معرفی انواع دوربین مداربسته و DVR (نصب و راه اندازی)

اگر این نوع سوئیچ ها دارای قابلیت POE باشند، شما میتوانید با استفاده از همان یک کابل، شبکه وصل شده بین دوربین و همچنین سوئیچ را برای تغذیه دوربین ها مورد استفاده قرار دهید اما در صورتی که از سوئیچ های شبکه های معمولی استفاده شود حتما باید از دو کابل مجزا در این زمینه استفاده کنید. انواع انتقال در ادامه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. همچنین اگر در طول روز برای فرزند خود پرستار بچه گرفته اید می توانید به سادگی همواره با استفاده از دوربین های مداربسته، عملکرد آنها را بررسی کنید. یک دوربین IP میتواند از لحاظ امکانات و مقیاسپذیری به سادگی جایگزین تعداد زیادی دوربین آنالوگ باشد. انواع دوربین مدار بسته HD با وضوح بالا برای محیطهایی که احتمال سرقت در آنها زیاد است مانند بانکها بسیار مفید هستند. این دوربینها برای مکانهای حساس مانند بانکها مناسب هستند. فیلتر برشِ مادون قرمز در روز و شرایط نور مناسب فعال میشود. در شب تصاویر سیاه و سفید ولی در روز تصاویر رنگی ضبط میکند. فرمت فشرده سازی ویدیوها H264 است و خروجی تصاویر نیز 1080 پیکسل با کابل های HDMI و VGA است. اما بدون نظارت دائمی یک شخص نیز میتوان دوربین را طوری تنظیم کرد که مثلا در صورت تشخیص حرکت، بر روی ورودی یا خروجی متمرکز شود.

توجه: مراحل بالا خلاصهای از نحوه نصب دوربین بی سیم بود. همانطور که گفتیم نحوه کانفیگ و نصب دوربین مداربسته بیسیم در سایر نرمافزارها نیز مشابه با همین مراحل میباشد. دوربین های دید در شب از LED مادون قرمز که در اطراف لنز این دوربینها نصب شده استفاده میکنند. دوربین های مداربسته IR به دوربین هایی گفته می شود که از نور مادون قرمز و تعدادی ال ای دی که در اطراف لنز قرار می گیرد و با تاریک شدن هوا و یا در محوطه های تاریک بطور اتومات فعال شده را دوربین های مداربسته IRیا ال ای دی دار می گویند. به کلیه دوربینهایی که از نور مادون قرمز برای تشخیص تصاویر استفاده میکنند دوربین های اینفرارد یا دوربین ir گفته میشود. همانطور که قبلا نیز گفته شد دوربین های مدار بسته ahd رزولوشن های تصویر یک تا هشت مگاپیکسلی ارائه می دهند که به رزولوشن تصویر یک مگاپیکسلی ، رزولوشن تصویر ۷۲۰P و همینطور رزولوشن تصویر HD نیز گفته می شود و به رزولوشن تصویر دو مگاپیکسل ، رزولوشن تصویر ۱۰۸۰P و نیز رزولوشن تصویر FULL HD گفته می شود.

مثلاً در دستگاههای خودپرداز از این دوربینها جهت شناسایی ارتکاب جرایم مختلف، همچون وارد کردن تصادفی رمز کارت اعتباری کاربرد دارد. قابلیت چرخش دوربین های PTZ باعث میشود این دوربینها بتوانند به چپ یا راست و بالا یا پایین حرکت کنند. الرت ایران با سال ها تجربه در زمینه نصب دوربین مدار بسته و سیستم های امنیتی و سابقه در انجام پروژه های موفق تلاش دارد با ارائه خدمات پروژه دوربین مدار بسته بستری را برای مشتریان فراهم سازد تا بتوانند با اطمینان خاطر از مشکلات نصب سیستم ها اقدام به تهیه کنند . از این رو هزینه خرید دوربین مداربسته و هزینه نصب نیز بالاتر خواهد رفت.

به دلیل وضوح بسیار بالاتر دوربینهای IP نسبت به دوربینهای آنالوگ، در تصاویر ضبط شده جزئیاتی مانند شماره پلاک به راحتی قابل خواندن است و در وضوح 11 مگاپیکسل و بالاتر تصاویر با کیفیت پزشکی قانونی ضبط میشوند. به دلیل تراشههای تصویربرداری حساسی که دارند تصاویر واضحی را در تاریکی و نور کم ضبط میکنند و نیازی به مادونقرمز برای این کار ندارند. دوربین های HD امکان زوم کردن روی تصاویر با وضوح بسیار بالا را دارند. این بهترین نوع دوربین مدار بسته برای فروشگاهها، رستورانها، کازینوها و هتلها است زیرا این طراحی به شما امکان میدهد زاویه دید وسیع تری را در محل خود داشته باشید. همچنین مطمئن شوید که تمامی فضا را پوشش میدهد. ریز تمامی این توضیحات را در این مقالات خواهد خواند و با آنها اشنا خواهید شد.

به دلیل اهمیت صحت عملکرد دوربین مداربسته، قبل از خرید اطلاعات کافی با توجه به نیازهای خود به دست آورید. انواع دوربین مدار بسته بدون سیم، به دلیل عدم نیاز به کابلکشی و حفظ زیبایی دکوراسیون، مناسبترین گزینه برای مکانهایی مانند موزهها، مساجد، کلیساها و خانههای باشکوه هستند. دوربینهای ویدئویی بر اساس سیگنالهای خروجی یا آنالوگ هستند یا دیجیتال، به این معنی که هر دوربین تصاویر ضبط شده را بر اساس سیگنال آنالوگ یا دیجیتالی به دستگاه ذخیرهساز ارسال میکند. وظیفه ضبط و مدیریت تصاویر ارسال شده از دوربین های تحت شبکه را دستگاه NVR (Network Video Recorder ) انجام میدهد. در تمام زمینهها ضروری بهنظر میرسد؛ یکی از اصلیترین و کارآمدترین سیستمهایی که به شما امکان برقراری نظم و امنیت در محل زندگی، دفتر کار یا حتی اطراف محل اقامتتان را میدهد دوربین مدار بسته است. انتخاب لنز مناسب امکان فوکوس ( تنظیم عدسی دوربین ) را فراهم کرده و نور کافی برای سنسور دوربین ایجاد کرده و به شما در خواندن صفحات ثبت و تشخیص چهره ها و غیره کمک می کند.

حتما هارد دیسکهای مناسب را برای سیستمهای دوربین مدار بسته (مانند Seagate یا WD «Western Digital» بنفش) تهیه کنید. این دوربین کیفیت خیلی بالایی ندارد و بیشتر برای محیطهای کوجک و دارای نور مناسب یا به صورت مخفی استفاده میشود. LEDهای مادونقرمز امکان ضبط ویدئو با وضوح بالا را در محیطهای تاریک دارند. دوربین های C-mount با لنزهای قابل جدا شدن امکان تغییر ساده لنز را فراهم کرده و میتوانند برای کنترل مسافتهای مختلف در اطراف چرخانده شوند. اگر هم می خواهید دانش شما نسبت به دوربین های مداربسته زیاد شود بهتر است تمام مقالت که تیم آموزشی کارپیما برای شما تهیه کرده است را مشاهده کنید. دوربین دام یا دوربین گنبدی بیشتر برای امنیت و نظارت در فضای داخلی استفاده میشود.

اما به مرور زمان ذخیرهسازهای مناسب برای هر دوربین با توجه به سگنال خروجی آن به وجود آمد. باز با این حال توصیه می کنیم در هنگام خرید خود به موارد دیگری همچون برند تولید کننده، گارانتی محصول، دستگاه مناسب ضبط کننده و دیگر نکاتی از این دست نیز توجه لازم را داشته باشید تا بتوانید در قبال پولی که هزینه می کنید از دوربینی باکیفیت برخوردار شوید. یا همان مادون قرمز، دوربینی است که بدون در نظر گرفتن شرایط روشنایی کار میکند به این معنی که حتی هنگامی که میزان نور و روشنایی محیط صفر باشد، به شما کمک میکنند تا بطور دقیق از محیط خود با خبر شوید.

این دوبین ها پردازش گر اصلی تصاویر هستند و تصاویر را به همراه صدا در خود پردازش کرده و به دستگاه های ان وی ار متصل می شوند . کیفیت و رزولوشن تصاویر در دوربین های تحت شبکه در مقایسه با آنالوگ بیشتر است. این مدل دوربینها کیفیت بالایی ندارد. که باعث می شود در هنگام نصب دوربین نصاب قدرت مانور بالایی داشته باشد و از این بتواند دوربین بالت را هم به صورت سقفی و هم به صورت دیواری نصب نماید. برای مشاهده فضاهای سرپوشیده و داخل ساختمانها استفاده میشوند، مانند نصب دوربین در منزل. غالبا دوربین های مداربسته چرخان را در داخل این محفظه ها محافظت می شوند. این دوربینها در داخل یک محفظه قرار دارند و در برابر گرد و غبار، آلودگی و سایر عناصر طبیعی محافظت میشوند. حتی در صورت مه، گرد و غبار یا دود نیز تصاویر واضحی ضبط میکند. محیطهای داخلی کمتر در معرض آسیب آب، گرد و خاک و نور مستقیم آفتاب هستند.

قاب ضد آب این دوربینها را قادر میسازد تا در محیطهای بیرونی و با شرایط جوی بد به سایت xenoncctv راحتی کار کنند. بنابراین این مدل دوربین مداربسته برای محیطهای تجاری، که نیاز به نظارت شبانه روزی در یک محیط بیرونی با شرایط نوری متفاوت دارند، میتواند بهترین دوربین دید در شب باشد. روش دیگر در ذخیرهکردن دادههای دوربین آنالوگ، تبدیل سگنالهای آنالوگ به سیگنالهای دیجیتال و سپس ذخیرهسازی آن بود. حالا میتوانید دوربین را روی آن قرار داده و پیچ را محکم کنید. و به دلیل محدودیت فضا نیاز به دوربینهایی با برد کمتر دارند همچنین در نصب دوربین در فضای داخلی از نظر زیبایی نیز باید اصول دکوراسیون رعایت شود. هستند. و به دلیل قابل مشاهده بودن، مناسبترین دوربین مداربسته خارجی هستند؛ برای این پیام به رهگذران که این محل تحت نظارت است. دوربین مداربسته آنالوگ اولین نسل از انواع دوربین مداربسته هستند. اولین دوربین های تجاری با نام Vericon در سال 1949 در آمریکا به بازار عرضه شدند و نکته قابل توجه این عرضه تجاری، عدم نیاز به هر گونه مجوز دولتی برای استفاده از دوربین مداربسته بود. بیان این نکته ضرورت دارد که آداپتور و کلیه تجهیزاتی که در سیستم دوربین مدار بسته را مستقیما به پریز برق متصل نکنید .

قدرت دید در شب دوربین چشم ماهی معمولاً بین 10 تا 15 متر است و بیشتر برای محیطهای داخلی نصب میشوند. و بیشتر برای محیطهای کوچک و دارای نور کافی استفاده میشوند. اکثر این دوربینها لنزهایی wide با فاصله کانونی کوچک (۳٫۶ یا ۴ میلیمتر) دارند و به خوبی میتوانند وقتی در گوشهای از اتاق نصب شوند، تمام فضای اتاق را تحت پوشش قرار دهند. سوئیچ های شبکه اما دارای قابلیت های مختلفی هستند که در نصب دوربین مداربسته به کار می آیند. برای استفاده از قابلیتهای این دوربین نیاز به یک فرد برای نظارت بر دوربین و هدایت حرکات دارید. این قابلیت ها همچنین بر روی قیمت دوربین مدار بسته ارزان یا گران نیز تاثیر می گذارند .در ادامه به قابلیت هایی که قیمت دوربین را افزایش می دهند می پردازیم. دوربین های تحت شبکه IP تصاویر را برای بایگانی یا دسترسی بعدی در دستگاه NVR تحت شبکه ذخیره میکنند. ابتدا نحوه انتقال تصاویر سیستم دوربین مداربسته آنالوگ به کامپیوتر را توصیح میدهیم.سیستم دوربین مدار بسته آنالوگ امکان اینکه مستقیما به کامپیوتر متصل شوند را ندارند.اتصال در این سیستم ها از راه دستگاه DVR انجام میگیرد.

شرکت فناوری ژجیانگ داهوا، یک رهبر جهانی در ارائه راه حلهای هوشمند و ویدئو محور اینترنت اشیا است. دوربین تحت شبکه تصاویر را از طریق اینترنت به اشتراک میگذارد، بنابراین تصاویر ضبط شده به راحتی قابل دسترسی هستند. از کاربرد های مهم آن در هنگام تصادفات برای مشخص شدن مقصر حادثه و یا ثبت تصاویر در هنگام طبیعت گردی است . اما در فضای خارجی با شرایط مناسب نیز میتوان از آن استفاده کرد. اگر تعداد دوربین ها زیاد نباشد می شود تک تک آنها را به برق متصل کرد اما اگر تعداد زیادی دوربین داشته باشیم بهتر است از آداپتور دوربین مدار بسته استفاده کنیم. برای منبع تغذیه دوربین ها هم می توان کنار هر دوربین یک آداپتور 2 آمپر مجزا نصب کرد. اگر اجرا و ظاهر بیعیب و نقص در نصب سیستم نظارت تصویری برای صنعت شما مهم است؛ دوربین مداربسته بی سیم یک گزینه امنیتی عالی از بین انواع دوربین مداربسته است.

صرف نظر از قابلیت دید در شب و یا نوع لنز یا نوع امواج به کلیه دوربینهای سقفی گنبدی شکل دوربین دام گفته میشود. دوربین های مداربسته که به اختصار به آن CCTV گفته می شود به دوربین هایی می گویند که به منظور نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند. که در این مقاله به محبوب ترین های آن ها که جنبه عمومی دارند و به برند خاصی وابستگی ندارند اشاره کردیم. امروزه دوربین مداربسته از ضروری ترین المان تامین امنیت در اماکن شخصی و سازمانی بشمار میرود. قدیمی ترین سیستم انتقال تصاویر که میتوان از آن در سالهای ۱۹۹۸ یاد کرد همین تکنولوژی است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار