دو نوع کیس دوربین موجود است

هم چنین یکی از نکات مهم نصب صحیح دوربین مداربسته است و حتما باید دوربین ها در زوایای مناسب نصب شوند تا نقطه ی کوری باقی نماند . از جمله کنترل میزان ترافیک در خیابان ها و ارسال اطلاعات توسط GPS به رانندگانی که قصد عبور از مسیر آن خیابان ها را دارند.تحت نظارت قراردادن تصادفات و شناسایی جرایم رانندگی حداقل کاربرد های دوربین مداربسته در کنترل وسایل نقلیه هستند. با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و نیاز مبرم به تأمین امنیت، نظارت تصویری و همچنین بالا رفتن آگاهی و دانش مردم استفاده از این سیستم امنیتی به سرعت همهگیر شده است. خوشبختانه ورود به این شغل نیاز به تحصیلات آکادمیک نداشته و تنها می بایست با آموزش دوربین مدار بسته مهارت های مورد نیاز برای نصب و تنظیم دوربین های مدار بسته را کسب کرده و وارد بازار کار شوید. محصولات الکترونیکی و به ویژه دوربین مداربسته ضد آب لازم است تا در برابر ورود گرد و خاک و به ویژه ورود مایعات مقاوم باشد تا از بروز هرگونه مشکلات در سخت افزار دستگاه و همچنین تار شدن لنز دستگاه و در سایر موارد تار شدن ال سی دی ها جلوگیری نماید. زیرا دوربین های مداربسته برای موارد تجاری یا صنعتی در حد بالایی نبودند.

دو راه دارید یا دوربین مدار بسته ایی با لنزهای زاویه دید عریض انتخاب کنید تا تعداد دوربینهای موردنیاز برای پوشش فضای موردنظر شما را کاهش دهد یا چندین دوربین برای افزایش دسترسی خود خریداری کنید. افراد و شرکتهای مختلف با توجه به بودجه ای که برای خرید دوربین مداربسته تعیین کردهاند، میتوانند یکی از آنها را انتخاب و خریداری کنند. مسیرهای کابل های دوربین مداربسته HDCVI را می توان همانند دوربین های منداربسته استاندارد با استفاده از ویدیو بالون در کتابل CAT5 ساخت. سنسور تصویر استفاده شده ار این دوربین ساخت شرکت SONY می باشد و تصاویر شب این سنسور بسیار عالی می باشند. خروجی فرکانسی این دوربین ها با توجه به برد آنها متفاوت است اما امروز استفاده از آنها تا حد زیادی محدود شده است. این دوربین ها نسبت به دوربین های دیگر پر هزینه تر و البته تخصصی تر هستند.

دلیل اینکه به این سیستمها مداربسته گفته میشود این است که در دوربینهای مداربسته به غیر از دستگاه مرکزی ضبط یا نمایش، هیچ دستگاه یا فرد دیگری توانایی مشاهده یا ضبط تصاویر را نخواهد داشت. اما حال باز هم دوربین مداربسته سامسونگ در بازار به فروش میرسد. تمامی دوربینهای بیسیم به همراه نرمافزار و همینطور دستورالعمل نصب به فروش میرسند. برخی از خودروهای خارجی در هنگام خرید به همراه دوربین خودرو ارائه می شوند و برخی دیگر از خودروها این آپشن را نداشته و خود فرد بایستی اقدام به خرید و نصب دوربین بر روی اتومبیلش نماید. شما می توانید با خرید یک دوربین مداربسته چشم ماهی در تعداد دوربین های مورد نیاز خود صرفه جویی کنید. دوربین مداربسته پلاک خوان یک نوع دوربین مداربسته است که به شکلی بسیار حرفه ای طراحی شده است و شما با استفاده از آن می توانید به راحتی هرچه تمام پلاک های خودروهای مختلف را تشخیص دهید و به این ترتیب می توان اجازه ورود و خروج به مکان های مختلف را به یک خودرو داد. کتنولوژی colorVu یا همان دید در شب رنگی به شما کمک میکند تا همه چیز را واقعی تر از آنچه که تصور می کنید ببینید. اشاره دارد. دوربینهای بیسیم از طریق Wi-Fi ارتباط برقرار میکنند، در حالی که دوربینهای معمولی سیمی از سیم برای انتقال تصاویر خود استفاده میکنند.

خود دارد و بدون شک می توان با گذراندن این دوره وارد بازار پرکار این شغل شد. در بخش HTTP PORT عدد 80 را وارد کنید. علاوه بر این دوربین DS-2CE76D0T-ITMFS دارای قابلیت ضد نور برای بهبود کیفیت تصاویر و اصلاح آن نیز میباشد لذا شما میتوانید به راحتی محیط مورد نظر را تحت کنترل خود داشته باشید و تصاویری کاملا شفاف و منحصر به فرد از محیط دریافت نمایید. نیز مجهز می شوند تا گزینه های به مراتب بیشتری برای امنیت به شما ارائه شود. در این بین محصولاتی که دارای برند معتبر با گارانتی مشخص و خدمات پس از فروش هستند اطمینان بیشتری را به خود برای خرید جلب می­کنند. ویلا و باغ های شما نیز باید امنیت شان تامین شود و در مقابل تهدیدات باید ایمن گردند بسیاری از افراد برای تامین ایمنی باغ و ویلای خود از سرایدار و نگهبان استفاده می کنند ومعمولا اتاقی را در گوشه باغ برای سرایدار تعبیه می کنند و نیروی انسانی را برای محافظت از سرمایه های خود دخیل می کنند.

این دوربینها میتوانند به صورت ۲۴ساعته تمام محیطهای تحت پوشش خود را زیر کنترل داشته باشند و هرگونه جرمی که اتفاق میافتد را ثبت و ضبط کنند. شما باید به این توجه کنید که دوربین را برای چه کاری می خواهید مثلا برای کنترل منزل یا برای کاربرد صنعتی ، برای کنترل ترافیک یا اینکه برای کنترل نقل و انتقالات ، ورودی ها یا خروجی ها می خواهید که هر کدام دوربین مخصوص خود را با قابلیت های منحصر بفرد خود را دارند. در نقل و انتقلات عمومی از دوربین مداربسته برای جلوگیری از حوادثی که ممکن است در اثر خارج از دید بودن محل صورت بگیرد استفاده می شود. دوربین های حرارتی انتخابی ایده آل برای جلوگیری از وقوع حوادثی همچون آتش سوزی، بیش از حد گرم شدن تجهیزات، آسیب های ناشی از انجماد، و بسیاری از عوامل مخرب دیگر می باشند. در صورت وقوع جرم، فیلم های ویدئویی می توانند به نیروی انتظامی کمک کنند تا تحقیقات و بعداً شواهدی را برای پیگرد قانونی در دادگاه قانونی ارائه دهد.

اما از آنجا که فرایند جمع آوری نور در این دوربین ها بسیار بهینه شده است، قابلیت این را دارند تا در مکان های با نور کم هم تصاویر واضح و خوبی ارائه دهند. حتی با نور محیطی بسیار کم (مانند نور از ستارگان) هنوز دوربین کامپوزیت Starlight قادر به تولید یک تصویر رنگی کامل است. در سال 1875 کری، یک مخترع آمریکایی اولین تلویزیون ساده را ساخت که شاید بتوان آن را اولین جرقه در شکل گیری زیر ساخت دوربین مداربسته آنالوگ ، دانست. دوربین مداربسته مینیاتوری، دوربینی می باشد که اندازه کوچکی دارد. این مدل دوربین مداربسته در واقع دوربین های آنالوگی هستند که پرت خروجی شبکه نیز در آن ها تعبیه شده است. این دوربین ها به صورت گنبدی شکل هستند به همین خاطر به آنها دام گفته می شود. شما با خرید این محصول دیگر نگران از دست دادن دارایی هایتان نباشید. ورود غیر مجاز: به وسیله ی این ویژگی میتونه محدوده ای فرضی و خاص بکشید و در صورت ورود یا خروج شخصی به این محدوده شما آگاه خواهید شد. در کارخانجات صنعتی نیز از دوربینهای مداربسته در محل ها یا مراحلی از کار که حضور فیزیکی انسان خطرناک،دشوار یا حتی غیر ممکن است نیز بهره گرفته می شود.

گاهی در ساختمان نه تنها از طریق دزدان و افراد سودجو، بلکه از سمت برخی از ساکنین نیز میتواند اعمال اشتباهی رخ دهد و مدیر ساختمان باید آن فرد سایت xenoncctv را پیدا کند. امروزه با وجود اینکه اهمیت نظارت کردن بر تصاویر به سمت انتقال تصاویر (ویدئو) بر بستر شبکه و IP متمرکز شده و سوق پیدا کرده است، اما طراحی دوربینهای مداربسته با دوربینهای آنالوگ، هنوز هم میتواند برای کاربردهای نظارتی زیادی بسیار کارآمد و مؤثر باشد، به ویژه برای کاربردهایی که بودجه و هزینههای آن حائز اهمیت است. اگر میخواهید دوربین مداربستههایی که خریدهاید، مفید و کاربردی باشند، باید دستگاه DVR باکیفیت و مناسب را در سیستم نظارت تصویری خود استفاده کنید؛ در غیر این صورت، مشکلات عمدهای در ضبط و ذخیره تصاویر ویدئویی دوربین مداربسته به وجود خواهد آمد.

این دوربین ها از نظر ظاهر مشابه دوربین های دام هستند، اما با این تفاوت که قابلیت چرخش دارند و بسیار پیشرفته تر می باشند. این نوع از دوربین ها اندازه نسبتاً کوچکی دارند (۲ تا ۲٫۵ اینچ) و به خاطر لنز ثابت شان، میدان دید محدودی دارند. تفاوت اصلی این دو سیستم مداربسته در نحوه ارسال اطلاعات انهاست. دوربین مدار بسته – دوربین مدار بسته ارزان قیمت : دوربین مداربسته چیست و لیست قیمت انواع دوربین مدار بسته خانگی و صنعتی به همراه معرفی جامع انواع دوربین مداربسته با لیست قیمت دوربین مدار بسته خانگی حرفه ای و لیست قیمت دوربین مدار بسته ارزان خانگی . از طریق تلفن همراه یا شبکه اینترنتی می توان به راحتی تصاویر دوربین مدار بسته آی پی را دریافت کرد. در محوطه ی اطراف ساختمان به خاطر پارک خودروی اهالی و ساکنین و یا مواردی از این دست می توان دوربین نصب کرد. محصولات تولیدی شرکت داهوا علاوه بر داشتن گواهینامه ISO 9001 سیستم های مدیریت کیفیت، و برخی از گواهی نامه های بین المللی مانند UL، CE، FCC را نیز دارد که این نشانی از کیفیت بالای این محصولات دارد. شرکت داهوا در مقام دوم برند دوربین های مدار بسته ی جهان قرار دارد .محصولات داهوا با داشتن بالاترین کیفیت های نرم افزاری و سخت افزاری رقیب بسیار قدرتمندی برای بقیه برندهای مطرح جهان است و یکی از فاکتور های تمایز و مهم آن قیمت مناسب نسبت به کیفیت میباشد.

شبکه ارغوان دوربین مداربسته بیسیم را با توجه به نوع نیاز و بودجه شما معرفی می کند. دوربین مداربسته مخفی که بشکل شارژر تلفن همراه ساخته شده . که نتیجه آن وضوح هر چه بیشتر تصاویر است. دوربین مداربسته دیجیتال عبارتی است که هر روز بیش از دیروز به گوش مشتریان می خورد. هفت سال بعد اولین تبلیغ دوربین مداربسته در سال ۱۹۴۹ برای محصولی با نام “وریکون” ساخته شد . دوربین خودرو وسیله ای است که در چند سال اخیر مورد توجه و استفاده بسیاری از افراد در سراسر دنیا قرار گرفته است. اگر دوربین مداربسته را در قسمتی از پارکینگ می خواهید نصب کنید که زیر سقف نیست و در معرض بارش برف و باران قرار دارد ، باید دوربین مداربسته ضد آب تهیه کنید . دوربین مینیاتوری: این محصول کوچکترین دوربین حفاظتی مداربسته موجود در بازار بهحساب میآیند. چارت ولتاژ توسط پردازنده به سیگنال ویدئویی تبدیل شده و این سیگنال در نمایشگر به نمایش در میآید. در ادارات، فروشگاه ها، مراکز تجاری، کارخانجات، بیمارستان ها، دانشگاه ها، مدارس، مترو و غیره به نصب، تعمیر و سرویس دوربین های مدار بسته بپردازید. از نظر بازار کار می توان گفت نصب دوربین مدار بسته در ایران و سایر کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است بطوری که استفاده از دوربین مدار بسته از طرف اداره اماکن در ایران برای ساختمان های اداری، مراکز تجاری، موسسه ها، مغازه ها و فروشگاه ها اجباری می باشد که این خود به تنهایی باعث بهتر شدن بازار کار شغل نصاب دوربین مداربسته شده است.

برای انتخاب یک دوربین مدار بسته حرفه ای المان های مختلفی وجود دارد که هرکدام ممکن است مورد انتظار شما باشد به طور مثال ممکن است شما به دنبال کوچکترین دوربین مدار بسته باشید. بطور مثال می توان به دوربینهای دستگاه های خود پرداز اشاره کرد که برای شناسایی جرایمی چون وارد کردن تصادفی رمز کارت اعتباری کاربرد دارد. این سری از دوربین ها، اینترنت خود را از طریق سیم کارت تامین می کنند و بر مبنای تکنولوژی ۳G و ۴G کار می کنند، عملکرد آن ها به این صورت است که اگر در هنگام رخ داد وقایع آنتن و اینترنت قطع شوند، پس از وصل اینترنت می توانند کلیه رخ دادهای زمان قطع اینترنت، از طریق اینترنت سیم کارت به نرم افزار انتقال تصویر ارسال کنند. امروزه از این سامانهها برای حفاظت و نظارت از محیطهایی استفاده میشوند که نیاز به کنترل دارند مثل : اماکن مهم، اماکن پرتردد و پرخطر، موزهها، فروشگاهها، زندانها، فرودگاهها، ایستگاههای مترو و راه آهن، بیمارستان ها، مدارس، ساختمانهای مسکونی، کارخانه ها و مراکز صنعتی، مراکز خرید، اتوبانها و… در دو دهه اخیر استفاده از دوربینهای مداربسته در نقاط مختلف کشور بسیار رواج پیدا کرده است بهگونهای که امروزه تقریباً تمام محیطهای مسکونی (برای کنترل و نظارت بر کودکان)، محیطهای عمومی، محیطهای آموزشی و اداری و سایر ارگانها از این سیستمها استفاده میکنند.

انعطاف پذیری : سیستم مداربسته دیجیتال از انعطاف پذیری به مراتب بالاتری برخوردار است. با این حال، نظارت یکی از اقداماتی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و از محبوبیت بالایی برخوردار است. دوربین مداربسته یا CCTV، که خلاصه شده عبارت انگلیسی Closed Circuit Television است، در واقع تعریفی از یک سیستم تلویزیونی است که در آن سیگنالها بهصورت عمومی توزیع نشده و تحت نظارت هستند. و برای ضبط تصاویر از یک مکان ثابت و منطقه خاص کاربرد دارند. در بسیاری از موارد تصاویر با دید در شب رنگی می توانند کمک شایانی را به ما برای تشخیص جزئیات تصاویر در شب انجام دهد. بطور مثال در متروها از دوربین مداربسته برای کنترل درهای ورود و خروج مسافران به منظور اطمینان از اینکه مسافر از در عبور کرده است و یا موارد مشابه آن در اتوبوس ها و قطارهای شهری. موارد استفاده فروشگاه و خرده فروشی ها ، لابی هتل و آپارتمان ها، اماکن عمومی، انبارها و دفاتر. این دوربین ها، کارآیی بسیار نزدیک به دوربین های بولت را دارند، اما در برخی از محیط ها، بنا به کاربرد بهتر است از دوربین مداربسته دام استفاده کنید، به عنوان مثال دوربین دام، بیش تر در محیط های داخلی استفاده می شود چرا که به علت شکل کیس گنبدی آن، بر روی سقف و کناره ی ( کنج ) دیوار به راحتی نصب می شود، البته این دوربین، معمولا از استاندارد های ضد ضربه و ضد آب، پشتیبانی می کند که استفاده از آن را در محیط خارجی آسان تر کرده است.

دوربینهای مداربسته آنالوگ به صورت کلی از بدنه، لنز، برد آنالیز، تولید تصویر و کابل ارتباطی تشکیل شده­اند. دوربین های Box معمولا فاقد دید در شب هستند اما در حالت کلی تصاویر بسیار مناسبی در محیط کم نور می توانند ثبت کنند. دوربین های مداربسته ی بی سیم به طور کلی به دو دسته ی بی سیم آنالوگ و بی سیم دیجیتال تقسیم می شوند. در واقع انتخاب محل یکی از مهمترین مرحله های نصب دوربین های مداربسته به شمار می رود، اگر در این مورد توجه خاصی انجام نشود، حتی با دوربین های خاص نیز نمیتوان بازدهی مناسب را دریافت کرد. با توجه به ضد آب بودن بدنه (IP66 بودن) این دوربین ها و شکل خاصشان این دوربین های برای محیطهای بیرونی یا شرایط سخت آب و هوایی مناسب هستند. پس از انتخاب دوربین های مناسب با توجه به محیط و کاربرد دوربین ها به سراغ نصب میرویم. دوربین های باکس با توجه به لنز خارجی که دارند به راحتی می توانند تصاویر با کیفیت مناسب در اختیار کاربران قرار دهند. این دوربین در گروه بولت قرار میگیرد و به راحتی میتوان آنرا روی دیوار یا سقف بدون نیاز به پایه جداگانه متصل کرد. به نوعی این دوربین ها را می توان به دو دسته از لحاظ ثبت و ذخیره تصاویر تقسیم بندی کرد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار