انواع دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته به انگلیسی Closet Circuit Television یا به اختصار CCTV نام دارد دلیل استفاده از دوربین های مداربسته بیشتر برای حفاظت، نظارت یا سیستم های مانیتورینگ استفاده می شوند.امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده روز افزون از سیستم های امنیتی ، استفاده از دوربین مداربسته بیش از پیش احساس می شود و با نصب دوربین مداربسته ، تمامی ادارات ، شرکت ها و منازل می توانند به صورت 24 ساعته نظاره گر پرسنل ، انبار و … 6. سپس تمامی پنجره ها را تایید کنید و ببندید تا مراحل کانفیگ کارت شبکه کامپیوتر شما برای انتقال تصویر مستقیم بدون اینترنت انجام شود .

دقت کنید که دوربین ها را در محدوده NVR نصب کنید تا تصاویر با کیفیتی داشته باشید. AHD424SIR از محصولات برند مگاویژن است ؛ یک دوربین دیواری آنالوگ اچ دی است که از طریق کابل کواکسیال تصویر را به ضبط کننده ارسال میکند.کیفیت این دوربین 2 مگاپیکسل است. در حالت عادی این کار سخت است، ولی نصب دوربین مداربسته مناسب آپارتمان به شما کمک میکند که در صورت نیاز به تحقیقات پلیس یا اقدامات قانونی در نتیجه چنین وضعیتی، سریعتر به نتیجه برسید. از بررسی معایب این بسته های آماده به این نتیجه می رسیم که برای نظارت های مهم و کاربری امنیتی مناسب نیستند. پس از انجام این مراحل میتوایند تصویر دریافتی دوربین مورد نظر را مشاهده نمایید و در صورت نیاز به سراغ ثبت دوربین بعدی بروید. یا با یک سوئیچ POE که دیگر نیاز به کابل کشی ندارد برق لازم را تامین کنید. دوربین بیسیم تصاویر خود را از طریق وای فای منتقل میکند و با استفاده از برق AC روشن میشود. بعنوان مثال به کار گیری دوربین های نظارتی و امنیتی در خط تولید یک کار خانه می تواند علاوه بر اینکه خطای انسانی را کاهش می دهد، نظارت بر تولید به صورت جامع و با هزینه بسیار کمتری با خرید و قیمت دوربین مداربسته صورت می گیرد.

وجود این دوربینها در کنار نصب دزدگیر در مغازهها، مراکز کسب و مراکز اداری یا صنعتی هم میتواند امنیت بیشتری هم برای کارکنان و هم مراجعهکنندگان فراهم کند.اما چطور باید یک دوربین مدار بستهی خوب انتخاب کرد؟ دوربین های مداربسته سیمی برای راه اندازی سیستم های مداربسته در محیط هایی نظیر خانه یا دفاتر اداری گزینه بسیار مناسبی هستند. عوامل فیزیکی که با چشم قابل مشاهده هستند و جزء خصوصیات یک سیستم نظارتی است. لازم به ذکر است که دوربین های نظارتی دام (Dome) با توجه به نوع ظاهر و ساختار که دارد کمتر در دسترسی فیزیکی بوده و در مقابل دزدی غیر قابل دسترس تر می باشد. این نوع دوربین ها یک محصول چینی بدون هیچ برند و نام و نشانی مشخصی هستند، از این رو قیمت بسیار کمی دارند.

جای تعجب ندارد که این سوال را از خودتان بپرسید : به راستی چرا باید از خدمات نصب و تعمیر دوربین مداربسته پین ورک استفاده کنم؟ روی آینه اتاق خواب، جمله ای تهدید آمیز نوشته بود و از زنی به نام فتانه نام برده شده بود که توجه بازپرس جنایی و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی را به خود جلب کرد. زیرا با وجود دوربین مدار بسته در یک فضای مشخص دسترسی ها با توجه به نظارت هایی که به صورت آنلاین توسط سیستم دوربین های نظارتی و امنیتی صورت می گیرد کاهش پیدا می کند و این بازدارندگی یکی از بهترین دلایل برای خرید دوربین های نظارتی از سوی کاربر می باشد. راحت ترین روش برای تشخیص رزولوشن دوربین مداربسته این است که ابتدا تصویر دوربین فوق را با دستگاه DVR رکورد نماییم و سپس از تصویر فوق Back Up (بک آپ) گرفته و در نرم افزار VLC Player در کامپیوتر آن تصویر را Play نماییم . انتخاب روش یادگیری وابسته به هدف شما از یادگیری مباحث می باشد. این سه نفر همچنین به دلیل سرقت یک تاج 3.5 میلیون پوندی که در مراسم تاجگذاری ادوارد هفتم از گالری هارلی در املاک ولبک در ورکسوپ، ناتینگهام شایر، در سال 2018 پوشیده شده بود، محکوم شدند.

اگر بخواهیم دوربین ها را بر اساس روش نصب دسته بندی کنیم شامل 3 مورد زیر می شود. در روش اول، اتصال از طریق کابل لن بوده که به سیم کشی نیاز است. یکی از کاربردهایی که برای دوربین مدار بسته از دیرباز تعریف شده است در کنترل ترافیک و پایش شهری می باشد. قدرت باتریها نیز مهم است؛ مشخص است که قیمت یک باتری 9 آمپر بیشتر از یک باتری 7 آمپر است. نگاهی گذرا به ویژگی ها و عملکرد دوربین های مداربسته نشان می دهد که دوربین های مداربسته ای که نیاز به نصب تجهیزات سیمی و کابلی دارند به طور قابل توجهی گرانتر از دوربین های تحت شبکه یا بی سیم هستند. قابل ذکر است که این دوربین در هر دو نوع فناوری آنالوگ و دیجیتال تولید شده است.

در محصولات اخیر اکثر دوربین ها دارای لنز فیکس با فاصله کانونی 3.6 و 4 میلی متری می سایت xenoncctv باشند. در دوربین های نظارتی فیکس فاصله کانونی ثابت می باشد. دیگر خاصیتی که دوربین های نظارتی متحرک دارا می باشند این است که فاصله کانونی این دسته از دوربین ها متحرک است و شما می توانید تصویر خود را زوم یا واید نمایید. معمولا لنز به کار رفته در دوربین را بر مبنای فاصله کانونی به کار رفته در آن استفاده می کنند. لنز همان چیزی است که فوکوس را کنترل می کند، زیرا این لنز است که تعیین می کند تصاویر ضبط شده قابل تشخیص باشند. خبر خوش این است که نصب دوربین مداربسته امنیتی کار چندان سختی نیست.

با رعایت استراتژی ها و موارد مهم می توانید تصمیم بگیرید که این دوربین ها را کجا نصب کنید. کارشناسان TVL40 را توصیه می کنند. عوامل فنی در قیمت دوربین مداربسته بسیار حائز اهمیت است و تحلیل آنها به عهده کارشناسان می باشد. عملکرد دوربین مداربسته به این شکل است که نور را از سنسور می گیرد. این جرائم شامل رفتارهای ناهنجار رانندگان، کنترل سرعت وسایل نقلیه، تصادفات، کنترل و اعلام وضعیت بزرگراههای شهرها میباشند. از جمله این محصولات میتوان به دوربینهای چراغ قرمز که قادرند پلاک ماشینها را بخوانند و سرعت آنها را ثبت کنند، اشاره کرد. قیمت کم این محصولات در کنار کیفیت تصویر بسیار مطلوب و مناسبی که ارائه می کنند سبب شد تا این دستگاه ها به جایگاه مناسبی در میان کاربران دست پیدا کنند. ری کم آماده خدمت گذاری به شما عزیزان برای نصب دوربین مداربسته در تهران می باشد.

نوع دوربین تا حد زیادی توسط نیازها و ترجیحات خریدار تعیین می شود و بر قیمت دوربین مداربسته تاثیر بسیار زیادی دارد. هیچ دوربینی بهتر از دوربین های دیگر نیست و همه اینها به مشخصات خاص خریدار بستگی دارد. تعداد کمی از محصولات دارای جنس بندنه پلاستکی می باشند. این سری محصولات دوربین های امنیتی دارای ظاهری متفاوتی می باشند و معولا در این سری دوربین مدار بسته فاقد دید در شب می باشد. لازم است به این نکته دقت شود که جسمی در زاویه نصب دوربین قرار نگرفته باشد که مانع ضبط تصویری توسط دوربین شود. این دوربینها نسل ابتدایی دوربینهای مداربسته میباشند که برای دریافت و ارسال اطلاعات صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده میکنند.

قیمت دوربین مدار بسته در این سری محصولات نسبت به سایر دوربین ها به صورت چشمگیری بالاتر است. ویژگی دیگر سنسور و ویژگی نهایی وضوح خروجی است. در اینجا سلوشن و یا راهکار به معنای نوع تصویر خروجی دوربین های مداربسته می باشد . دوربین یکی از عواملی است که بر قیمت دوربین مداربسته تاثیر بسیار بالایی دارد زیرا برای داشتن یک خروجی بهتر یک دوربین با وضوح بالا نیاز است، اما باید بدانید که خروجی فقط به ورودی بستگی دارد. اما برای محل هایی که جزئیات حساسیت زیادی دارد می توانید از لنز ۴ مگاپیکسلی استفاده کنید. برای آنکه بهترین نتیجه در اختیار شما قرار گیرد توصیه می کنیم از دوربین مداربسته با با لنز 180 درجه یا قابلیت pan و tilt استفاده کنید. تغذیه از طریق کابل شبکه یا به صورت POE که در نوشته ای مجزا به توضیح این تکنولوژی خواهیم پرداخت. اما پس از آشنایی با دوربین های آنالوگ و تحت شبکه نوبت آن است که با تفاوت های این دو دستگاه آشنا شویم. بسیاری از دوربینها از قبل پیکربندی شدهاند، اما به یاد داشته باشید حتما تمام پسوردهای دوربین WiFi را تغییر دهید و خودتان رمز جدید بگذارید.

نوع لنز: نهتنها در دوربینهای مداربسته بلکه در هر نوع دوربینی (عکاسی و فیلمبرداری) قیمت دوربین بر اساس لنز تغییر میکند. نوع و مدل لنز نیز عامل مهمی است که لنز های وریفوکال از لنز های معمولی قیمت به مراتب بالاتری دارند. در مقاله دوربین مداربسته ضد نور به صورت مفصل به بررسی این نوع دوربینهای مداربسته پرداختیم. اغلب این دوربینها دارای ویژگیهای پیشرفتهای مانند یادگیری ماشین و نرمافزارهای نوآورانه هستند. فوکوس دوربین مداربسته می تواند به دلیل شرایط دمایی مختلف، لرزش هایی مانند لرزش دکل (دوربین نصب شده روی دکل) از تنظیم خارج شده و تصویر تار شود. کارایی بالای دوربین مدار بسته در محیط های کاری، مدیران ادارات خصوصی و دولتی را به دلایلی مانند نظارت بر ورود و خروج کارمندان بهبود عملکرد پرسنل، جلوگیری از سو استفاده و خرابکاری کارکنان حفظ امنیت کارکنان و ارباب رجوع، جلوگیری از جا به جایی و سرقت مدارک و حفظ امنیت کارکنان در برابر خشونت و سرقت علاقمند به نصب آن کرده است.

از آنجا که نام فتانه روی آینه نوشته شده بود کارآگاهان دنبال وی گشتند و سرانجام پس از هماهنگی های قضایی، فتانه را شناسایی و دستگیر کردند. معوملا از دوربین مداربسته متحرک PTZ اسپید دام در فضاهای باز استفاده می شود و می توان نقاطی را به صورت اتوماتیک برای جهت دوربین در سیستم دوربین های نظارتی تعریف کرد. به راحتی قابل نصب روی سقف، دیوار و فضاهای بیرونی هستند. ظاهر کیس دوربین دام (Dome) به صورت کروی شکل می باشد که معمولا این قسم از محصولات دوربین مدار بسته در فضاهای داخلی مثل فضاهای اداری و گاها تجاری نصب می شوند.

برای مثال جعبه اتصال آماده در کنار دوربین مداربسته وقتی که نصب می شوند، ناخوشایند به نظر می رسند. مادر مقتول که موضوع را به پلیس خبر داده بود گفت سه روز از پسرم بی خبر بودم وقتی به خانه اش آمدم جسد او را پیدا کردم. در هنگام خرید و قیمت دوربین مداربسته و انتخاب دوربین متحرک باید به این موضوع کلیدی و مهم دقت داشته باشید با توجه به امکانات و ویژگی های که دوربین مدار بسته متحرک ارائه می دهد. قطعات داخلی دوربین مداربسته چشم ماهی دقیقا مثل دوربین دام و بالت می باشد با این تفاوت که نوع تصویر ارائه شده به خاطر لنز به کار رفته متفاوت می باشد. گرانترین دوربین مدار بسته از برند هایک ویژن و نوع اسپید دام هستند که تقریباً قیمت آنها از ۶۰ میلیون تومان شروع می شود. این نوع دوربین ها را شرکت هایی مانند هایک ویژن و تی وی تی با بهترین کیفیت ممکن تولید می کنند و شرکت شبکه گستر مهر تجارت نیز انواع دوربین های مداربسته با برندهای هایک ویژن و تی وی تی را در سراسر کشور به صورت آنلاین عرضه می کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار