وسایل مورد نیاز برای نصب دوربین مدار بسته

در ادامه به چالش های پیش روی شرکت های ایرانی که باید به صورت شفاف نسبت به ارایه راه حل برای آن اقدام کند اشاره خواهیم کرد. در این سیستم محل تبدیل نور به الکتریسیته که دقیقا در مقابل لامپ تشدید کننده نور قرار می گیرد، فتوکاتد نام دارد و قطر آن در سیستم های دوربین های دید در شب 25 میلیمتر می باشد. محل پیچهای دوربین مداربسته را روی دیوار علامتگذاری کنید. رزولوشن دوربین نیز یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. یکی دیگر از بهترین دوربینهای مدار بسته در شب که به شما معرفی میکنیم دوربین مدار بسته CleverLoop میباشد. دوربین مدار بسته Arlo یکی دیگر از بهترین دوربینهای مدار بسته در شب میباشد که به راحتی با استفاده از این دوربین میتوانید تصاویر مناسبی را ثبت کنید. اما یکی از مواردی که برای بکار گیری این تجهیزات بسیار مهم می باشد مرحله نصب آن می باشد که دراینجا برای برخی از کاربران سؤال پیش می آید که آیا برای نصب آن دوربین ها از چه نصابی استفاده کنیم تا از نظر فنی ، کار نصب را بدرستی انجام دهد و از نظر اخلاقی در وضعیت مناسبی باشد تا مشکلی از نظر سرقت اطلاعاتی نداشته باشیم؟

ادعا هایی که اگر به صورت دقیق بررسی نشود تنها موجب تمسخر آن از سوی متخصصین آگاه شده و دستمایه طراحی کاریکاتور می شود و پیاده سازی تکنولوژی در ورزش حتی اگر تحقق پیدا کند، سرنوشتی مشابه با بازار های انحصاری خودرو و لوازم خانگی پیدا خواهد کرد. اگر میخواهید در شب و در تاریکی دوربین مدار بسته از شما محافظت کند، باید به سراغ دوربینهایی بروید که دید در شب بسیار مناسبی دارند. اما نکته ای که سیستم VAR را بسیار پیچیده می کند، لزوم پیاده سازی قابلیت بازپخش به صورت چند کاناله از حداقل 4 و حداکثر 32 کانال به صورت همزمان و با لدرنگ از ورودی پخش زنده و نه فایل ویدیویی از قبل ضبط شده است که بازپخش تمامی کانال ها که زوایای مختلف یک صحنه حساس داوری را نمایش می دهد، باید در حد میلی ثانیه با یکدیگر همزمان سازی یا Sync شده باشد چرا که داوران جهت تصمیم گیری در خصوص یک صحنه، باید زوایای مختلف را به صورت کاملا همزمان مورد بررسی قرار دهند و امکان پس و پیش بودن بازپخش تصاویر از کانال های مختلف وجود ندارد. حقوق مالکیت یا به اصطالح Patent عمده نرم افزار ها و روش های مورد استفاده در سیستم VAR از سوی شرکت های انگشت شماری در جهان به مدت 20 سال ثبت بین المللی شده است که همین مساله باعث ایجاد انحصار برای برخی از شرکت های بین المللی و غول های رسانه ای شده که این موضوع یکی از موانع اصلی بومی سازی به خصوص در بخش نرم افزار این سیستم در کشور های مختلف است.

اصلی ترین نقطه قوت این سیستم ها امکان انتقال تصویر با کیفیت های به مراتب بالاتر نسبت به سیستم سایت xenoncctv های آنالوگ است. این نور موجود ساخته شده از فوتون ها بوده و در لامپ فوتونی جمع آوری می گردد و سپس به الکترون تبدیلی می شود. متاسفانه تاکنون شاهد این بوده ایم که افرادی از سیاست های کشور مبنی بر حمایت از تولید داخل و حمایت از نخبگان علمی سو استفاده کرده و از طریق ظرفیت برنامه های صدا و سیما جهت تبلیغ و معرفی محصولات خیالی خود بهره برداری می کنند که ساخت خودرو آبسوز یا ساخت بوگاتی ملی و معرفی کودکان نخبه ایرانی که در بخش هایی از منزل خود موفق به غنی سازی اورانیوم یا طراحی خودرو برای شرکت تسلا شده اند، تنها چند نمونه از آن است که این موارد ممکن است سایر دستاوردهای واقعی و ممتاز تولید دانش بنیان در کشور را هم خدشه دار کند. در واقع دوربین مادون قرمز در محیطهایی که نور به صفر میرسد فعال بوده و میتواند از محیط به شکل ویژهای تصویر برداری کند. در تصویر زیر این دوربین میتواند از ۲۴ ولت AC (جریان متناوب) یا ۱۲ ولت DC (جریان مستقیم) استفاده کند. دوربین دید در شب با کمک اشعه مادون قرمز کار کرده و اشعه را با لیزر نامرئی و یا نور افکن مرئی به سمت شیء یا سوژه مورد نظر ارسال می نماید و به این ترتیب و با بهره گیری از نور ارسال شده، تصویر سوژه مورد نظر در دوربین دید در شب قابل مشاهده می گردد.

دوربین مدار بسته CleverLoop نیز یکی از بهترین دوربینهای مدار بسته در شب میباشد که میتوانید به راحتی در فضای باز از آن استفاده کنید و مطمئن باشید این دوربین تصاویر با کیفیت بالایی در شب ثبت میکند. دوربین مدار بسته Nest یکی دیگر از بهترین دوربینهای مدار بسته در شب است که دارای طراحی خاص و منحصربه فردی میباشد. ثانیا بهترین دوربین مداربسته را برای کار خود انتخاب می کنید. رسانه طرفداری معتقد است در کوتاه مدت بهترین کار برگزاری یک فراخوان و خرید سیستم کمک داور ویدیویی از شرکت های خارجی واجد شرایط است تا هرچه زودتر فوتبال ایران به وی ای آر مجهز شود اما قطعا در بلند مدت باید برنامه فدراسیون حمایت از تولید کننده های داخلی باشد تا ایران هم به صف کشورهایی بپیوندد که خودشان تکنولوژی سیستم کمک داور ویدیویی را ساخته اند. آیا فوتبال ایران باید چندین سال دیگر معطل و منتظر دریافت لایسنس از سوی شرکت های بومی شود؟ زندگی ما با انواع دوربین مداربسته رنگ و بویی دیگر گرفته است. لازم به ذکر است که این تصویر به رنگ سبز می باشد.

ارایه پوشش بیمه بین المللی یکی از الزامات FIFA جهت ارایه لایسنس و تایید شرکت های VAR، عقد قرارداد پوشش بیمه بین المللی به ارزش 5 میلیون فرانک سوئیس است. در صورت موفقیت شرکت ها در آزمون های بسیار سختگیرانه این موسسات، شرکت های مورد تایید می توانند پس از پرداخت هزینه لایسنس سالیانه و عقد قرارداد پوشش بیمه بین المللی، به میزان حداقل 5 میلیون فرانک سوییس، حق امتیاز استفاده از برچسب Quality FIFA را دریافت کنند و پس از آن به فدراسیون ها و باشگاه ها خدمات ارایه کنند. یک نصاب دوربین مداربسته متخصص، بخوبی میتواند باتوجه به نیازمندی های پروژه برترین نوع دوربین مورد نیاز و همینطور بهترین محل نصب برای برخورداری از بهترین پوشش و کیفیت تصویر بالا را تعیین نماید. درواقع میتوان این دوربین مدار بسته را بهترین دوربین مدار بسته در شب معرفی کرد.

کیفیت تصاویری که این دوربین مدار بسته در شب ثبت میکند بسیار عالی و قابل قبول است. دوربین مداربسته آنالوگ نسبت به سایر دوربینها از قیمت پایینتری برخوردار است و همین موضوع جزء مزیت آن حساب میشود. از سوی دیگر، معطل کردن نیاز های فوری کشور و ایجاد انحصار برای برخی از شرکت های ایرانی از عوارض خطرناک و مسموم افراط در این موضوع و پرت شدن از آن سوی بام است که تجربه تلخ آن را حداقل در بازار خودرو و لوازم خانگی به وضوح شاهد بوده ایم. تجربه و ایده داریم، ولی محصول قابل لمس نه! مشابه این قابلیت با امکانات بسیار ضعیف تر از سوی دستگاه های ضبط دیجیتال ویدیو (DVR ) در سیستم دوربین های مداربسته ارایه می شود که نمونه آن در برنامه جوکر با اجرای سیامک انصاری و یا حتی در واحد های نگهبانی و سرایداری مجتمع های مختلف قابل مشاهده و بررسی است. به صورت خلاصه، تفاوت سیستم ضبط و بازپخش برنامه جوکر یا سیستم های موجود در واحد سرایداری با سیستم VAR در 3 بخش است. در برنامه جوکر 36 عدد دوربین معمولی از طریق 9 عدد سیستم بازبینی و 9 مانیتور هر کدام 4 دوربین مجزا دارند و از سوی تعداد زیادی از عوامل در مدت زمان طولانی بازبینی می شوند و ورودی تصویر از نوع استاندارد تلویزیونی 25 الی 30 فریم در ثانیه است ولی در اتاق فرمان ویدیویی یا Room Operation Video تعداد مانیتور ها، داوران و کمک داوران ویدیویی بسیار محدود بوده و این عوامل باید ورودی تصاویر زنده از نوع 60 الی 340 و در مواردی 960 فریم در ثانیه را به صورت بالدرنگ و همزمان از طریق تنها 1 سیستم متمرکز چند زاویه بررسی کرده و نتیجه را از طریق سیستم بازبینی و ارتباط رادیویی یکپارچه به اطلاع داور اصلی مسابقه برسانند.

هرچه میدان دید وسیع تر باشد ، دوربین شما قادر است تا تصویربرداری را در محدوده بیشتری انجام دهد. دو معیار اصلی و کلیدی در این بین وجود دارد که مشخص میکند دوربینهای دید در شب برای شما کاربردی است یا خیر. لوکس به عنوان یکای شدت روشنایی شناخته میشود که میتواند میزان روشنایی یک سطح را مشخص کند. از معیارهای تعیین کننده کیفیت میتوان به میزان لوکس و تعداد ال ای دیهای مادون قرمز اشاره کرد. همچنین سلول تقویت تصاویر را نیز دارا می باشند که با استفاده از آن قابلیت مشاهده تصاویر در تاریکی شب در حضور فقط چند هزارم لوکس نور فراهم می شود. در دوربینهای دید در شب عنصری با نام تقویت تصویر وجود دارد که باعث میشود تصویر در تاریکی مطلق به شکل مناسب ضبط شود. البته با این حال باز هم کیفیت تصویر در دوربینهای آنالوگ نتوانسته با کیفیت تصویر در دوربینهای تحت شبکه هم شانه باشد زیرا رزولوشن تصویر در این دوربینها ۲۴ پیکسل است. تصاویری که این دوربین مدار بسته ثبت میکند دارای رزولوشن 720 میباشد. مهمترین محصولات این برند در بازار داخلی وجود دارد که تحت نمایندگی شرکت فراگستر است.

کابل های ترکیبی از یک زوج برق و یک کابل کواکسیال RG59 است به جهت قدیمی بودن کابل RG59 استفاده نمی شود. دوربین سیمی: توسط کابل به منبع برق و اینترنت متصل میشود. این دوربین مدار بسته مناسب استفاده در محیط داخل خانه میباشد و تصاویری که توسط این دوربین مدار بسته در شب ثبت میشود از کیفیت بالایی برخوردار هستند. دوربین مدار بسته Foscam FI9901EP یکی دیگر از بهترین دوربینهای مدار بسته در شب میباشد که مناسب استفاده در فضای باز میباشد و در شب تصاویر با کیفیتی را ثبت میکند. یکی از بخش ها و پازل های مهم این سیستم، سیستم ارتباط رادیویی و سیستم ارتباط داخلی داوران و دستیاران است که باید به صورت یکپارچه با سیستم VAR عمل کند و مکالمات صوتی را به صورت همزمان (sync) شده با تصویر تحت لیسانس و به صورت مورد تایید FIFA ذخیره کند تا از سوی مقامات نظارتی داخلی و بین المللی در صورت لزوم بازبینی شده و صوت های تبادل شده مورد بررسی و شنود مجدد قرار گیرد.

این تصاویر و فیلم ها در کارت حافظه ای که روی مانیتور نصب شده است ضبط می شوند. در دسته مانیتور صنعتی میتوانید محصولاتی مثل انواع ویدئو وال و برند هایی همچون فیلیپس، پاناسونیک و جی وی سی جزو مواردی میباشند که شما متوانید بررسی، انتخاب و خرید فرمایید. اگر مکان مورد نظر شما یک فروشگاه یا واحد تجاری است، نصب دوربین در چند نقطه ضروری است. زیرا انکدر یا رمزکننده با مشاهده نویزهای تصویر بعنوان اجسام متحرک سعی می نماید آنها را نیز در رمزنگاری و فشرده سازی در نظر بگیرد. کابلی که به صورت متداول برای این دسته از دوربین ها مورد استفاده قرار می گیرد کواکسیال RG59 است اما با توجه به شرایط، انتقال تصویر با کابل های مختلف نیز امکان پذیر خواهد بود. از آنجایی که انواع دوربین مداربسته تحت شبکه (دوربینهای آی پی) گران قیمت هستند، در این اماکن بیشتر از سیستم دوربین های مبتنی بر کابل کواکسیال RG59 استفاده میشود (دوربینهای آنالوگ و AHD, HD-TVI, HD-CVI, HD-SDI).

دوربینهای دید در شب به دلیل تصویر بهبود یافته الکترونیکی میتوانند تصاویر مناسبی را ضبط کنند. بسته به مدل دوربین، دوربینهای PTZ میتوانند از صفر تا 360 درجه چرخش داشته باشند. به دلیل همین حساسیت در طلافروشی ها هیچ نقطه کوری که خارج از دید دوربین باشد نباید وجود داشته باشد، همه جای طلافروشی مانند ورودی، ویترین بیرونی، گاوصندوق، محوطه داخل، پیشخوان طلا فروشی و ترازو باید در دید دوربینها باشد. تیم ها تنها بازنده این اتفاق نیستند و داوران ما هم از نبود وی ای آر آسیب می بینند چرا که از همتایان خارجی خود عقب می مانند و شانس قضاوت در سطوح بالای بین المللی را از دست می دهند.

در طول روز استفاده از دوربینهای مختلف میتواند باعث افزایش امنیت شود اما در شب به دلیل نور کم این موضوع با مشکل مواجه میشود و تأمین امنیت در شب باید توسط دوربین دید در شب انجام شود. اما متاسفانه فدراسیون قبلی و در ادامه فدراسیون موقت چنان این موضوع را پشت گوش انداختند که حالا عملا فرصتی باقی نمانده که فدراسیون بخواهد به وی ای آر ایرانی فکر کند. سیستم داخلی دوربینهای دید در شب به صورت تک رنگ هستند که این موضوع به معنی نمایش تصاویر به رنگ سبز تیره است. در نسل جدید سیستم های VAR، استفاده از کنترلرهای قدیمی جهت انجام باز پخش منسوخ شده و جهت بالا بردن سرعت انجام بازپخش از سوی داوران ویدیویی، رابط لمسی پیشرفته ارایه شده که کار با سیستم VAR را به سادگی کار با دستگاه لمسی موبایل کرده است. اگر بخواهید مراحل نصب را به تکنسین های حرفه ای آس بسپارید ، بسته به نوع دوربینی که انتخاب می کنید و فاکتورها و سایر خدمات دیگری که انجام می شود ، هزینه های نصب متغیر خواهد بود.

تفاوت اصلی WDR با DWDR در این است که DWDR بر خلاف WDR که به سنسور تصویر وابستگی دارد، تنها به چیپ DSP تکیه دارد. دوربین های دام امروزی معمولا دارای دید در شب IR هستند و این قابلیت تفاوت زیادی در هزینه آنها ایجاد نمی کند. اصلیترین تفاوت آن در نوع کد گذاری است؛ که به صورت انحصاری در اختیار شرکت DAHUA میباشد. دوربین های دید در شب رنگ های متنوع را نشان نمی دهند و فقط تصاویر را به یک رنگ یعنی سبز تیره که چشم انسان حساسیت بیشتری نسبت به آن دارد نشان می دهد. بنابراین دو مورد فوق مهمترین ملاک برای دریافت کارت نصابی می باشند که در صورتیکه اگر نصاب یکی از شرایط موارد بالا را نداشته باشد کارت نصابی به آن تعلق نمی گیرد. در گروهبندی انواع دوربین مدار بسته بر مبنای قابلیتهای دوربین ما بیشتر به آپشنهایی میپردازیم که دوربینها را از هم متمایز میکند یکی از مهمترین قابلیتها، ویژگی دید در شب است. در صورتی که اقدام صحیح تر آن است که از ظرفیت های شرکت های مورد تایید FIFA استفاده شده و به صورت موازی تحقیق و توسعه شرکت های بومی نیز با حمایت فدراسیون فوتبال انجام شود و چنانچه این شرکت ها موفق به دریافت گواهی تاییدیه از FIFA شدند، از ظرفیت های آنان استفاده شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار