مقایسه مزایای انواع مختلف دوربین های مدار بسته

برای اتصال دوربین مداربسته آنالوگ با دستگاه DVR از کابل کواکسیال استفاده میشود. این در حالی که دوربین سیمی تحت شبکه با قابلیت PoE برای سیگنال های پایدار در شبکه بسیار مفید هستند. این دوربین معمولاً بر روی داشبورد خودرو نصب می شود و برای ضبط تمام جزئیاتی که هنگام رانندگی هم در جاده و هم در داخل ماشین اتفاق می افتد بکار می رود. یکی از ویژگیهای بسیار مهم دوربین مداربسته مانیتورینگ رفتوآمد و ضبط ویدیو برای مواقع بسیار ضروری میباشد. جنس بدنهی این مدل از دوربین مداربستههای تحت شبکه از پلاستیک و فلز میباشد. قابلیت کنترل از راه دور و فوکوس اتوماتیک نیز در این نوع از دوربین مداربسته وجود داشته و استفاده از آن در محیطهای بزرگ مناسب میباشد.

سیگنالهای ویدیوی هر دوربین به طور هماهنگ شده توسط مالتی پلکسر بر یک VCR ضبط میشدند و به همین مالتی پلکسر نیز برای بازپخش ویدیوها و دسترسی به ویدیوی هر دوربین نیاز بود. می توان فیلم ها را بدون WiFi و برق بر روی مموری ضبط کرد اما اگر در محل نصب، قابلیت وایفای نباشد امکان مشاهده تصویر از راه دور با مبایل نخواهد بود. سپس برق را با ولت متر امتحان کنید یا IR دوربین را چک کنید. دوربین های مدار بسته عموما برای نظارت بر خانه ها، ادارات، مراکز خرید، پارکینگ ها و پارک ها استفاده می شوند. در مناطقی که حساس به نظارت زنده هستند مانند شهرها، مراکز حمل و نقل، استادیوم های ورزشی و انبارها مورد استفاده قرار می گیرند. دوربین مداربسته دید در شب دارای فیلتر IR است که با کاهش سطح نور فعال می شود و برای اینکه بدانیم در تاریکی چه اتفاقی می افتد به ما کمک می کند.

برای اطلاعات بیشتر از این فناوری می توانید مقاله آشنایی با سیستم POE و مزایا و معایب آن را مطالعه کنید. برای این منظور معمولا از اتاق های کنترل و دوربین های PTZ استفاده می شود. از تصاویر دوربین های مدار بسته برای کنترل امنیت استفاده کردند.. دوربین مداربسته PTZ یا اسپید دام قابلیت چرخش 360 درجه در جهت افقی، عمودی و امکان زوم قوی و بدون افت کیفیت را دارند. گرچه ظاهر بسیار بزرگی دارند اما بسیار شبیه به دوربین های اسپید دام هستند . به بخش های از این دوربین مداربسته که امکان زوم ، چرخش و گردش را فراهم میکنند اسپید دام میگویند. بر این اساس دوربین ها را در انواع دوربین مدار بسته دام، اسپید دام، بولت، دوربین مخفی و مینیاتوری، دوربین های صنعتی و غیره طبقه بندی می کنند که در این مقاله به معرفی و ذکر ویژگی های آنها به طور کامل پرداخته شد. اما مطمئنا برندهایی که معرفی کردهایم از بهترین برندهای جهانی تولیدکننده دوربین مدار بسته هستند که پیشنهاد میکنیم حتماً از این برندها برای خرید انتخاب کنید.

در این نوع دوربین، پس از انتقال تصاویر از طریق کابلهای کواکسیال به صورت زنده، در قالب VHS، بر روی یک دستگاه نوار ذخیره میشوند. کابل ها قطعات مختلف تجهیزاتی همچون مانیتورها ، دستگاه ضبط کننده ، مودم و دوربین های سیم دار را به هم وصل می کنند. دوربین های مداربسته HD می توانند با نرخ فریم بالا و با وضوح تصویر بالا ضبط کنند. یکی از مهم ترین تفاوت هایی که بین این دوربین با دوربین مداربسته آنالوگ وجود دارد این است که قابلیت عملکرد در شبکه ها می باشد. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله انواع دوربین مداربسته را بر اساس فناوری سیستم و شکل ظاهری معرفی کنیم. در این مطلب انواع دوربین مداربسته براساس شکل ظاهری و سیستم معرفی شده است. دوربین مداربسته چشم ماهی به صورت مسطح ساخته شده تا هنگام نصب بر روی سقف فضای کمتری را اشغال کند. حجم کوچک بدنه و لنز کوچکی که این دوربین دارد این امکان را فراهم نموده است تا بتوان حتی از یک روزنه 3 میلی متری نیز به ثبت تصاویر پرداخت.

با افتخار فروشگاه اینترنتی “دوربین ۹۸” ، اولین فروشگاه تخصصی دوربین مداربسته در بین وب سایت های ایرانی میباشد که باگرایش “مشاوره تخصصی” در بخش “فروش و نصب دوربین مداربسته” راه اندازی شده است. معمولا با لنز های ثابت و در بعضی موارد، با لنز های متغیر با زوایای دید گسترده تولید و عرضه میشوند. دوربین بولت ممکن است دارای لنز ثابت یا لنز وریفوکال باشد. در سالهای اخیر نوع ارتقایافتهای از دوربین مداربسته آنالوگ و کیفیت بالای HD در بازار تولید و عرضه میشود. دوربین مداربسته آنالوگ به قطعات مختلفی مانند دوربین آنالوگ، DVR، مانیتور آنالوگ، کابل شبکه و کابل کواکسیال نیاز دارد.

دوربین مداربسته IP در مقایسه با دوربین مداربسته آنالوگ، قیمت بالایی دارد؛ اما کیفیت تصویر و انتقال تصاویر در دوربین مداربسته IP بسیار بالاتر از کیفیت تصویر دوربین مداربسته آنالوگ میباشد. در میان این هرج و مرج، دوربین مداربسته هایک ویژن (Hikvision ) توانسته با اختلاف قابل توجهی از سایر برندهای دوربین مداربسته در ایران پیشی بگیرد. خوشبختانه برندهای مختلفی از دوربین های مداربسته با کیفیت در بازار ایران وجود دارد که این افزایش سریع تقاضا برای دوربین های مدار بسته را تامین می کند. دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP در دو نوع بی سیم و با سیم تولید و عرضه میشود. در پاسخ باید گفت که دوربین های جعلی احتمال بی تأثیر بودنشان زیاد است زیرا برای سارقین زرنگ قابل شناسایی است و نمی تواند آنها را فریب دهد و در صورت سرقت، هیچ فیلم ضبط شده ای نخواهید داشت. در خرید این نوع دوربین باید دقت داشت که هر چه فاصلهی کانونی لنز ثابت آن بیشتر باشد، تصویر زاویهی کمتری را در بر میگیرد و برعکس. اهمیت آن در حدی است که مطالعه و پیش بری این فناوری در بسیاری از دانشگاهها انجام میگیرد. در برخی از مدل های دوربین مداربسته دام، میکروفن و اسپیکر داخلی روی دوربین وجود دارد که جهت ضبط صدا و یا عمل پیجینگ میباشند.

این موضوع سبب میشود که با قطع شدن برق هیچگونه شکافی بین قطع شدن برق و وصل شدن یوپیاس وجود نداشته باشد و دوربین بههیچوجه خاموش نشود؛ بنابراین در زمان انتخاب ups مناسب برای دوربین، اگر تصاویر حساسی را ثبت و ضبط میکنید استفاده از این نوع یوپیاس بهشدت توصیه میشود. این دوربین مداربسته قابلیت ضبط و ذخیرهی تصاویر پاناروما را دارد. اینترنت نه تنها نصب دوربین مداربسته را بر روی گوشی ممکن کرده است بلکه فاصله مکانی در اینترنت معنی ندارد. میتوان تصاویر حاصل از دوربین مداربسته IP را از طریق اینترنت ارسال کرد. دو مدل دارند که مدل دو بانده بهتر است و تداخل سیگنال و قطعی اینترنت ایجاد نمی کند. به عنوان مثال، سامسونگ یکی از شرکت های کره ای است که به تولید انواع دوربین مدار بسته می پردازد. این دوربینهای نیاز به کابل کشی و دستگاه ضبط مرکزی ندارند و با اتصال به یک مودم وایرلس (از نوع مودم وای فای، مودم سیم کارت خور، مودم ای دی اس ال، و یا مودم همراه جیبی) قادر به انتقال تصویر بر روی موبایل میباشند. اتصال این نوع دوربین مداربسته به دستگاه ضبط کننده NVR از طریق کابل شبکه صورت میگیرد.

دور و نزدیک شدن تصاویر را در آن میتوان کنترل نمود روی سقف نصب میشود و تمامی برنامهریزیها و فرامین لازم از طریق کیبورد کوچک و خاص آن قابل اعمال است. از اینجا به بعد، میتوان با تصویر ورودی به مثابه «اطلاعات» برخورد نمود. در مقابل، در دوربین های مدار بسته تحت شبکه باید از کابل های cat5 و cat6 استفاده نمود که کابل هایی گران تر هستند. از آنجایی که این سیستمهای دوربین مداربسته آپارتمان همیشه در حالت آمادهباش برای جمعآوری تصاویر در تمام طول شبانه روز هستند، هیچ لحظهای از دست نمیرود. دوربینهای مدار بسته سیمی که اغلب داخلی هستند، دارای این مزیت هستند که هیچ وقت نیاز به تعویض باطری ندارند، بلکه به راحتی با استفاده از شبکه برق داخلی تغذیه میشوند. برخی از این دوربین مداربستهها، از سیستم هوشمند ویدیویی با قابلیتهای شناسایی و تشخیص، برخوردارند. دوربین نباید در جهت تابش نور مستقیم خورشید یا مقابل یک لامپ پرنور نصب شود، مورد بعد در این رابطه مربوط به محیط های تاریک است.

همانطور که پیداست، دوربین مداربسته آنالوگ سیگنالها را بهصورت آنالوگ و با سرعت کم ارسال میکند. در میان انبوهی از برندهای پیشنهادای که توسط راهنما به شما ارائه می شود، در نهایت شمایید که با توجه به نیازتان محصول مورد نظر را انتخاب می کنید. با خرید این دوربین میتوانید محیط پیرامون خود به طور کامل زیر نظر بگیرید و امنیت آن را فراهم نمایید. این موضوع که از نظر عده زیادی فقط برای فیلمها است، واقعیت دارد. نوع دیگری از دوربین های مداربسته که این روزها با شیوع ویروس کرونا مورد استقبال زیادی قرار گرفته است، دوربین حرارتی است که قابلیت تشخیص دمای افراد و اشیا محیط را دارا است. شما باید IP کامپیوتر خود را با IP دوربین هم رنج نمایید. برای دریافت راهنمای خرید، قیمت تجهیزات و ثبت سفارش این محصولات؛ باید با شماره تلفنهای بخش پروژههای شرکت تماس حاصل نموده و پروژه خود را نزد ما ثبت نمایید.

کاربرد دارند خصوصاً در مناطقی که مشاهده طولانی نیاز باشد. با دوربین های مداربسته حرارتی اشخاص موجود در دود، مه، گرد و غبار و تاریکی کامل را می توان تشخیص داد و می توان مسافت های طولانی را تا 300 متر دورتر مشاهده کرد. ما را تا انتهاء دنبال کنید، این بار قرار است یک بار برای همیشه آموزش نصب دوربین مداربسته را فرابگیرید تا در آینده هیچ ابهامی درباره روش انجام این کار نداشته باشید … 1. روی یک کاغذ یک نقشه دقیق از محل نصب دوربینها و نحوه کابل کشی را ترسیم نمایید. نحوه نصب دوربین مداربسته مستقیم به تلویزیون در دوربینهای آنالوگ و تحت شبکه با یکدیگر متفاوت است. رای اطلاعات بیشتر می توانید به پست نحوه نورپردازی دوربین مداربسته و عوامل تاثیر گزار بر آن مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به پست مزایای دوربین مداربسته بولت مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به پست دوربین مداربسته دید در شب و تأثیر امواج مادون قرمز آن بر گیاهان مراجعه کنید. بنابراین نیازی به نور اضافه یا مادون قرمز نخواهد بود. این نوع استریم برای شرایطی است که پهنای باند ارتباط، جوابگوی ارسال بی وقفه تصویر نیست بنابراین به صورت خودکار یکی از رزولوشن های ۴CIF ،DCIF ،۲CIF ،CIF و QCIF انتخاب شده تا تصاویر ارسالی به استانداردهای لازم برسد.

دوربین مدار بسته نوعی از دوربین است که در جای خود ثابت است و تصاویر ثبت و ضبط شده را به یک یا چندین جای مختلف ارسال میکند. از این دوربینها عموما در محیطهای داخلی و باز و قرار دادن یک کاور فلزی روی دوربین استفاده میشود. می توان از مدار لوپ در داخل پایه و کاور دوربین مداربسته استفاده نمود تا در صورت قطعی سیم لوپ آلارم زده شود . همه این کار ها باهمکاری یک متخصص، شدنی خواهد بود، لذا حتما با متخصصین این حوزه مشورت نمایید تا در هزینه ها هم صرفه جویی کرده باشید. به طور مثال اگر می خواهید برای 10 عدد دوربین مدار بسته پاور مرکزی قرار دهید باید از پاور 12 ولت 20 آمپر استفاده کنید ، یا اگر می خواهید برای هر دوربین به صورت جداگانه برق رسانی کنید باید از آداپتور های 2 آمپر یا یک آمپر استفاده کنید . این دوربین حتی نیاز به آداپتور هم ندارد و با برق 220 ولت AC کار میکند. این دوربین مداربسته آنالوگ از لحاظ سبک تکنولوژی و نوع طراحی مشابه با سریهای AHD و CVI میباشد.

دوربین های تحت شبکه نسبت به دوربین های آنالوگ دارای تصاویر بهتری میباشند که بالطبع آن قیمت بالاتری سایت xenoncctv هم دارند . کاربردها ، مشخصات فنی دوربین های ارزان خانگی و لیست قیمت انواع دوربین های حرفه ای برای سیستم های نظارتی مداربسته موارد در برگیرنده این بخش میباشند. کیفیت تصویر دوربین مداربسته باکس متوسط و خوب به نظر میرسد. تهران از نظر وسعت ساختمان های تجاری ساخته شده در کل کشور حرف اول را می زند. دوربین مداربسته آنالوگ نسل اول دوربین مداربستهها بوده و امروزه به دلیل سادگی نصب و راه اندازی، تنوع بالا و قیمت پایین مورد توجه بسیاری از مشتریان دوربین مداربسته قرار دارد. تقسیم می شوند که نوع اول امکان تنظیم فوکوس و بزرگنمایی محدود دارند اما در نوع دوم این امکان وجود ندارد. به دلیل تاخیر چند ثانیهای در انتقال تصاویر و کیفیت محدود در ارائهی تصاویر، برای نصب در مکانهای پررفتوآمد، کمنور و مسافتهای طولانی چندان توصیه نمیشود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار