آموزش کامل نصب دوربین مدار بسته

عملکرد عمومی این دوربین مداربسته تاحد امکان شبیه به عملکرد چشم ماهی واقعی است.در واقع همانطور که ماهی میتواند باچشمانش زوایای گسترده ای را تحت پوشش قرار دهد این دوربین مداربسته هم دارای لنزهایی خاص میباشد. تصاویر را به مشتری تحویل دهید. به همین خاطر این دوربینها، گزینه ایده آلی برای فضاهای باز که دوربینهای با اشعه فروسرخ (اینفرارد) قادر به ارائه تصاویر واضحی نیستند، می باشد. این نقطه قوت خوبی برای این دوربینهای مداربسته است که برای ارائه تصویر به چراغهای روشن کننده داخلی با اشعه فروسرخ نیازی ندارند. این دوربینهای مدار بسته به لطف سنسورهای تصویری خیلی حساسش می تواند در تاریکی شب هم ویدیوهای واضحی را ارائه کنند. کیفیت تصویر دوربین های تحت شبکه آی پی بسیار بالا می باشد و نسبت به دوربین های آنالوگ مزیت های خیلی بیشتری دارند؛ به عنوان مثال دوربین های تحت شبکه یا آی پی قابلیت پردازش تصاویر و ارائه عملکرد های هوشمند دارند. دوربین مدار بسته ای که برای تشخیص تصویر از نور مادون قرمز استفاده میکنند، قابلیت اینفرارد یا ir دارد. در واقع این پایه های نیم دایره ای باعث مخفی شدن زاویه دید دوربین میشوند که به همین جهت دزدان و سارقان نمی توانند از زاویه دید دوربین دور بمانند.

منظور از رزولوشن در سیستم های جدید، تعداد نقاط نورانی کوچکی است که تصویر از آن تشکیل شده است. هر چقدر تعداد این نقاط نورانی کوچک بیشتر باشد ، کیفیت تصویر و جزئیاتی که می توان در تصویر مشاهده کرد نیز بیشتر خواهد شد. او همزمان درِ باغ را از بیرون قفل کرد تا سارقان نتوانند فرار کنند و به این ترتیب وقتی مأموران در محل حاضر شدند، دزدان که زن و شوهری جوان بودند، دستگیر شدند. خواهشمند است برای دریافت اطلاعات فنی و مشاوره نصب و تعمیر اجناس خریداری شده از سایت ها و یا فروشگاه های دیگر به هیچ وجه با این شماره و یا سایر شماره های شرکت تماس نگیرید و سئوالات خود را از فروشگاهی که کالاهای خود را از آنجا خریداری نموده اید بپرسید. در نتیجه رنگ سفید و سایر رنگ ها تا حدود زیادی به صورت طبیعی جلوه می کنند. این تجهیزات می توانند به کمک یک دستگاه دی وی آر هایک ویژن مناسب به صورت شبانه روزی کار کنند و این موضوع برای محیط های کوچک مانند مغازه ها، موسسات و سایر بخش هایی که از نظر امنیت نیازمند دوربین مداربسته هستند بسیار مهم و کاربردی است. با استفاده از یک دوربین فیش آی می توان یک محیط ایندور داخلی بزرگ را تنها با یک دوربین پوشش داد.

این یکی از بهترین دوربینهای ۲۴ ساعته است که در فضاهای بزرگی مثل فرودگاه ها، بنادر و یا سایر مکانهای حساس مورد استفاده قرار می گیرد و درهرساعتی از روز، تصاویر باکیفیتی ارائه می دهد. این نوع از انواع دوربین مداربسته مناسب مکان های حساس مثل بانک ها است، زیرا امکان زوم کردن روی تصاویر با وضوح بسیار بالا را دارند. دوربین های مدار بسته انواع مختلفی دارد که برای انتخاب آن ها باید به کاربرد ، مکان ، نوع مناسبتی ، شرایط جوی و … اگر قصد دارید تا منزل یا محل کارتان را با دوربینهای مداربسته پوشش دهید، باید تمام شرایط را مد نظر داشته باشید؛ از مکان نصب دوربین گرفته تا اینکه کدام یک از قابلیتهای مدلهای مختلف این دوربین برای شما اهمیت بیشتری دارد.

شرکت ترازنت با سالها تجربه در زمینه نصب و پشتیبانی دوربینهای مداربسته، آماده ارائه خدمات نصب و پشتیبانی دوربین مدار بسته به تمامی شرکتها است. دوربینهای آی.پی دار به مراتب راحت تر از دوربینهای آنالوگ هستند؛ چون به کابل مجزا برای روشن شدن یا ارسال تصاویر نیاز ندارند. این بدان معناست که این دوربینها قابلیت حرکت به سمت راست و چپ، بالا و پائین و حتی قابلیت زوم لنز دوربین در تصاویر جلوتر وعقب تر را دارا هستند. این دوربینها قابلیت فعالیت هم در محیطهای عادی وهم در فضاهای کم نور را دارند. این دوربینها قابلیت زوم کردن بالایی دارند و به شما این امکان را می دهند تا فاصله کانونی و زاویه دوربین را با افزایش و یا کاهش زوم تنظیم کنید و درنتیجه می توانید از نقطه نقطه اتاق تصاویر واضح ودقیقی داشته باشید. این دوربینها تصاویر واضحی از افرادی که از درب به این مکانها وارد ویا از آنها خارج می شوند، تهیه می کنند.

دوربین مدار بسته C-MOUNT دارای لنز متحرک و قابل تعویض است.این قابلیت کاربرد های مختلفی را برای این نوع دوربین تعریف می کند. دوربین های مداربسته AHD نیز انواع مختلفی دارند و حداکثر از رزولوشن 5 مگاپیکسل پشتیبانی کرده و بزرگترین حسن دوربین های AHD این است که با بستر آنالوگ قادرند تصاویر خیره کننده ای از محیط دریافت نمایند. دوربین بولت:دوربین های بولت استوانه ای و مخروطی هستند . دوربین مدار بسته تحت شبکه و IP نوعی از سیستم های مدار بسته هستند که در بستر شبکه کار می کنند بدلیل داشتن IP مخصوص برای هر دوربین و دستگاه به آنها دوربین های IP گفته می شود و بخاطر نصب آنها در بستر شبکه به آنها عنوان دوربین های تحت شبکه نیز داده شده است مزیت این سیستم ها کیفیت بسیار بالای تصاویر و معایب آن تاخیر در ارسال تصویر و قیمت بالا می باشد.از دوربین های مدار بسته Ip در پروژه های حرفه ای با وسعت بالا استفاده می شود از دیگر مشکلات این سیستم ها می توان محدودیت کابل کشی با کابل های شبکه نام برد که برای افزایش کابل کشی در آنها باید از بستر فیبر نوری یا انتقال تصویر رادیویی استفاده نمود.

این محصولات با این که مادون قرمز ندارند، در شرایط مختلف شبانه روز قادر به ضبط تصاویر با کیفیت بالا هستند و برای فضاهای باز مناسب ترند. دوربین اچ دی 2 مگاپیکسل کورتک CT-HDW1200EM-A/3.6 از محصولات برند کورتک یک دوربین سقفی آنالوگ اچ دی یا HDCVI است که از طریق کابل تصویر و صدا را به ضبط کننده ارسال می کند. شعار اصلی شرکت داهوا، ارائه بهترین خدمت با جدیدترین محصولات و تکنولوژی بوده است و با همین شعار توانسته در سال ۲۰۱۷ در بین ۵۰ شرکت امنیتی، رتبه دوم را کسب کند. لنزهای این دوربین، درصورت داشتن استاندارد کیفیت، توانایی تصویربرداری بین ۳۵ تا ۴۰ متر را دارند. بخاطر داشته باشید که نصب و راه اندازی سامانه مدار بسته یک امر کاملا تخصصی است و استاندارد های ویژه خود را دارد که از عهده هر نصاب و تکنسینی بر نمی آید. 2. دوربین های سیمی باید در نزدیکی پریز برق یا منبع تغذیه قرار گیرند بنابراین بر خلاف دوربین های بی سیم فاقد انعطاف پذیری در هنگام نصب و راه اندازی می باشند. در واقع در صورتی که موانع موجود در راه زیاد باشند یا شرایط جوی مرطوبی در محل وجود داشته باشد سیگنال دوربین به شدت افت خواهد کرد.

در حال حاظر دوربین مداربسته ای پی در بازار ایران تا کیفیت 26 مگاپیکسل یافت می شود که با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی در این عرصه بزودی می توان شاهد کیفیت سایت xenoncctv های بالاتر بود. علت به کار گیری از این پایه در دوربین مدار بسته جهت جلب توجه کمتر است. این دوربینها در حقیقت نوعی دوربین مخفی هستند که شبیه فن یا وسایل دیگری ساخته می شوند و کمتر کسی متوجه می شود که در این مکان، دوربین مداربسته نصب شده است. رزولوشن تصویر این دوربینها آنقدر بالا است که از آنها در محیطهای حساسی مثل بانک یا رستورانهای شبانه استفاده می شود.

انواع مختلفی از دوربین مداربسته وجود دارد که بسته به انواع شرایط ساختمان ها می توان از آنها استفاده کرد. برخی از انواع دوربین های مداربسته و سیستم های آن می توانند تا 10 مایل یا بیشتر سیگنال دریافت کنند. پس برای سرمایه گذاری در زمینه سیستم های دوربین مداربسته حتما به تمامی این موضوعات بیندیشید. این نوع دورین های مداربسته یعنی دوربین دام امکان زوم و چرخش را برای اپراتور ها فراهم میسازند. اگرچه این دوربینها کیفیت تصویر پایینتری دارند، اما از قیمت پایینتری نیز برخوردارند و نیازهای کاربر را برطرف میسازند. اگر پاسختان مثبت است، این دوربینها توانسته اند نیازهایتان را برطرف کنند یا نه؟ اما این دوربینها را از نظر ویژگیهای دیگری که مختص دسته دوربینهای بیسیم است نیز میتوان تقسیمبندی کرد. تصاویر از طریق اینترنت منتقل میشوند، تا بتوان آنها را در هر جایی مشاهده کرد. نوع با سیم این دوربین ها تصاویر را از طریق شبکه داخلی و اینترنت ارسال می کند.

4. بودجه شما در نظر گرفته شده و نصب کننده های حرفه ای دوربین مداربسته فارغ از هزینه ای که برای خرید دوربین مداربسته خود داده اید و هر نوعی که انتخاب کرده اید ، بهترین خدمات را به شما ارائه می دهند. زیرا نیاز به کابل کشی جداگانه وتقویت منبع تغذیه ندارند و تصاویر را در مسافت های طولانی منتقل می کنند. یکی از توقعاتی که از دوربین مدار بسته داریم، قابلیت ضبط تصاویر است در واقع گاهی لازم است شما تصاویر دوربین ها را به صورت آنلاین مشاهده نمایید و در موارد دیگری شما نیاز دارید پس از چند ساعت یا چند روز به تصاویر دوربین هایتان سر بزنید که در این صورت برای ضبط کردن تصاویر دریافتی از دوربین های مداربسته نیاز به دستگاهی مجزا دارید که این دستگاه بسته به نوع دوربین می تواند DVR یا NVR باشد.

HVR (ضبط کننده فیلمبرداری ترکیبی) می تواند تصاویر را از هر دو دوربین آنالوگ و IP ضبط کند. دستگاه ضبط تصاویر دوربین تحت شبکه nvr یا نتورک ویدیو رکوردینگ نام دارد. طراحی کلی دوربین به صورت یک بدنه ی دام شکل و یک پایه است. تا بتواند تصویری کلی از تمام محیط تحت پوشش خود ارائه نماید. این دوربینها چراغهای LED کوچکی دراطراف لنزشان دارند که باعث ارائه تصاویر واضح در تمام ساعات روز می شود. این دوربینها برای فضاهای خانگی و اداری قابل استفاده اند. نظراتتان را با ما درمیان بگذارید و از تجربیاتتان درمورد استفاده از دوربین های مدار بسته با ما صحبت کنید. این نوع از دوربین معمولا گرانقیمت میباشند، دلیل گرانی این نوع دوربین مدار بسته به خاطر این است که معمولا دوربینهای مداربسته چشم ماهی از نوع دوربین های تحت شبکه میباشند و لنز آنها از تکلنولوژی پیشرفته برخوردار است. آیا تا حالا تجربه خریدن دوربینهای مداربسته را داشته اید؟

دوربین های دام برعکس دوربین های بولت اکثرا از جنس پلاستیک بوده، و تنها در برخی از مدل ها جنس بدنه فلزی دارند. دوربین های چشم ماهی به شما این امکان را می دهند که زاویه دید ۱۸۰ درجه و در برخی از مدل ها زاویه دید ۳۶۰ درجه داشته باشید. چرخش دوربین 360 درجه تا بتوانید تمام زوایا را پوشش دهید. زیرا با استفاده از یک دوربین مداربسته دارای لنز ثابت که در زاویه مناسبی نصب شده باشد ، میتوانید تصویر تمام اتاق را داشته باشید. در لنز های وریفوکال امکان اینکه فاصله کانونی در یک بازه مشخص به صورت دستی تغییر پیدا کند، وجود دارد. اکثر این نوع از دوربین های مداربسته ، لنز هایی با فاصله کانونی 3.6 یا 4 میلیمتر دارند. فیلم های بایگانی در سیستم ضبط ویدیوهای شبکه ( NVR ) یا در نرم افزار امنی برای دسترسی بعدی ذخیره می شوند. لنز وریفوکال دارای قابلیت زوم اپتیکال است پرند سیستم تولید کننده دوربین مداربسته. این دوربین ها قابلیت این را دارند که فضاهای گسترده ای را تحت پوشش قرار دهند و به علت داشتن سنسور های نوری و چراغ های مورد نظر برای دید در شب ، حتی در نور کم نیز کارایی دارند.

زمان بررسی تصاویر کاهش یافته است و جزئیات بیشتری از آنچه که واقعا اتفاق افتاده، قابل برداشت است. این یک انتخاب است که در زمان خرید انواع دوربین مداربسته شما چه کیفیت تصویری نیاز دارید. در جریان این حمله سایبری، همچنین سیستم کارتی توزیع بزنین سهمیهبندی را از کار افتاد و بازگرداندن آن در همه پمپ بنزینها به حالت قبل چند هفته زمان برد. زیرا کیفیت و کارایی و همچنین نصب آسان این دوربین ها و قیمت مناسب بین مشتریان و مصرف کننده محبوبیت خاصی پیدا کرده. در ادامه به معرفی انواع دوربین های مداربسته آنالوگ و همچنین مزایا و معایب هر یک میپردازیم. دوربین مداربسته لامپی در واقع ترکیبی از یک لامپ واقعی با یک دوربین مداربسته است، که معمولاً در بین منبع تغذیه و لامپ پنهان قرار میگیرد. هرچه میزان فاصله کانونی لنز بیشتر باشد، بزرگنمایی تصویر نیز به همان میزان بیشتر خواهد بود؛ در نتیجه یک رابطه مستقیم بین میزان فاصله کانونی و میزان بزرگنمایی وجود دارد. سیستم آنالوگ در نصب و عیب یابی ساده تر است و به همین دلیل در بین کاربران محبوبیت بیشتری دارد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار