کلاهک اچ بخاری فروشگاه ابزار غفوری

در صورتیکه از ورق یک میل و کمتر برای ساخت کلاهک دودکش گرد استفاده گردد نقاط اتصال آن بصورت نقطه جوش و اگر ضخامت ورق بالاتر از یک میل باشد از جوش با الکترود جوشکاری استفاده می شود. اگر نوع آلاینده از فعل و انفعالات شیمیایی، اسیدی و خورنده باشد، برای جلوگیری از استهلاک زودرس از ورق استیل نگیر با عیار ۳۱۶ استفاده می شود. با توجه به نوع ساختار و شکل ظاهری این محصول که از چندین پره موازی بصورت گریلی تشکیل شده، نام آن را کلاهک دودکش پره ای نامیده اند. این محصول به دو صورت همپوشانی و فلنچی بر روی نقطه ی انتهایی کانال اصلی دودکش نصب می شود. جهت نصب کلاهک دودکش H چهارگوش رعایت حداقل ارتفاع یک و نیم متری از کف یا سطح بام الزامی است تا عملیات مکش دود با تمام ظرفیت انجام شود. لوله های دودکش ساختمان در حالت استاندارد تا پشت بام و در فاصله مناسب از کف پشت بام امتداد دارند.

شناخت انواع دودکش و کلاهک دودکش امری بسیار حیاتی است که نیاز است عموم مردم از آن آگاه باشند. ما پیشتر در مقاله ای تحت عنوان ” مواردی بسیار مهم در استفاده از وسایل گازسوز “ به صورت مختصر به بیان نکاتی در خصوص اهمیت دودکش و نیز کلاهک دودکش پرداختیم. اما در این مقاله سعی داریم تا مقداری بیشتر در خصوص انواع دودکش و نیز کاربردها و ویژگیهای های مثبت و منفی هر یک کطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم.

به دلیل صیقلی نبودن جداره ی دیواره آن از دودکش آکاردئونی بیشتر در مواردی استفاده می شود که هوا چندان گرم نباشد وگرنه باعث خراب شدن بافت اصلی لوله خرطومی آن می شود. از جمله کاربردهای اصلی کلاهک استفاده از آن در دهانه ی خروجی لوله های دودکش موتورخانه در بام می باشد . استفاده از ورق ضخیم برای ساخت کلاهک H نیز می‌تواند از عوامل ماندگاری و افزایش عمر مفید کلاهک H گردد. مهم‌ترین مسئله در هنگام نصب این کلاهک حداقل 60 سانتی‌متر بالاتر از سطح بام نصب و تعبیه نمود.

  • کلاهک دود کش اچ چهار گوش به دو شکل هم پوشانی و فلنچ کردن روی کانال اصلی جای داده می شود.
  • کاربرد اصلی کلاهک دودکش این است که از ورود عوامل خارجی مانند باد و باران، گرد و خاک و دیگر موارد جلوگیری نموده و به این صورت از فرسایش، خوردگی و اکسایش لوله های دودکش جلوگیری نمایند.
  • اکثر مردم ترجیح می‌دهند هنگام دربندی دودکش، یک متخصص استخدام کنند، اما شما می‌توانید از نظر فنی کلاهک را خودتان نصب کنید.
  • در واقع به لحاظ اصول نظام مهندسی این کلاهک از تمام استانداردهای لازم جهت قرارگیری در بالاترین نقطه ی لوله های دودکش برخوردار است.
  • یکی از قدیمی‌ترین اشکال کلاهک دودکش، کلاهک دودکش به زبان چینی است.

با توجه نمای ظاهری زیبا، شیک و دکوراتیو این کلاهک دودکش، استفاده از آن در بام های شیبدار و مسطح و نیز روی لبه ی دیوارها، جلوه ای زیبا به ساختار کلی بام و نما می دهد. کلاهک دودکش اچ چهارگوش نیز به دوصورت همپوشانی و فلنچی بر روی نقطه‌ی انتهایی کانال اصلیِ دودکش نصب و جانمایی می‌شود. ارتفاع استاندارد جهت نصب پایه کلاهک دودکش پره‌ای حدودا 30 سانتی متر بوده که بنا به ضرورت قابل تغییر است. این دسته از کلاهک ها برای تخلیه دود از دودکش موتورخانه ، شومینه ، هود، بخاری و آبگرمکن ها کاربرد کلاهک دودکش دارد. دو زیردسته کلاهک پره ای چهارگوش و کلاهک پره ای گرد در این گروه قرار می گیرند. از کلاهک دودکش جهت خارج کردن مواد زائد لوازم گازسوز و ذغالی در انواع کلاهک دودکش به شکل های مختلف تولید می گردد.

هزینه نصب کولر گازی

کلاهک اچ بخاری فروشگاه ابزار غفوری

فاصله بین تاج کلاهک دودکش زبان چینی و پایه آن باید به گونه ای باشد که مانع از عبور دود و آلودگی و جلوگیری از عبور آب و باران و برف نشود. نتایج این فاصله عموماً راهی برای ورود آلودگی و حتی پرندگان است، بنابراین باید پر کردن این سوراخ را در نظر بگیرید. به طور معمول، این سوراخ با نوعی اینترنت پوشیده شده است، با این حال باید به گونه ای باشد که در مقابل خوردگی و تقویت اثر، استحکام بیش از حد داشته باشد. در هر صورت خروجی هوا بسته است و دودکش نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد.

الف- کلاهک دودکش اچ:

بدین‌ترتیب علاوه بر حفاظت از ورود هرگونه شی و جاندار خارجی به مسیر دودکش و سیستم هوارسانی به جابجایی هوا نیز کمک خواهد کرد. همچنین اگر قرار باشد کلاهک ژاپنی روی یک مقطع چهارگوش کاور شود ابعاد پایه را به میزان نیم سانت از هر طرف بزرگتر در نظر گرفته میشود که به راحتی بر روی مقطع مورد نظر کاور شود. برای اینکه پایه ی کلاهک بیش از اندازه بر روی مقطع مکعبی فرو نرود از فاصله ۵ سانتی از لبه ی پایین، در محیط داخلی پایه یک نبشی چرخانده میشود تا پایه کلاهک کلبه ای بیش از حد بر روی مقطع مکعبی فرو نرود. معمولا کلاهک کلبه ای از سه قسمت پایه، گریل های موازی و کلاه بام تشکیل می شود که ارتفاع پایه بصورت استاندارد در حد ۳۰ سانت و تعداد پره ها ۴ عدد می باشد. نوع کلاه بام یا بصورت هشتی (دوشیبه) یا بصورت تک شیب یا بصورت هلالی(قوسدار) طراحی و ساخته می شود. دود خروجی از دودکش در درجه اول به دلیل مکش به دلیل فشار سازنده ایجاد شده بر روی سقف و جریان هوای خروش کننده به سمت بالا است.

کلاهک ژاپنی برای خروج گاز دی اکسید کربن حاصل از سوختن گاز انواع بخاری های گازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد . ایراد این نوع کلاهک‌ها، این است که وزن سبکی داشته، اما حجیم و بدشکل می‌باشند. همچنین به علت داشتن سطوح صاف، همچنان محل مناسبی برای لانه‌سازی پرندگان بوده و از سوی دیگر مقاومت کمی در برابر شرایط جوی داشته و معمولاً پس از مدتی دچار تغییر رنگ می‌شوند. کانال فلکسیبل کومبی یکی از پرکاربردترین انواع کانال فلکسیبل هوا، قابل استفاده در سیستم های تهویه مطبوع مکانهای مسکونی،تجاری،صنعتی و اداری می باشد. این کلاهک به لحاظ ساختار نیز به دو صورت گرد و چهارگوش بنا به سفارش کارفرما تولید و عرضه می گردد. از طرف دیگر، بدون محافظ گذاشتن لوله دودکش احتمال مسدود شدن این لوله ها در گذر زمان را بالا می برد.

در هر حالت دیگری، در موقعیت‌هایی که قطر لوله نسبتاً بزرگ‌تر است، ضخامت درپوش بزرگ‌تر است، و استفاده از فلنج برای انرژی آن در سراسر راه‌اندازی بیشتر است. به عنوان مثال، پارچه ای که برای ساختن کلاهک دودکش چینی استفاده می کنیم باید در برابر تنظیمات آلاینده ها، مواد شیمیایی و رطوبت مقاوم باشد. این مواد نیاز به مقاومت بیش از حد در برابر خوردگی اکسیداسیون دارند. این به کلاهک انتخابی ما کمک می کند عمر مفید بیشتری داشته باشد و به جایگزین یا بازیابی بسیار کمتری نیاز داشته باشد. استفاده از کلاهک چینی دودکش یا کلاهک ژاپنی کلبه‌ای گزینه مناسبی برای عد‌م‌ورود برفی به محفظه اصلی دودکش بوده و موجب حفظ راندمان سیستم گرمایشی نیز خواهد شد. کلاهک مناسب برای ساختمان شما باید بر اساس سایز کانال دودکش خریداری و مورد نصب قرار گیرد.

در حالی که هر شب یک اجاق گاز را در دودکش خود آرام می کنید، به نظر نمی رسد که مکان فوق العاده ای برای اقامت حیوانات باشد، اما در طول ماه های گرم تابستان، احتمالاً می توانید هر گونه موجودی را در آنجا ترتیب دهید. از دودکش‌روها گرفته تا مارمولک‌ها و موش‌ها، بسیاری از حیوانات ممکن است دودکش شما را مکانی عالی برای شروع اقامت خود بدانند. کلاهک ابعاد معمولی ندارد و بنا به درخواست خریدار در چند ابعاد و شکل ساخته می شود. از طرف دیگر، بدون دفاع از لوله دودکش، فرصت گرفتگی لوله ها در طول زمان افزایش می یابد. توضیح اساسی برای مسدود شدن دودکش های بدون کلاهک، لانه سازی پرندگان در فصل سرما است. در صورتی که گازهای سمی حاصل از موتورخانه برای محیط زیست خطرناک باشد؛ باید از فیلتر کلاهک دودکش مناسب استفاده کنید.

همچنین اگر قرار باشد کلاهک پره ای بر روی مقطع چهارگوش نصب شود، لبه ی پایینی کلاهک را بدون خم می سازند ولی در عوض از داخل بر روی پایه های کلاهک، چند سانتیمتر یک نوار L شکل یا نبشی تعبیه میشود. این کار باعث میشود زمانی که پایه ی کلاهک روی مقطع چهارگوش قرار میگیرد، با گیرکردن نبشی روی سطح چهارگوش، کلاهک بام ترمز کرده و در همین وضعیت ثابت بماند. به خصوص در مناطق بادخیز، کلاهک دودکش می تواند برای کمک به کارآمدتر کردن انرژی خانه بسیار مفید باشد.

چرا دودکش لوله بخاری H شکل است؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار