نکات مهم و کاربردی برای طراحی، دیزاین دفتر یا محل کار

از نظررنگ فرم و چیدمان جز دکوراسیون های اداری تخصصی و حساس میباشند. درحالیکه اینگونه نیست و طراحی فضای داخلی تجاری و اداری، کاری فراتر از چیدمان سطحی و تزئینات است. لازم و ضروری است. اما لازم است بدانید که یکی از مهم ترین عناطر طراحی تجاری و اداری، کف سازی اصولی است. بنابراین اگر طراحی فضای داخلی شرکت ها و ادارات خلاقانه و اصولی انجام شود، موفقیت های زیادی به همراه خواهد داشت. در بحث طراحی مجتمع تجاری نیز باید اصولی را رعایت نمود چرا که طراحی این محیط ها بسیار خاص و کاملا متفاوت از ساختمان های مسکونی و اداری است. به ویژه در فضاهای تجاری که نقش بسیار مهمی در بهبود روحیه و اعتماد به نفس مراجعین دارد. در واقع طراحی داخلی حرفه ای است که در آن محیط های داخلی ساخته شده در چهار چوب سازه ها با استفاده از خلاقیت و تکنیک های ویژه کاربرد و شناسنامه خود را به دست می آورد . قفسه بندی بخشی از اتاق ، به عنوان کتابخانه برای قرار دادن کتابهایی مرتبط با فعالیت مدیریت اداره ، جلوه ی ویژه ای به اتاق مدیریت می بخشد. صفحات فلزی ای که در تصویر زیر می بینید، مکمل خوبی برای رنگِ خورده شده و کهنه دیوارهای مجاور هستند.

چرا که در این سبک از طراحی، باید شرایطی سالم و امن فراهم شود تا افراد مختلف با سلیقه های کاملا متفاوت جذب محیط شوند و از همه مهم تر به نیاز آنها پاسخ داده شود. فرش ها راهی عالی برای ترسیم فضاهای مختلف بدون ایجاد موانع فیزیکی هستند. می توانید برای تزئینات اتاق مدیریت با چند نمونه اشیا قدیمی مانند خودکار، منگنه های قدیمی یا لوازم جانبی اداری قدیمی در نظر بگیرید تا به دفتر شما کمی شخصیت بدهد. شاید کف سازی، جزو اولین مواردی نباشد که به ذهن شما خطور می­کند. فضای کاری شلوغ و پر از وسایل سنگین شاید برای برخی از افراد خوشایند نبوده و باعث شلختگی ذهنی و عدم تمرکز شود. به همین دلیل است که شاهد افزایش روزافزون تقاضا، برای طراحی دکوراسیون داخلی اداری و تجاری هستیم. همان طور که پیش تر گفتیم، طراحی داخلی شامل انتخاب طرحی برای ساختار داخلی یک فضا و همچنین چیدمان و دکوراسیون داخلی آن است. بنابراین جا دارد که طراح داخلی فروشگاه نیز به تک تک آنها دقت داشته و تمهیدات لازم برای فراهم سازی همه آنها را در طرح خویش، پیش بینی و مکان یابی نماید. امروزه نقش فضای کار در بهبود سلامت جسمی و روحی کارمندان همینطور در ارتقا کیفیت کاری موضوعی است که در پژوهش ها به اثبات رسیده از این رو برای افزایش سرعت در دنیای پیشرفته مدرن ، بیش از پیش نیازمند راهکارهای نوین و خلاقانه هستیم و دفاتر اداری برندهای معتبر تجاری بیشتر از گذشته در حال بهره برداری از تخصص معماران و طراحان برای توسعه دفاتر کار خود هستند به نحوی که با طراحی و دکوراسیون اداری جسورانه و خلاقیت بیشتر در فضا باعث افزایش بهره وری، نوآوری و خلاقیت در سازمان های خود شوند.

چرا که نور چه از نوع طبیعی و چه مصنوعی، ایده پردازی و خلاقیت را افزایش می دهد و تاثیر بسیار خوب و مثبتی بر خلق و خوی افراد می گذارد. چرا که تمام این نکات به ظاهر ساده، بر روند پیشرفت و بازده یک شرکت تاثیرگذار است. ۳. توجه کردن به نکات طراحی داخلی و مصالح مناسب که در ادامه مطرح خواهیم کرد را به خاطر بسپارید. چرا که مراکز تجاری و ادارات اغب وسیع هستند و باید در ساخت آنها از مصالح باکیفیت و با دوام بالا استفاده شود. بنابراین باید از مصالح باکیفیت و با مقاومت بالا و با ابعاد بزرگ استفاده شود.

امروزه با توجه به افزایش علم فروش محصولات، شرکت های بزرگ و موفق به این نتیجه رسیدند که طراحی فضای داخلی تجاری و اداری تا چه حد بر جلب رضایت و اعتماد مشتریان آنها تاثیرگذار است. طراحی داخلی مغازه باید طوری باشدکه مخاطبان مختلف را با سلیقه های متفاوتی که دارند، به سمت خود جلب کند. در دکوراسیون اداری از یک نور پردازی ایدهآل استفاده کنید: برای داشتن یک نورپردازی ایدهآل در فضاهای اداری باید به میزان کافی از انواع و لایههای مختلف نور در کنار هم استفاده کنید. البته این را در نظر داشته باشید که چیدمان وسایل جزو دکوراسیون محسوب میشود و ربطی به طراحی داخلی ندارد که اغلب این دو باهم به اشتباه گرفته میشوند. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که ویترین هر فروشگاه متناسب با نوع کارایی که دارد، تنظیم می شود. مقدار و نوع پارتیشنها براساس نوع کار متفاوت است. از دیگر ساختمان هایی که در سطح شهر مشاهده می کنید، ساختمان های چند طبقه تجاری است که انواع فروشگاه های پوشاک، مواد غذایی، کیف و کفش، زیورآلات و… در این بخش با همراهی شما کاربران گرامی خط معمار، قصد داریم نگاهی به طراحی داخلی دفتر کار یک شرکت دارویی در شهر گوآنگ ژو چین بیاندازیم.

طراحی دیوارها چه در نمای داخلی و چه در نمای خارجی بسیار مهم است. به طوریکه طراحی فضای تجاری، خود یک رشته بسیار مهم در حوزه معماری است. مکان های قهوه و جلسات به گونه ای طراحی شده اند که بیشتر شبیه یک اتاق جلوی شخصی باشند ، تا فضایی که ممکن است در آن توافق مهمی داشته باشید – و ما فکر می کنیم روندهای دکوراسیون اداری فعلی برای آن بهتر است. ممکن است خیلی از کارمندان بیشتر وقت خود را در این مکان بگذرانند. بعد ها با ورود دفترِ کارهایی با نقشههای باز و آزاد، مسیریابی در ساختمان های اداری خیلی آسانتر شد. پنجره فقط منبعی برای ورود نور نیست بلکه باعث ایجاد حس آرامش و سرزندگی می شود. بلکه بهتر است سلیقه مخاطبش را با دانش و اصول درست معماری ترکیب کرده و در روند طراحی بکار بگیرد.

چرا که در این اتاق تعداد زیادی از افراد دور هم جمع می­شوند و دررابطه با مسائل مهمی بحث و مشورت می­کنند. در این موارد جا دارد که طراح داخلی به مسیر کانال های عبور هوا توجه کافی نموده و با پنهان نمودن آنها در زیر سقف های کاذب و یا عیان نمودن آنها به طریقی زیبا در داخل فروشگاه، به طراحی آنها اقدام نماید. در هر راهرو، افراد زیادی از کنار هم عبور می کنند در نتیجه باید فضای کافی برای این منظور وجود داشته باشد. بدون تردید پرسنل و کارکنان وقت زیادی از زندگی خود را در محیط های کاری طی می کنند. محیط کار و جزئیات آن تاثیر زیادی روی کارمندان دارد. در این مجتمع ها وجود دارد. در طراحی مجتمع های تجاری، نمای ظاهری ساختمان بسیار مهم است. در دکوراسیون داخلی اداری این ادارات بسیار خوب است که از میز کار استند استفاده شود. 3. طراحی دکوراسیون اگر با ایمنی و استاندارد بودن وسایل و ارگونومی همراه شود. طراحی منحصر به فرد با ترکیب مبلمان اداری. در واقع هر مغازه باید براساس کسب و کار خود، طراحی داخلی و طراحی ویترین را انجام دهد.

برای طراحی دیوارها، باید از متریال درجه یک استفاده نمود تا برای سالیان طولانی، ماندگاری داشته باشند. حتما سعی کنید در دفتر کاری خود از تابلوهای نقاشی و یا گیاهان زینتی استفاده کنید. استفاده از عناصر تزئینی مانند آب نما و مجسمه های مدرن و گیاهان سبز، حس طراوت و سرزندگی را به مراجعین منتقل می کند. گیاهان را در دفتر کار خانگی خود قرار دهید. در این مقاله چندین بار به دفتر کارِ و نحوه طراحی اداری و دفتر کار خانگی اشاره کردیم، پس حالا می خواهیم کمی مفصل تر به این موضوع بپردازیم. اما همه ی این هزینه ها و طراحی با توجه به بودجه ی کارفرما صورت می گیرد و مشخصا هر چقدر بودجه ی کارفرما بیشتر باشد دکوراسیون اداری هم لوکس تر و حرفه ای تر خواهد بود و دارای جزییات قابل توجه بیشتری خواهد بود . بحث زیبایی در اولویت سوم قرار می گیرد. آیا می دانید طراحی محوطه میانی چه اندازه می تواند بر روی جذب مشتری تاثیر بگذارد؟ در واقع نقطه کانونی مجتمع های تجاری، طراحی محوطه میانی است. شاید تا به حال برای خود شما پیش آمده باشد که برای خرید به یک مجتمع تجاری رفته اید و محوطه میانی ان به حدی زیبا بوده است که برای دیدن تمامی قسمت های آن، کلیه بخشی های پاساژ را نیز قدم زده اید.

استفاده از رنگهای شاد و محرک مثل نارنجی و انتخاب مبلمانی راحت مثل پاف یا مبلمان شنی برای این بخش از دکوراسیون اداری شما بسیار مطلوب است. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از تم رنگی مناسب و به کار گیری رنگ های متضاد برای بخش های مختلف نیز باعث می شود تا چشم کارمندان و مراجعه کنندگان احساس خستگی کمتری داشته باشد. در کنار تأسیسات مکانیکی مربوط به تهویه فروشگاه، برخی تأسیسات و تجهیزات دیگر نیز فعال بوده و در کارایی فضاهای مختلف فروشگاه نقش مهمی ایفا می نمایند. سه دسته اصلی رنگ گرم ، سرد و خنثی است که در دکوراسیون اداری به کار می رود. برای انتخاب رنگ مناسب طراحی دکوراسیون مکان های اداری باید از روانشناسی رنگ ها استفاده کرد.

مدل ها و نمونه کارهای متنوعی از کارهای اجرا شده توسط گروه ارگو در سایت موجود بوده و شما میتوانید برای اطمینان از کیفیت کار و ایده های ناب آرتیست های ارگو، این نمونه کارها را به دقت بررسی کنید. با توجه به این موضوع باید طراحی ساختمان اداری به گونهای تنظیم و اجرا شود که موانع موجود در مسیر کار را به حداقل رسانده و نیازها را دفع و بر شرایط به روز کاری و سیستم های جدید اداری منطبق باشد. روی آورده و استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی را به حداقل ممکن رساند. چرا که ممکن است در آینده برروی این دیوارها بنرهای تبلیغاتی نصب می­شود. از سویی برای تمامی راهروها باید حفاظ ایمن در نظر گرفته شود چرا که در حین حرکت ممکن است در اثر برخورد افراد با هم، کسی پرت شود. چرا که هر چقدر محیط اداری شما حرفه ای تر و شیک تر به نظر برسد، به همان اندازه به رشد و پیشرفت برند شما کمک می­کند.

نمای خارجی، تاثیر چشمگیری بر جلب توجه مشتریان خواهد گذاشت. از دکوراسیون زیبا هم در نمای خارجی و هم در نمای داخلی ساختمان استفاده کنید تا ملک شما تاثیرگذار باشد. مراجعین شما از نحوه چیدمان فضا، عناصر تشکیل دهنده فضا، توجه به جزئیات و راحتی مبلمان اداری به شخصیت کاری شما و هویت برندتان به خوبی پی می برند. به طور کلی مبلمان اداری به دو دسته­ی رسمی و راحتی تقسیم می شوند. در اتاق جلسات و اتاق مدیریت بهتر است از مبلمان اداری رسمی و شیک و در اتاق انتظار و قسمت پذیرش بهتر است از مبلمان راحتی استفاده شود. در طراحی اداری شیک و مدرن باید بر روی انتخاب وسایل کاربردی، مبلمان و چیدمان حساسیت بسیاری نشان دهید تا در نتیجه کار فضا و دکوراسیون بسیار دلنشین و شیکی را مشاهده نمایید.

به گونه ای که در ناخودآگاه آنها برند شما و هویت آن طراحی داخلی اداری با چوب ثبت می­شود. شما با مراجعه به سایت نوبشو در ارتباط با جدیدترین طراحی های داخلی اداری در سال ۲۰۲۰ اطلاعات جامعی به دست می آورید و از این نکات مهم در اداره خود استفاده کنید. بنابراین، تهویه مطبوع در فصول مختلف سال باید مورد توجه قرار گرفته و در این راستا به پیش بینی کلیه تجهیزات و وسایل و کانال های مورد نیاز اقدام نموده و برای جانمایی مناسب آنها در فروشگاه اندیشه کرد. ما در ایرانادکور با حداقل 10 سال سابقه در حوزه دکوراسیون داخلی و معماری در جنوب کشورتوانسته است پروژه های زیادی را با موفقیت اجرا نماید. ما در پادیران طراحی و تولید تجهیزات اداری را متناسب با فضا، نوع فعالیت و سبک شما اجرا می کنیم. برند مرانتی، یکی از معتبرترین و بهترین برندهای تولید کننده انواع مبلمان اداری باکیفیت است که تا به امروز موفق به جلب رضایت و اعتماد مشتریان خود شده­ است.

برای اینکه بیشتر با این کار آشنا شوید در ادامه درباره طراحی دکوراسیون مدرن، استفاده از رنگ ها و نور طبیعی در یک ساختمان اداری صحبت می کنیم. کاربرد صندلی های ارگونومیک در دکوراسیون اداری یکی از گزینه هایی است که برای کاهش و جلوگیری از این نوع دردها در طول شبانه روز و طول سالیان آتی می توان از آن ها استفاده کرد تا سلامت جسمانی و فیزیکی فرد حفظ گردد. به هر حال این مجتمع ها از صبح تا پاسی از شب، با تردد تعداد زیادی از مشتریان روبرو هستند و لازم است در طول سال، چندین باید به طور کامل تمیز شوند. زمانی که می خواهید واحدهای مجتمع را بفروشید، مشتریان به تمامی جزئیات نمای خارجی و داخلی توجه می کنند. در این موارد شایسته است که برای کنترل تابش نور خورشید به تمهیداتی نظیر طراحی سایه بان هایی بر روی نمای خارجی فروشگاه و یا نصب آنها در داخل فروشگاه اندیشید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار