پی ال سی کنترل گر منطقی برنامه پذیر PLC میراکنترل

پی ال سی کنترل گر منطقی برنامه پذیر PLC میراکنترل

PLCهای ماژولار دارای یک اسکلت (یا رک) هستند که واحدهای مختلف PLC با توجه به نیاز بر روی آن سوار می‌شوند. در این PLCها پردازنده و ماژول‌های ورودی/خروجی می‌توانند با توجه به کاربرد سامانه انتخاب شوند. همچنین این امکان وجود دارد که چندین رک یا تعداد خیلی بسیاری از ورودی/خروجی‌ها به وسیله یک پردازنده کنترل شوند.

پی ال سی دارای یک میکروپروسسور است که با استفاده از زبان کامپیوتر برنامه نویسی می شود. برنامه در یک کامپیوتر نوشته شده و از طریق یک کابل به PLC منتقل می شود. تتا صنعت طی سالهای گذشته موفق به دریافت نمایندگی رسمی از برندهای معتبر شرکت های اتوماسیون صنعتی شده. شرکت تتا صنعت محدودیتی در برند ندارد و برند های اصلی ما آ ب ب، زیمنس، اشنایدر، دلتا، آتونیکس، ال اس و چینت میباشد. تتا صنعت با در اختیار داشتن تیم فنی متخصص و مجرب همواره بهترین راه حل را برای صنعت به ارمغان آورده است.

برنامه نویس PLC شوید

برخی از CPU ها در منطق بولی سریعتر هستند اما با دستورالعمل های مدیریت داده کندتر هستند. اگر به عملکردهای خاصی مانند PID نیاز است، CPU انتخابی شما ممکن است انجام آن عملکردها را آسان تر کند. به راحتی مطابق با روش منطقی نردبان رله پذیرفته شده برای انجام کارها نگهداری و برنامه ریزی می شود. ((ما پس از معرفی یک خودرو جدید، تمام تجهیزات کارخانه را تعمیر و بازسازی می‌کنیم. ما درپی راهکاری برای کم‌کردن تعمیرات و هزینه‌ها هستیم)). برخی از پایانه های برنامه نویسی اختصاصی عناصر برنامه های PLC را به عنوان نمادهای گرافیکی نمایش می دادند، اما نمایش کد ASCII ساده از کنتاکت ها، سیم پیچ ها و سیم ها رایج بود. با تکامل ترمینال های برنامه نویسی، استفاده از منطق نردبانی رایج تر شد.

تنها کافیست چند خط کد ساده به برنامه اضافه کنیم؛ با این کارکرد که کنترلر 30 ثانیه تاخیر در روشن کردن لامپ پس از فشردن کلید بیندازد. گذشته از این با حضور پی ال سی، اکنون شما می‌توانید چندین ورودی مختلف را دریافت کرده و در سمت خروجی نیز چندین دستگاه خروجی متفاوت را کنترل نمایید. پی ال سی ها به نحوی طراحی شده اند که در محیطها و شرایط خشن صنعتی، دوام بیاورند و در برابر گرما، سرما، گرد و غبار و رطوبت محافظت شده اند.

در واقع می توان گفت که پی ال سی یک دستگاه است که قابلیت برنامه ریزی منطقی را دارد و می توانید دیتاهای مختلفی را به عنوان تغذیه به دستگاه داده و پردازش های مختلفی روی آنها انجام دهید و در ادامه به کنترل خروجی ها قیمت plc بپردازید. نقش اساسی یک پی ال سی خودکارسازی فرآیندها با ارسال توابع کنترل برنامه ریزی شده به دستگاه های خروجی بر اساس سیگنال های دریافتی از دستگاه های ورودی متصل است. یک دستگاه ورودی داده ها را از سیستم شما اندازه گیری و ارسال می کند. مانند سنسور، سوئیچ، دماسنج یا رله، در مقابل دستگاه های خروجی داده ها یا دستورات را از پی ال سی برای اجرای یک عملکرد خاص دریافت می کنند. به عنوان مثال یک دستگاه ورودی ممکن است به پی ال سی سیگنال دهد که فشار در یک خط بسیار زیاد است.

  • بعداً دستگاه های برنامه نویسی دستی وارد صحنه شدند، اما به زودی با نرم افزار برنامه نویسی اختصاصی که روی رایانه شخصی اجرا می شد جایگزین شدند.
  • در سیستم های صنعتی برای عیب یابی یک سیستم می بایست قطعات مختلف مورد بررسی قرار می گرفتند.
  • در تصاویر زیر، نمونه‌هایی از تجهیزاتی ارسال کننده‌ی سیگنال‌های آنالوگ را مشاهده می‌کنیم.
  • در صنعت پی ال سی بیش از یکصد کارخانه با تنوع زیاد در طراحی و ساخت انواع مختلف PLC فعالیت می کنند.
PLC صنعتی بسیار مقاوم طراحی شده است، بنابراین می تواند در محیط های سخت صنعتی مانند درجه حرارت شدید، ارتعاشات شدید، رطوبت و سر و صدای الکتریکی مقاومت کند. کنتاکتور وکیوم یا همان کنتاکتور خلاء در سیستم فشار متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد که عملکرد این کنتاکتور وکیوم و معمولاً جهت کلید‌زنی خازن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مشکلاتی که در آن به وجود می‌آید، چسبیدن کنتاکت‌های آن به علت عبور جریان بیش از حد مجاز کنتاکتور می‌باشد. وجود گرد و خاک در محیط و آلودگی پلاتین آن، معیوب شدن بویین کنتاکتور نیز منجر به خرابی کنتاکتور می‌شوند. در صورتی که نیاز به تعویض داشتید، بهتر است بدانید خیلی از مواردی چون کیفیت ساخت خارجی و غیره توسط سازندگان کالای تقلبی رعایت نمی‌شود، پس بهتر است تأمین کالا را از مراجع مطمئن انجام دهید. یعنی با دانستن اصول ساده و پایهٔ منطق که پیش‌نیازی هم ندارد، می‌توان اساس کار آن را درک و تحلیل کرد.PLC کنترل‌گر است.

مدل‌های این سری از ماژول‌های سیگنال آنالوگ و دیجیتال، ماژول اتصال سیستم‌های توزین SIWAREX و ماژول مانیتورینگ وضعیت برای تشخیص زودهنگام آسیب‌ها پشتیبانی می‌کنند. در بخش ارتباطی 4 پورت Ethernet پیاده‌سازی فناوری‌های مختلف را ممکن ساخته‌اند. برای پاسخگویی به نیازهای محیط‌های صنعتی سخت، پی ال سی ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بسیار مقاوم بوده و اغلب قادر به تحمل دماهای شدید، رطوبت، لرزش و نویز الکتریکی هستند. کنترل‌کننده‌های منطقی معمولاً مسئولیت نظارت و کنترل تعداد زیادی از سنسورها و محرک‌ها را بر عهده دارند و بنابراین در ترتیبات گسترده ورودی/خروجی (I/O) خود با سایر سیستم‌های کامپیوتری متفاوت هستند. پی ال سی ها در چندین صنعت مانند پتروشیمی، زیست پزشکی، تولید سیمان، بخش نفت و گاز و غیره استفاده می شوند.

پی ال سی چیست و چه کاربردی دارد ( PLC چیست )

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار