شبه جزیره کره بوی باروت گرفت

وی در کنفرانس خبری افزود : «پرتاب موشک بالستیک کره شمالی که برای نخستین بار از زمان جدایی دو کره به نزدیک ترین منطقه آبی کره جنوبی شلیک شده است بسیار نادر و غیرقابل تحمل است و کره جنوبی قاطعانه به این اقدام تحریک آمیز کره شمالی پاسخ خواهد داد. » 

تنش ها در شبه جزیره کره با اقدام متقابل پرتاب ۳ موشک هوا به زمین کره جنوبی  به سمت کره شمالی رو به افزایش است.  


منبع: https://www.irna.ir/news/84930289/%D8%B4%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA

این اقدام کره شمالی پس از آغاز تمرین نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی به نام  ” ویجیلانت استروم ” که با شرکت بیش از ۲۴۰ جنگنده برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی انجام شد اتفاق افتاد.  

براساس داده های ارتش کره جنوبی اوایل امروز کره شمالی دستکم ۳ موشک بالستیک کوتاه برد به دریای شرق شلیک کرده است. رئیس ستاد مشترک این کشور گفت موشک ها از سایتی در محدوده شهر ساحلی شرقی وون سان در ساعت ۸:۵۱ به وقت محلی ردیابی شده است.  

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، ارتش کره جنوبی امروز چهارشنبه نخستین پرتاب شلیک موشک به منطقه نزدیک در کره جنوبی را از زمان جدایی دو کره محکوم کرد و این اقدام را غیرقابل تحل خواند. از هفت دهه گذشته که دو کره از هم جدا شدند این نخستین بار است که یک موشک کره شمالی به نزدیکی آبهای تحت قلمرو کره جنوبی اصابت می کند.