“بهترین” وکیل پایه یک دادگستری تهران : 02147783 عدل ایرانیان

وکلای پایه یک دادگستری می‌توانند در تمامی پرونده‌های کیفری و قضایی با موضوعات حقوقی متفاوت از جمله طلاق و مهریه و تمامی موارد خانواده، ثبتی و شرکتی، پرونده‌های کیفری و جزائی، پرونده‌هایی با موضوعات ملک و مالی و سایر موضوعات اقدامات لازم را انجام دهند. زیرا اساس قبول وکالت ابتدا ارائه مشاوره و راهکار و راهنمایی های لازم است. پس در نتیجه می توان چنین گفت وکیل پایه یک وکیل متخصصی است که قادر به ارائه مشاوره حرفه ای نیز خواهد بود که در تفاوت وکیل با مشاور حقوقی باید بگوییم عقد وکالت یک عقد جایز است که باید تنها در چارچوب قانون منعقد شود. وکیل پایه یک دادگستری وکیلی است که پس از قبولی در آزمون کارآموزی کانون وکلا دادگستری، در پایان دوره کارآموزی در آزمون اختبار کانون وکلا نیز قبول شده و پروانه وکالت پایه یک دادگستری را از کانون وکلا دریافت می کند.

ادامه وکیل بانکی

“بهترین” وکیل پایه یک دادگستری تهران : 02147783 عدل ایرانیان

به این صورت که آزمون جامع کانون وکلا برگزار شده و افرادی که فارغ‌التحصیل کارشناسی حقوق هستند در آن شرکت می‌کنند. پس از قبولی در این آزمون است که دوره کارآموزی آغاز شده و فرد کارآموز زیر نظر سرپرست فعالیت می‌کند و حق وکالت در پرونده‌ها را نیز دارد. او پس از دوره کارآموزی لازم است در امتحان جامع نیز قبول شده و در نهایت پروانه وکالت با عنوان وکیل پایه یک دادگستری دریافت می‌کند. وکیل پایه یک دادگستری کسی است که از طرف اشخاص حقیقی یا حقوقی برای انجام کاری به موجب عقد قرارداد وکالت، مامور انجام کار های حقوقی موکل می شود. پس وکیل پایه یک دادگستری کسی است که در رشته های مرتبط حقوقی فارغ التحصیل شده باشد.

در حال حاضر دو مرجع رسمی برای صدور پروانه وکالت وجود دارد یکی کانون وکلای دادگستری و دیگری مرکز مشاوران قوه قضاییه (معروف به وکلای ماده ۱۸۷) پس از قبولی وکیل در امتحان ورودی دوره کار آموزی او شروع می شود. وکلای کانون وکلا در دوره کار آموزی زیر نظر وکیل سر پرست خود حق وکالت در پرونده ها را دارند و پس از پایان دوره کار آموزی با دادن امتحان جامع، نامه اختبار در صورت قبولی پروانه پایه یک برای آن ها صادر خواهد شد. اما وکلای مرکز مشاوران در دوره کارآموزی حق قبول، وکالت در دعاوی را ندارند ولی پس از پایان دوره و قبول شدن در امتحان نهایی (اختبار) پروانه وکالت پایه دو او برای ایشان صادر می شود.

وکیل ملکی یک وکیل پایه دادگستری می‌باشد که در دعاوی ملکی نظیر دعاوی موجر و مستاجر، تخلیه، خلع ید، الزام به تنظیم سند رسمی، افراز ملک مشاعی، الزام به ایفای تعهد و یا الزام به تحویل مبیع وکیل پایه یک دادگستری و … تبحر دارد. دعاوی ملکی به دلیل نوع ماهیت و شکل خود معمولا طولانی بوده و نیازمند تسلط به قانون مدنی و آیین دادرسی مدنی و … دارند که این امر برای افراد عادی ممکن نیست. این افراد نیازی نیست که پروانه دادگستری داشته باشند و هر شخصی میتواند در انجام امورات کاری دیگران یک وکیل مدنی باشد. اما در تعریف وکیل باید گفت، گاهی شخصی شرایط لازم برای انتخاب وکیل (چه دادگستری و چه مدنی) را ندارد و این امر را به یک وکیل یا شخص دیگری محول خواهد کرد تا به نیابت و از جانب او وکیلی انتخاب کند. برای مثال هنگامی که شخصی در زندان است و نیاز به خدمات وکیل پایه یک دادگستری دارد.

  • به خاطر داشته باشیم که تبصره ی ماده ی فوق نیز اذعان می دارد که اشاره به شماره های یاد شده در این ماده بدون ذکر موضوع آن، تصریح محسوب نمی شود.
  • به همین دلیل، در این بخش از مقاله به توضیح مفهوم وکیل پایه یک دادگستری پرداخته و در بخش بعد، تفاوت وکیل پایه یک دادگستری و وکیل قوه قضاییه را توضیح خواهیم داد.
  • در واقع وکیل به کسی اطلاق می شود که به نیابت از شخصی دیگر – این شخص می تواند حقوقی باشد و یا شخص حقیقی باشد – با انجام قراردادی موضوعات خاصی را که در قرارداد ذکر می شود پیگیری نماید و آن وظایف محوله را انجام دهد .
  • چون در حال حاضر حدود ۱۲۰۰۰ ماده قانونی فعال (غیر از آیین نامه های اجرایی و مقررات خاص کشوری) در مجموعه قوانین کشور وجود دارد که اولا قریب به اتفاق ارباب رجوع ومشتریان وکالت حتی یک بار هم کمترین مطالعه ای در حول و حوش قوانین نداشته اند.
  • در این مقاله قصد داریم تا به توضیح کامل در خصوص وکیل و وکیل پایه یک دادگستری و سایر مفاهیم مرتبط بپردازیم.
  • به این صورت که پس از قبولی آزمون، در دوره کارآموزی شرکت کرده و در این دوره برخلاف وکلای کانون وکلا حق قبول وکالت دعاوی را ندارند؛ پس از دوره کارآموزی و قبولی در امتحان نهایی پروانه وکالت پایه دو به آن‌ها که معروف به وکلای ماده ۱۸۷ هستند داده می‌شود.

اما وکیل پایه یک دادگستری وکیلی است که علاوه بر قبول وکالت مشاوره های حقوقی نیز به افراد متقاضی ارائه می دهد. پس در نتیجه می توان چنین گفت وکیل پایه یک وکیل متخصصی است که قادر به ارائه مشاوره نیز خواهد بود و مشاوره های حرفه ای به متقاضیان می دهد. مشاور حقوقی نیز فردی است که برای دادن مشاوره به افراد آموزش دیده اند و قادر به قبول وکالت نیستند. دارندگان مدرک حقوق بسیار علاقمند فعالیت در رشته شغلی وکالت هستند که برای موقعیت بهتر و فعالیت حرفه ای تر به این حیطه شغلی در زمینه حقوق روی می آورند.

متهمین پرونده‌ها نیز باید توجه داشته باشند که عدم مشاوره حقوقی و یا اعطای وکالت به وکیل کیفری ممکن است موجب ضرر‌های جبران ناپذیر از جمله از دست رفتن مال، جان و یا آبروی خود گردند. وکیل قوه قضاییه؛ تمامی افرادی که در مراکز امور کارشناسان قوه قضاییه و با مشاوره حقوقی پروانه وکالت دریافت کرده باشند وکیل قوه قضاییه گفته می شود که در متن فوق در این باره بحث و گفت و گو شد و این مهم در رابطه با اجرای قانون پنج ساله سوم توسعه اجتماعی به وجود آمد. همانطور که در متن فوق عنوان شد برای دستیابی به حق و حقوق خود در مراجع قضایی حضور فردی متخصص که به امور حقوقی و قانونی آشنایی کافی داشته باشد لازم و ضروری است.

اختیارات وکیل پایه یک دادگستری در امر دادرسی

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار