طراحی داخلی مغازه

قبل از توجه به ظاهر لامپ ها می بایستی در صدد درک درجه حرارت رنگ و لومن آنها باشید. برای قسمت های مختلف فضای مغازه کوچکتان باید از رنگ هایی استفاده کنید که هنگامی که نور خورشید به داخل مغازه می تابد یا وقتی با نور لامپ ها ترکیب می شود، جلوه ای خاص به مغازه ببخشد. چیدمان شلوغ و فشرده لوازم آرایش در یک مغازه باعث می شود که خریداران تصور کنند محصولات غیرقابل فروشند. در اینجا نانوایی ها و کافه ها ممکن است مشکل کمی داشته باشند، زیرا می توانند از بوی محصولات خود برای جلب نظر مشتری استفاده کنند. از این ایده می توانید در دیزاین ویترین و دکور مغازه پوشاک خود استفاده کنید.

نصب آینه در مغازه ها یا بوتیک ها طراحی زیبایی برای مغازه می باشد. رنگ های شاد و متنوع در دکور یک مغازه که محصولات کودکان را عرضه می کنند مناسب هستند. دکور مغازه باید به مشتری و فروشنده احساس آرامش دهد. به عنوان مثال، آیا نام تجاری شما بیشتر دارای لبه های نرم، یا گوشه های تیز است؟ بهتر است میز پیشخوان مغازه پوشاک کنار درب ورودی نباشد زیرا که هنگام ورود حس خوبی نمی دهد ، پس سعی کنید میز را در گوشه و دور از درب ورودی قرار دهید و در انتخاب سایز و اندازه ی آن هم دقت کنید که متناسب برای فضای مغازه باشد ، اگر مغازه ی کوچکی دارد هرگز از پیشخوان های بزرگ یا پیشخوان با طول زیاد استفاده نکنید. اگر فضای بزرگی در اختیار دارید، علاوه بر میز و صندلی، از یک مبل یا صندلی راحتی نیز استفاده کنید. پنجره ها می تواند محیط شما را زیبا تر نشان دهد و مثل مبل و یا وسایل دیگر هیچ گاه از مد نمی افتد.

دکور مغازه خیلی کوچک سخت است و به خلاقیت نیاز دارد اما شما با ایده های متفکرانه می توانید مغازه خیلی کوچک خود را بزرگ تر نشان دهید. نورپردازی بخش بسیار مهمی از طراحی نما را تشکیل میدهد.باتوجه به نقش نور در طراحی و همراهی آن با رنگ ، انتخاب نحوه مناسب نورپردازی اهمیت دوچندانی دارد. 2. استفاده از آینه و شیشه در دکوراسیون: آینه و شیشههای تمیز میتواند جذابیت دکوراسیون بوتیک شما را دوچندان میکند و در نورپردازی تاثیر مثبت داشته باشد استفاده از شیشه برای نمای مغازه در طراحی نورپردازی نمای ساختمان تاثیر عالی دارد چرا که با این کار نور طبیعی را به داخل مغازه هدایت میکنید. برای طراحی نمای پویا در نمای خطی، ایجاد سیرکولاسیون حرکتی برای مخاطب برای دیدن ویترین های بیرونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.قرار گیری متفاوت مخاطبان به نما حالتی پویا و کنش پذیر میدهد. این نماها به صورت مجزا از فضای بیرون و با حداقل ویترین به سمت فضای بیرونی طراحی و ساخته می شوند . اگر شما هم به فکر بازسازی دکوراسیون داخلی فروشگاه خود در تهران می باشید به شما پیشنهاد میکنیم متن زیر را مطالعه نمایید تا دانش خود را در این زمینه افزایش دهید. خشم شما در نهایت فروکش می کند، اما رهبری که نابود شده باشد هرگز نمی تواند به زندگی بازگردد.

در واقع می توان اینگونه گفت که دکوراسیون ویترین فروشگاه دقیقاً همان قلابِ جذب مخاطب است در نتیجه باید در تزیین این قلاب هر اندازه می توان حرفه ای تر عمل کرد. استفاده از پرده های بلند باعث بلندتر نشان دادن ارتفاع مغازه در نتیجه زیبا تر شدن دکور مغازه خیلی کوچک شما می شود. برای مغازه های کوچک می توانید مغازه تان را با دکوراسیون مناسب و شیک بچینید و از آن لذت ببرید. همه این ویژگی ها بر حواس انسان تأثیر می گذارد و می تواند لذت خرید را بیشتر کرده و بازدید کننده را به خریدار تبدیل کند. طراحی ورودی مغازه باید نورپردازی مناسب و زیبایی را داشته باشد تا مشتری از وارد شدن به مغازه لذت ببرد. بهتر است در همان ابتدای کار طراحی دکوراسیون مغازه مشاور املاک یک پالت رنگی معین تعیین کنید تا با توجه به آن چیدمان دکوراسیون داخلی را پیش ببرید. برای درک بهتر این موضوع لطفا به مثال زیر توجه کنید. برای مشاوره خرید بهترین محصول در حوزه آهن آلات و پروفیل، کارشناسان همیار فلز به شما این خدمات را ارائه می دهند. طراحی داخلی مغازه شما زیبا و مدرن می شود.علاوه بر طراحی دکوراسیون مغازه، دکراسیون اتاق کودک، دکوراسیون اداری و دکوراسیون منزل نیز توسط این شرکت صورت می پذیرد.

به رنگ بندی فروشگاه تان اهمیت دهید، رنگ ها یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر دکوراسیون داخلی مغازه می باشند. طراحی نما به صورت پویا به گونه ایست که چشم مخاطب بعد از مدتی اذیت نمیشود و هر بار عبور از رو به روی نمای تجاری به مخاطب حس تکراری نخواهد داد. پرو مغازه باید به اندازه ای باشد که مشتری بتواند لباس خود را تعویض کند یا راهروی مغازه باید به گونه ای طراحی شده باشد که مشتری ها بتوانند به راحتی عبور کنند. همچنین می توانید برحی اجناس را از سقف تا زمین آویزان کنید تا توجه افراد به بالا جذب شود. افرادی که سخت پسند هستند، نیز می توانند این محصولات را انتخاب کنند. در صورت عدم وجود نور کافی در مغازه انتخاب برای مشتری سخت خواهد شد و بنابراین فروش نیز کمتر می شود.

اولین گام این است که تجهیزات موردنیازتان را فراهم کنید و پس از آن مدل چیدمان آن ها را انتخاب و اجرا نمایید. این فویل ها با ضخامت کمتر از 1 میلی متر در مدل های شفاف (Transparent)، روز دید (Daylight)، کنتراست بالا (High Contrast) و مدل های تخصصی دیگر وجود دارند. تصور کنید دو مغازه دار دارید و هر کدام دکوراسیون مخصوص خودشان را دارند اما استراتژی ورود به بازارشان متفاوت است و اگر رقابت در بازار را مثل جنگ بدانیم این دو فروشگاه دار مثل دو فرمانده جنگ هستند. توجه ویژه به این مسئله دارند و در طراحی دکور مغازه ها دقت زیادی به مسئله فروش در کنار زیبایی دکوراسیون دارند.

هرکسی که به قصد خرید به لباس فروشی برود با دیدن لباس ها میتواند برای خود لباس انتخاب کند و یا اصلا قصد خرید ندارد با دیدن لباس ها جذب آن ها شده و میخرد. همانطور که در رستوران ها علاوه بر کیفیت غذا زیبایی دکوراسیون رستوران تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. بلکه مامیخواهیم، اجناس در کنار طرح داخل فروشگاه، بسیار جذابتر به چشم مشتری بیایند. یک مغازه که طراحی داخلی برای آن صورت گرفته باشد فضایی دلنشین و جذاب پیدا می کند طوری که اغلب افراد مجذوب فضای آن شده و سپس برای رفع نیازهای خود اقدام به خرید محصولات آن خواهند کرد. طراحی دکوراسیون مغازه اگر براساس اصول هنری و بازاریابی باشد؛ حس خوبی را به مشتری القا می کند که همین حس تاثیر زیادی بر روی او می گذارد که منجر به حضور بیشتر او در مغازه و خرید بیشتر می شود. یک بوتیک لباس زنانه در چین از یک سیم پیجی صورتی طولانی به صورت یک اثر هنری استفاده کرده و اجناس خود را روی آن قرار داده است. اما فرمانده ناموفق ابتدا با ترس وارد جنگ می شود و بعد از آن، به این فکر می کند که چگونه باید پیروز شود. نصب این مدل از تابلو سریع و آسان می باشد.

افراد با مشاهده اجناس مد نظر خود در دکور ویترین تصمیم نهایی خود را می گیرند که آیا برای دیدن سایر اجناس و رنگ بندی آنها به داخل مغازه مورد نظر ورود پیدا کنند یا خیر؟ با توجه به ابعاد و مساحت فروشگاه ابعاد آن متغیراست . درآمد طراحان داخلی با توجه به کارفرما و تجربه و شهرت فردی آنها متفاوت است. به عبارتی ، در نهایت شما مالک همان برندی هستید که مشتریان تان به شما وفادارند… در نهایت می توان گفت که میزان شدت نور، زاویه تابش، رنگ و کیفیت آن و همچنین محل نصب چراغ ها در بهتر دیده شدن اجناس و جذابیت آنها تاثیر بسزایی داشته و باعث می شود که محصولات داخلی ویترین واقعی تر دکوراسیون داخلی مغازه خشکبار فروشی به نظر برسند. نمای خطی :نمای خطی به نماهایی گفته می شود که در امتداد یک خط و معمولا برای ساختمان های یک طبقه و یا نهایتا دو طبقه ایجاد میگردد.مجتمع های تجاری که به صورت چیدمان مغازه هایی در کنار یکدیگر و با ویترین های مجزا به بیرون فضا طراحی میشوند دارای نمای خطی هستند. در ضمن، بسته به نوع محصولی که می فروشید، همیشه روش و فضایی را مهیا کنید که مشتری بتواند در حد امکان از نزدیک با محصول در تماس بیشتر بوده و آن را تست کند.

هرگز لشكرتان را به سمت مکان هایی که امکان رساندن تدارکات به آنها وجود ندارد، هدایت نکنید. همانطور که بارها در مقالات منتشر شده توسط مجموعه ی طراحی دکوراسیون پایا دکور بیان شده است، به کار گیری یک دکور مناسب و زیبا تاثیر زیادی در افزایش میزان فروش و جذب مشتری مشاغلی دارد که به نوعی با مقوله ی فروش کالا در ارتباط هستند. اگر در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه ایده های خوبی به خرج دهید می توانید با قیمت بسیار مناسب دکوراسیون زیبایی داشته باشید. در عین حال در نظر داشته باشید که طراحی داخلی امری تخصصی است و به همین دلیل بهتر است که برای دست یابی به بهترین نتیجه، طراحی داخلی گل فروشی خود را به یک متخصص طراحی داخلی بسپارید.همان طورکه در مطالب بالا ذکر کردیم، با توجه به اینکه مغازه گل فروشی دارای طیف بی نظیری از رنگ های بسیار متنوع می باشد و از این جهت می تواند شادابی و نشاط بسیاری را برای افراد به ارمغان بیاورد. دکور مغازه باید به گونه ای باشد که تمامی محصولات فروشگاه را به شکلی زیبا معرفی کند پس دکوراسیون و طراحی چیدمان مغازه در کسب و کار بسیار موثر است. در طراحی قفسه ها و قفسه ها سعی کنید کالاها را به گونه ای بچینید که برای مشتری قابل مشاهده باشد و او به راحتی انتخاب و خرید کند و کالاهایی را که برای فروش بیشتر آنها تأکید دارید در دید مستقیم مشتری قرار دهید و تشویق کنید مشتری برای خرید آن محصول خاص تا آنجا که ممکن است با نور مناسب لهجه.

1. ورودی فروشگاه : محدوده ورودی فروشگاه یا منطقه مرزی ، اولین جایی است که مشتریان بالقوه به آن جا آمده و بر اساس سایز مغازه یا فروشگاه فضایی حدود 1/5 تا 4/5 متر را به خود اختصاص می دهد.در واقع ورودی مغازه مرزی است که مشتریان از محیط بیرون جدا شده و به فروشگاه شما می آیند و با یک نگاه کلی متوجه می شوند که به یک فروشگاه شیک آمده اند یا یک مغازه معمولی و اینکه شما چه چیزهایی برای عرضه به آنها دارید.در ورودی با توجه به اینکه مشتری در حال گذر از یک فضا به فضای دیگر است ، احتمال زیاد سبد و علائمی که در معرض دیدش قرار دادید را نادیده می گیرد. به عنوان مثال اگر شما مغازه آرایشگری دارید و سقفتان سقفی ساده است، میتوانید با استفاده از طراحی سقف کاذب کنافی و نورپردازی ابزارآلات اصلی حرفه خود مانند شانه و قیچی را به صورت بزرگ و جذاب روی سقف طراحی کنید. سعی کنید لباس هارا طوری در مغازه قرار دهید تا مشتری ها در هنگام ورود به مغازه نیاز شدید به لباس در خود احساس کنند.بعد از چیدن مناسب لباس ها در مغازه نور پردازی مناسب مغازه تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون مغازه دارد.سعی کنید اطراف لباس هارا با نورپردازی مناسب شیک و زیباتر نشان دهید.همچنین نورپرددازی کل دیوار های مغازه یک محیط شیک درست میکند که مشتری را به خوبی جذب میکند.بهترین و شیک ترین لباس ها را در بهترین جای مغازه قرار دهید تا بهتر در دید مشتری ها باشد.

در بعضی مغازه ها نوع دکوراسیون به گونه ای است که کیف ها در بخشی مجزا و در طبقاتی مخصوص به خود به نمایش درآمده اند و در بعضی دیگر از دکوراسیون های مغازه های کفش فروشی، کیف ها به همراه کفش ها نمایش داده می شوند. سعی کنید در مغازه کوچک به هم ریختگی وجود نداشته باشد تا بتوانید در کنار آیتم های دیگر دکور زیبایی را داشته باشید. همچنین دکور هایی که از رنگ های جیغ یا تند استفاده می کند انرژی منفی را به مشتری می دهد پس برای زیبایی و مدرن بودن دکور مغازه دقت کافی داشته باشید. حتمی لباس هارا به خوبی در مغازه بچینید تا بتواند مشتری را به خوبی جذب کند. دکوراسیون داخلی مغازه دارای نکاتی بسیار مهم می باشد و شما با رعایت کردن این قوانین می توانید بهترین دکوراسیون را برای مغازه خود داشته باشید چون دکوراسیون داخلی مغازه یکی از مهم ترین عوامل برای جذب مشتری می باشد. اولین مرحله محدودیت های قوانین و شرایط شهرداری منطقه است که باید در نظر گرفته و حتما رعایت گردد.اگر این مرحله در ابتدا بررسی نشود میتوان لطمه بزرگی به پروژه وارد نماید زیرا بعد از طراحی مجبور به تغییر خواهید شد. همچنین با توجه به اینکه اگر فروشگاه شما نظر افراد را برای خریداری گل جلب کند.

طراحی داخلی مغازه اگر به درستی انجام شود می تواند در جذب مشتری بسیار مهم باشد و باعث افزایش درآمد و تعداد مشتری شود. در طراحی داخلی مغازه رنگ و نور پردازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. به دلیل همین حق انحصار بود که تا مدت ها قیمت و هزینه استفاده از این ورق بسیار بالا بود. در جامعه خرده فروشی امریکای شمالی، معروف است که 90% از مصرف کنندگان پس از ورود به فروشگاه، بطور ناخودآگاه به سمت راست می پیچند. دکوراسیون مغازه کوچک مشکل است چون باعث ظاهر بد و دوباره کوچک تر بودن مغازه می شود. با رعایت اصول بسیار مهم و اما راحت می توانید دکوراسیون مغازه کوچک خود را مدرن کنید. رعایت کردن استانداردها و شیک بودن قفسه بندی مغازه شال و روسری بسیار مهم بوده و باعث نمایش بهتر محصولات میشود. رنگ بندی و اندازه اتاق پرو نیز در این زمینه بسیار موثر است. در واقع معماری امروز محدودیتی در زمینه ارائه انواع سقف کاذب ندارد. در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز باید در نظر داشت که تیپ شخصیتی فروشگاه و زمینه ای که فروشگاه در آن قرار گرفته از عوامل موثر بر جریان ورودی به آن هستند . نمای پویا و کنش پذیر به نمایی گفته می شود که مخاطب می تواند نقشی در آن ایفا کرده و حسی بر فضا بیافزاید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار