انواع دوربین مدار بسته چیست و قیمت انواع دوربین مداربسته خانگی و صنعتی | xenoncctv

دوربین های مدار بسته وای فای دار برای انتقال تصویر نیاز به دستگاه ضبط ندارند. برای انتقال تصویر دوربین وای فای روی موبایل نیازی به پورت LAN بر روی مودم نیست و داشتن یک مودم وای فای برای این امر کافیست. مودم وای فای می‌تواند یک مودم تلفن ثابت ای دی اس ال یا مودم جیبی سیمکارتی یا مودم همراه وای فای باشد. انواع مختلفی از دوربین های مداربسته وجود دارد که برای استفاده در محیط بیرونی بسیار مناسب هستند، اما تصویربرداری بسیار حساس، دقیق و کاربردی در هر دو حالت تصویربرداری چه در روز و چه در شب، این مدل دوربین را خاص می کند.

دوربین مداربسته دام:

طبق تحقیقات آماری در آمریکا و انگلستان بعد از نصب دوربین مداربسته در پارکینگ ها ۵۱ % ، در فرودگاه ها ۲۳% و در سایر مراکز عمومی ۷% از جرایم کاهش یافته است. نخستین استفاده از سیستم دوربین مداربسته در سال ۱۹۴۲ میلادی توسط شرکت زیمنس آلمان نصب شد.این کار به منظور مشاهده پرتاب موشک های v2 بود. هفت سال بعد اولین تبلیغ دوربین مداربسته در سال ۱۹۴۹ برای محصولی با نام “وریکون” ساخته شد . همین موضوع باعث شده تا این مدل در صنعت طرفداران خاص خودش را داشته باشد. در نتیجه حتی زمانی که فرد دوربین را از راه دور کنترل نمی کند، دوربین می تواند منطقه تحت پوشش خیلی بزرگ تری داشته باشد و همزمان کار چند دوربین ثابت را برای مالک انجام دهد.

اما در کنار مزایای بسیاری که برای این دوربین ها وجود دارد معایب و ایراداتی نیز بر آن وارد است که مهم ترین آن قیمت بالایی است که برای آن باید هزینه نمود. علاوه بر آن پهنای باند در این دوربین ها با محدودیت مواجه می باشد و این هم از جمله معایبی است که برای دوربین های ip ذکر می گردد. تنوع دوربین های آنالوگ در بازار ایران بسیار گسترده بوده و نصب آنها ساده تر از دوربین های دیجیتال می باشد. اما در مکان هایی که از حساسیت بیشتری برخوردار می باشند استفاده از این دوربین ها توصیه نمی شود و بهتر است از دوربین های تحت شبکه استفاده نمود. دوربین های بولت که ظاهری عموماً استوانه ای یا مکعب مستطیل دارند و بیشتر برای نصب در محیط های بیرونی توصیه می شوند.

تجهیزات و متعلقات دوربین مداربسته

در یک مجموعه همانگونه که حفاظت از تجهیزات و وسایل شرکت امری ضروری و بدیهی به شمار می آید، ایجاد حس آرمش و اطمینان خاطر در کارکنان به همان اندازه دارای اهمیت می باشد. در یک مجموعه زمانی که کارمندان می دانند که رفتار آنها تحت نظر قرار دارد عملکرد مطلوب تری از خود نمایش می دهند که این امر منجر به کاهش بروز تنش های احتمالی بین کارمندان و مراجعه کنندگان می شود. همچنین در طبق آمار بخش قابل توجه ای از سرقت ها از شرکت ها و کارخانه ها، توسط کارمندان همان مجموعه انجام پذیرفته است. پس با نصب یک سیستم نظارتی خوب و مناسب می توانید آرامش و امنیت را در مجوعه خود حکم فرما نمائید.

http://computermagazine.ir

در مجله خبری دوربین مداربسته زنون سیستم های مداربسته دو گروه فعالیت دارند شرکت ها و افراد نصاب به صورت متفرقه، سوال این است که انتخاب از کدام گروه بهتر است. ذکر چند نکته به شما کمک می کند تا بتوانید از هر گروهی که می خواهید آگاهانه تر انتخاب کنید. با توجه به این که اجرای یک سیستم مداربسته هزینه های جانبی زیادی دارد از جمله هزینه نیروی انسانی، هزینه حمل و نقل تجهیزات، هزینه ابزارالات، گاهی مجری بخشی از هزینه های خود را با فروش تجهیزات به کارفرما جبران می کند. حال برای اطمینان از قیمت داده شده از سمت مجری حتما انتخاب محصولات را از روی لیست قیمت انجام دهید. تحقیق در مورد برند پیشنهادی برای آگاهی از سطح کیفیت محصولات آن و… شدیدا توصیه می شود. علت نام گذاری دوربین های مداربسته دام شکل ظاهری آنهاست در زبان انگلیسی Dome به معنی گنبد است.

  • یکی از دغدغه ها هنگام نصب دوربین های مداربسته خصوصا دوربین های صنعتی ،انتخاب نوع لنز مناسب برای محل و هدف مورد نظر است.
  • اکثر شرکت های فعال در زمینه دوربین مداربسته، محصولات متنوعی از چندین تولیدکننده و برند ارائه می‌دهند.
  • استفاده از دوربین‌های مداربسته بی‌سیم در سال‌های اخیر رواج یافته است.
  • دوربین های بولت که ظاهری عموماً استوانه ای یا مکعب مستطیل دارند و بیشتر برای نصب در محیط های بیرونی توصیه می شوند.
  • دوربین های دام به دو دسته دوربین های دام IP (تحت شبکه) و دوربین های دام آنالوگ (غیر دیجیتال) تقسیم می شوند.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار