انتخاب مناسب ترین و بهترین دوربین مداربسته

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی دوربین های آنالوگ HD به بازار آمدند. این چراغ ها در زمان تاریکی روشن میشوند و با انتشار نور مادون قرمز و دریافت و آشکارسازی این نور، از محیط اطراف خود تصویر برداری میکنند. برای این دوربین ها از یک سیستم ارسال کننده بی سیم و یک دریافت کننده بیسیم استفاده می گردد. این دوربین ها معمولا تنظیمات گردش، چرخش و زوم را ندارند و برای ضبط تصاویر از یک مکان ثابت و منطقه خاص کاربرد دارند، اما قابلیت دید در شب با استفاده از مادون قرمز دارند و در شرایط نوری بسیار تاریک به راحتی تصویربرداری می کنند. دوربین های مداربسته دارای تنوع بالایی هستند، به نحوی که مشتریان به راحتی می توانند متناسب با نیاز خود دوربین مورد نظر خود را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که این صرفه جویی در هزینه ها در پروژه های بزرگ با تعداد دوربین بالا نمود پیدا می کند و برای پروژه های کوچک چندان مناسب نیست و شاید نتیجه معکوس داشته باشد.

دوربین های بولت ، از جمله دوربین هایی هستند که می توان از آن ها هم برای محیط های سربسته و هم محیط های سرباز استفاده نمود. دوربین های تحت شبکه همچنین مجهز به قابلیت های تصویری پیشرفته ای هستند که از جمله می توان به قابلیت تشخیص چهره (Face Detection) ، تشخیص پلاک (ANPR) و … وضوح تصویر معمولاً بیعیب و نقص است، بنابراین میتوان ویژگیهای چهره را تشخیص داد. بنابراین چون قابلیت DNR بر روی خود دوربین مدار بسته عملیاتی می شود هزینه زمانی و تکنیکی اضافی به همراه ندارد. دوربین مدار بسته هر روز بیشتر از گذشته در حال توسعه است، هر لحظه بر تعداد دوربین هاییکه شما را مشاهده می کنند اضافه می شود. به این ترتیب می توانید به صورت برنامه پذیر و زمان بندی شده، محل هایی مشخصی را مشاهده کنید. اما با گذشت زمان در حال حاضر مصرف این دوربین ها به شدت کاهش پیدا کرده است و شاید یکی از دلایل آن نداشتن دید در شب در اکثر آنها می باشد.

امروز تکنولوژی های مختلفی برای دوربین مدار بسته هست، که هر یک از آن ها نیاز های افراد را تامین کرده است. بدنه این دوربین ها از مقاومت کمی برخوردار است و به همین دلیل از آنها اغلب در محیط های داخلی مانند ادارات و یا منازل استفاده می گردد. از آنجایی که در ادارات اسناد و پروندههای مهم را نگه میدارند، امنیت ادارات بسیار حائز اهمیت است. قبل از هر اقدامی ، انتخاب دوربین مدار بسته مناسب و دستگاه DVR یا NVR متناسب با نیاز کاری شما در درجه اول اهمیت قرار دارد. فرمت فشرده سازی نیز هنگام خرید دستگاه dvr مهمه. دوربین های مداربسته شبکه با به کارگیری و مجتمع سازی مجموعه ای از سخت افزار و نرم افزارها، قابلیت بی نظیری جهت نصب شبکه ای نظارتی با میزان هوشمندی بالا را ایجاد کرده اند. 9. با دریافت گواهینامه ی مهارت فنی و حرفه ای و مراجعه به اتحادیه مربوطه جواز کسب دریافت کرده و به تاسیس مغازه تعمیر ، نصب ، سرویس و نگهداری اقدام کند. برای انتقال تصویر بوسیله اینترنت بعد از نصب نرم افزار دوربین مداربسته برای کامپیوتر یا دستگاه های مشابه مانند موبایل و تبلت در هر کجای دنیا که به اینترنت دسترسی داشته باشید می توان تصاویر زنده و ضبط شده دوربین مداربسته را دریافت کرد.

در این مرکز به صورت جامع و کامل تمام محصولات هوشمند و الکترونیک در بخش های مختلف حمایت و پشتیبانی می شود. در حقیقت انتقال اطلاعات در یک سیستم دیجیتالی از طریق پروتکلهای شبکهای صورت میپذیرید در حالی که سیستمهای آنالوگ از این مورد پشتیبانی ندارند. در اطلاعات دوربین مقاومت دوربین دربرابر صاعقه نیز ذکر شده است. استاندارد IK، مربوط به مقاومت در برابر ضربه است. هرچه این عدد بیشتر باشد، حفاظت در برابر ضربه بهتر است. درجهبندی IK10 به این معنی است که دوربین در برابر ضربه با قدرت 20 ژول محافظت میشود، و این یعنی حفاظت خوبی را فراهم میکند. دوربین های مدار بسته صنعتی دارای ساختار ویژه ای هستند و به گونه ای طراحی می شوند که امکان قرار دادن و نصب آنها در فضاهایی که امکان حضور انسان وجود ندارد، فراهم باشد.

نصب و راهاندازی سیستم نظارتی هایک ویژن نه تنها مقرونبهصرفه است، بلکه راهاندازی آنها، بسیار آ سان است. در حال حاضر یکی از بزرگترین تامینکنندگان تجهیزات نظارتی و امنتی در سراسر جهان است که توانسته از رقبا پیشی بگیرد و توجه خریداران بسیاری را به خود جلب کند. به دلیل استفاده تکی از این دوربین ها به DVR و NVR نیازی نیست و می توانید این گجت ها را مستقیم به دیوایس خود متصل کنید. این دوربین ها در واقع همان دوربین های آنالوگ هستند با این تفاوت که با تغییر فرکانس خروجی در آنها، کیفیت تصاویر مداربسته به طرز چشمگیری افزایش یافته است، لازم به ذکر است که در دوربین های آنالوگ HD از تکنولوژی فشرده سازی تصاویر در آنها استفاده شده که باعث می شود در کنار حفظ کیفیت تصاویر از حجم آنها به شدت کاسته شده و مشکلی برای ارسال آنها از دوربین به دستگاه DVR به وجود نیاید؛ به این ترتیب کیفیت تصاویر در بستر آنالوگ از نیم مگاپیکسل تا رزولوشن های 8 مگاپیکسل ارتقا یافت. پایه های نیم دایره ای ، زاویه دید دوربین را مخفی می کنند؛ به این ترتیب سارقان نمی توانند زاویه مناسب برای دور ماندن از دید دوربین را تشخیص دهند.

با این وجود، نصب آنها چندان هم سخت نیست و فقط چند مرحله بیشتر از دوربین بولت هایک ویژن دارند. برای نصب مستقیم دوربین مداربسته به موبایل ۴ مرحله زیر را به ترتیب انجام میدهیم. همه ی مانیتورهای آیفون تصویری تابا قابلیت نصب با دو درب ورودی (دو پنل) را دارند. می توان از این روش در همه ی مانیتورهای تابا برای نصب دوربین استفاده کرد. مانند مانیتور آیفون تصویری تابا مدل 3070 و مانیتور آیفون تصویری تابا مدل 1910 . یکی از انواع این دوربین ها، مدل دام است که برای مکان های مسقف به کار می رود. این چیپ تصویر وظیفه تبدیل رشته های نوری به اطلاعات دیجیتال را برعهده دارد. ANRP مخفف Automatic Number Plate Recognition است LPR مخفف License plate cameras است و این دستگاه ها برای به دست آوردن اطلاعات فراوان در یک منطقه پرترافیک برای ایمن نگه داشتن هر مکان استفاده می شوند. همچنین یک جفت سیم که برای برق دوربین و در انتهای آن فیش پاور (که در برخی کشورها بهعنوان فیش P4 شناخته میشود) می باشد. برای استفاده از دوربین های مداربسته باید از برق 12 ولت استفاده کرد.

دوربین مدار بسته فیش آی را در سقف با حداقل ۳ متر ارتفاع نصب می کنند و دید بسیار گسترده ای دارد و این امکان را فراهم می کند که به جای استفاده از چند دوربین از یک فیش آی استفاده شود. محصولات آنالوگ:HD که با نام توربو HD نیز نامیده می شوند جزو محصولات بسیار محبوب و پرفروش هستند. دوربین پینهول که با نام دوربین مینیاتوری یا مخفی نیز نامیده می شوند. رزولوشن، کیفیت تصویر را مشخص میکند و بدیهی است که هرچه رزولوشن تصویر بیشتر باشد کیفیت آن نیز بیشتر خواهد بود. دوربین هایی که این امکان را ندارند تصاویر ضبط شده در شب دچار افت کیفیت می شوند، چرا؟ ویژگیهایی از قبیل قدرت بزرگنمایی بالا، امکان برنامهریزی دوربین برای ضبط و سایر فعالیتها، امکان چرخش به جهات مختلف و … این دوربینها دارای قابلیتهای ویژهای هستند که آنها را از سایر دوربینها متمایز میکند. مولتی پلکسرها فیلم آنالوگ را از چندین دوربین دریافت و به شکل سیگنال دیجیتالی تبدیل می کنند. این دوربینها، از طریق مادون قرمز محیط را روشن کرده و تصاویر را دریافت میکنند.

اگر می خواهید در مغازه، فروشگاه، محیط کار، ساختمان مسکونی یا هر جای دیگر دوربین مداربسته نظارتی نصب کنید، حتما باید با انواع دوربین مداربسته آشنا باشید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. از این حیث با سپری شدن دوره آموزشی نصب دوربین شما نیز زیر مجموعه مشاغل خدمات ساختمانی قرار خواهید گرفت، مشاغلی که در کشور ما هیچ موقع بیکاری نداشته اند. معمولا در مواردی مانند تشخیص چهره افراد، به رزولوشن بالایی احتیاج خواهید داشت. این دوربینها معمولاً مجهز به سیستم تشخیص چهره انسان هستند. دوربینهای مداربسته هایک ویژن بر اساس تکنولوژی Deep Learning طراحی شدهاند که امکان تشخیص چهره و همچنین تشخیص وسیله نقلیه را فراهم میکند. دوربین بولت اغلب مناسب برای فضاهای خارجی و نصب بر روی دیوار است. تا به اینجا با انواع دوربین های مدار بسته چه از لحاظ شکل ظاهری و چه از لحاظ عملکرد و سیستم انتقال تصویر آشنا شدید و می توانید دوربین مورد نیازتان از میان برندهای مختلف ایرانی و خارجی انتخاب نمایید. با توجه به اینکه دوربین مداربسته صنعتی دارای قابلیت استفاده از لنز خارجی هستند میتوانند در شرایط مختلف دقیق تر عمل بکنند و اکثرا در شرایطی از دوربین مداربسته صنعتی استفاده میشود که نیاز به تصویر برداری خیلی دقیق و زوم کردن و …

در دوربین های IP، بر خلاف دوربین های آنالوگ، برای ضبط تصاویر، دستگاه DVR حذف شده است و NVR به عنوان جایگزین استفاده شده که باعث ایجاد ارتباط شبکه ای میشود و همچنین داده های دوربین های آی پی را ذخیره می کند. همچنین علاوه بر دقت و توجه بسیار، باید فواصل ایمنی را نیز رعایت کنید. این دوربین ها مناسب دیدن فواصل طولانی هستند. این دوربین ها دارای تکنولوزی HDTVI هستند. این دوربینها را در رزولوشنهای 2 مگاپیکسلی تا رزولوشن 8 مگاپیکسلی ارائه میشوند که باعث میشود برای ضبط تصاویر در محیطهای امنیتی، بسیار مناسب باشند. نصب دوربین مدار بسته در منزل میتواند بسیار کاربردی باشد. یکی از ویژگی های کاربردی و مفید دوربین تحت شبکه نصب آسان و سهولت استفاده از آن است تکنولوژی های به کار رفته در این سیستم باعث شده تا کمترین هزینه در کابل کشی و سیم کشی ها به سیستم مداربسته تحمیل گردد. بنابراین، دوربینهای هایک ویژن، انتخابی ایده آل برای صدها سناریوی کاربردی است. کاربرد دوربین مداربسته هایک ویژن بسیار زیاد است و این دلیلی است که شما می توانید براساس نیاز خود، یکی از دوربین های این شرکت را برای تامین امنیت محیط استفاده کنید. به عنوان مثال فرض کنید که پشت سوژه، نوری بسیار زیاد وجود دارد.

لازم به ذکر است که دوربینهای مدار بسته اغلب کیفیت بالایی ندارند استفاده از تلوزیون بیش از حد بزرگ باعث تار شدن تصاویر میشود و عملا سایز بزرگ نمایشگر بلا استفاده خواهد سایت xenoncctv بود. با توجه به تاخیر زمانی در اسکن فریم ها، به دلیل حرکت اشیا در این بازه زمانی در تصاویر با تحرک بالا، تصاویر خروجی تار و محو خواهد شد. این ویژگی در دستگاه های DVR هایک ویژن به منظور ارائه تصویری نرم و بدون تاخیر برای دسترسی های راه دور و ریموت ارائه شد. این پورت به منظور ارتباط با شبکه داخلی یا اینترنت و انتفال تصویر روی اینترنت استفاده میشود.

واحد کیفیت تصویر در دوربین های مداربسته IP ، مگاپیکسل می باشد که از 1 تا 12 و حتی بالاتر نیز پیشرفت کرده است. ضمن اینکه در پایان این دوره ها مدرک معتبر فنی حرفه ای به شما ارائه شده و می توانید برای سازمان ها، کارخانجات، فروشگاه ها، بیمارستان ها و غیره رزومه ارسال کرده و به استخدام آنها در آیید. دوربین های باکس، دوربین های حرفه ای هستند که مناسب برای محیط هایی مانند کارخانجات، بانک ها، سوله ها و … گرچه قابلیت های DVRها متفاوت است و در بین فول آپشنها نیز گزینهها بسیار متنوع خواهند بود. در نصب این دوربین ها از کابل کواکسیال استفاده شده که نصب آسانی دارند و بسیار مقرون به صرفه هستند. نصب دوربین مدار بسته وایرلس بسیار آسان است، چرا که علاوه بر کاهش هزینه های سیم کشی نیازی به سیم کشی طولانی و پیچیده نیست.

سیستم انالوگ را می توان نسل قدیمی تر سیستم های مداربسته معرفی کرد. آنها را می توان در یک گوشه یا قفسه ها پنهان کرد. اما برای دستگاههای دید در شب، مانند یک چراغ قوه عمل میکند و امکان دید در شب یا در مکانهای تاریک که نور محیط وجود ندارد را فراهم میکند. قسمت هایی از دوربین مداربسته که امکان چرخش، گردش و زوم سریع را فراهم می کند، اسپید دام نام دارد. دستگاه دی وی آر مخفف digital video recorder است و در قسمت پشتی خود درگاه های ویژه ای دارد که هر پورت وظیفه ی خاصی داره.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار