند، می پردازیم. عامل مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که دوربینهای تحت شبکه تصاویر شفاف تر و با کیفیت تری تولید میکنند. این دوربین ها به دلیل اندازه بسیار کوچکی که دارند، در هر کجا و مکانی نصب میشوند و تصویر شفاف و باکیفیتی را ضبط میکنند. به دلیل تنوع بسیار بالای دوبینهای مداربسته امنیتی خانگی، برای انتخاب مناسبترین دوربین باید به نیاز خود توجه کنید. این روزها بسیاری از مردم به دنیال خرید دوربین های مخفیانه هستند که در مکان هایی می توان قرار داد که جلب توجه نکند و از آن برای ضبط تصاویر و صدای افراد طوری که متوجه نشوند استفاده می شود. کاربران زیادی در نگاه اول به دنبال خرید دوربین مدار بسته ارزان هستند اما، اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که بدانیم، دوربین ارزان همیشه بی کیفیت است یا بر اثر زمان دچار افت کیفیت می شود و پس از بروز مشکل، در صورت استفاده از این دوربین ها، تصاویر ضبط شده کیفیت مناسب را نخواهند داشت و از تصاویر آن نمی توان برای شناسایی چهره افراد یا پلاک خودرو ها استفاده کرد، لذا کاربر نمی تواند هیچ استفاده ای از تصویر زنده یا ضبط شده دوربین بکند و در نتیجه دوربین مدار بسته، به یک وسیله ی بی مصرف برای کاربر تبدیل می شود.

هنگام انتخاب سنسور دو مشخصات اصلی سنسور در دوربین مداربسته وجود دارد که می توانید به دنبال آنها باشید. یک مزیت بزرگ دوربین های فاقد سیم ( که گاهی اوقات هنوز هم بی سیم خوانده می شود ) این است که می توانید آنها را تقریبا در هر جایی قرار دهید ، اما شما هنوز هم می خواهید مطمئن شوید که در محدوده Wi-Fi ، بلوتوث یا سایر اتصالات بی سیم هستید. حسن این تکنولوژی استفاده در پروژههای ترکیبی میباشد. ولی در ادامه توضیحی مختصر از سه مدل نصب دوربین ارائه می دهیم تا با آن کمی آشنا شوید. تمامی محصولات ما به صورت مستقیم وارد شده یا از واردکننده ها و تولید کنندگان تهیه می شود و شما قیمت بدون واسته را از ما دریافت می کنید که می تواند بسیار اقتصادی باشد.دلیل دیگری که بهتر است کار خود را به شرکت های معتبر بسپارید این است که با در دست داشتن گارانتی معتبر از خدمات آن بهرمند شوید.

در آن سالها بیشتر به عنوان نظارت در پایگاه های فضایی و ارسال تصویر از فضا استفاده می شد. شاید بتوان از گارانتی و خدمات پس از فروش دوربین مدار بسته، به عنوان پاشنه آشیل یک شرکت یاد کرد. بلکه باید بتوان تصویری با وضوح بالا و با کیفیت از دوربینهای مداربسته موجود به دست آورد. اساسا این دوربینها باید به یک ضبط کننده دیجیتال ویدیو (DVR) وصل شوند تا بتوان ویدیوهای آنها را پردازش و ذخیره کرد. اینکه از کدام یک از این دو مدل برای پروژه های مدار بسته استفاده کنیم، نیاز به توضیح بیشتری دارد. این نوع دوربین ها از دو زاویه دید مختلف برخوردار هستند. هر کدام از این دسته بندیها مدلهای مخصوص فضای داخلی و خارجی دارند که بسته به محیط مورد استفاده، باید آن را انتخاب کنیم. قبل از خرید دوربین مدار بسته خوب است که در مورد ویژگی ها و عواملی که بر کیفیت عملکرد و قیمت دوربین مداربسته تاثیر می گذارند، آگاه شویم و با اطلاعات بیشتری نسبت به خرید دوربین مدار بسته اقدام کنیم. با توجه به نوع کارکرد دوربین مدار بسته ، که از نوع آنالوگ باشد یا این که تحت شبکه کار کند ، نسبت به خرید یکی از این دو دستگاه اقدام نمایید.

دوربین های 2 و 3 مگاپیکسلی می توانند تصاویری با کیفیت بسیار بالا سایت xenoncctv ارائه دهند. با خریددوربین مدار بسته از شرکت های بزرگ تر، خدمات کامل تری ارائه می کنند و می توانید با خیال آسوده تری از دوربین های مدار بسته و پشتیبانی شرکت تامین کننده آن استفاده نمایید. دوربین های با لنز موتور دار قابل چرخش بوده و می تواند در زوایای متفاوت تصویر برداری کنند. عامل مهم دیگری که پیش از خرید دوربین مدار بسته باید به آن توجه کنید، موجود بودن برند دوربین و مدل دستگاه مورد نظر در بازار است. همانطور که گفته شد شما باید محل نصب دوربین را انتخاب کنید، آیا میخواهید دوربین مداربسته را در خانه نصب کنید، یا در کوچه و یا در یک محیط اداری؟ و کاملا برعکس، دوربین های امنیتی سیم کارتی ساده و آسان برای نصب هستند، حتی اگر شما یک مبتدی باشید.در زیر مراحل گام به گام راه اندازی دوربین های مداربسته سیم کارتی و برخی عوامل مهمی که باید در نظر بگیرید آورده شده است. تکنولوژی HD-SDI یکی از زیر شاخههای تکنولوژی SDI است که اولین بار در سال 1998 برای انتقال تصاویر با کیفیت HD و Full HD مورد استفاده قرار گرفت. نوع نیاز، میزان بودجه، تعداد یوزر هایی که می خواهند تصاویر را مشاهده کنند، انتقال تصویر از بستر اینترنت، تعداد روز هایی که می خواهیم تصویر ضبط شده روی dvr داشته باشیم، میزان هوشمند بودن سیستم و بسیاری موارد دیگر را باید پیش از خرید دوربین مدار بسته در نظر بگیریم.

تکنولوژی TVI قادر است سیگنالهای دیجیتال را به آنالوگ تبدیل کند و باعث افزایش مسافت ارسال و کاهش هزینهها میشود. دوربین مداربسته آنالوگ، یک تجهیز الکترونیکی است که برای دریافت تصاویر و تبدیل آنها به سیگنالهای الکترونیکی از آن استفاده میشود که این کار در دوربینهای مداربسته به وسیله حسگر الکترونیکی دوربین یا Imaging Sensor صورت میپذیرد تیپ این حسگر میتواند یکی از انواع CCD یا CMOS باشد. کارشناسان واحد پروژه شرکت پس از بررسی، بازدید و آنالیز پروژه و همچنین بر اساس نیاز مشتری و میزان بودجه ای که کاربر برای تجهیز سیستم کنار گذاشته است، اقدام به طراحی و جانمایی و برآورد پروژه دوربین مدار بسته می نماید. پس از اتمام طراحی و جانمایی پروژه، پیشنهاد فنی و مالی فروش دوربین مدار بسته برای پروژه تهیه شده و برای کاربر ارسال می شود و همچنین در پروژه های بزرگ تر، پروپزال شیوه نصب و راه اندازی و جانمایی و برآورد پروژه بهمراه پیشنهاد فنی و مالی برای کارفرما ارسال می شود. برای انتخاب یک سیستم نظارت تصویری مناسب، باید به قیمت دوربین مدار بسته توجه ویژه داشته باشیم اما این بدین معنی نیست که، ارزان ترین دوربین را انتخاب کنیم، بلکه بهترین شیوه برای خرید دوربین، انتخاب مناسب ترین دوربین با بهینه ترین قیمت برای پوشش مکان مورد نظر می باشد.

نصب دوربین مداربسته یکی از حرفه های به روز و محبوب جوانان است و به همین دلیل دوره آموزش نصب دوربین مداربسته طرفداران بسیاری دارد. این تکنولوژی راهکار جدیدی است برای رفع مشکل دوربینهای آنالوگ همانطور که میدانید، رزولوشن تصویر یکی از بزرگترین نقاط ضعف دوربینهای آنالوگ بوده و به همین دلیل این تکنولوژی جدید پا به عرصه دوربینهای مداربسته گذاشت. این نمونه دوربین ها عموما بدون لنز هستند و با توجه به محیط و کاربرد این دوربین لنز متناسب برای آن باید انتخاب شود. با توجه به توسعه سیستم ها و همچنین تعدد برند های دوربین مدار بسته موجود و تنوع قیمتی، می توان گفت که در هر سطحی می توانید از سیستم دوربین مدار بسته برای پوشش نقاط حساس استفاده کنید. در سوی دیگر در پروژه هایی که نیاز کارفرما، نیاز نظارتی است می توان از دوربین های اسپید دام در کنار دوربین های ثابت با لنز ثابت برای پوشش مکان مورد نظر استفاده نمود.

شرکت های زیادی در زمینه فروش دوربین مدار بسته در کشور فعال هستند که هر کدام به زعم خود، یکی از موفق ترین و بهترین ها هستند اما زمانی که هر کدام از این شرکت ها را بررسی می کنیم به عامل مهم و حیاتی خدمات پس از فروش و گارانتی می رسیم. برای خرید دوربین مدار بسته باید به موارد مختلفی توجه کنیم. برند های خوب زیادی در بازار دوربین مدار بسته جهانی وجود دارند که هر کدام مزایای متعددی دارند اما نکته مهم این است که برای خرید دوربین مدار بسته باید، برندی را انتخاب کنید که در کشور موجود باشد تا در صورت بروز مشکل برای دستگاه یا دوربین، بتوانید آن را با مدل دیگری از همان برند جایگزین نمایی و مجبور به جایگزین کردن دوربین خود با یک برند جدید دیگر نباشید. یکی از مزایای دوربین مداربسته آنالوگ این است که در نور کمتر، عملکرد بهتری نسبت به انواع دیگر دارد. مواردی که ذکر شد از دیگر انواع دوربین های مدار بسته هستند که توضیح درباره همه آن ها ممکن نیست به همین خاطر به ذکر نام آن ها اکتفا کردیم. پس از اینکه اهمیت استفاده از دوربین مداربسته و سیستم های نظارتی برای پوشش مناطق حساس برای کاربر مشخص شد و به این نتیجه رسید که در هر موقعیتی که هست باید از دوربین مداربسته متناسب با نیاز خود استفاده کند، نوبت به خرید دوربین مدار بسته می رسد.

عیب یابی تجهیزات در این سیستم نیز نسبت به تکنولوژیهای آنالوگ HD دیگر به مراتب پیچیدهتر است و البته قیمت آن امکان رقابت را از این سیستم تا حد زیادی گرفته است. سرور دوربین مداربسته نیز از جمله تجهیزات دوربین مداربسته است که استفاده از آن اختیاری است. دوربین مدار بسته مخفی با نام دوربین نظارتی مخفی و دوربین جاسوسی نیز شناخته میشود، که به لنز سوزنی نیز مشهور هستند. سیستم های نظارتی قابلیت کاربرد در بخش های گوناگونی همچون شخصی، تجاری، اداری، شرکتی، سازمانی، دولتی و شهری را دارند و از پرکاربردترین و شناخته شده ترین آن ها، سیستم پالایش تصویری در سامانه کنترل ترافیک است. این نوع دوربین در بازارهای ایران هم با نام بولت شناخته شده است. از آنجایی که اطلاعات به صورت دیجیتال در این تکنولوژی انتقال پیدا میکند و هیچ تبدیلی روی آن صورت نمیگیرد. به عنوان مثال مدیر یک مدرسه می خواهد راهرو های ساختمان کلاس ها را با دوربین مشاهده کند تا در ساعت زنگ تفریح هیچ دانش آموزی در آنجا حضور نداشته باشد این یک نیاز نظارتی است. این واحد بصورت بسیار مدرن و مکانیزه اداره میگردد، به گونه ای که به هیچ عنوان تاخیری در ارائه خدمات به مشتریان بوجود نیاید.

تفاوت بنیادین این سیستم ها ارتقا کیفیت و رزولوشن است که بر اساس آن نیاز کاربری و احراز هویت تغییر بسیاری کرد. دوربین های دام اغلب برای کاربری های داخلی و مسقف مناسب هستند. دوربین هایک ویژن مدل DS-2CE76D0T-ITMFS جزو دوربینهای دام است و برای نصب در محیطهای داخلی و بیرونی مناسب است. برای مثال نصب دوربین های مدار بسته کوچک و مخفی برای محیط بیرونی ساختمان ها اصلا مناسب نیست چرا که دوربین هایی با اندازه ی بزرگ تر سارقان را از محل دور می کنند و باعث رعب و وحشت آن ها می گردند. استفاده کنید و از دوربین های معمولی تر برای پوشش نقاطی که نیاز به دید کلی می باشد استفاده نمایید. اگر می خواهید از دوربین برای پوشش کلی فضاها و تصویر برداری کلی از مناطق مورد نظرتان استفاده کنید می توانید از دوربین های معمولی با لنز ثابت استفاده نمایید در این حالت می توانید دوربین هایی که قیمت مطلوب تری دارند را انتخاب کنید. به صورت کلی از نظر تکنولوژی دوربینهای مداربسته را میتوان به دسته بندی زیر تقسیم نمود. به دلیل ضد آب بودن دوربین و تحمل 60 درجه گرما بالای صفر و 40 درجه سرما زیر صفر،قابلیت استفاده در سردخانه ها ،مناطق بارانی و گرمسیری را دارد که به معنی استفاده کاربردی همگانی است.

در واقع، حتی بی کیفیت ترین و ضعیف ترین دوربینهای تحت شبکه، رکوردهای با کیفیت تری از دوربینهای HD تولید میکنند. دوربینهای wifi به دو دسته تقسیم میشوند : الف – دوربین مداربسته بدون دستگاه مرکزی : این دوربینها از طریق تکنولوژی wifi به یک اکسس پوینت wireless متصل میشوند و تصاویر را در شبکه پخش میکنند . به همین دلیل هم آنها را در فضاهای خارج از دید، به صورت شی غیرقابل شناسایی جاساز میکنند. در سیستمهای HD-SDI انتقال تصویر در فواصل زیاد همراه با افت کیفیت تصاویر ویدیویی میباشد لذا فاصله مناسب جهت انتقال تصویر با کیفیت مورد قبول در گروه اول حداکثر 100 متر میباشد و در متراژهای بالاتر از 100 متر به دلیل افت کیفیت تصویر نیاز به تقویت کننده وجود دارد. اگر شما نیاز به تصویرهای با کیفیت بالای 5 مگاپیکسل دارید و وضوح تصویر با فاصله زیاد نیاز دارید میبایست از این نوع دوربین مداربسته استفاده کنید. بخصوص در جاهایی که تعداد دوربین ها زیاد است و یا فاصله دوربین ها تا DVR زیاد می باشد و متراژ کابل کشی زیاد است، این مورد بسیار تاثیر گذار است. HD-CVI (High Definition composite Video Interface ) تکنولوژی برای ارائه تصاویر با رزولوشن HD بر روی بستر کابل کواکسیال که محدودیتهای دوربینهای آنالوگ از جمله ارائه تصاویر تا رزولوشن 1080P ارتقا داد.

برای پوشش مناطقی که می خواهیم دید نظارتی داشته باشیم، می توانیم از دوربین های ثابت با لنز ثابت و یا حتی دوربین های متحرک استفاده کنیم. این دوربین ها به یک رابط اترنت مجهز گردیده اند، با بکارگیری این مدل از دوربین ها قادر خواهیم بود تصاویر را بصورت زنده در هر نقطه از جهان مشاهده کنیم. اطلاعات همچنان به صورت آنالوگ انتقال پیدا میکند اما نوع کدگذاری آنها متفاوت است و میتوان با حجم بیشتری انتقال اطلاعات را انجام داد در نتیجه تصویری با رزولوشن بالاتری را دریافت خواهیم کرد . این بسته به فرآیندی دارد که در کارخانه در حال انجام می باشد. شرکت ایمن تصویر امرتات از شرکتهای صاحب نام در زمینه واردات و پخش عمده سیستمهای حفاظتی و نظارتی است که فعالیت خود را از سال 1385 با نام ایمن تصویر پویا آغاز و با کسب امتیاز نمایندگی انحصاری بیش از 6 برند بین المللی در ایران توانسته است نام خود را در بین 5 شرکت برتر ایران در این حوزه تثبیت نماید.

درزمانی که جهان با افزایش مداوم جرم دستوپنجه نرم میکند، دوربینهای مداربسته بهعنوان دستگاههای نظارتی به بازار آمدند تا با شیوه مخفیانه خود و یادآوری نگاههای جاسوسی، انقلابی در زندگی مردم ایجاد کنند. دوربینهای 4 IN 1 برایتون قادر به ارائه خروجی تمام تکنولوژیهای موجود در بازار میباشند، به عنوان مثال یک دوربین UVC برایتون دارای خروجی AHD وCVIوTVI و آنالوگ میباشد. به عنوان مثال تصور کنید که می خواهید یک ساختمان چند طبقه را با دوربین مدار بسته پوشش بدهید. دوربین مدار بسته ارزان قیمت یا سیستم نظارت تصویری هوشمند و کارا؟ بررسی مزایا و معایب سیستم پیشنهادی، امکان توسعه سیستم دوربین مدار بسته، گارانتی، برآورد حدودی زمان اجرای پروژه و بسیاری موارد دیگر در پروپزالی که توسط واحد پروژه و فروش دوربین مدار بسته شرک پرشیا سیستم تهیه می شود به مشتری ارائه می گردد. این دوربینها به گونهای نصب میشوند که از دید افراد پنهان بمانند یا به شکل وسیلهای دیگر در میآیند، تا قابل شناسایی نباشند. البته این شرکت توانست در سال 2014 به صورت حرفهای وارد عرصه رقابت در بازارهای جهانی شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار