مبتلایان به سویه جدید کرونا در کره جنوبی، دو برابر شدند 

به گفته کارشناسان، به نظر می رسد که شانس دولت برای اعمال مجدد محدودیت های سخت کم است، زیرا کشور سیستم واکنش پزشکی باثباتی را حفظ کرده است و رشد مبتلایان منجر به افزایش شدید مرگ و میر و موارد جدی گزارش نشده است. یکی از اقدامات احتمالی جدید آنتی ویروس شامل دادن دومین واکسن تقویتی یا دوز چهارم واکسن کووید-۱۹ به تعداد بیشتری از افراد است، زیرا دوز یادآور فقط برای افراد ۶۰ ساله و بالاتر و سایر گروه های پرخطر تجویز شده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84818776/%D9%85%D8%A8%D8%AA%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%DB%8C%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF

آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره،  تأیید کرد این کشور وارد موج جدیدی از کووید-۱۹ شده است و با اشاره به احتمال افزایش مداوم مبتلایان در این کشور، برای اولین بار در هشت هفته گذشته، سطح خطر ابتلا به این ویروس در سراسر کشور را یک درجه از کم به متوسط افزایش داد.  
 کارشناسان هشدار داده اند که تعداد مبتلایان روزانه ممکن است در ماه آینده به حدود ۲۰۰ هزار مبتلا افزایش یابد.

تعداد بیماران بدحال و نیازمند بستری در بیمارستان ها، در روز دوشنبه به ۷۴ نفر رسید اما  تعداد بیماران بدحال از ماه گذشته تاکنون کمتر از ۱۰۰ نفر باقی مانده است. بیماران جدید کرونا به‌طور قابل‌توجهی از بیش از ۶۲۰ هزار نفر در اواسط مارس (فروردین) کاهش یافت اما دوباره افزایش یافته است و برای اولین بار از اواسط ماه مه به بیش از ۲۰ هزار مبتلا در هفته گذشته رسید.

روز سه‌شنبه بالاترین تعداد مبتلا از ۱۱ مه (اواخر اردیبهشت) ثبت شد؛ زمانی که تعداد مبتلایان روزانه به ۴۳ هزار ۸۰۹  نفر رسید. این تعداد همچنین نسبت به ۱۹ هزار ۳۷۱ مورد مبتلای ثبت شده در هفته قبل، بیش از دو برابر شده است، زیرا این کشور شاهد افزایش آلودگی ها از پایان ماه جون (خرداد) بوده است. کره جنوبی، ۷ مورد مرگ ناشی از این ویروس را گزارش کرده که تعداد قربانیان را به ۴ هزار و ۶۶۸ نفر رساند.

روند صعودی ناشی از گسترش سریع جهش بسیار مسری سویه‌های جدید اومیکرون است که در مقایسه با جهش های قبلی، مسری‌تر است و بهتر می‌تواند از مصونیت بگریزد. عامل دیگری که در پس تجدید حیات این ویروس بوده، کاهش ایمنی است، زیرا محافظت توسط واکسن یا پادتن‌های بعد از ابتلا با گذشت زمان کاهش می یابد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره(KDCA) اعلام کرد این کشور ۳۷ هزار و ۳۶۰ مورد ابتلای جدید به کووید-۱۹، را گزارش کرد و تعداد کل موارد را به ۱۸ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۸۶۱ نفر رساند.

به گفته مقامات، دولت در حال بررسی مجموعه جدیدی از اقدامات ضد کرونا است که انتظار می‌رود روز چهارشنبه اعلام شود. در ماه آوریل، دولت تقریباً تمام قوانین فاصله گذاری اجتماعی را برای حمایت از بازگشت مردم به حالت عادی حذف کرد، از جمله محدودیت های تجمع خصوصی و منع رفت و آمد در ساعات کاری.

به گفته کارشناسان، رشد فعالیت‌های خارج از منزل پس از کاهش قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع داخلی در اثر موج گرمای اولیه نیز باعث شد کره شاهد روند صعودی مبتلایان باشد. بر اساس گروه سنی، افراد ۲۰ ساله بیشترین سهم از کل عفونت ها را در هفته گذشته به خود اختصاص دادند و ۲۱ درصد مبتلایان هستند. ، پس از آن افراد ۳۰ ساله با ۱۵.۹ درصد و افراد ۴۰ ساله با ۱۵.۲ درصد قرار گرفتند.