انواع دوربین مداربسته + 11 مدل با بررسی مزایا و مشخصات

بهتر است قبل از انتخاب دوربین مدار بسته HD یکی از کارشناسان دیاکالا جهت مشاوره و ارائه بهترین طرح , سایت xenoncctv از محل اجرا بازدید به عمل آورد و با توجه به نیاز های شما و امکانات مورد نظر شما ,کار آمد ترین سیستم دوربین مداربسته برای منزل انتخاب شود. در زمان خرید دوربین مدار بسته باید توجه ویژه ای به اندازه آن داشته باشید. دوربین های مدار بسته تحت شبکه از امواج دیجیتال در بستر شبکه برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند. انتقال تصویر در این نوع دوربین مداربسته بدون نیاز به اینترنت است و این یعنی حتی با قطع بودن اینترنت و عدم نیاز به IP ثابت تصاویر را انتقال دهید و به کمک اینترنت می توانید در هر جایی به کمک موبایل تصویر ضبط شده دوربین ها را ببینید.

از طرفی در دو دوربین با لنزهای با فاصله کانونی ثابت دوربینی که چیپ تصویر بزرگتری داشته باشد تصویر را با زاویه بیشتری نشان میدهد. بهتر است نسبت به نشانههایی که بیانگر وقوع سرقت در محله است حساس باشید. در صورت وقوع سرقت در محل کار یا زندگی، شما به راحتی می توانید با قرار دادن فیلم ها در اختیار پلیس آگاهی به راحتی و در کمترین زمان ممکن آنها را دستگیر و اموال خود را بازیابی کنید. در بازار داخلی با انبوهی از برندهای مختلف روبرو هستید که انتخاب بهترین آنها کار سختی است. گفتنی است که دوربین های مداربسته اسپید دام جزو پیشرفته ترین دوربین های مداربسته در بازار دوربین های مداربسته می باشند. طراحی این دوربین ها به نحویی می باشد که بیشتر برروی دیوار قابل اجرا و نصب می باشد، البته در صورت نیاز و در شرایط استسنایی بر روی سقف نیز قابل نصب می باشد. هرچه عدد مگاپیکسل بیشتر باشد، دوربین دارای کیفیت بالاتر می باشد. اما از معایب آن این است که برای کارکرد درست باید در محدوده شبکه وایرلس باشد، معمولا کیفیت کمتری نسبت به دیگر دوربین ها دارند و احتمال دسترسی و هک شدن آن ها از طریق شبکه وجود دارد. اما با پیدایش دوربین های دیجیتال و به کارگیری اینترنت اشیا به همراه سیستم بیسیم، امکان ثبت تصاویر با کیفیت بالاتر و سریع تر فراهم شده است.

اگر دوربین ها یک حادثه را ثبت کنند و پلیس سریعاً و بر اساس مشاهده تصاویر به دستگیری مجرم در محل و قبل از ترک آن بپردازد، ذخیره سازی تصاویر واقعه میتواند در محکومیت مجرم و در واقع درخواست فرجام کردن موثر واقع شود. امروزه امکان ثبت و ضبط اطالاعات توسط سیستم NVR (Network Video Recorder) در دوربین های مدار بسته به وجود آمده است. دوربین های مدار بسته از این نوع جز قوی ترین دوربین های مدار بسته می باشند. این دوربین ها را ایده آل ترین نوع دوربین مدار بسته می دانند که قابلیت های منحصر به فردی را برای کاربران ارائه می کند. شما باید نسبت به هدف و مکان خودتان بهترین نوع دوربین مدار بسته را انتخاب و استفاده کنید. شما میتوانید با اینترنت تصاویر دوربین مداربسته خود را، بر روی گوشی و هر جا که هستید، مشاهده کنید. همینطور می توان با اتصال دستگاه دی وی آر به یک مانیتور، تصاویر چند دوربین (4 تا 32 دوربین) را بر روی یک صفحه مشاهده کرد. دوربین های مدار بسته (به انگلیسی Closet Circuit TeleVision) که مخفف آن را cctv می نامند در زندگی امروزه انسان ها توانسته جایگاه خوبی بگیرد، دوربین های مدار بسته به دوربین های ثابتی گفته میشوند که میتوانند از یک مکان داخلی و یا خارجی را به صورت مداوم تصویربرداری کنند، این تصاویر میتوانند به چند سیستم دیگر همزمان ارسال شوند و چندین نفر از وضعیت مکان مورد نظر خبر داشته باشند.

جالب است بدانید هشت مگاپیکسل، بالاترین کیفیت در دوربین های مدار بسته است. کیفیت دوربین های مدار بسته در بازار از یک مگاپیکسل تا هشت مگاپیکسل می باشد. این نوع دوربین ها قادر هستند تصاویر را با کیفیت بسیار بالا حتی هشت مگاپیکسل ذخیره کنند. ناگفته نماند که دوربین های مداربسته اسپید دام بیشتر برای محیط باز استفاده می شوند و کارایی آن ها برای محیط های باز می باشد. این ویژگی بسیار مهم است؛ زیرا دوربین مدار بسته هم در داخل ساختمان و هم در فضای بیرون از ساختمان و فضای باز نصب می شود. اگر قصد دارید از دوربین مدار بسته در فضای باز و بیرون از ساختمان استفاده کنید، باید حتما بررسی کنید دوربینی که قصد خرید آن را دارید با آب و هوای مکان شما سازگار باشد. دوربین های مدار بسته دارای مدل ها و شکل های مختلفی هستند. قابلیت تشخیص چهره نیز برای این مدل از دوربین مداربسته از برند Videopark قرار داده شده است. قرار می دهند و برای فضای درون ساختمان از داکت های پلاستیکی استفاده می کنند.

پروژه هایی مانند ساخت پایه دوربین مداربسته تحت تأثیر عوامل بسیاری قرار می گیرند که هریک از این عوامل می تواند قیمت را به شدت دستخوش تغییر کند. گام بعدی این است که دستور پیکربندی (ipconfig) را تایپ کنید تا اطلاعات مربوط به آدرس آیپی و دروازه کامپیوتر شما را نمایش دهد، برای جزئیات بیشتر به تصویر زیر مراجعه کنید. این وسیله به شما کمک میکند که وقتی مثلا در کارخانه یا محل کسب خود نصب کرده اید و آنجا حضور ندارید توسط موبایل خود تصاویر را تماشا کنید و مطلع گردید آنجا چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است . این رشته با خیلی از مشاغل دیگر به خوبی ترکیب میشود مثل مشاغل حوزه صنعت ساختمان ،خانه های هوشمند برق کشی ساختمان و نصب آیفون های تصویری پس اگر در یکی ازاین حوزه مشغول به کار میباشید یادگیری این دوره میتواند خدمات بیشتری را به مشتریان شما ارایه دهد.اگر هیچ پیش زمینه ای از این رشته ندارید علاقه و پشت کار شما کافی است که در طول یک دوره کوتاه در این حوزه تخصص لازم رابدست آورید ولی علیرغم محاسن این رشته سختی هایی هم دارد که باید از قبل از شروع به یادگیری این رشته به آنها فکر کنید و بررسی کنید که با روحیات شما سازگاری داشته باشد.برخی پروژه های امنیتی ودوربین های مدار بسته بیرون از ساختمان و یا در ارتفاع انجام میشوند پس فیزیک بدنی و تحمل هوای گرم ،سرد و کار در ارتفاع باید با روحیات شما سازگار باشد.

سنسور به کار رفته برای این مدل از دوربین مداربسته از نوع IMX323 است. می تواند در انتخاب برند دوربین و مدل آن نیز مؤثر باشد. این مدل دوربین مداربسته از برند Videopark است که با قابلیت های مختلف امکان استفاده در منزل را نیز دارد. واژه وریفوکال در زبان فارسی به معنی چند کانونی و یا چند بعدی می باشد و معمولا در جاهایی که به دقت بیشتری نیاز دارد مانند صندوقهای فروشگاهی یا تشخیص چهره ویا برای خواندن پلاک اتومبیل از دوربین های مداربسته وریفوکال استفاده می شود. لنز دوربینهای مداربسته معمولاً از یک یا چند عدسی تشکیل شده که با توجه به فاصله کانونی، قسمت مشخصی از تصویر رو به رو را بر روی چیپ تصویر ایجاد میکنند.

با توجه به اختلاف پایین در قیمت و البته کیفیت بالای در تصویربرداری، ظاهرا این دوربینها در مقایسه با دوربینهای معمولی آنالوگ، انتخاب بهتری به حساب میآیند. نوع سنسور و DSP؛ 1/ 29’’ SOI با سنسور تصویر، خروجی تصویر از نوع آنالوگ، HDCVI، HDTVI و AHD است. همچنین می توانید یک سیستم دوربین مداربسته حرفه ای HDcvi یا HDtvi را به صورت پکیج آماده نصب با کمترین قیمت از فروشگاه پکیج دوربین مدار بسته دیاکالا خریداری کنید . همانطور که می بینید کاربرد دوربین مداربسته بسیار فراتر از برقراری امنیت است و در مکان های مختلفی از دوربین های مدار بسته استفاده می شود. شما باید نسبت به هدف و مکانی که قصد دارید از دوربین مدار بسته استفاده کنید، زاویه دید مناسب خود را تهیه کنید. 1. دوربین مدار بسته باید با آب و هوای منطقه شما سازگاری داشته باشد. از این رو وجود یک دستگاه یو پی اس برای منزل شما سبب اطمینان خاطر می گردد. همچنین اطمینان حاصل کنید که مکانی که باید با دوربین مداربسته سیم کارتی خود مانیتور کنید دارای سیگنال های سلولی خوبی از تامین کننده خدمات داده ای است داشته باشد. اصلی ترین کاربرد دوربین مدار بسته برای برقرار امنیت است ولی دوربین های مدار بسته دارای کاربرد های دیگری نیز می باشند.

ناگفته نماند چنانچه در خرید دوربین مدار بسته نیاز به راهنمایی های بیشتری داشتید، کافیست با کارشناسان مبین cctv تماس بگیرید تا شما را در این امر یاری دهند. البته کیفیت و اورجینال بودن محصول هم بسیار حائز اهمیت است و بهتر است فروشگاهای معتبری همچون مبین cctv، دوربین مداربسته مورد نظرتان را خریداری نمایید تا از خدمات ویژه آن هم بهره مند شوید. یکی از انواع دوربین های مداربسته سقفی، دوربین دام می باشد که دارای شکل گنبدی بوده و در سقف مکان مورد نظر نصب می شود. دوربین مداربسته RDS فوق دارای برف پاک کن، مادون قرمز هوشمند (Array) برای بهتر کردن وضوح تصویر در شب، تنظیم دوربین به کمک کابل کواکسیال و چرخش در تمامی زوایاست. محصولات برند RDS دارای 12 ماه گارانتی و برند Videopark نیز دارای 24 ماه گارانتی هستند. قائم الکترونیک دارای تیم مجرب و کارشناسان حرفه ای می باشد تا شما را از خرید تا نصب به صورت کاملا حرفه ای همراهی کنیم. پشتیبان های پین ورک به طور دائمی همراه شما هستند تا فرآیند حضور متخصص و نصب یا تعمیر دوربین مداربسته شما به طور کامل و بدون نقص انجام شود. در این مطلب به صورت کامل به راهنمای خرید دوربین مدار بسته پرداخته شد.

شرکت های مختلف تولید کننده دوربین های مدار بسته برندهای مختلفی از انواع شکل ظاهری دوربین مدار بسته طراحی و تولید می کنند که هر یک از این برندها از قیمت ها و کیفیت های متفاوتی برخوردار می باشند. دوربین های مداربسته وریفوکال از قابلیت لنز متغییر برخوردار هستند. به خاطر همین ویژگی ها دوربین های آنالوگ دارای طرفداران زیادی است و از محبوبیت بالایی برخوردار است . دوربین مداربسته فوق دارای دوربین با کیفیت تصویر 2 مگاپیکسل و نرخ فریم 25 می باشد. کیفیت تصویر دوربین 2 مگاپیکسل و دارای قابلیت DWDR می باشد. دوربین هایی که دارای قابلیت مادون قرمز هستند، دارای قابلیت دید در شب هستند. میزان برد دوربین در شب 30 متر است که دارای 30 قطعه LED از نوع IR است. به منظور به دست آوردن تصاویری با کیفیت و واضح از این نوع دوربین ها بایستی آنها را در ساختمان هایی با ارتفاع سقف بین 3 تا 6 متر نصب کرد. دوربین مداربسته اسپید دام RDSمدل HXS-230 با برد مادون قرمز 100 متر پوشش محیطی بسیار خوبی دارد. لنز 2.8 میلیمتری این دوربین تا 100 درجه از محیط را پوشش می دهد و امکان دید در شب نیز ضبط تصاویر با کیفیت را ممکن ساخته است.

با نصب دوربین اسپید دام شما می توانید تا زاویه 360 درجه افقی، 180 درجه عمودی و بزرگنمایی فوق العاده تا 10 برابر بدون هیچ نقطه کوری تا شعاع 100 متری محل نصب دوربین مداربسته را مشاهده نمایید. ما در «خدمت از ما» امکان بررسی تمام این موارد را برای شما فراهم کردهایم. در واقع دوربین های مداربسته HD استاندارد ثابتی از رزولیشن نیست و در آن انواع متفاوتی از استاندارد HD وجود دارد که می توان گفت مهمترین آن ها دارای رزولیشن 720P, 1080P, 1440P می باشد.نقش اصلی دوربین های مداربسته HD حفاظت و نظارت از طریق تصاویر و فیلم های P780 تا 1080P را از طریق کابل های دوربین های مداربسته RG59 یا کواکسیال انتقال می دهد. در دوربین های تحت شبکه قابلیتی به نام (Power Over Ethernet) POE وجود دارد که همانطور که از نامش پیداست برق تغذیه دوربین ها را بر بستر کابل شبکه انتقال می دهد، در این صورت اگر سوئیچ شبکه ای که دوربین ها به آن متصل اند دارای قابلیت POE باشد دیگر نیازی به استفاده از منابع تغذیه مجزا برای تامین تغذیه دوربین ها جهت روشن شدن وجود ندارد و این کار را سوئیچ POE با استفاده از کابل شبکه ارتباطی انجام می دهد.

دوربین مداربسته Videopark فوق به شکل پک کامل دوربین مداربسته عرضه می گردد شامل دوربین های 2 مگاپیکسل با 25 فریم تحت شبکه WiFi، دستگاه ضبط NVR و منبع تغذیه است ولی اگر محل نصب به گونه ای باشد که برد WiFi به اندازه فاصله دوربین تا NVR نباشد، می توان به شکل سیمی هم وصل کرد. اگر LED مادون قرمز در دوربین IR، فوکوس خیلی کمی داشته باشد یا به اندازه کافی قوی نباشد، تجهیزات دوربین مداربسته ای که به آن نیاز دارید یک نورافکن مادون قرمز است. کیفیت تصاویر ارسالی آن بارزولشن ۹۶۰p می باشد که جزدیات در آن بخوبی دیده می شود. برعکس، انواع سیمی آنها باوجود آنکه به نصب حرفهای و دسترسی مداوم به پریز برق نیاز دارند، تصاویر واضحتری نسبت به انواع بیسیم ارائه میدهند. در این بخش به معرفی جامع انواع دوربین مداربسته به همراه لیست قیمت دوربین های مداربسته صنعتی و تجاری گران قیمت و حرفه ای پرداخته میشود. در زمینه صنعتی هم از دوربین مدار بسته استفاده می شود. نوع بدنه دوربین مدار بسته یکی از موراد بسیار مهم است که در هنگام خرید باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید.

با توجه به اینکه اتصال از بستر اینترنت و WiFi می باشد نیازی به سیم کشی نیست و چک کردن آن با موبایل از هر جای دنیا امکان پذیر است. در ادامه برخی از پرکاربردترین های آن را معرفی خواهیم کرد. رنج محصولات این دو برند از اکونومی تا حرفه ای و مخصوص پروژه های خاص را شامل می گردد و در ساخت آنها از قطعات و تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است. Axis راه حل های نظارت تصویری را ارائه می دهد شامل دوربین های شبکه و رمز گذار، نرم افزار مدیریت فیلم و تجزیه و تحلیل و مقیاس پذیری و یکپارچه سازی است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار