دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته و انواع آن را بشناسید

دلیل آن است که امواج آن تحت شبکه کنترل می شوند. در واقع آنالوگ نام سیگنالی است که این دوربین دریافت میکند. گفته می شود که امواج آنالوگ، همیشه در معرض دریافت نویز قرار داشته، و نویز یکی از جدی ترین تهدیدات برای این نوع سیگنال محسوب می شود. یکی از راههای جلوگیری از این امر دور نگه داشتن دوربین از مناطقی است که سطح گرما میتواند بهسرعت تغییر کند مانند پنجرهها یا دریچههای گرمایش. چرا که به راحتی امکان مشاهده و نیز مکالمه دو طرفه با محیط میتوانید داشته باشید. فقط توجه داشته باشید که در محدوده آنتن دهی NVR باشد. اگرچه این یک عامل بازدارنده جدی برای سرقت نیست، اما برای کمک و شناسایی مجرمانی که فعالیتهای غیرقانونی خود را در خانه یا محل کسبوکار شما انجام میدهند، بیش از اندازه کافی است. مثلا در صورت نیاز به امکانات هوشمندسازی، مشاهده تصاویر با اتصال گوشی تلفن همراه به خود دوربین، کیفیت بالای تصویر، امکان تشخیص چهره با کیفیت بالا و … در صورتیکه قصد دارید با انواع دوربین های مداربسته آشنا شوید، با ما در این مقاله همراه باشید.

همانطور که از نام آن پیداست، کیفیت تصاویر در این دوربین تابعی از امواج تحت عنوان آنالوگ است. انتقال به سیستم کامپیوتری: با استفاده از درگاه LAN که در بخش پشتی دستگاه dvr وجود دارد، این امکان را دارید که تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته را به سیستم کامپیوتری انتقال بدید و تصاویر را با استفاده اینترنت مشاهده کنید. برای ذخیره تصاویر می توان از مموری کارت استفاده کرد. اما، دوربین ­های مداربسته­ آنالوگ اچ دی برای حفاظت ­های معمول از ساختمان­ های مسکونی کفایت می­کنند. بخصوص در مجتمع ­های مسکونی که هر واحد دارای یک یا چند سیگنال بی سیم است و اکثرا از همان پهنای باند استفاده می­کنند. اکثر دوربین های دام هایک ویژن، دارای برد IR هستند که باعث میشود دوربین امکان دید در شب یا مکانها بسیار تاریک را داشته باشد. در این مقاله با دوربین مدار بسته و انواع آن آشنا شدید و برخی از ویژگی های مهم آن را شناختید. شرکت فیدار پردازش خاورمیانه با دارا بودن نمایندگی برترین برندهای دوربین مداربسته مانند داهوا، های لوک، هایک ویژن، تیاندی و همچنین برند ترو ویژن (True vision) که برند تولیدی این مجموعه می­باشد و ارائه انواع پکیج دوربین مداربسته، از معتبرترین شرکت­های فعال در این زمینه در کشور است و در اکثر شهرهای دارای نمایندگی فروش دوربین مداربسته است.

دوربین های مداربسته انواع مختلفی دارد ، آنالوگ ، بیسیم ، کابلی ، تحت شبکه ،و از لحاظ فنی دید در شب رنگی داشته باشه . دچار مشکلات فنی شوند. از قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان این است که برای نصب دوربین، در این مکانها نیز اجازه ساکنین و تصویب هیئت مدیره، لازم است و در صورتیکه بدون کسب اجازه اقدام به نصب دوربین کنید، طبق اصل 25 قانون اساسی متخلف محسوب میشوید و این کار تبعات قانونی در پی دارد. در ابتدا باید گفت که نصب دوربین مداربسته در ساختمان­ های نیازمند رعایت قوانینی نظیر نصب برچسب هشدار مجهز بودن مکان به دوربین مداربسته، جلب رضایت ساکنین و کسب مجوز از نهادهای مربوطه است که شرح آن در این نوشتار نمی ­گنجد. و نیازی به صرف هزینه ­های بالا برای نصب سیستم­ های تحت شبکه نخواهد بود. از این رو سارقان نمی­توانند زاویه­ مناسب برای دور ماندن از دید دوربین را تشخیص دهند. دوربین های مدار بسته تحت شبکه در دو مدل پی او ای و غیر پی او ای تولید می شوند که مدل های پی او ای قابلیت انتقال برق از طریق کابل شبکه را دارند. اما دوربینهای تحت شبکه به جهت انتقال تصاویر از طریق آدرس IP قابلیت رمزگذاری دارند و به همین سبب هم در مقایسه با دوربینهای آنالوگ گزینههای امنتری به شمار میروند.

دوربین­ های آنالوگ HD که در کیفیت ها و تکنولوژی ­های مختلفی نظیر AHD، HDTVI، HDCVI تولید می­شوند در این دسته قرار می­گیرند. برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب برای نصب خانگی، خرید دوربین مداربسته بی سیم ارزان و باکیفیت متناسب با آخرین تکنولوژی به روز دنیا با شبکه ارغوان مشاوره کنید. محیط ­های باز: مانند درب ورودی، حیاط و پشت بام که بهتر است برای آنها از دوربین ­های بولت که مجهز به دید در شب (مادون قرمز یا IR) هستند استفاده شود. به طور مثال اگر دوربین در بیرون ساختمان نصب می شود بهتر است از دوربین های دید در شب استفاده شود. دی وی آر های چهار کاناله که امکان نصب چهار دوربین را فراهم میکنه.

این نوع دوربین مداربسته از نگاه مقاومت در مقابل گرد و خاک و رطوبت با استاندارد IP55 ساخته شده است و بیشتر برای نصب در محیط داخلی (زیر سقف) توصیه میگردد. قیمت دوربین مداربسته تحت شبکه معمولا از دوربین های آنالوگ بیشتر است. دوربین مدار بسته یا Closed Circuit Television با نام اختصاری CCTV، نوعی شبکه ضبط و پخش تصویر است که معمولا برای امنیت بیشتر و جلوگیری از فعالیت های مجرمانه و ضبط و ثبت تخلفات رانندگی به کار برده می شوند. تا با انواع و کاربردهای آنها بیشتر آشنا شویم. در این مقاله قصد داریم از دوربین مدار بسته، انواع آن و کاربردهای آن بیشتر بگوییم. اگر قصد نصب دوربین مدار بسته برای منزل یا محل کارتان را دارید سعی کنید خودتان شخصا دوربین ها را خریداری کنید و این کار را به شخص دیگری واگذاری نکنید. انتخاب دوربین مدار بسته با انواع و اقسام مدلها و کاراییهای مختلفی که دارد میتواند موضوع گیجکنندهای برای افرادی باشد که برای اولین بار قصد خرید و استفاده از آن را دارند. با وجود گزینه های بسیار زیاد در بازار یافتن دوربین مداربسته مناسب می تواند برای بسیاری از مدیران فناوری اطلاعات چالش برانگیز باشد. تغییر یافتن مود دستگاه از AHD به یکی از مودهای TVI یا CVI.

گرچه کاربرد استفاده از دوربین مدار بسته را می توان در این دایره گنجاند. مطمئنا یکی از کاربرد های اصلی دوربین مدار بسته برقراری امنیت است؛ در نتیجه یکی از ویژگی هایی که یک دوربین مدار بسته خوب باید داشته باشد، دید در شب است. این دوربینها با توجه به نوع و قابلیتهای خود در اماکن مختلفی کاربرد دارند. سیستم مشاوره رایگان تلفنی و چتی را برای کاربران خود فراهم کرده است. در صورتی که افراد بخواهد از دوربینهای آنالوگ استفاده کنند، باید کانکتور مخصوصی برای تبدیل نوع دوربین به تحت شبکه، تهیه شود. سایز محدود (حداکثر چهار دوربین که مناسب فضاهای خانگی کوچک است). ناگفته نماند برخی از دوربین ها تنها از حافظه داخلی و برخی دیگر از قابلیت درج کارت های حافظه با حداکثر ظرفیت خاصی می باشند. بورد انتقال تصویر تا حداکثر 500 متر. بعضی دوربین های مدار بسته تنها وقتی حرکتی تشخیص دهند شروع به ضبط تصویر می کنند.

نوع دیگری از این دوربین مداربسته که امکان چرخش، گردش و زوم سریع را فراهم می کند، “اسپید دام” نام دارند. دوربین کیوب، دوربین مکعبی و یا دوربین رومیزی نوع دیگری از دوربین های مداربسته هستند که به ندرت در ارتفاع نصب می شود. در اتاق هایی مانند نمازخانه، آشپزخانه، سرویس های بهداشتی دوربین مداربسته نصب نمی شود. درب های ورودی، پارکنیگ، راه پله، اتاق برق، تاسیسات، موتورخانه برخی از مهم ترین بخش هایی است که بهتر است دوربین در آنها نصب شود. دوربین های مدار بسته FishEye یا چشم ماهی زاویه دید بالا، نصب و راه اندازی آسان و پوشش وسیع داشته که معمولاً روی سقف نصب شده و تصویری پانورامیک با زاویه دید ۳۶۰ درجه ارائه میدهند. این دوربینهای مداربسته 360 درجه اطراف خود را پوشش میدهند. با به کار گرفتن دوربین مداربسته آنالوگ یا HD شما میتوانید با راحتی بیشتری عملیات مانیتورینگ کلیه فضای مورد نظر خود را انجام دهید و تصاویر را با وضوح بیشتری دریافت نمایید. این دوربین برای دریافت و ضبط تصاویر تنها از سیگنال های آنالوگ استفاده می کند. که برای کنترل ترافیک از آنها استفاده می­شود.

در یک مجموعه زمانی که کارمندان می دانند که رفتار آنها تحت نظر قرار دارد عملکرد مطلوب تری از خود نمایش می دهند که این امر منجر به کاهش بروز تنش های احتمالی بین کارمندان و مراجعه کنندگان می شود. باید بدانید تنوع این محصولات بیشتر از لیست بالاست که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. دوربین مدار بسته، دارای تنوع می باشد و بر اساس فاکتورهای مختلف در دسته های گوناگونی قرار می گیرد. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که امروزه دوربین های تولید شده ترکیبی از موارد مختلف هستند و بهتر از قبل می توانند تمامی نیازهای کاربران را پوشش دهند. در منزل یا بیرون از منزل بوسیله اینترنت می توانید دوربین مداربسته مموری خور خود را بوسیله تکنولوژی وای فای ( WiFi) چک کنید. جنس مرغوب و ظاهر زیبای دوربین مداربسته مدل BS97-P با کیفیت 2 مگاپیکسل و همچنین قیمت ارزان آن باعث شده هر کسی بتواند با خرید دوربین مدار بسته منزل ، مغازه و یا محل کار خود را به دوربین مدار بسته مجهز نموده و امنیت آن مکان را دوچندان کند. شرکت پویش رایان داتیس از تکنولوژی آنالوگ، تکنولوژی AHD و تکنولوژی UVC در تولید دوربینهای مداربسته خود تحت عنوان برند برایتون استفاده مینماید.

یکی از انواع دوربین های مدار بسته است. برخی از انواع این دوربین­ ها قابلیت دید در شب نیز دارند. این نوع از دوربین­ها قابلیت دید در شب یا IR را دارند و میتوانند در شرایط نوری بسیار تاریک به راحتی تصویربرداری کنند. این نوع دوربین را دوربین مداربسته بیسیم فیشای نام گذاری کرده اند چون لنز آن شبیه به چشم ماهی است. در زیر به طور خلاصه این دو مورد را بررسی میکنیم. شما به راحتی می توانید از هر جای دنیا محیط مورد نظر خود را روی اپلیکیشن مخصوص موبایل مشاهده و رصد کنید. بسیاری از مردم می خواهند دوربین های مداربسته خود را بر روی کامپیوتر خود نصب کنند. در ادامه به عنوان یک مثال دوربین­ های مداربسته مناسب جهت نصب در ساختمان­ های مسکونی یا تجاری را بررسی میکنیم. «تابناک با تو» – وی برای تنظیم جهت باد به طرف پنکه نزدیک شد و لحظاتی بعد با یک فاجعه غیرمنتظره مواجه شد. گروه فنی مهندسی ایمن موج ثامن برای ارائه خدمات باکیفیت در این زمینه شامل طراحی دوربین های مداربسته، تجهیزات و اجرای سیستم های امنیتی در مشهد از پرسنل متخصص کمک گرفته است. همچنین اگر تمایل به این کار فنی دارید، می توانید در دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته در کرج که توسط آموزشگاه فنی البرز برگزار می شود، شرکت کنید تا قادر به نصب این تجهیزات امنیتی بسیار مفید شوید.

با این حال دوربین ­های بدون سیم معمولا در زمان خواب یا حالت آماده به کار، انرژی خود را حفظ می کنند تا زمانی که دوباره سایت xenoncctv راه اندازی شوند. اغلب اوقات نیز در حالت آماده به کار و حالت صرفه جویی در مصرف انرژی هستند. این ویژگی باعث شده که به این دوربین ها دوربین های مراقبت از کودک و سالمند نیز اطلاق گردد. حال برای انتخاب یک سیستم دوربین مداربسته برای یک ساختمان باید در نظر داشت که بر اساس­ نیازهای مختلف سیستم­ های متفاوتی نیز باید اجرا شوند. همچنین، مکان­ های مختلف یک ساختمان به دوربین­ های متفاوتی چه از نظر شکل و چه از نظر کارایی، نیاز دارند. انواع مختلف دوربین های مدار بسته کدامند؟ این قابلیت ها مربوط همه انواع دوربین ها است ولی ممکن است انواع دوربین های مدار بسته ویژگی های خاصی داشته باشند. دو مورد از مشکلاتی که ممکن است برای دوربین مداربسته به وجود بیایند عبارتند از: نویز در تصویر دوربین مداربسته و سفید شدن تصویر. برای دیدن انواع مدل های دوربین های وایفای به لینک داده شده در بالا مراجعه نمایید. شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی شرکت فیدار پردازش خاورمیانه از قیمت انواع دوربین مداربسته و یا تجهیزات مورد نظر خود مطلع شوید.

حتی ارتباط صوتی دو طرفه ای رو نیز با ساکنین در محیط داشته باشید. یکی از مهمترین ویژگی های دوربین دیجیتال، علاوه بر کیفیت بالای تصویر، امکان ارتباط بی سیم با امنیت بالا می باشد. کارگاه کامتک فقط نصب دوربین به شما آموزش نمیدهد بلکه شما با وارد کنندگان دوربین مداربسته، مواردی در خرید کابل دوربین، فروشندگان اصلی، اعطای نمایندگی و خیلی موارد بازار نیز ارتباط میدهد. اگر میخواهید در کار نصب دوربین مداربسته بهترین نیتجه را بگیرید حتما سری به کارگاه کامتک بزنید و با استاد این بخش که نصاب دوربین مداربسته است صحبت کنید! قیمت کم، سیستم کوچک و نصب آسان، سه مزیت مهمی هستند که دوربین های آنالوگ را، به بهترین انتخاب برای کاربران خانگی و کسب و کار های کوچک تبدیل کرده اند.

برای ورود به هر حرفه ای باید مهارت های لازم را کسب کنید و دانش خودتان را بالا ببرید از این رو اگر میخواهید تازه این کار را شروع کنید و یا اطلاعات محدودی دارید بهتر است با شرکت در دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته دانش کافی در این زمینه را کسب کنید و سپس وارد بازار کار شوید چرا که اگر توانایی های خود را به روز نکرده و آنها افزایش ندهید نمیتوانید با همنوعان خود به خوبی در این حیطه رقابت کنید . برای رفع این مشکل باید نور محیط نصب دوربین را افزایش داد و یا از دوربین­ هایی استفاده کرد که حداقل نور مورد نیاز آنها کمتر باشد. پورت LAN : برای اتصال دستگاه DVR به اینترنت از این پور می توان استفاده نمود. لازم به ذکر است که لنزهای وریفوکال دارای بزرگنمایی خودکار نیستند و باید به صورت دستی آنها را زوم نمود. با استفاده از این تنظیمات می توان بدون دسترسی مستقیم به منوی دوربین، بخش های مختلف آن را تنظیم نمود. محل نصب دوربین مداربسته می تواند برای ساختمان­ های مختلف با توجه به متراژ و طراحی آنها متفاوت باشد. در صنایع شیمیایی و رآکتورهای هسته ای این مورد به وفور دیده می شود و نیاز است تا از دوربین هایی استفاده شود که نسبت به حرارت های بالا و مواد شیمیایی مختلف مقاومت بالایی داشته باشند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار