راهنمای خرید دوربین مداربسته (قیمت دوربین مداربسته)

به لطف اینترنت، میتوانید برندهای درجه یکی مانند پاناسونیک، هایفوکوس و گوجی را تنها با یک کلیک بخرید. آنتن های رادیویی و مایکرو مانند میکروتیک (Mikrotik ) , یو بی ان تی (UBnt) , تی پی لینک (TP-Link) , دی لینک (D-Link) و . برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب نرم افزار اسمارت پی اس اس Smart PSS را مطالعه نمایید . در صورت استفاده از دوربین مدار بسته HDCVI و HDTVI برای منزل علاوه بر کیفیت بالای تصاویر و امکانات نرم افزاری کارآمد می توانید از قیمت مناسب این دوربین مداربسته نیز بهره مند شوید . اگر شما دوربینی که میخواهید نصب کنید در ارتفاع بالای ۴ الی ۵ متر نصب کنید تصویر مناسبی به شما ارائه نمی دهد ارتفاع استاندارد نصب دوربین باید در ارتفاع ۳ الی ۴ متر باشد تا شما بتوانید چهره و پلاک خودروی مورد نظرتان را شناسایی کنید در غیر این صورت شما فقط فضای مورد نظرتان را می بینید تصویر مناسبی برای تشخیص چهره پلاک خودرو را نخواهید داشت.

همانطور که می دانید دوربین های مداربسته از لحظ تکنولوژی به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند که یکی از آن ها دوربین مداربسته آنالوگ و دیگری دوربین مداربسته تحت شبکه می باشد. دو دسته اصلی دوربین مدار بسته خانگی برای امنیت وجود دارد : داخلی و خارجی. دوربین های مداربسته هایک ویژن با دو دسته بندی کلی دوربین های مداربسته شبکه ( Hikvision Network Camera ) و دوربین های مداربسته توربو (Turbo HD HDtvi ) طراحی شده اند. این درخواست با ادعای ارتباط این دو شرکت با اعمال مرتبط با نقض حقوق بشر در چین طرح شده است. همچنین این اتصال دهنده ها فیشهای متداول برای ارتباط دوربینهای مداربسته آنالوگ هستند. یکی دیگر از انواع دوربینهای آنالوگ AHD میباشد. همانطور که در مقاله اجزا و قطعات دوربین مداربسته DVR، قبلا توضیحات مختصری در این مورد داده ایم؛ دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال digital video recording که به اختصار DVR نامیده میشود یک سیستم نظارت و کنترل بر دوربینهای مداربسته آنالوگ است.

در مقایسه با دوربین های مدار بسته AHD و HDCVI یک سیستم دوربین مدار بسته برای منزل از نوع تحت شبکه دارای کیفیت بسیار بالاتر و طبعا قیمت بالاتر است. داهوا مبتکر و صاحب امتیاز تکنولوژی HDcvi در جهان است که تحولی نو در دوربین های مداربسته بشمار می رود. این دوربین مداربسته توانایی کار بر بستر شبکه را دارد و برای ارتباط آن با سایر اجزاء سیستم دوربین مدار بسته از کابل شبکه ( CAT6 , CAT7 , CAT4 , UPT , SFTP , STP ) استفاده می شود. دوربینهای مداربسته روز امکان تصویربرداری در تاریکی و شب را ندارند و به دلیل این محدودیت از قیمت ارزانتر و فروش کمتری نسبت به دوربینهای دید در شب برخوردار هستند. هنگام خرید انواع دوربین های مداربسته محفظه، سخت افزاری به نام پایه دوربین از اهمیت زیادی برخوردار است. دوربین های مدار بسته نسبت به ویژگی ها و کاربرد هایی که دارند به دسته های گوناگونی تقسیم می شوند که در ادامه مطلب ” مشاوره خرید دوربین مدار بسته ” به شرح آن ها می پردازیم.

دوربین مداربسته تولیدی سامسونگ به واسطه کیفیت بالا و البته قدرت دید در شب بالای خود توانسته بازار بزرگی را در این صنعت در اختیار بگیرد . این سیستم قابلیتهای فرآوانی را برای دوربینها فرآهم میکند. این دوربینها به خاطر هزینههای کمتر و زمان راهاندازی پایین، محبوبیت زیادی بین مصرفکنندگان دارند. هر چه ظرفیت هارد دیسک بکار رفته در سیستم دوربین مداربسته منزل بیشتر باشد مدت زمان بیشتری را بصورت بایگانی خواهد داشت و طبعا قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. سیستم های دوربین مدار بسته AHD به یک ترکیب کامل از دوربین مداربسته AHD , دستگاه رکوردر AHD HVR یا XVR , هارد دیسک مخصوص جهت ذخیره سازی , فیش بی ان سی , پاور تغذیه دوربین مدار بسته و کابل نیاز دارد . ، لوازم جانبی همچون هارد اینترنال ، سیم و کابل و منبع تغذیه دوربین مداربسته میباشد.

این دستگاه اصلی ترین بخش سیستم های مداربسته ی آنالوگ است که وظیفه ی مدیریت تصاویر را داره. دستگاه (NVR (Network Video Recording وظایفی مشابه DVR ها دارد، با این تفاوت که تنها برای دوربین های IP یا تحت شبکه به کار می رود. بهترین دوربین های مداربسته امروزی فیلم هایی با وضوح 720 پیکسل و یا 1080 تولید می کنند. دوربین مداربسته مخفی پریزی ( بشکل پریز دیواری برق ) توسط دوربین مداربسته کوچکی که در مرکز بدنه پریز تقلبی قرار گرفته فیلم برداری می کند. می توان برای نظارت بر خانه و محیط اطراف آن از دوربین مداربسته بیسیم استفاده کرد . نصب دوربین های مدار بسته در محل های مشخص شدهپس از تهیه نقشه نوبت به نصب دوربین های مداربسته در محل های مشخص می شود در این مرحله نیز باید به یکسری نکات توجه کرد که در زیر تعداد مهمی از آنها را نام برده و توضیح می دهیم. دوربین مداربسته بیسیم معمولا در داخل منزل نصب می شود و دارای قدرت ارسال سیگنال تصویر در فواصل 5 تا 10 است . معمولا دستگاه های دی وی آر، پرتی برای لن LAN شبکه دارند که به منظور ارتباط با شبکه داخلی یا اینترنت و بخصوص در مبحث انتفال تصویر روی اینترنت استفاده میشود.

اما در مورد مجتمع های مسکونی بحث نظارت بر پارکینگ ها حساس تر و دقیقتر می باشد. در نصب دوربین مداربسته برای مجتمع های مسکونی و شهرک های آپارتمانی هدف کنترل رفت و آمد افراد و خودرو ها , نظارت بر افراد و رفتار آنها در مشاعات , نظارت بر نحوه قرار گیری و رفت و آمد در پارکینگ ها است. ارزیابی میدان دید و بُرد دوربین مداربسته بی سیم: هرچه میدان دید دوربین بیشتر باشد دوربین فضای دید بیشتری را تحت پوشش قرار می دهد و دامنه دید نیز بیشتر می شود. با جستجویی چند دقیقه ای در فضای اینترنت با مواردی بر خواهیم خورد که انسان را متعجب میکند و این سوال در ذهن خواننده پدیدار می شود که آیا من نیز توسط دوربین مداربسته مخفی تحت نظر هستم؟ منزل , خانه و آپارتمان در یک مکان شخصی و خصوصی است اما قوانین کشور نصب دوربین مداربسته مخفی برای منزل و شنود را جرم محسوب کرده و مجازات سنگینی برای عوامل این کار در نظر گرفته است. IP: این نوع دوربین مداربسته تصاویر را به صورت دیجیتال نمایش می دهد.

دوربین ها با توجه به به نوع آن ها دارای ابعاد مختلفی سایت xenoncctv هستند. انواع پیش ساخته آنها در قاب های مختلفی مثل قاب سیستم اطفاء یا قاب زنگ، ساعت دیواری، پریز برق موجود است. یک سیستم دوربین مداربسته برای منزل دارای اجزای مختلفی است که با در کنار هم قرار گرفتن این قطعات یک سیستم دوربین مدار بسته کامل شکل میگیرد . شما دو انتخاب برای نصب دوربین مدربست دارید اولین مورد که پیشنهاد ما هم به شما میباشد دوربین های باسیم هست که استاندارد های کامل امنیتی رو در بر میگیره. با تغییر لنزها تصاویر را با هم مقایسه میکنیم.

دوربین های دیجیتال که با عنوان دوربین های تحت شبکه نیز شناخته میشوند تصاویر را با فرمت دیجیتال ارسال و ذخیره سازی می نمایند. اینکه به فکر خرید دوربین مداربسته افتاده اید، یعنی شما به کیفیت زندگی و کسب و کارتان اهمیت می دهید. برای اطلاع بیشتر وقتی که خرید دوربین مداربسته را انجام می دهید از شرکت عرضه کننده سوال کنید. دوربین مدار بسته مموری خور بسته به مقدار حافظه جانبی ( معمولا SD یا MICRO SD ) که درون آن قرار می دهید مدت زمان معینی , تصاویر خانه را بر روی خود ذخیره می کنند . سیستم دوربین مداربسته برای پارکینگ مجتمع ها وظیفه ی پلاک خوانی و ثبت دقیق زمان آمد و شد خودروها را در مبادی وروردی و خروجی پارکینگ مجتمع مسکونی بر عهده دارد. دستگاه های رکوردر HVR, DVR یا CVR در یک سیستم دوربین مدار بسته AHD وظیفه ذخیره سازی و مدیریت تصاویر دوربین های مداربسته را بر عهده دارند . دوربین های مداربسته خانگی ای اچ دی نیاز به سیم کشی داشته و در مواردی که امکان سیم کشی در منزل وجود داشته باشد یا در مراحل ساخت بنا سیم کشی ایجاد شده باشد از نظر قیمت بسیار مناسب می باشد.

برای دور نگه داشتن حشرات از دوربین امنیتی خود از یک دافع حشرات یا اسپری عنکبوت استفاده کنید. در تمام طول تاریخ انسان با استفاده از دیوار های بلند , نرده ها , حفاظ ها , درب های محکم و ضد سرقت , قفل های برقی و صد ها راه دیگر سعی بر آن داشته که از ورود افراد غیر مجاز به محل زندگی خود , جلوگیری کند. اگر بدنبال ارزان تر تمام شدن یک سیستم دوربین مداربسته برای منزل خود هستید ارزانترین حالت استفاده از دوربین مداربسته با قابلیت پشتیبانی از حافظه داخلی است . همیشه خانه مکانی برای حس امنیت و آرامش بوده و در تمام طول تاریخ انسان کوشیده این مکان امن را امن تر کند و در خانه خود هر چه بیشتر احساس آرامش نماید. این مطلب راهنمای بسیار مناسبی برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای منزل است و شما را در مورد انتخاب درست راهنمایی می کند.

در عین حال نیز باید از کمترین تعداد دوربین ممکن استفاده کنید تا هزینههای جانبی نیز افزایش نداشته باشد. برای انجام هرچه بهتر مراحل نصب دوربین مدار بسته شما می توانید خود از طریق توضیحاتی که در زیر داده می شود این کار را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانید و یا می توانید این کار را به مجموعه هایک لوک بسپارید تا بهترین سیستم امنیتی را برای شما انتخاب نمایند و در محل مورد نظر بعد از کارشناسی اصولی اقدام به نصب کنند. به راحتی می توانید حافظه مموری کارت ( قالبا SD یا Micro SD ) درون دوربین مداربسته قرار دهید, سپس آن را به برق متصل نموده و تصاویر زنده و ضبط شده آن را بوسیله اپلیکیشن بر روی تلفن همراه یا لپ تاب خود دریافت کنید . در مورد نصب دوربین مداربسته مخفی برای منزل, خانه , آپارتمان و هر محل خصوصی یا عمومی , باید این نکته را مد نظر قرار داد که جدا از منافع و مدارکی که توسط دوربین مداربسته مخفی و کوچک ثبت و ضبط می گردد, به طور کل تصویر برداری توسط دوربین مدار بسته مخفی جرم محسوب می شود . همچنین می توانید یک سیستم دوربین مداربسته شبکه را به صورت پکیج آماده نصب با کمترین قیمت از فروشگاه پکیج دوربین مدار بسته دیاکالا خریداری کنید .

دوربین مداربسته شبکه برای منازل و مجتمع های مسکونی می تواند یک سیستم حرفه ای با کیفیت تصاویر بی نظیر باشد. برای نصب مستقیم دوربین مداربسته تحت شبکه به کامپیوتر باید از طریق کابل RJ-45 ، دوربین را به کامپیوتر متصل کنید و از طرف دیگر آن را به آداپتور و یا سوییچ وصل کنید. اما باید توجه داشت این کار نیازمند مدرک و تخصص است و باید با دقت و ملاحظه یک فرد مجرب همراه باشد. از آخرین دستاوردهای دوربین مداربسته کنترل ترافیک، شناسایی اتوماتیک پلاک خودروها در این بخش میباشد. در این بخش در واقع تعدادروزهایی که شما نیاز به ضبط تصویر دارید و همچنین میزان هارد مورد نظر برای دستگاه ها انتخاب خواهد شد.

جهت خرید بهینه و انتخاب بهتر سیستم دوربین مداربسته برای خانه مقاله ” قیمت دوربین مداربسته برای منزل ” را مطالعه نمایید. برای راهنمایی در مورد انواع دزدگیر برای منزل , آپارتمان و خانه و تعیین قیمت دزدگیر برای منزل, خانه و آپارتمان , مقاله راهنمای خرید دزدگیر منزل را مطالعه بفرمایید. نمی توان قیمت ثابتی برای دوربین مداربسته داهوا تعیین کرد زیرا عوامل زیادی می توانند بر قیمت آن تاثیر مستقیم بگذارند. یکی از عوامل مهم و تعیین کننده بعد از نوع و کیفیت سیستم دوربین مداربسته برای منزل, کارخانه سازنده سیستم است . دوربین های مدار بسته دیگر یکی از وسایل امنیتی محسوب میشود و در مغازه ها، مارکت ها، کارگاه ها، کارخانه ها و… در این پک های دوربین مدار بسته AHD همه تجهیزات و ملزومات از جمله دوربین مداربسته, دستگاه رکوردر , هارد دیسک مناسب , اتصالات مورد نیاز , منبع تغذیه دی سی , کابل و سیم بطور کامل پیش بینی شده و آماده نصب می باشد. برندهای زیادی در ایران ارائه کننده دوربین مدار بسته می باشند ولی در بین آن ها برندهای داهوا، سی پلاس و هایک ویژن نسبت به سایر برندها محبوبیت دارند و این سبب بالا رفتن قیمت این برندها نسبت به سایر دوربین های موجود در بازار شده است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار