نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته

قطعات این محصول در هم در کشور ما به خوبی پیدا میشود، که میتواند در کنار داهوا، یک انتخاب خوب برای خرید باشد. به اطراف خانه خود نگاهی بیندازید تا بهترین مکان را برای نصب دوربین امنیتی خانه پیدا کنید. این نوع دوربینهای مداربسته را میتوان در همهجا نصب کرد، چه در فضای باز و چه در داخل خانه. این برند را میتوان از بزرگترین برندهای دوربین مداربسته در جهان دانست، که معروفیت بسیار زیادی دارد. دوربین های مدار بسته به ۴ صورت دام، اسپید دام ، جعبه ای و بولت موجود است. امروزه نرم افزارهای حرفه ای برای انتقال تصویر روی موبایل و تبلت و یا لپ تاپ ها برنامه نویسی شده اند که کار را بسیار راحت کرده اند. ماکت دوربین مداربسته CCD مدل S1 دارای یک پایه نصب بر روی خود است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به سادگی با استفاده از آن ، دوربین را در محل مورد نظر خود نصب کنید. دوربین های دید در شب نیز امکان ضبط تصاویر در تاریکی را فراهم می کنند. در واقع استفاده از بستر کابل های شبکه و به دنبال آن دوربین های مداربسته ip مزایای زیادی برای ما به ارمغان می آورد.

ما در ادامه این متن مراحل نصب دوربین مدار بسته را معرفی میکنیم. یکی از این فناوری ها ساخت دوربین های آنالوگ HD بود. ۱۹۲۰ را دارند. با توجه به اختلاف قیمت کم و کیفیت بالای دوربین های مداربسته آنالوگ HD در مقایسه با دوربین های معمولی، این دوربین ها گزینه ی مناسبی برای کاربران خانگی و تجاری به حساب می آید. این سوال کاملا اشتباه است چرا که قیمت دوربین های مداربسته با توجه به کارایی آنها متفاوت است و در ابتدا باید ببینید نیاز و انتظار شما از یک سیستم نظارت تصویری تا چه اندازه است و پس از آن به دنبال اطلاع از قیمت و تلاش برای خرید کالای مورد نیاز با حداقل هزینه داشت. خیلی از این افراد برای خرید دوربین مداربسته بدون داشتن دانش قبلی در مورد دوربین های مدار بسته به مغازه ها و شرکت های فعال در این زمینه مراجعه می کنند و در نهایت یک سیستم کامل نظارت تصویری برای محیط خود خریداری و نصب می نمایند.

قبل از نوشتن این مطلب چند دقیقه در مورد راهنمای خرید دوربین مداربسته در وب فارسی سرچ کردم. قبل از هر چیزی در مورد تجربیات خودم در بازار دوربین های مدار بسته چند نکته مفید رو عرض می کنم و در ادامه سعی می کنم با یک مشاوره کامل، بهترین انتخاب را برای خرید دوربین مداربسته داشته باشید. علاوه بر این دوربین های مداربسته ای که روی این بستر قرار می گیرند از دوربین های مداربسته ip که روی بستر کابل های شبکه قرار می گیرند، ارزان تر هستند. نصب دوربین مدار بسته دام بیشتر بر روی سقف انجام می شود. همانطور که گفتیم به کارگیری نیروی انسانی از سوی کارفرما دارای هزینه های بالایی می باشد و کارفرما می تواند با تهیه و خرید دوربین های نظارتی و امنیتی به طور نامحسوس از هر مکان و از هر نقطه از دنیا محل کار خود را توسط دوربین پایش نماید. خیلی ها این وسط از انواع دیگری از دوربین های مداربسته نیز نام می برند ولی با توجه به اینکه ما فقط قصد داریم اطلاعات مفید و در کل یک مشاوره کاربردی در امر خرید دوربین مداربسته ارائه دهیم، خیلی از این مطالب حاشیه ای رو فیلتر می کنیم. دوربین ها نباید رو به نور نصب شوند : به هیچ عنوان دوربین های مدار بسته را رو به نور نصب نکنید به این نکته توجه داشته باشید که این موضوع باعث می شود تصویر دوربین های شما خیلی روشن شود و اجسامی که از جلوی آنها رد می شوند به صورت واضح دیده نحواهند شد برای مثال چهره افراد در این حالت تاریک دیده می شود.

مثلا چنانچه برای مغازه، دفتر کار، منزل مسکونی، انبار، حیاط، مدرسه، سوله، کارگاه و تمام اماکنی که تعداد دوربین های بالایی ندارد و همچنین یک محیط سازمانی نیست که نیاز باشد بخش های مختلف سازمان بر تصاویر دوربین های مداربسته نظارت کنند بهتر است برای کاهش هزینه ها از دوربین های ahd که روی بستر کابل های کواکسیال سوار می شوند استفاده نمود. کیفیت تصویر دوربین مداربسته یا رزولوشن نیز یکی دیگر از مواردی است که می تواند به طور مستقیم بر روی کیفیت دوربین مداربسته تاثیر داشته باشد. در سال های اخیر بستری جدیدی نیز به بازار معرفی شده که دوربین ها تحت پروتکل وای فای تصاویر را به مقصد ارسال می کنند و برای این اتصال نیاز به کابل نیست از این رو به این دوربین ها دوربین های بی سیم می گویند. به این ترتیب بدون نیاز به کابلکشیهای طولانی تنها با حضور یک مودم ساده میتوانید سطح کاملی از اطلاعات را در هر نقطه از جهان تنها با استفاده از اینترنت داشته باشید. هایک ویژن بیش از 30 شعبه داخلی در چین و 16 شرکت تابعه منطقهای خارج از کشور در سرتاسر جهان را، برای دستیابی به حضور واقعی جهانی اداره میکند.

از آنجایی که دوربین ها با مانیتور و یا ضبط کننده ویدیو در بین کابل های هم محور خصوصی یا لینک های ارتباطی بی سیم ارتباط برقرار می کنند ، طراحی ” مدار بسته ای ” دارند تا نشان دهد دسترسی به محتوای آنها فقط با طراحی محدود شده و فقط برای افراد خاصی قابل دیدن است. به عنوان مثال برخی افراد می خواهند که دوربین های آن ها اصلا قابل مشاهده نباشد ، در حالی که برخی دیگر از افراد می خواهند که دوربین های آن ها بسیار دیده شود. توجه کنید در صورت مشخص نبودن دوربینها و استفاه از دوربین های مخفی، در این مکانها نیز باید هشدار وجود دوربین را نصب کنید. با توجه به تعداد، کیفیت و تکنولوژی دوربین ها و البته پهنای باند مورد نیاز، باید دستگاه NVR متناسب انتخاب و خریداری شود. نکتهای که باید در خرید این نوع دوربین توجه نمایید، کیفیت تصویر و سیستم انتقال تصویر آن است.

داهوا با راه حلهای نظارتی خود کیفیت، قابلیت اطمینان و ثبات بینظیری را ارائه میدهد. بر اساس نوآوریهای تکنولوژیکی، فناوری داهوا راه حلها، سیستمها و خدمات امنیتی جامعی را برای ایجاد ارزش برای عملیات شهری، مدیریت شرکت و مصرفکننده ارائه میدهد. همچنین وجود این سیستم ها میتواند افراد را به مسائل امنیتی حساس تر سازد. از مهم ترین مزایای بستر کابل های کواکسیال می توان به قیمت اقتصادی تر این کابل ها نسبت به کابل های شبکه نام برد. اگر بخواهیم ویژگی محصولات این برند را نام ببریم میتوانیم به: کیفیت بالای محصولات، تولید حرفهای، تکنولوژی بالا اشاره کنیم. مطمئناً نام پاناسونیک از سالهای دور در صنعت تکنولوژی میدرخشید. اگر بخواهیم از مهمترین محصولات این به نرد نام ببریم میتوانیم به: انواع دوربین مداربسته، برنامه و نرمافزار سمت کاربر،دستگاههای ضبط تصاویر NVR, encoder,decoder, storage اشاره کنیم. اگر به دنبال فضایی بسیار امن در اطراف خود هستید، گزینهای به نام “VIDEOCON” دارید که امروزه نام بزرگی در بخش نظارت است.

راهروها و سالن های مجتمع به دلیل رفت و آمد و گاهاً ازدحام جمعیت مراجعه کنندگان از نقاط حساس یک اداره به شمار می آیند. بطور کلی برای خرید دوربین مداربسته باید چند فاکتور مهم را مورد بررسی قرار دهید چرا که دوربین مداربسته یک سیستم نظارت تصویری است که در این سیستم به جز دوربین مداربسته اجزای دیگری نیز وجود دارد (مثل هارد، دستگاه ضبط کننده و… ) شما برای داشتن یک سیستم نظارت تصویری کارامد باید برای خرید هز جز انتخاب خوبی داشته باشید چرا که در نهایت کیفیت تصویر خروجی دوربین های مداربسته برابر است با کیفیت پایین ترین جزء سیستم. چند فاکتور ساده که در ادامه مقاله “راهنمای خرید دوربین مداربسته” به آن ها می پردازیم را رعایت کنید تا سیستم دوربین مداربسته باکیفیت و کارامدی را با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید. فرض کنید دوربین در مکان صعب العبوری نصب باشد. در انتخاب کارت حافظه مناسب باید آن را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. فناوری مانیتورینگ مبتنی بر IP D-Link، به کاربران اجازه میدهد تا مشخص کنندههای صدا و حرکت را بدون نیاز به سختافزار و کابل اضافی در دوربینها ادغام کنند. نمونه کارها مبتنی بر IP این برند، مقیاسپذیری را تضمین میکند و یکپارچگی را ساده میکند.

بنابراین، چه دوربینهای IP مبتنی بر فناوری plug-and-play مدرن که بسیار آسان نصب میشوند یا دوربینهای مداربسته با کیفیت بالا سنتی، D-Link به خوبی برای پاسخگویی به نیازهای مسکن، بانکها، کافی شاپ یا رستوران یا هر چیز دیگری مجهز است. سادهسازی فناوری همیشه یک فلسفه اصلی در D-Link بوده است. دوربین های مدار بسته دارای قابلیت WDR از یک حسگر با دو سنسور تصویر تشکیل شده اند. مخالفان دوربین مدار بسته بر عقیدهاند که حریم خصوصی زیر سؤال میرود تا ثیر منفی بر آزادی معنوی میباشد و آنها هم چنین عقیده دارند؛ که دور بین مدار بسته جرم جنایت را کاهش نمیدهد بعضی منتقدان ان را برادر بزرگ نظارت میدانند اشاره به رمان هزار و نهصد و هشتاد و چهار نوشتهٔ جورج اورول دارد. بزرگترین تفاوت این دوربین های رزولوشن و وضوح بالاتر تصاویر ضبط شده است به طوری که شما به راحتی در این تصاویر می توانید چهره افراد را تشخیص دهید و حتی از تصاویر به عنوان مدرک جرم نیز استفاده کنید. این نوع از دوربین های مداربسته که از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند را می توانید از طریق دستگاه و یا جوی استیک کنترل کنید. آشنایی با تجهیزات دوربین مداربسته شما را با هر بخش از دوربین مداربسته آشنا می کند و دید بازتری از آنچه قرار است تهیه کنید به دست می آورید.

در کشور ما متاسفانه خرید کردن به این روش همراه با ریسک زیاد است چرا که ممکن است محصول خریداری شده اصلا پاسخگوی نیاز ما نباشد و یا اینکه برای آن محصول هزینه ای بالاتر از ارزش واقعی آن پرداخت نموده ایم. این در این آموزش قصد داریم تمام مفاهیم ضروری و نکات مهم در خرید و انتخاب یک سیستم دوربین مدار بسته کارامد را برای شما کاربر گرامی بیان کنیم تا در انتخاب دوربین مداربسته مناسب بهترین و بهینه ترین انتخاب را داشته باشید. در این مقاله منظور از بستر دوربین های مداربسته، نوع کابل برای اتصال اجزا در سیستم دوربین مداربسته است مثلا می توانیم از بستر کابل های کواکسیال استفاده کنیم یا کابل های شبکه. هایک ویژن دارای بزرگترین تیم تحقیق و توسعه در جهان و امکانات تولیدی پیشرفته است. با استفاده از سختافزار پیشرفته، فناوریهای پیشرفته تجزیهوتحلیل تصویر و هوش مصنوعی، با سابقه بیش از 60 سال نوآوری فنی و پیگیری کیفیت، “ادراکی” جامع از اطلاعاتی که قبلاً غیرقابل درک بود، بهدست آمده است. حسن بزرگی که این نوع دوربین های مداربسته داشتند قیمت ارزان و اقتصادی آنها بود ولی از از لحاظ کیفیت، از کیفیت مطلوبی برخوردار نبودند و بیشتر برای محیط هایی کاربرد داشتند که از حساسیت بالایی برخوردار نبودند.

علاوه بر موارد گفته شده اکثر کاربران در برنامه های تخصصی تر نیز نیاز به نظارت مداوم بر محیط کار و کارکنان خود در همه زمان ها، به ویژه در ساعات عدم حضور در محل کار خود و برای ارتقای کیفیت مدیریت دارند. بنابراین بدون هیچ گونه محدودیتی ، می توانید ماکت دوربین مداربسته CCD مدل S1 را در محل مورد نظر خود نصب نموده و آن جا را از نظر روانی ، امن تر کنید. دوربین های مدار بسته آنالوگ استفاده کنیم یا تحت شبکه ؟ برای یافتن بهترین محل نصب دوربین مدار بسته هیچ نگرانی نداشته باشید. این دوربین های مدار بسته اولین نسل دوربین های مدار بسته و همچنین رایج ترین آن ها به حساب می آیند.

نسل پس از بستر کابل های کواکسیال بستر کابل های شبکه می سایت xenoncctv باشد. در مجموع به خاطر داشته باشید که کیفیت دوربین های تولید شده با سنسور SONY در جایگاه اول، پس از آن سنسور اپتینا، سپس OV یا امنی ویژن و در ادامه سنسورهای دیگر تولید کنندگان مانند XM و PIXELPLUS و … اعدادی مانند 420 ، 480 ، 540 و … مانند درها و پنجرهها. دوربینهای IR در کشورهایی مانند سنگاپور، بالاترین امتیاز را دارند و یکی از پیشرفتهترین انواع دوربینها در این لیست هستند. قابلیت HLC یا جبران کننده نوری ( Highlight Compensation ) ویژگی ای است که باعث میشود تصاویر دریافتی دوربین مدار بسته توسط نورهای شدید در صحنه مانند نور چراغ های جلوی خودروها تخریب نشود. پس به ادارات، سازمان ها، کارگاه های تولیدی بزرگ، کارخانه جات، ارگان های دولتی و هر پروژه ای که تعداد دوربین های زیاد باشد و یا در آینده نیاز به ارتقای سیستم باشد پیشنهاد می شود در همان ابتدای کار دوربین های مداربسته روی بستر شبکه اجرا و پیاده سازی شود. این نوع از دوربین های مداربسته روی بستر کابل های کواکسیال سوار می شوند. سارقین به آسانی میتوانند دوربین های مداربسته شما را حک کنند.

اگر دوست دارید از برندهای اروپایی برای سیستم نظارتی استفاده کنید ما به شما برند اکسیس که در سال 1984 در سوئد فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر در 50 کشور، نمایندگی فروش محصولات را دارد، پیشنهاد میکنیم. توصیه ما این است که پیش از استخدام نصاب دوربین مداربسته در تهران یا مراجعه به شرکتهای مربوطه، درباره مهارت، سوابق و تجربه مشتریان قبلی آنها به خوبی اطلاعات کسب کنید. از نظر قانونی پرسنل و مراجعه کنندگان به ادارات باید از وجود سیستم های تصویر برداری دوربین های مداربسته در این مکان ها آگاهی داشته باشند و به همین دلیل در تمام ادارات متنی با این عنوان که این مکان مجهز به دوربین مداربسته است را مشاهده می کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار