مصرف پهنای باند افزایش می یابد

این نوعی نفوذ است همراه هک و احتمال دارد این نفوذ در سایر نهادها هم صورت گرفته باشد. نصب دوربین مدار بسته شامل چند مرحله می شود که در ذیل به صورت اجمالی به آن خواهیم پرداخت. برای نصب دوربین مدار بسته بیسیم یا وایرلس پیشنهاد میکنیم، تنظیمات WiFi آن را قبل از شروع به نصب تنظیم کنید. اگر قصد نظارت بر مکان بزرگی را دارید، از دوربین های مداربسته سیمی استفاده کنید، ولی اکثرا برای نصب دوربین مداربسته در خانه، سیستم دوربین مدار بسته بیسیم (وای فای، وایرلس) چه از لحاظ سادگی نصب و چه از لحاظ سادگی سیستم، بهتر است. اگر مایل هستید خودتان این کار را انجام دهید، رایکانت با کارشناسان حرفهای در زمینه نصب و راه اندازی دوربینهای مداربسته دستورالعملهای لازم را در تحت عنوان راهنمای نصب دوربین مدار بسته بیسیم برایتان تهیه کردهاست.

مدافع سابق آرسنال، چلسی و دربی در حالی که به یاد می آورد چگونه مهاجمان نقابدار با وجود اینکه دختر کوچکش را در ژانویه 2020 در آغوش گرفته بود، دستان او را پشت سر او بستند، به پلیس گفت که فکر می کند “اکنون می خواهم بمیرم”. در فضایی که دوربین مداربسته قرار دارد به مراتب و به صورت آمار های قابل استناد نسبت به مکان هایی که دوربین های نظارتی وجود ندارد آمار جرم و بزه پایین می باشد. تغذیه دوربینها به صورت :POEدر این حالت دوربین ها از طریق کابل شبکه تغذیه می شوند. برای راهاندازی دوربین روی کامپیوتر باید به شبکه اینترنت متصل شوید. بر خلاف سیستم های توربو اچ دی که پردازش در دی وی آر ها انجام می شوند در این سیستم ها پردازش در خود دوربین ها انجام می شود.ان وی ار ها در دو نوع پی او ای (poe) و غیر پی او ای هستند که ان وی آر های پی او ای به سوییچ نیاز ندارند ولی ان وی آر های غیر پی او ای به سوییچ نیاز دارند و لازم است تا دوربین ها از طریق سوییچ به دستگاه ان وی آر متصل شوند.

نسل جدیدتر از دوربینهای مداربسته که در دو نوع بیسیم و باسیم در بازار موجود میباشد، این دوربینها اطلاعات ضبط شده را به کدهای ۰ و ۱ تبدیل میکنند که این امر امکان ارسال اطلاعات ضبط شده از طریق اینترنت سایت xenoncctv را فراهم میکند. فقط به این دلیل که میتوانید دوربین مداربسته بیسیم نصب کنید، به این معنی نیست که باید این کار را انجام دهید. شرکت مهر تجارت جهان گستر نماینده رسمی شرکت هایک ویژن در ایران می تواند به شما ضمانت می دهد که از ابتدای انتخاب دوربین مداربسته تا نصب و پشتیبانی از این خدمات همراه شما خواهد بود. با توجه به کستردگی محصولات و با توجه به اهمیت انتخاب درست این موارد، سخت ترین کار خواهد بود.

در آموزش نصب دوربین مداربسته، نحوه نصب تمامی دوربینها، در موقعیتهای مکانی مختلف آموزش داده شده و راهکارهای به کارگیری این دوربینها نیز توضیح داده میشود؛ پس از یادگیری نصب دوربین مداربسته نیز، نوبت به نحوه برقراری اتصال و گسترس سیستم امنیتی میرسد. حتما از دوربین هایی در محیط های بیرون از فضاهای امن داخلی استفاده کنید که ضد آب باشد و جهت جلوگیری از برخوردار صاعقه نیز از پایه های فلزی برای نصب دوربین در ارتفاع استفاده نکنید. به این مورد حتما توجه نمایید که برای انتخاب یک دوربین مدار بسته مناسب، بیشتر از هر چیزی باید به نیاز خود توجه نمایید. در بازار دوربینهای حفاظتی مختلفی وجود دارد که میتوانید با توجه به نیاز خود بهترین محصول را انتخاب کنید. شرایط نامساعد جوی: شرایط بد جوی یکی از رایجترین چالشهایی است که برای دوربینهای مداربسته در محیطهای باز وجود دارد که این چالشها میتواند عواملی مانند رطوبت، باران، دمای هوای بسیار گرم و یا بسیار سرد باشد که برای این منظور استانداردی در دوربینهای مداربسته وجود دارد بنام IP که میزان مقاومت دوربین مداربسته را در مقابل گرد و خاک – آب و رطوبت نشان میدهد که این میزان مقاومت شامل ۲ عدد میباشد که عدد او بیانگر مقاومت در برابر گرد و خاک است و عدد دوم بیانگر مقاومت در برابر آب و رطوبت میباشد.

در این متن قصد داریم دوربین مداربسته و روتر که دو مورد از مهم ترین سخت افزارهای موجود در شبکههای سازمانها و شرکتها است را مورد بررسی قرار دهیم. دوربین های نظارتی امروزی اولین بار توسط شرکت زیمنس در آلمان و در سال 1942 برای نظارت بر چگونگی شلیک موشک استفاده گردید . او گفت: « هر چند وقت یک بار یک شایعهای در فضای مجازی پخش میشود، مردم را نگران میکند. در واقع روتر از طریق آدرس IP هرکدام از دستگاههای مبدا و مقصد نسبت به دریافت و ارسال اطلاعات اقدام میکند و از این طریق میتوان اطمینان کسب کرد که بستههای ارسالی از مبدا، حتماً به مقصد ارسال شدهاند و در شبکه گم نشده و یا این که به صورت اشتباه برای مکان دیگر ارسال نشدهاند، زیرا همانگونه که میدانید هر دستگاه آدرس IP مخصوص به خود را دارد. سه حالت کلی برای تامین انرژی برق مورد نیاز دوربین مداربسته وجود دارد که در صورت انتخاب هریک نیاز به تجهیزات متناسب با خود می باشند، که به صورت کامل در مقاله ای جداگانه تحت عنوان کابل کشی دوربین مداربسته توضیح داده شده است.

شاید تصور کنید که یک تلوزیون معمولی یا تلویزیون مناسب بازی انتخاب خوبی برای استفاده از دوربین مدار بسته هستند اما کاملا در اشتباهید. این دوربین ها در شرایطی مورد استفاده قرار می گیرند که یک نگهبان یا یک متخصص نظارت در آنجا مشغول به کار سیستم های امنیتی است. همانطور که اکثر ما برند سامسونگ را میشناسیم ، این برند در حیطه محصولات صوتی تصویری مشغول است. گروهی به نام «قیام تا سرنگونی» اعلام کرد که در جریان این هک به یک و نیم میلیون نامه الکترونیک و بیش از ۴۰ هزار پیام سری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دستیافته است. در حال حاضر، Zicom در خاورمیانه و بیش از 1100 شهر در جهان حضور دارد و بیش از یک میلیون مشتری خوشحال را با محصولات و خدمات امنیتی ارزشافزوده خود تضمین میکند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی علاوه براین که ممکن است در یک مکان و یا ساختمان، چندین رایانه وجود داشته باشد تلفنهای همراه هوشمند نیز نیاز به اتصال به اینترنت دارند که این امر وجود روتر را ضروری اعلام میکند. در گذشته اغلب منازل تنها یک رایانه داشتند و برای اتصال آن به اینترنت از مودم استفاده میکردند؛ البته از لحاظ فنی هنوز هم این امکان وجود دارد اما اگر به امنیت اهمیت میدهید بهتر است حتی برای شبکههایی که تنها از یک رایانه استفاده میکنند از روتر استفاده کنید.

بدون وجود برق دوربین مداربسته بهطورکامل از کار خواهد افتاد. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، ماجرای مردی که پس از تغییر جهت پنکه دچار برق گرفتگی شد غم انگیز است. دوربین های امنیتی تجاری از هر چیزی که در داخل و اطراف یک مرکز اتفاق می افتد فیلم می گیرند، سپس فیلم را برای ضبط، مانیتور و دستگاه های تلفن همراه ارسال می کنند. در این مجموعه کیفیت تصویر بر حسب مگاپیکسل سنجیده می شود، کابل کشی آن بر بستر کواکسیال انجام می پذیرد و ضبط تصاویر آن با دستگاه HCVR می باشد. حسب بر مکان نصب دوربین های مداربسته دارای انواعی از قبیل دام یا سقفی ، باکس یا جعبه ای ، اسپید دام یا چرخان و بولت با بدنه استوانه ای شکل هستند . آنچه در مورد دوربین های بولت جالب توجه است جنس بدنه فلزی این محصولات است. این در حالی است که در 99 درصد مواقع شما نیازی به بررسی ریز جزئیات فیلم ندارید و تصویری کوچک نیز میتواند نیاز شما را برطرف نماید. در حالی که این دوربینهای مداربسته از نظر ظاهری نسبتاً خاموش هستند، این امر مانع از جلوگیری از مجرمان نمیشود. در واقع شما باید متناسب با نیازی که در مکان مورد نظر دارید دوربین مدار بسته خود را انتخاب نمایید زیرا در مقوله نصب دوربین مدار بسته انواع مختلفی از دوربین ها با امکانات و برندها و قیمت های مختلف در بازار موجود می باشند و شما برای مدیریت هزینه ها و برخورداری از بالاترین کیفیت باید دقیقا بدانید که چه نوع دوربین بسته ای انتخاب نمایید.

دوربین مداربسته همانگونه که از نامش پیداست، سیستمی جهت فیلمبرداری با استفاده از دوربین میباشد با این تفاوت که بر خلاف دوربین های فیلمبرداری و عکاسی معمولی که برای ثبت وقایع در یک بازه کوتاه مدت و بر روی حافظه محلی موجود بر روی خود دوربین استفاده میشوند، دوربین های مدار بسته برای ثبت وقایع در بازه بینهایت و به صورت 24/7 (بیست و چهار ساعته در هفت روز هفته) و بر روی حافظه های عظیم و با قابلیت کنترل و نظارت از راه دور، طراحی شدهاند. در این دوربین مداربسته میتوان تصاویر و صدا را به صورت همزمان ارسال کرد و یکی از مهمترین ویژگیهای درخور توجه آن نیز قابلیت تشخیص چهره میباشد. سه شنبه هفتم تیر ماه جاری گزارش کشف جسدی در طبقه پنجم ساختمانی در غرب تهران توسط مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض به بازپرس محمدجواد شفیعی اعلام شد.

البته دوربین های آنالوگ به غیر از قیمت پایین تر دارای پیچیدگی کمتری در نصب و راه اندازی مقابل دوربین های تحت شبکه میباشند که این امر سبب محبوبت این مدل از دوربین ها گردیده است . شرکت پاناسونیک با بیش از 60 سال سابقه و دهها اختراع در طراحی و تولید از شرکت های پیشرو در صنعت نظارت تصویری دنیا میباشد . باید نقشهتان جوری طراحی شود، که کوتاهترین فاصله را تا DVR و منبع تغدیه داشته باشد. دوربین های مدار بسته معمولا در دو نوع دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین مداربسته تحت شبکه طراحی و ساخته میشوند . به گزارش رسانههای خبری، یک گروه هکری با نام «گنجشک درنده» مسئولیت حملات سایبری به کارخانههای فولادسازی ایران در روز دوشنبه را برعهده گرفت و آن را پاسخ به «تجاوزگری جمهوری اسلامی» توصیف کرد. همان روز سازمان مجاهدین خلق اعلام کرد که در آستانه سالمرگ روحالله خمینی ۵ هزار و ۱۳۸ دوربین کنترلی شهر تهران را هک کرده است. این محدودیت در مورد دوربین های مداربسته تحت شبکه وجود ندارد.

در فضاهای پررفت و آمد یا جاهای دورافتاده، از دوربینهای مداربسته ی خاصی استفاده میشود که در برابر انواع ضربه مقاومت دارند. دوربین های HD به انواع مختلف AHD ،HDTVI ،HDCVI و HDSDI تقسیمبندی میشوند و میتوان آنها در هر دو حالت آنالوگ و تحت شبکه میتوان مورد استفاده قرار داد. جنس بدنه دوربین های دام به سه نوع فلزی، آلومینیومی و پلاستیکی تقسیم می شود که با توجه به نیاز شما، کارشناسان ما بهترین نوع دوربین مداربسته را به شما پیشنهاد خواهند داد. جلسه سه جانبه بالاترین مقامهای امنیتی جمهوری اسلامی برخلاف جلسات مشابه چند سال اخیر که همواره با حضور حسین طائب، رئیس وقت سازمان اطلاعات سپاه برگزار میشد، اینبار در حالی برگزار شد که محمد کاظمی، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، غایب بزرگ آن بود.

این دوربینها به سه دسته دوربین مدار بسته آنالوگ، دوربین تحت شبکه، و HD تقسیم میشوند. دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی به چند دسته تقسیم میشوند که با توجه به کارایی و تفاوت هایی که دارند نیازمند متخصص نصب دوربین مداربسته هستند. شاید به طور خلاصه بتوان گفت که هدف از نصب دوربین مداربسته امنیت و نظارت است، که از طریق ضبط و جمعآوری اطلاعات محیطی که در آن نصب شده و ارسال آن به حافظه ذخیرهسازی که برای آن در نظر گرفته شده است، انجام وظیفه میکند. البته همه ساختمانها برای نصب دوربین تحت شبکه مناسب نیست چون یا خیلی وسیع هستند یا دارای اشیائی هستند که در سیگنالهای دوربین مداخله کرده یا آن را مسدود میکند. گام اول: برای نصب دوربین مداربسته ابتدا باید نیاز های امنیتی و پوششی خود را شناسایی کرده و با توجه به نیازهایی که دارین با کارشناسان جهان تجارت در میان بگذارید تا آنها بتوانند بهترین نوع جایگذاری دوربین های مداربسته را به شما در قالب یک پروپوزال به شما اراِئه دهند. یکی از پرکاربردترین مدل های دوربین مداربسته را دوربین های باکسی شکل داده اند که مناسب برای استفاده در موارد صنعتی می باشند.

بنابراین توصیه میکنیم که دوستانی که علاقمند به آموزش نصب دوربین مداربسته هستند بتوانند تجهیزات شبکه را بشناسند، درباره پیاده سازی شبکه های WAN و LAN ,WIRELESS اطلاعات داشته باشند و حتی تا حدودی نرم افزارهای شبکه و سرورها را نیز شناخت داشته باشند. جلیل رحیمی جهانآبادی، نماینده تربتجام در مجلس شورای اسلامی، اواخر خرداد ماه از ثبت طرح سوال از وزیر کشور درباره این حملات سایبری و موارد دیگری از ناامنی خبر داد و گفت که «افزایش ناامنی در کشور، ترورهای خیابانی و هک شدن دوربینهای شهری» از جمله دلایل این اقدام است. این اتفاق در شهر عدن یمن رخ داده و این فرد جان خود را از دست داد. در سالهای اخیر شرکتهای تولید کننده تلاش کرده اند که با فشرده سازی تصاویر کیفیت دوربین های آنالوگ را بهبود ببخشند . اما رایج ترین آن نویز مربوط به کم بودن نور محیط بوده که خود را به صورت نقطه های کوچک در تصویر نشان می دهد. مقاومت در برابر ضربات: از دیگر چالشهای استفاده از دوربینهای مداربسته در اماکن باز احتمال وارد شدن ضربه به صورت عمدی یا سهوی میباشد که در صورتیکه این ضربه بیشتر از تحمل دوربین مداربسته باشد باعث آسیب دیدگی و در انتها توقف تصویر برداری دوربین را در برخواهد داشت.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار