ساخت و اجرای سقف کاذب؛ انواع سقف کاذب چطور اجرا میشه؟ سلام ساختمان

معمولا جهت نصب نبشی های بسته به جنس دیوار ٬ از میخ پرچ ( دیوارهای پوشیده شده از انواع کاشی و سرامیک ) ٬ رول پلاک ( دیوارهای گچی ) و میخ چاشنی ( دیوارهای بتنی ) استفاده می شود . پس از نصب نبشی ها لازم است با توجه به محل قرارگیری سپری های اصلی ٬ آویزها نصب شوند . نقش اصلی آویزها مهار وزن می باشد معمولا تعداد و فاصله بین آویزها متناسب با جنس و همچنین تعداد روشنایی های مورد نظر محاسبه می شوند . در صورتی که فاصله بین سقف اصلی و بیش از یک متر باشد لازم است برای نصب آویزها ابتدا شبکه ای فلزی نصب شده و سپس آویزها به آن متصل گردند .

ساخت و اجرای سقف کاذب؛ انواع سقف کاذب چطور اجرا میشه؟ سلام ساختمان

متخصصین ماهر با به‌کارگیری روش‌های خلاقانه قادرند هر نوع مشکلی در سقف کاذب را برطرف کنند. تعدادی از این متخصصین در مجموعه کارچی‌داری اجرای سقف کاذب مشغول به‌کار هستند. سازه سقف رابیتس متشکل از نبشی، میلگرد و لایه رویه (ورق های مشبک گالوانیزه) است. از مزایای این نوع سقف می توان به دسترسی آسان به مصالح، طرح پذیری متنوع و سرعت اجرای مناسب آن اشاره نمود.

علت دیگر محبوب بودن سقف کناف (سقف دکوراتیو) قیمت مناسب آن می باشد که علاوه بر زیبایی و تنوع آن، قیمت پایینی نسبت به سقف های سنگین و بتنی دارد. اجرای دو لایه قاب فلزی با فاصله از یکدیگر باعث ایجاد فضایی می گردد که از آن میتوان برای عبور مسیر تأسیسات الکتریکال و مکانیکال استفاده کرد. قرار گرفتن تأسیسات در فضای خالی دیوار کاذب موجب رفع مشکل خوردگی در مرور زمان و همچنین سهولت تعمیرات و نگهداری (با توجه به دسترسی آسان به خطوط تأسیساتی در زمان بهره برداری) می گردد.

  • بهتر است که قبل از اینکه بخواهید آویز را اجرا نمایید، وضعیت سقف از نظر مقاومت و استحکام بررسی بشود.
  • قیمت سقف کاذب پذیرایی همانند سایر سقف ها به نوع و جنس مصالح به کار رفته در ساخت آن وابسته می باشد.
  • نبشی تراز در جای خود به وسیله یک عامل اتصال مناسب و در فاصله های مشخص به دیوار زمینه وصل می شود.
  • این سقف دکوراتیو و تزئینی به دلیل استفاده ی زیاد از سازه ها و ورق مشبک فلزی که از جنس گالوانیزه می باشد، وزن بسیار زیادی دارد اما با این حال یک نوع سقف دکوراتیو و تزئینی رایج به شمار می آید.
هم در لبه‌ای باربر و هم غیر باربر فاصله مناسب و مجاز از اولین آویز از دیوار به صورت ۴۰ و ۱۰ سانتیمتر است. بـرای اتصـال نبشـی تـراز بـه ديوار خشـک می تـوان ازپیچ TNو یا FN اسـتفاده نمود (پیچها به اسـتادها متصـل میگردنـد).

نصب سقف کاذب کناف

همین الان محیط منزل باید دمای تا حدود بیست تا بیست و دو درجه را داشته باشد همین امر برای تایل مفید است. یکی دیگر از انواع سقف کاذب که بیشتر با هدف زیبایی و نورپردازی اجرا می‌شود، آسمان مجازی است. در این نوع سقف، بعد از نورپردازی، سقف تایل‌هایی که روی آن‌ها تصاویر و طرح‌های متفاوتی چاپ شده‌، روی سازه‌های سقف کاذب نصب می‌شوند. با توجه به تنوع طرح‌ و جنس تایل‌های آسمان مجازی، عموما قیمت‌ اعلام‌شده توسط متخصصان فقط شامل دستمزد اجرا است. قیمت سقف کاذب با توجه به جنس مصالح، کاربرد و دستمزد اجرای آن متفاوت است. هرکدام از این سقف‌های کاذب ویژگی و کاربردهای متنوعی دارند، اما به‌طورکلی برای تزیینات داخلی ساختمان به کار می‌روند.

هزینه اجرای سقف کرومیت برای سازه های فلزی[پایتخت]

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار