نصب دوربین مدار بسته در تهران

بطور کلی ابزارهای ضروری برای نصب انواع دوربین مدار بسته شامل پیچ، قلاب، کابل، آداپتور برق یا گیرنده، یک دریل برقی و موارد سایت xenoncctv دیگر است. محصولات این شرکت شامل طیف وسیعی از ابزارهای امنیتی مانند؛ دستگاه های NVR، دوربین های مداربسته آنالوگ و دیجیتال و بسیاری از تجهیزات دیگر می شود که برخی از آنها به صورت تحت شبکه و با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی می توانند کنترل کاملی بر روی محیط موردنظر شما داشته باشند. تعداد این پورت ها در هر دستگاه متفاوت است. همان طور که خواندید محصولات داهوا در انواع مختلفی به بازار عرضه شدهاند و به طبع قیمت هر کدام از آنها نیز متفاوت است. از طریق کابل شبکه می توان اقدام به کنترل سیگنال های ورودی و خروجی دیجیتال دوربین مداربسته نیز کرد.

قابلیت هوشمندسازی در سطح دوربین مداربسته توانایی نظارت تصویری را ایجاد می کند که به هیچ وجه از طریق DVR یا سایر سیستم های متمرکز قابل حصول نیست. دوربین های مدار بسته IP مانند سایر دوربین های مدار بسته از اجزای مختلفی تشکیل شده اند. دوربین مدار بسته تحت شبکه یا IP چیست؟ یعنی امکان ارسال و دریافت صدا همزمان با تصویر بدون نیاز به تجهیزات اضافی از طریق کابل شبکه و یا به طور بی سیم امکان پذیر است. علاوه بر تصویر، امکان انتقال صوت هم از طریق اتصالات این دوربین ها صورت گرفته و نیازی به وصل کردن کابل جداگانه نمی باشد. این دوربین ها از یک دستگاه NVR یا سرور، هارد دیسک، منبع تغذیه، کابل شبکه، کابل برق و اتصالات شبکه تشکیل شده است. توصیه می شود برای خرید دوربین های مونتاژی از فروشنده قابل اعتمادی خرید کنید چونکه این دوربین ها دفترچه و کاتالوگ خاصی ندارند و در بهترین حالت با یک برچسب یا لیبل، مدل و مشخصات فنی آنها مشخص می شود که اصلا قابل اعتماد نیست.

توجه داشته باشید که برای خرید این دوربین های مونتاژ داخل از فروشنده قابل اعتمادی خریداری کنید چونکه این محصولات کاتالوگ و دفترچه خاصی ندارند و خرید انها بیشتر بر مبنای اعتماد صورت می پذیرد. و صرفا برای خرید راهی جز اعتماد به فروشنده ندارید. لزوم رعایت استانداردهای PAL/NTSC محدودیت هایی را برای دوربین های مداربسته آنالوگ ایجاد کرده است که یکی از این محدودیت ها اجبار در به کارگیری روش اسکن دو مرحله ای به صورت خطوط زوج و فرد و ترکیب آنها با هم جهت ایجاد تصویر کامل است (اسکن در هم آمیخته). بهجای نصب ۴ دوربین مداربسته معمولی مجزا، میتوان همان محیط را با نصب یک دوربین فیش آی در مرکزیت، بهطور کامل پوشش داد. اتصالات: اصلیترین فیش مورد نیاز برای نصب سیستم مداربسته انالوگ فیش BNC است. موارد تاثیر گذار دیگری مانند قدرت دید در شب، داشتن توانایی خاص مورد نیاز کاربر و … این نوع از دوربین های مداربسته بیشتر مونتاژ ایران هستند و با اینکه برند خاص خودشون رو دارند بیشتر به اسم no name شناخته می شوند. این یک روش اسکن با استانداردی جهانی است که ویژگی هایی خاص برای انتقال تصاویر HD و FULL HD دارد. این ویژگی باعث میشود فضای بزرگتری را پوشش دهد.

حتی هنگام اتصال به DVR، که تحرک بالای تصویر باعث محو و تار شدن قسمت متحرک خواهد شد. رشد کیفیت و وضوح تصاویر خود باعث افزایش رشد به کارگیری نظارت تصویری به دلیل افزایش دقت و کیفیت تصاویر و در نتیجه کاراتر شدن آن شده است و دیگر واضح نبودن چهره سارقان و آنچه به سرقت رفته است به عنوان نکته ای منفی در نظارت تصویری موضوعیت ندارد. ورودی های I/O امکان وصل انواع سنسورهای مختلف اعم از دود و گاز را به دوربین مداربسته می دهند، در صورتی که دوربین های مداربسته آنالوگ این قابلیت را ندارند و با تجهیزات اضافی یا DVRها این کار قابل انجام است و این خود باعث افزایش حجم سیم کشی و محدودیت در استفاده از این امکانات می شود. در مجتمع مسکونی : لابی , ورودی اصلی , پارکینگ ها , اتاق حراست . برای انتخاب دستگاه DVR فاکتور هایی از قبیل رزولوشن تصاویر، تعداد ورودی تصویر، تعداد ورودی کانال، کیفیت ضبط تصاویر را در نظر بگیرید. مدت زمان ذخیره تصویر: مدت زمان معمول برای ضبط تصاویر بین یک تا دو هفته است که در صورت نیاز به افزایش آن هزینه سختافزار نیز افزایش مییابد. UPS، رک و میکروفن نیز از جمله تجهیزات جانبی دوربین های مدار بسته تحت شبکه می باشند که می توانند در موارد مورد نیاز در این دوربین ها به کار روند.

در دوربین مدار بسته با این ویژگی معمولا چند led پیرامون لنز نصب شده و توسط سنسور نور در نور کم یا تاریکی روشن میشوند. در ادامه به مزیت ها و ویژگی های منحصر به فرد آنها اشاره می کنیم. از آن جمله می توان به یکی از آخرین پیشرفت های شبکه یعنی Power Over Ethernet یا به اختصار POE اشاره کرد که این قابلیت دوربین های مداربسته IP را نیز شامل شده است. البته برخی دوربین های مدار بسته پیشرفته دارای قابلیت دید در شب رنگی نیز می باشند. طراحی منحصربهفرد این دوربین موجب شده که بتوان در تاریکی شب و محیطهای فاقد نور برای ضبط تصاویر از آن استفاده کرد.

موتوری که بر روی این دوربینها نصب شده است موجب شده، قیمت آنها نسبت به دوربینهای دیگر بالاتر باشد. این قابلیت به ویژه در زمانی که نیاز به تشخیص چهره و یا پلاک خودرو وجود دارد، اهمیت زیادی پیدا می کند. همه این موارد در قیمت دستگاه های ضبط کننده یا DVR یا NVR دخیل هستند. در نمایندگی هایک ویژن انواع این دستگاه ها با قابلیت های مختلف ارائه می شوند. جهت ضبط و پخش صدا در سیستم های آنالوگ به ناچار باید از کابل های مجزایی استفاده کرد، در حالی که دوربین های مداربسته تحت شبکه همانند بسیاری دیگر از تجهیزات شبکه با استفاده از پروتکل IP (بی سیم یا باسیم) داده های خود را منتقل می کنند که با استفاده از این پروتکل می توان هم تصاویر ویدئویی و هم اصوات را انتقال داد. این نوع دوربین AV دار است، منظور از AV دار این است که دوربین به صورت زنده روی مانیتور میتواند تصویر را پخش کند. در واقع ضمن چک کردن محل، می توانید صدای محیط را نیز بشنوید، دوربین را حرکت دهید یا با میکروفون صدای خود را پخش کنید. برای داشتن یک سیستم کامل به اقلام دیگری نیز نیاز داریم که مهم ترین آنها دستگاه ضبط کننده دیجیتال یا dvr هست و در کنار dvr به یک هارد دیسک خوب که بتواند تمام فریم های تصویر را با کیفیت اصلی ذخیره کند، نیاز داریم.

در این روش، اطلاعات تصویر به صورت کامل حفظ می شود، نمایش نور در تصویر نیز بی نقص است و در نهایت تصویر را با وضوح و شفافیت بالا و بدون نویز و اعوجاج نشان می دهد. مجموعه خدمت از ما با ارائه خدمات متنوع در زمینه نصب، راهاندازی و تعمیر انواع دوربینهای مداربسته نیز فعالیت میکند. در دوربین های مداربسته تحت شبکه می توان در زمان هایی که تصویربرداری مدنظر نیست، فعالیت دوربین مداربسته را متوقف ساخت و تنها در زمان های لازم و یا بلافاصله پس از وقوع یک رخداد تصویربرداری را فعال کرد. اگر دوربین مداربسته در تمام مدت فعال باشد، حجم تصاویر ضبط شده بسیار زیاد می شود.

رشد وضوح تصاویر باعث افزایش به کارگیری قابلیت های چرخش و بزرگنمایی دوربین های مداربسته شده است. در مقابل در دوربین های تحت شبکه، حاصل ضرب دو محور افقی و عمودی باعث تشکیل تصویر می گردند که باعث می شود کیفیت و رزولوشن تصویر در این دوربین ها به طور چشمگیری افزایش یابد. همین طور این دسته از دوربینهای مدار بسته دارای سنسور حرکتی هستند و این مسئله باعث میشود که کوچکترین حرکتی از دید آنها مخفی نماند. سیستم دوربین مدار بسته به طور کلی از دوربین و رکوردر تشکیل شده است ، دوربین مدار بسته مانند چشم عمل کرده و از صحنه تصویر برداری می کند و سیستم ضبط تصویر نیز مانند مغز عمل کرده و تصاویر را به خاطر می سپارد در این قسمت با توجه به اینکه ،یکی از اجزای سامانه نظارت تصویری سیستم دوربین مدار بسته است ، می خواهیم انواع دوربین مداربسته ای وی تک را برای شما تشریح کنیم. اما ارتباط شبکه با دوربین های IP مداربسته هر پیشرفت مرتبط با شبکه را نیز بر دوربین های مداربسته لحاظ می کند.

ارتباط دوربین های مداربسته بی سیم از طریق IP بسیار مطمئن تر و امن تر است. دقیقا مانند هنگام عکاسی، باید از زاویه دوربین بیسیم خود، جهت گرفتن بهترین ویدئوها مطمئن شوید. مزیت دیگر دوربین های مداربسته هوشمند جلوگیری از هر گونه خرابکاری همچون تغییر جهت تصویربرداری، رنگ پاشی با ایجاد هشدار خرابکاری است. همانطور که از اسم این نوع از دوربین مداربسته پیداست عملکرد صحیح آن مشروط به نبود نویز روی خطوط سیم انتقال دهنده است. دوربین های مداربسته تحت شبکه به دلیل این که در کمتر از یک ثانیه بیش از 20 فریم از محیط تحت پوشش خود می گیرند، به این سیستم پیشرفته مجهز هستند. به همین دلیل است که شرکت ها تمام تلاش خود را بر ارتباطات بی سیم متمرکز می کنند. به محض کوچکترین حرکتی در محیط، دوربین شروع به فیلمبرداری کرده و در کارت حافظه متصل به خود ذخیره میکند.دوربین سقفی سنسوردار دید در شب را میتوان به سقف کارخانه، محل کار، انبار یا منزل خود نصب کرد. یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب و خرید دوربین مداربسته ، میزان دید در شب دوربین است که بستگی به انتظارات شما از دوربین مداربسته در شب دارد.

اما مزیت این روش این است که سرویس ابری امکان پشتیبانگیری از فایلهای حساس و مهم را فراهم میکند. برای افزایش کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربینهای حفاظتی دو عامل مهم وجود دارد. دنیایی از تصاویر با حجم و اندازه بالا که همواره در حال ثبت و ذخیره اطلاعات هستند، محبوبیت سیستم های تصویری هوشمند را افزایش می دهند. سیستم های مبتنی بر IP علاوه بر اشغال فضای کمتر، گزینه مناسب تری برای دسترسی و حفاظت از راه دور هستند. در نتیجه مداربسته های شبکه، علاوه بر مزایایی شامل یکپارچه سازی بیشتر و توانایی های کنترلی، در امر فضای اشغال شده نیز کمک شایانی می کنند. همکاران زیادی هارد دیسک های سیگیت را نیز پیشنهاد می کنند ولی به شخصه هنوز استفاده نکرده ام، چونکه هارد دیسک های نام برده، تمام انتظارات را براورده کرده اند. کاربران گرامی شاید این مباحث برای شما کمی گنگ بنظر برسد پس در صورت تمایل با پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا شما را در این امر راهنمایی کنند. در صورت هرگونه سوالی با پشتیبانی سایت تماس بگیرید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کلیه محصولات مدار بسته ای وی تک ، با کارشناسان فروش ما در فرتاک گلوبال ویژن تماس حاصل نمایید .

دوربینهای مدار بسته شرکت هایک ویژن در گروه برترین محصولات آن قرار دارد و کاربران زیادی در سراسر کشور از این تجهیزات استفاده میکنند. علاوه بر این نمایندگی هایک ویژن در سراسر دنیا، همه محصولات این برند را با ضمانت اصالت کالا و گارانتی به مشتریان ارائه می دهند، تا مشتری بتواند با اطمینان خاطر خریدی آسان را داشته باشد. دوربین های مداربسته با تکنولوژی HD از نوع وارداتی تصاویری با فرمت AHD ارائه می دهند که گاها در بعضی از برند های مطرح مثل داهوا و هایک ویژن با فرمت HD-TVI و HD-CVI نیز تصویر ارائه می دهند. توجه بهمیزان نور محیط که در روشنایی دید را مختل نسازد نیز در هنگام نصب پایه دوربینمداربسته باید تمام و کمال رعایت شوند و اینها تنها به تجربه نصاب دوربینمداربسته برمی گردد. در این بخش قصد داریم شما را با اصول نصب دوربین مداربسته آشنا کنیم. یکی از دوربین هایی که در فضای داخلی نصب می شود دوربین مکعبی یا کیوب است این نوع از دوربین ها امکاناتی مانند میکروفن و بلند گو و سنسور تشخیص حرکت هستند. در دنیایی که تصاویر بسیار زیادی در حال ذخیره سازی است، برای هر کسی که تاکنون کار مانیتورینگ و یا جستجو در تصاویر را انجام داده، آرزوی بزرگ بعدی داشتن هوشمندی در سطح دوربین مداربسته است.

در سیستم های آنالوگ، تصاویر برگرفته از سنسور تصویر CCD آنالوگ هستند که جهت پردازش توسط DSP دیجیتال می شوند. در این خصوص می توان علائم واترمارک جهت گواهی تایید صحت تصاویر همچون زمان، موقعیت، اسامی کاربران، هشدارها و غیره را نیز به تصاویر افزود. اتصال وبکم ها به کامپیوتر از طریق کابل USB انجام می گیرد و در دوربین های آنالوگ نیز از کابل کواکسیال استفاده می شود. با توجه به نیاز روزافزون عموم مردم به حفاظت از طریق تهیه و نصب سیستم های مانیتورینگ، می توان گفت که مهمترین دلایل استفاده از سیستم امنیتی در درجه اول تامین حفاظت و ایمن سازی منازل، محل کار، اموال و عزیزان در برابر خطرات طبیعی بالقوه مانند حمله ی حیوانات وحشی و همچنین جلوگیری از سرقت یا ارتکاب جرم است. دوربین مدار بسته با توجه به نوع انتخاب که آنالوگ و یا آی پی باشند، در بستر کابل کواکسیال یا کابل شبکه می تواند تصاویر را بر روی یک ضبط کننده ذخیره نماید و از آنجا به فرد و یا افرادی محدود ارسال کند. در دوربین های مدار بسته تحت شبکه هر دوربین دارای یک IP یا شناسه منحصر به فرد می باشد که در یک شبکه محلی یا local تعریف می شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار