معرفی و آشنایی با انواع دوربین مداربسته

برخی از مدلهای دوربینها ضد آب و گرد و غبار بوده و برای نصب در فضاهای سایت xenoncctv باز مناسب هستند. بودجه ای که صرف خرید و راه اندازی ونصب دوربین مداربسته می شود براساس نوع و تعداد دوربین مداربسته بیسیم، مارک، هزینه نصب توسط نیروی کار محاسبه می شود. برای این کار باید دوربین را به مودم یا روتری که به اینترنت متصل است وصل کنیم. لازم به ذکر است نصب دوربین مخفی از لحاظ قانونی محدودیت داشته و جهت انجام این کار باید مجوزهای مربوطه را اخذ نمائید. شکل دوربین باعث می شود افراد بیننده نتوانند تشخیص دهند که جهت دوربین به کدام سمت است، این یک طراحی قوی است که با ایجاد حال و هوای عدم اطمینان، مجرمان را از انجام جرم باز می دارد. برخی افراد و متخصصین بر این باورند که دوربینهای مداربسته را جلوی چشم عموم نصب کنید تا از بروز و ارتکاب جرم پیشگیری کرده باشید. بر خلاف این که اکثر افراد گمان بر این دارند که این دوربین بسیار بزرگ و خوب است باید گفت که این فقط یک کاور ست و داخل این کاور فقط یک دوربین کوچک که اکثر اوقات دید در شب ندارد قرار دارد.

تنها نکته ای که باید توجه کنیم این است که تمامی دوربین مداربسته بیسیم و یا حتی کابلی برای اینکه بتوانیم تصاویر از راه دور ببینیم . این دوربین ها چندین سال است که از سبد تولین اکثر برند ها خارج شده است. در اکثر موارد پاسخ منفی است و کیفیت ضبط حداکثر 1 تا 2 مگاپیکسل می باشد. اکثر دوربین های پایه دار دارای “استاندارد های ضد آب” می باشند و برای محیط های خارجی مناسب می باشند. در سال های اخیر برای کاهش قیمت دوربین مدار بسته از یک سری کیس که به صورت تلفیقی از پلاستیک و فلز می باشد استفاده شده است که علاوه بر کاهش قیمت دوربین مداربسته دارای مقاومت فیزیکی بسیار بالایی بوده و از استاندارد های محافظتی نیز پیروی می کنند.

نیازمند اینترنت می باشند. در واقع تصاویر و صدا را میتوان به صورت زنده از یک یا چند مکان از طریق شبکههای محلی یا اینترنت مشاهده کرد. مکان قرارگیری دوربینها طوری نباشد که دائماً بادهای شدید به آنها برخورد کند. البته دوربینهای مداربسته بسیار کوچک و نامحسوس نیز در بازار موجود است که شما میتوانید آنها را در هر محل، فضا، شیء و… برند شیائومی دوربینهای مداربسته با کیفیت بسیاری مانند مدل Mi 360 Degree Pro نیز به بازار عرضه میکند که تصاویر را با کیفیت بسیار بالا در اختیار کاربران قرار میدهند. فراموش نکنید که دوربینهای خود را به گونهای نصب کنید که بیشترین میدان دید را در اختیار شما بگذارند و با آن بتوانید حداکثر فضا را تحت کنترل داشته باشید. زیر نظر داشتن حرکات و فعالیتها: شما با نصب یک دوربین میتوانید در هر فضایی حرکات و فعالیتهای افراد حاضر را زیر نظر داشته و آنها کنترل کنید.

اما از لحاظ برد های داخلی و قطعات داخلی بسیار متفاوت می باشند . که برای معرفی برند snc را در نظر گرفته ایم که هم گارانتی دارد و هم از قطعات با کیفیتی تشکیل شده است.این اسپید دام گردان قابلیت گردش بصورت 360 درجه در محیط های باز را دارد و تعقیب سوژه این محصول را متمایز می کند. این محصول انواع مختلفی دارد، در نوع آنالوگ آن برای انتقال اطلاعات خود باید ابتدا تصاویر را به سیگنال های رادیویی تبدیل کند و بعد آنها را ارسال نماید، با اینکه قیمت دوربین مداربسته وایرلس آنالوگ، نسبتا پایین است، ولی استفاده از آنها امروزه به شدت محدود شده است. هیچگونه یعنی اینکه اگه برای دوربین های قبلی کابل برق می کشدید . میتوانید برق را با ولتاژ 220 ولت تا دوربین برده و برای هر دوربین از یک آداپتور جداگانه استفاده کنید و یا کل دوربینها را با یک آداپتور مرکزی تغذیه کنید. گام چهارم :در این بخش شما می توانید برای آداپتوری که برای تغذیه برق دوربین به کار می رود، مکانی پلاستیکی تعبیه کنید البته این موضوع را در نظر بگیرید که شما می توانید از منبع تغذیه مرکزی نیز استفاده کنید، که در اینصورت دیگر نیازی به آداپتور و جای نصب آن نیست.

در این مدل از دوربینها میتوان ویدئو را مستقیما در رایانه شخصی یا NVR پخش و مشاهده کرد. هدف اصلی این دوربینهای مداربسته نظارت بر فضاهای خاص چه عمومی و چه خصوصی است که از طریق آن میتوان برای حفظ امنیت فضاها اقدام کرده و از هرگونه بروز جرم و فعالیت غیر قانونی در این مکانها جلوگیری کرد. با نصب دوربین مدار بسته می توانید قبل از شروع کار ، جرم را متوقف کنید. شناسایی مجرمین: در صورتی که مجرمین از سد اول گذشته و مرتکب جرم شوند دوربینهای مداربسته به راحتی میتوانند در تشخیص مجرمین به شما کمک کرده و در حل جرمهای رخ داده کمک بزرگی برای شما خواهند بود. این دوربین ها دوربین های خاصی می باشند که اکثرا توسط برند های معروف با قیمت زیاد تولید می شوند. دوربین های لنز وریفوکال قابلیت تنظیم لنز دارند و کاربر می تواند بر اساس نیاز خود لنز و وسعت دید آنها را از راه دور مثل از روی گوشی، و یا به صورت دستی تنظیم کند. لنزهای وریفوکال دارای دو فاصله کانونی هستند. این لنزها یک بازه فاصله کانونی مشخص دارند به طور مثال 2.8-12 . سپس برای تصمیم صحیحتر و انتخابی دقیقتر، ما پیشنهاد میکنیم با توجه به مکانی که قصد دارید برای کنترل و نظارت آن از سیستم حفاظتی استفاده کنید، یک مدل از برندی که انتخاب نهایی شما خواهد بود را خریداری کنید.

150 بهعلاوة 40 برابر با 190 وات میشود؛ بنابراین UPS مناسب باید حداقل توان مصرفی 190 واتی داشته باشد تا بتواند دوربینها و دستگاههای متصله را در صورت قطعی برق روشن و راهاندازی کند. اگه حتی نمی خواهید که کابل برق هم کشیده شود ما این قول به شما می دهیم. دوربین هوشمند مدل mijia 2k mjsxj09cm که طراحی و ساخته شده توسط برند شیائومی است، قابلیت چرخش 360 درجه داشته و حتی میتواند سوژهی مورد نظر شما را تعقیب کند. دوربین های مدار بسته مدرن امروزی با بهره گیری از هوش مصنوعی و مجهز بودن به سنسورهای هوشمند قادر به ثبت پلاک خودرو، تشخیص چهره، ضبط صدا، ثبت ورود و خروج و غیره هستند.

یکی دیگر از انواع دوربین مداربسته که این روزها مشتریان زیادی پیدا کرده دوربین مینیاتوری است. شما با این دوربین میتوانید ویدئو را از راه دور نیز مشاهده کنید و آن را از طریق اینترنت منتقل کنید. برای دوربینهای مداربسته مدلهایی که مجهز به هوش مصنوعی نیز هستند، طراحی شده و به بازار عرضه شدهاند. همانطور که گفتیم انواع دوربین مداربسته گردان بسیار زیاد می باشد اما ما بهترین و پر کاربرد ترین آن ها را برای شما در نظر گرفته ایم. یکی از مهم ترین ویژگی های این دوربین کیفیت عالی تصویر است. ظرفیت هارد مورد نیاز باتوجه به تعداد دوربین ها ، حجم تصاویر گرفته شده(که متناسب با کیفیت افزایش می یابد)، مقدار ساعات تصاویر ضبط شده و تعداد روز های نگه داشتن آنها ، محاسبه می شود. گواهینامههای ISO شناختهشده بینالمللی این برند، تضمین میکند که CP PLUS فرآیندها و پلتفرمهایی را برای برآورده کردن سختترین و باکیفیتترین الزامات، در صنعت امنیت جهانی دارد. ما در انواع دوربین های مداربسته گردان مدل ها و برند های زیادی داریم که ما بهترین برای شما در نظر گرفتیم . اهمیت داشتن نمایندگی جدا، داشتن خدمات پس از فروش و گارانتی، این هست که شاید شما برای نصب و راه اندازی دوربین نیاز به راهنمایی داشته باشید.

اما ما در جواب این سوال باید ای را خدمت شما بگیم که اگه ما دوربین با قیمت ارزان به شما بفروشیم اولین کسی که اذیت مییشه خود ما هستیم . برای خرید یک دوربین باید بدانید که این دستگاه چگونه کار میکند. از این نوع لنز در مکان هایی استفاده می شود که زاویه و عمق دید کاملا مشخص است. از اهرم دیگر جهت تنظیم نمودن مکان عدسی استفاده می شود و همچنین از یک اهرم برای تغییر دادن مکان عدسی نسبت به حسگر مختص تصویر استفاده می شود. چه نکاتی در تعیین مکان نصب انواع دوربین مدار بسته باید توجه و رعایت کنیم؟

از آن جمله می توان به یکی از آخرین پیشرفت های شبکه یعنی power ove ethernet یا به اختصار poe اشاره کرد که این قابلیت دوربین های آی پی را نیز شامل شده است. به همین علت تنها چیزی که این دوربین ها می خواهند برق هست . تنها توسط شرکت داهوا تولید می گردد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول است. اگر برای خرید به شرکت دوربین مداربسته مراجعه کنید در اوایل صحبت از شما سوال می شود که آیا نصب نیز نیاز دارید یا خیر؟ دوربین های مدار بسته scs از دیگر دوربین هایی هستند که به صورت هوشمند عمل می کنند و امکان اتصال از طریق وایفای بدون اینترنت و همچنین اتصال با سیم به مودم را فراهم می کنند.

با استفاده از قابلیت میکروفن آن می توان صدای محیط اطراف را بخوبی شنود کرد و با استفاده از گوشی هوشمند می توانید در کجا که هستید به دوربین خود دسترسی داشته باشید و آنرا کنترل کنید. به عنوان مثال میتوان آنها را طوری تنظیم کرد که در صورت تشخیص حرکت اقدام به ضبط کنند. حتی برخی از مدلها مانند دوربین YI DOME Guard قابلیت تشخیص صدای گریه کودک را دارد و در صورتی که کودکی در منزل داشته باشید و گریه کند، اعلانهایی برای شما ارسال خواهد کرد. همانطور که گفته شد این تکنولوژی ها برای ثبت و پخش تصاویر با کیفیت تر به وجود آمده اند. بعضا دیده می شود که با رعایت موارد بسیاری شما میتوانید برای سال ها از این نوع تجهیزات استفاده کنید. دوربین مداربسته گردان لامپی بهترین ویژگی که دارد این است که شما هیچگونه کابل کشی برای این دوربین انجام نخواهید داد. پس از آن می تواند با استفاده از نرم افزار مربوط بر روی گوشی همراه خود، پروسه انتقال تصاویر را انجام دهید. نصب دوربین مداربسته مخفی نیازمند گرفتن مجوز از مراجع قانونی آن هم بصورت بازه زمانی کوتاه دارد.

شما به سقف، دیوار، کنج یا گوشههای دیوار، میلههای چراغ، دکلها، میز و هر بخش مرتفعی که قابلیت اتصال داشته باشد، میتوانید دوربین مدار بسته را نصب کنید. این دوربین قابلیت دید در شب نیز دارد و میتواند روی میز شما قرار گیرد. در واقع در این مدل، دوربینها مسئولیتهای دستگاه DVR را برعهده دارد و دوربینها درگیرتر از مدل قبلی هستند که همین عامل دلیل قیمت بالاتر آن نیز میباشد. که از نظر سرور و برنامه سرعت بالایی داشته باشد . این مدل دوربین ها معمولا قیمت بالایی دارن و کاربرد این دوربین ها نیز متفاوت است. قیمت دوربین دیجیتال کمی گرانتر از مدل قبلی است و در کارکرد نیز کمی متفاوت هستند. توجه داشته باشید که انتخاب نوع آنالوگ و یا دیجیتال دوربین مداربسته، می تواند در سایر تجهیزات مورد نیاز سیستم نظارت تصویر، تاثیر قابل توجهی بگذارد. این است که هر کدام قابلیت های متفاوتی دارند .

این دوربین در فضای باز کاملا قابل استفاده می باشد بشرط اینکه سرپیچی که استفاده می کنید هم کامل از آب دور باشد که اتصال ایجاد نکند در مواقع بارندگی. تعداد کابل کشی بالا: با توجه به اینکه هر دوربین از طریق یک کابل به دستگاه dvr متصل است، ممکنه سیم کشی های پشت آن شما را سر در گم کند. این ها همه کیفیت های موجود در بازار می باشد اما عموما بیشتر از 8 مگاپیکسل استفاده نمی شود و بالای 8 مگاپیکسل برای پروژه های بسیار خاص استفاده می شود. هرچه تعداد پیکسلها بیشتر باشد رزولوشن دیجیتالی نیز بالاتر میرود. دوربینهای مدار بسته که اصطلاحا به آن CCTV نیز اطلاق میشود از پر کاربردترین سیستمهای نظارت تصویری است. به لطف توسعهی فناوری و همچنین نوآوریهای زیادی که در سیستمهای دوربین مداربسته به وجود آمده است، میتوان آنها را به دو دستهی اصلی آنالوگ و دیجیتال دسته بندی کرد. دوربین بولت به دلیل ساختار و ظاهر استوانه ای شکلشان که شبیه به گلوله است، به BULLET نام گذاری شده اند. همانطور که قبلا گفته شد برای نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه هم میتوانید از دستگاه ذخیره سازی NVR استفاده کنید و هم از سرور استفاده کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار