نحوه نصب دوربین مداربسته به گوشی – شرکت علم و صنعت

با استفاده از دوربین مدار بسته تحت شبکه شما می توانید جزئیات بالاتری را مشاهده کرده و به طبع سیم کشی پر هزینه تر و قیمت بالاتری نسبت به دوربین های دیگر دارد. شما می توانید برای خرید مطمئن تر دوربین باکس، راهنمای خرید دوربین مداربسته را مطالعه نمایید. قاطعیت از بابت ورود به بازار کار به علت اصول و فنونی است که در این دوره ها به کارآموز آموزش داده می شود، مهارت هایی که یقیناً منجر به درآمد زایی می گردند. آیا دوربینهای مدار بسته بدون اینترنت می تواند کار کند؟ دوربین های IP، داده ها را قبل از انتقال از طریق اینترنت به سرور شما رمزگذاری و فشرده می کنند و از VPN پشتیبانی می کنند و امنیت بیشتری دارند. دوربینهای های مبتنی بر” آی پی” یا همان IP Camera كه مستقیما به شبكه های اترنت (Ethernet Network) ویا شبكه ای با پهنای باند خانگی وصل می شوند و تصاویر ویدئویی را به صورت زنده از اینترنت به مقصد می برند. مهم ترین دسته بندی دوربین های مداربسته، دسته بندی آنها بر اساس سیگنال خروجی آن هاست که به دو دسته دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین مداربسته IP تقسیم می شوند. سنسور تصویر: نور(فوتون ها) را به سیگنال های الکترونیکی منتقل می کند.

در حین اجرای پروژه نصب دوربین مداربسته، ستاد مراقبت از مشتریان آریستک نیز فعالیت های کارشناسان اعزامی خود را به طور مستمر مورد بازرسی قرار می دهد و رضایت کارفرما را در هر مرحله از پروژه بررسی می کنند تا کلیه مراحل خدمات دوربین مدار بسته با بهترین کیفیت ممکن سایت xenoncctv به پایان بپذیرد. به طور کلی انتخاب و خرید دستگاه DVR به عوامل خاصی بستگی دارد. همچنین این دستگاهها محل قرارگیری هارد دیسک SATA هارد DVR دارند و با توجه به تعداد کانال و کیفیت تصویر میتوان برای دستگاه دیویآر هاردهای مختلف (هارد 1 ترا – هارد 2 ترا و …) استفاده کرد.

دوربین مدار بسته آنالوگ با روی کار آمدن انواع دوربین های با کیفیت نقش کمرنگی را در بازار رقابت پیدا کرده اند. یکی از کامل ترین انواع دوربین مداربسته، نوع اسپید دام است که در واقع کامل شده ی دوربین دام می باشد و قابلیت چرخش افقی، عمودی و حتی زوم را به وسیله کنترلر و کیبورد دارد. برای نظارت بر مکان هایی مانند خیابان ها از دوربین مداربسته ترافیکی از نوع بولت استفاده می شود. دوربین مدار بسته مکعبی معمولا زاویه دید مناسبی دارد و می تواند برای نظارت بر فضاهای کوچک مورد استفاده قرار گیرد. برای تغذیه دوربین مداربسته AHD نیز می توان از یک آداپتور کنار دوربین و یا یک سوئیچ POE استفاده کرد.

نوع چیپ و سنسور تصویر که عامل اصلی در کیفیت تصویر دوربین می باشد که سنسور های aptina و omni vision دارای قیمت پایین تری به نسبت سنسور تصویر سونی می باشند. مشخص نبودن مکان لنز از ویژگی های خاص این دوربین است همچنین ظاهر زیبا و تنوع بالای مدل در این نوع دوربین محبوبیت آن را بالا برده است. در میان دوربین های IP ویژگی های جذابی وجود دارد. تنها به منبع تغذیه دوربین و NVR نیاز دارد و کابلی برای اتصال این دو وجود ندارد. برای نصب نرم افزار دوربین و فعالسازی آن نیاز به یک آدرس ایمیل دارید تا کد فعالسازی را بوسیله ایمیل دریافت کنید. پس از نصب سخت افزاری دوربین های مدار بسته لازم است تا تنظیمات نرم افزاری دستگاه های دی وی ار و یا ان وی آر انجام شود. دوربین های امنیتی در انواع سخت افزاری برای نیاز های مختلف خدمات نصب دوربین عرضه می شوند. دوربین مداربسته گردان یا PTZ نام دیگر این دوربین ها است که روی پایه ای با قابلیت چرخش نصب می شوند و امکان زوم اپتیکال و دیجیتال دارند همچنین به علت قابلیت چرخش با سرعت بالا در جاهایی که نیاز به امنیتی خاص و ویژه دارید قابل استفاده می باشند.

کیفیت بالای این دوربین ها به دلیل استفاده از کابل های شبکه CAT5 و CAT6 می باشد که همین امر قیمت دوربین مداربسته IP را بالا می برد. کلمۀ Bullet به معنای گلوله و فشنگ است و به دلیل شباهت ظاهری این دوربین های با گلوله آنها را بولت مینامند. همچنین در محصولات ارائه شده این برند در سال 2020 قابلیت ارسال همزمان صدا و تصویر از طریق یک کابل کواکسیال نیز به آنها اضافه شده است. دوربین مدار بسته توربو اچ دی Turbo HD یکی از انواع دوربین های ویژه به شمار می رود که دو ویژگی مهم را با هم ترکیب کرده و محصولی را ارائه کرده است که کیفیت مگاپیکسلی را در بستر آنالوگ یا کواکسیال ارائه می دهد. از ویژگی های اصلی این دوربین ها می توان به سرعت بالای چرخش آنها اشاره کرد که می تواند تا 360 درجه در 1 ثانیه هم برسد.

دوربین مدار بسته پین هول دوربین های مخفی نیز نام دارند که اندازه کوچکی داشته و قابلیت نصب و تصویربرداری در هر مکانی را دارند. در سایت های مانند استادکار، پلاک، سنجاق و غیره ثبت نام کرده و به فعالیت بپردازید. بر روی دیوار، سقف و سایر نقاطی که برای نصب دوربین مداربسته مشخص کرده اید سوراخ هایی ایجاد کرده و دوربین مداربسته را پیچ کنید. در هر صورت باید به خوبی بدانید که عوامل مهمی بر دوربین مداربسته و البته قیمت آن تاثیر می گذارند. قیمت این دوربین ها معمولا سهم بیشتری از قیمت دوربین مداربسته را نشان می دهد.

چنانچه دستگاه ان وی آر شما از قابلیت PoE پشتیبانی کند می توانید از این دستگاه برای تغذیه دوربین های مداربسته خود استفاده کنید. از این رو اگر دوربینی را در قسمت جلویی درب قرار دهید ، همیشه می توانید عبور و مرور و ورود و خروج افراد را تحت کنترل داشته باشید. یکی از کاربرد هایی که باعث انتخاب و خرید و قیمت از سوی کاربران می شود نقش مراقبتی دوربین مدار بسته می باشد. شما می توانید برای خرید NVR مناسب برای دوربین های خود به صفحه قیمت nvr هایک ویژن مراجعه کنید. اگر دوربین مداربسته هایک ویژن را از نمایندگی خریداری کنید، نیازی به پرداخت هزینه های گزاف ندارید و می توانید آن را با قیمت مناسب تهیه کنید.

واردات قانونی کالا و واردات قاچاق دو راه واردات کالاها به کشور هستند. پکیج AHD در فروشگاه دی سی ای کالا شامل دوربین های 2 مگاپیکسلی دام و بولت، دی وی آر HD، منبع تغذیه و فیش BNC می باشد. ۶٫ فیش ها و اتصالات برای اتصال دوربین ها به دستگاه هر دو طرف کابل ها احتیاج به BNC و اتصالات برق دارد. در هر سمت آن یک فیش BNC باید نصب گردد. این مدل از دوربینها در هر دو وجه استفاده در فضاهای بسته و باز مورد استفاده قرار میگیرند. نوع IP یا تحت شبکه که تنها با اتصال به شبکه اینترنت قابل استفاده می باشد. به همین دلیل استفاده از کابلها و تجهیزات با کیفیت بالا روی کیفیت تصویر در این نوع دوربینها تاثیر بسزایی دارد. شکل ظاهری لنز این دوربین ها به چشم ماهی یا فیش آی شباهت دارد و به همین دلیل نیز نامگذاری شده است.

هایک ویژن یکی از تولید کنندگان و برندهای دوربین مداربسته درحوزه سیستم های امنیتی است که در سال 2001میلادی(1380شمسی) در هانگژو چین تاسیس شد. برای توضیح بهتر روند نصب دوربین مدار بسته، سیستم های امنیتی را به سه دسته کلی آنالوگ، شبکه یا IP و بدون سیم یا وایرلس تقسیم بندی می کنیم. دوربین وایرلس را می توانید در هر جایی قرار دهید. دوربین مداربسته بی سیم یا وای فای بدون کابل و بستر فیزیکی با استفاده از امواج وایرلس می تواند تصاویر را انتقال دهد. دوربین­ها برای نمایش تصویر در شب نیاز به نور مصنوعی دارند که برای رفع کمبود نور در ساخت دوربین­ها از LED با تکنولوژی infrared(IR) استفاده می­شود که معمولاً نسبت به فضای مورد نیاز و استاندارد مدل­های مختلف دوربین تعداد معینی LED IR در اطراف لنز به کار گرفته می­شود تا با پراکنده کردن نور مادون قرمز بتواند امکان تصویر برداری را برای دوربین فراهم آورد.

یکی از مزایای استفاده از دوربین مدار بسته چشم ماهی این است که در یک محیط اداری، تجاری یا مسکونی اگر بخواهید از دوربین عادی استفاده نمایید نیاز به هزینه های متعدد دیگری همچون ترانس، دی وی آر، هارد، سیم کشی، نصب و غیره پیدا می کنید. در واقع دوربین مداربسته به عنوان چشم دوم مدیران در بسیاری از کاربردهای مهم تجاری و حرفه ای عمل می کند و تمامی رویدادهای ریز و درشت مهم برای اداره یک مجتمع تجاری یا مسکونی را ثبت می کند. می تواند به عنوان مدرک مورد استفاده قرار گیرد و بنابراین به عنوان یک نیروی اجرای قانون عمل می کند. کابل کشی در این سیستم منحصر به فرد که در دوربین های داهوا وجود دارد با استفاده از کابل کواکسیال انجام می شود. برای نصب این دوربین ها لازم است پس از تهیه دوربین و دی وی آر از هر دوربین یک کابل کواکسیال به DVR کشیده می شود. دوربین مدار بسته AHD یا HD می تواند در بستر آنالوگ تصاویر اچ دی ارائه دهد. در سیستم های AHD به مانند سیستمهای آنالوگ از کابل RG استفاده می شود و سهولت نصب وجود دارد. از دوربین های صنعتی می توانید برای محیط های عمومی نظیر بانک ها استفاده کنید.

تفاوت آن با دوربین های AHD در این است که اطلاعات را در بستر آنالوگ با استفاده از کابل کواکسیال انتقال می دهد. اطلاعات پس از گد گذاری از طریق کابل کواکسیال یا کابل دو زوج منتقل می شوند. این محصول از دو طریق می تواند اطلاعات خود را انتقال دهد، نوع آنالوگ که ابتدا تصاویر را به سیگنال های رادیویی تبدیل می کند و بعد آنها را ارسال می نماید که امروزه کمتر مورد استفاده قرار دارد. در این روش نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه از یک سرور یا کامپیوتر به جای دستگاه NVR برای ذخیره اطلاعات استفاده میشود که سازمانهای خیلی بزرگ برای نظارت به شبکه داخلی سازمان خود از این روش استفاده می کنند، همچنین یکی دیگر از مزایای استفاده از این روش قابلیت استفاده از نرم افزارهای نظارتی و تجزیه تحلیلی تصاویر و اطلاعات ضبط شده است. نه تنها دوربین مداربسته بلکه بسیاری از کالاهای وارداتی دیگر نیز از دو طریق وارد کشور می شوند.

برای مشاهده تصاویر دوربین روی گوشی موبایل باید در محل نصب دروبین، مودم اینترنت بی سیم با سرعت حداقل 1Mb/s داشته باشید و فاصله دوربین تا مودم بیش از حد آنتن دهی مودم نباشد. اما همانطور که UPS کم قدرت ناکارآمد است، استفاده از دستگاه برق اضطراری با توان مصرفی بیش از حد نیاز هم معقول نیست؛ چراکه هرچه توان مصرفی UPS بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود؛ بنابراین از لحاظ اقتصادی خرید UPS با توان فراتر از نیاز منطقی نیست. پشتیبانی از رزولوشن های بالا تا 4K و همچنین عدم محدودیت تعداد در استفاده از دوربین ها از مزایای این نوع تکنولوژی می باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار