سئو وردپرس با 20 نکته و افزایش رتبه در موتورهای جستجو

با این قابلیتها برنامههایی که با موتور وی۸ اجرا میشوند سرعت خوبی دارا هستند که با کدهای اجرایی کامپایل شده قابل مقایسه است. البته لازم به ذکر است که الگوریتم های جدید جایگزین الگوریتم های قدیمی نمی شوند و فقط در کنار هم بر روی رتبه بندی گوگل اثر می گذارند. اگرچه گوگل تغییراتی در نحوه کار با بک لینک ها در هنگام بهینه سازی موتورهای جستجو انجام داده است، اما همچنان بک لینک ها نقش خود را در رتبه بندی سایت ها در نتایج دارند. هنگام نوشتن Meta Descriptions از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟ فراموش نکنید که هنگام نوشتن جملات، دستور زبان و قواعد نوشتاری را رعایت کنید. اساسا زمانی گوگل توضیحات متای تعیین شده را خود تعیین میکند، که یا توسط وبمستر تعیین نشده باشد و یا احساس کند این تگ به نیاز کاربر پاسخ نمیدهد. شما باید صفحه اصلی و دیگر صفحات خود از توضیحات متای جدا و متمایز استفاده کنید چرا که در زمان گذشته اگر گوگل تشخیص می داد که توضیحات متای شما در چند صفحه یکسان است، آن را در قسمت گوگل وبمستر هایلایت می کرد و این بخش در قسمت HTML Improvements قابل رویت بود. مجموعهای از موارد؛ اصولی وجود دارد که با عنوان سئو کردن محتوا شناخته میشود.

ساختار سایت ها به دلیل خطی نبودن معمولا به این صورت است که نیاز آپدیت کردن های فراوان داشته و برای ماندن در رتبه بالا توسط گوگل، باید مدیریت منظمی بر سئوی محتوا و سئو تکنیکال داشت. یکی از راه های ارتباط با الگوریتم رنک برین گوگل، استفاده از lsi ها است. موتورهای جست وجو مانند گوگل، معمولا متا دیسکریپشن را در نتایج سرچ نشان میدهند که این امر میتواند بر نرخ کلیک تاثیر بگذارد. متخصصان سئو هوشمند می دانند که بهینه سازی سئوی داخلی باید دائما اولویت بندی شود. پس متا عملا روی سئو و رتبه بندی سایت تاثیر ندارد. حتی اگر رتبه ِ اول را نداشته باشید کاربران ترغیب می شوند تا روی سایت شما کلیک کنند. سئو خاکستری فرایندی مابین سئو سیاهوسفید است که صرفاً زمان بیشتری طول میکشد تا بعد از سئو گوگل متوجه شود که شما قوانین را دور زدهاید. Paul Haahr یکی از کارکنان قدیمی گوگل که سال ها در آنجا کار کرده است می گوید گوگل دائم در حال آزمایش داده های بزرگ با جزئیات دقیق است. حالا تاثیر توضیحات متا در هاله ای از ابهام است. دلیل این پرسش این است که بسیاری از افراد به متا تگ Description به چشم یک فاکتور سئو نگاه میکنند.

در صورتیکه توضیحات متا مورد استفاده برای وب سایت شما با توضیحات متای وب سایت های دیگر یکی باشد، می تواند بازدهی های منفی را داشته باشد و تجربه کاربری منفی را ارائه دهد. یکی از جذاب ترین بخش هایی که در متا دیسکریپشن، می توانید بنویسید و کاربران را به وسیله آن به وب سایت خود هدایت کنید، استفاده از ریچ اسنیپت ها می باشد. خدمات سئو رادزاد به شما کمک می کند تا در فضای آنلاین حضور گسترده تری داشته و از مزایای سئو آن بهره مند شوید. تمامی هزینهها بسیار پایینتر از سایر مؤسسات است تا همه بتوانند از این خدمات ارزشمند بهرهمند شوند. در حالی که اصل مطلب این است که یک وبسایت باید عملکرد قابل قبولی برای مخاطبین خود داشته باشد. E-A-T (مخفف Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness) به معنای تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن، چارچوبی است که رتبه دهندگان گوگل از آن برای ارزیابی استفاده می کنند. یکی از برترین عبارت هایی که سبب می شود کاربران مختلف به انجام دادن یک کار خاص تشویق و ترغیب شوند، استفاده کردن از عبارت کال تو اکشن است. تا سال 2017 طول توضیحات متا 160 کارکتر بود و از آن پس طول Meta Description از سمت گوگل 320 کارکتر معرفی شد.

برچسب meta تگ انتهائی ندارد و در بخش head قرار میگیرند بنابراین از چشم کاربران به دور هستند اما برای موتورهای جستجو بسیار با اهمیت هستند. یکی از مهمترین دلایل برای همه گیر شدن طراحی سایت با وردپرس موفقیت چشم گیر سایت های وردپرسی در سئو است. ولی تعریف سئو به همین جا ختم نمیشود عبارت SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. به همین دلیل استفاده از برنامه های جانبی به منظور امکان ایجاد URL های مرتب و با معنی توصیه می گردد. ⭐ اگر قرار است از رقبای خود جلو بزنید باید سایت خود را به کارشناسان و مشاوران رایان طرح بسپارید و از این اطمینان داشته باشید که ما با بررسی و آنالیز رقبای شما ترافیک و فروش را به سمت شما سرازیر می کنیم. بهتر است بدانید که اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد در نتایج برتر گوگل نمایش داده نمیشود و باعث افت رتبه شما خواهد شد. یا LinkedIn به اشتراک می گذارید، معمولا این شبکه ها پاراگراف اول را به عنوان توضیحات متا نمایش می دهند. البته این مورد یعنی ننوشتن توضیحات متا، نیاز به بررسی و در نظر گرفتن شرایط مختلف دارد و ممکن است در همه موارد مناسب نباشد به خصوص زمانی که شبکه های اجتماعی مختلفی دارید و بدون توضیحات متا، ممکن است شبکه های اجتماعی کلماتی را از ابتدای متن شما نمایش دهند و این مورد می تواند برای کاربر مناسب نباشد.

همیشه بیاد داشته باشید توضیحات متایی مناسب است که متناسب با محتویات داخل آن صفحه و کاملا صادقانه باشد. با رعایت این دو راه کار، باز هم نمیتوان کاملا مطمئن بود که گوگل از بخش متا دیسکریپشن برای نمایش توضیحات سایت، استفاده می کند. به بیانی دیگر اگر ما از ووکامرس برای سایت فروشگاهی خود استفاده میکنیم هیچ مشکلی برای استفاده از پلاگین Yoast Woocommerce SEO نخواهیم داشت. در کل ما با استفاده از روش SEO سعی میکنیم تا بدون پرداخت هیچ هزینهای سایت خود را در نتایج بهتر موتورهای جستجو نمایش دهیم. ترجمه درست فارسی آن فرا برچسب است و اگر بخواهید متخصصین سئو و توسعه دهندگان منظور شما را متوجه شوند، بهتر است از متا تگ استفاده کنید. در ۱۵٫۴٪ موارد، Google از متا تگ Description استفاده کرده است اما متن دیگری را هم به آن اضافه کرده است. عنوان صفحه باید حاوی کلیدواژه هدف باشد و طول آن از ۷۰ کاراکتر بیشتر نباشد. درباره توضیحات متا در دوره جامع سایت برتر مفصل توضیح دادیم اما گوگل گاهی این میزان را کموزیاد میکند و تصمیم گرفتیم یک مقاله درباره توضیحات متا بنویسم و نکات جدیدی را در آن بگوییم. یکی از مهمترین دلایل استفاده از متا دیسکریپشن این مسئله است که کاربران با خواندن متا دیسکریشن تصمیم می گیرند که آیا محتوای شما متناسب با نیاز و موردی که می خواسته اند هست یا خیر.

توضیحات متا که در صفحه نتایج موتورهای جستجو و به خصوص در گوگل در قسمت پایین عنوان صفحه و یو آر ال صفحه ظاهر می شود، توصیف مختصری از محتویات داخل صفحه وب سایت است که شما می نویسید و کاربران با خواندن آن می توانند بفهمند که محتویات شما متناسب با جستجویشان هست یا خیر. از مزایای متعدد این فریم ورک پر طرفدار می توان به امنیت بالای دیتا، دسترسی بسیار آسان، عملکرد مطلوب، مدیریت ساده و آسان، قابلیت استفاده مجدد، سازگاری بالا و صرقه جوبی در زمان و هزینه برنامه نویسان اشاره کرد. برای این کار، تست سازگاری سایت در موبایل را باز کنید و URL سایت خود را وارد کنید. با این حال، توضیحات متا می تواند بر روی CTR صفحه (click-through-rate) در Google تاثیر بگذارد که میتواند تاثیر مثبتی بر توانایی صفحه در رتبه بندی داشته باشد.زیرا با توجه به این موضوع که زمانی که شما به واسطه یک مطلب جایگاه میگیرید و در صفحه نتایج جستجو سایت شما نمایش داده میشود تنها چیزی که کاربر از سایت شما را میبیند و میتوان به طور قطعی گفت تنها عاملی است که باعث میشود کاربر بر روی سایت شما در نتایحج جستجو کلیک کند یا نه عنوان و دیسکریپشن شما میباشد.

با توجه به این که وردپرس بر روی تولید محتوا کار میکند و هنگامی که به یک سایت وارد میشوید سراغ مطالعه متنها و مشاهده تصویرها و ویدیوهای مرتبط با آنها میشوید، تولید محتوا بخش مهمی از سئو وردپرس را در بر میگیرد. البته عوامل زیادی در افزایش رتبه ی یک وبسایت تاثیرگذار هستند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به رعایت اصول سئو، استفاده از بک لینک ها و دیگر موارد این چنینی اشاره کرد. به طور کلی باید گفت که متا دیسکریپشن کاربرد بسیار مهمی در موتورهای جستجو دارد و توضیحات کوتاه از محتوای صفحه وب را به کاربران ارائه می دهد. برای مثال اگر شما یک سایت خبری داشته باشید بهتر است که بیشتر مقالات کوتاه را منتشر کنید. به خاطر بسپارید که عناصر و فاکتورهای مختلفی بر روی سئوی یک سایت موثر هستند اما آن موضوعی که بیش از هر چیزی بر روی سئو شما میتونه تاثیر داشته باشه محتوا با ارزشیه که در سایت خودتان منتشر میکنید. هر سئوکار باتجربه و حرفهای میتواند هر کلمه کلیدی را بالا بیاورد؛ اما بعضی متخصصین سئو به دلیل اینکه روی بعضی از کسبوکارها بیشتر کار کردهاند، تجربه بهتری دارند. زمانی که توضیحات متا، کاربر را از کلیک منصرف میکند!

اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم، AIOSEO تمام بهینهسازیهای فنی سئو را برای سایت مبتنی بر وردپرس شما انجام فایل ربات در سئو میدهد. تمام مزایای محتوای خود نسبت به محتواهای دیگر را ذکر کنید. امروز میخواهیم در رابطه با سئو (SEO) چند مطلب آموزشی مفید براتون قرار دهیم، این مطالب را چندین استاد و متخصص سئو که از اطلاعات و تجربیات خوبی بهره مندند، به اشتراک گذاشته اند و ما خلاصه ای از آن را در حد توان خود ترجمه کرده ایم. به این معنا که کار توضیحات متا این است که با استفاده از سرچ موتورهای جستجو بتوانند برای کاربران خود کلیک بیاورند.

تا اینجا متوجه شدیم که استفاده از تصاویر می تواند باعث افزایش ترافیک سایت، افزایش میزان ماندگاری کاربران در سایت (افزایش Time On Site) و در کل افزایش سئو سایت شود. اگرچه این توضیح از دید کاربران مخفیست، اما موتورهای جستجو به نمایش آن در نتایج جستجو و در زیر عنوان صفحه میپردازند. در اینجا نکته مهمی را برای سئو عکس ذکر می کنیم و آن این است که دکمه های اشتراک گذاری را در کنار هر تصویر نمایش دهید. مورد اول محتوای هر مقاله است که باید طبق قوانین سئو گوگل نگارش شود. متداول ترین ابزاری که برای طراحی سایت در تمامی دنیا شناخته شده، سیستم مدیریت محتوای وردپرس است.

اگرچه منطق قراردادی معتقد است که نوشتن توضیح متای خوب بجای اجازه دادن به موتورها برای بریدن قسمتی از صفحهٔ وب، عموما عاقلانهتر است، اما همیشه اینطور نیست. اگر از متاتگهای بد استفاده میکنید، عملا هیچ اثری روی سئوی سایت شما ندارد، بهتر است بخش Head سایت شما با حذف این متاتگها تمیز و خلوتتر شود و همچنین اطلاعات کمتری بروی دیتابیس شما ذخیره شود، پس بهتر است از آنها استفاده نکنید. حتی اگر از هیچکدام از این ابزارها استفاده نمیکنید، هنوز هم بهترین روش، تعریف عرض و ارتفاع است. اگر زمینه سئو در حال فعالیت هستید، احتمالا مشابه با لینک نوفالو این سوال برایتان مطرح میشود که اگر این متاتگ تاثیری در رتبه بندی سایت ندارد، پس چرا باید از آن استفاده کرد؟ توجه داشته باشید که سرعت سایت یکی از فاکتورهای خیلی مهم رتبه بندی در گوگل است ، پس باید برای آن اهمیت ویژه ای قائل شوید. نکته ی مهمی که در جمع بندی نباید فراموش کنید این است که سعی کنید متا دیسکریپشن را با کلیدواژه های زیاد و الکی تلنبار نکنید. لازم است تاکید کنم که پر کردن توضیحات متا فقط با کلمه کلیدی برای رتبه بندی سایت شما اصلا خوب نخواهد بود .

در ادامه این مطلب، اطلاعات مفیدی در خصوص نحوه نوشتن توضیحات متا و اینکه چرا هنوز هم باید از آن استفاده کنید، در اختیارتان قرار میدهیم. در این مطلب ابتدا توضیحاتی در خصوص پاسخ سوال متا دیسکریپشن چیست، در اختیارتان قرار دادیم. در این بخش به موارد و فاکتور های مهم سئوی فنی سایت اشاره خواهیم کرد و به طور خاص خواهیم گرفت که هر یک از این موارد چه اهمیتی در سئو تکنیکال و به صورت کلی در سئو سایت داشته و چگونه در وب سایت پیاده سازی خواهند شد. فقط کافی است آن را نصب کنید، و در هر صفحه یا پست در قسمت SEO اطلاعات را اضافه کنید. بهتر است طول توضیح متا به قدری باشد که بتواند به اندازهٔ کافی متن را توصیف کند، بنابراین توصیه میکنیم که بین ۱۶۰-۵۰ کاراکتر باشد. از مهمترین دشواری های نوشتن توضیحات متا محدودیت کاراکتری معادل ۱۵۵ کاراکتر است و شما باید با وجود این محدودیت، توضیحاتی بنویسید که کاربر را برای کلیک کردن تشویق کنید. در صورتی که به دنبال کپی کردن توضیحات متا از سایت های دیگر می باشید، بهتر است که بخش متا دیسکریپشن را خالی رها کنید تا گوگل بتواند قسمتی از متن شما که دارای کلید واژه سرچ شده است را به نمایش درآورد.

اگر در WordPress هستید، میتوانید از یک چارچوب بهینهسازی شده سئو (مانند چارچوب Genesis که در مثال بالا نشان داده شده است) استفاده کنید که زمینه خاصی را برای نوشتن توضیحات دلخواه شما فراهم میکند، یا Yoast SEO را نصب کرده و تغییرات را در تنظیمات متا دیسکریپشن انجام دهید. از آنجا که متا دیسکریپشن در نقش تبلیغ سایت شما است، شانسی برای شما محسوب میگردد تا بدین واسطه کلیکی از کاربران دریافت کنید. در رابطه با هدف استفاده کردن از بهترین روش ها برای نحوه نوشتن توضیحات متا در یک سایت، باید گفت که این هدف بسیار ساده بوده و برای این است که کاربری که در حال جستجو از اینترنت می باشد را مجاب کنید تا بر روی لینک شما کلیک کند. در صورتی که سایت شما یک سایت فروشگاهی باشد بهتر است توضیحاتی در رابطه با جنس موردنظر در اختیار مخاطب قرار دهید. مسلما فعالیت کردن در حوزه های پرطرفدار نیازمند رقابت بیشتری نیز می باشد تا نتیجه مورد نظر به دست آید و در صورتی که بخواهید نتیجه قابل توجهی را از فعالیت خود به دست آورید باید هزینه بیشتری در این رابطه خرج کنید تا بتوانید به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنید و از رقبای خود سبقت بگیرید.

کلمات کلیدی در صفحه نتایج جستجو به صورت پررنگ نمایش داده می شود که این موضوع برای جذب بازدید کنندگان بسیار حائز اهمیت است. اول اینکه ممکن است گوگل متوجه این شود که محتوای صفحه با توضیحات متا فرق دارند و اصلا به هم مربوط نیستند. آزمایشات نشان میدهند که هرچه کلمه کلیدی اصلی به ابتدای آن نزدیک تر باشد، احتمال کسب رتبه و همینطور کلیک، افزایش خواهد سافت. تگ Meta Description در واقع یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که سئوکار ها و یا وبمستران باید به آن توجه کنند تا رتبه بهترین در نتایج موتورهای جستجویی مانند گوگل بگیرند. هدف متخصص سئو این است که با سئو سازی از قبیل تولید محتوا با کلمات کلیدی و عبارات مناسب، از افزایش ترافیک یک وب سایت اطمینان حاصل کند. یک کلام، ختم کلام: ساختار سایت استاندارد و قوی تمام اقدامات بعدی شما را برای بهینه کردن سایت از نظر فنی سادهتر میکند. ابزارهای بسیار زیادی مانند جی تی متریکس و غیره برای تست سرعت سایت در دسترس کاربران هستند، که درباره سرعت بارگذاری صفحات و بر طرف کردن مشکلات آن ها اطلاعات مفیدی را دراختیار قرار می دهند. اکنون میتوانید با استفاده از گوگل سرعت سایت خود را تست کنید.

بعنوان مثال اگر شما بدنبال بلیط هواپیما باشید و در میان نتایج توضیحات متا ی صفحهای شامل قیمت باشد، به احتمال زیاد آن سایت را به سایر گزینهها ترجیح میدهید. در این مرحله اعتبار دامنه سایت بالا میرود و شما به موتورهای جستجو نشان میدهید وبسایت معتبری دارید که لینکهای متنوعی دریافت کرده و در رسانه های اجتماعی محبوب کاربران است. در واقع این عبارت به طور ضمنی به محتوای متنی اشاره دارد که با مجموعه ای کارها و نکات، برای موتورهای جستجو بهینه شده است. توجه داشته باشید که این کلمات کلیدی به صورت بولد شده در صفحه نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شوند. چون توضیحات متا در نتایج جستجوی گوگل به نمایش در می آیند و از سوی دیگر نرخ کلیک از فاکتور های بسیار مهم در رنک سایت محسوب میشود و توضیحات متا بر روی نرخ کلیک اثر مستقیم می گذارد. در واقع می توان چنین گفت: هنگام نوشتن متا تگ دیسکریپشن، تحت هیچ شرایطی از کلمات کلیدی بهصورت اسپموار و پشت سر هم استفاده نکنید و بهجای آن از جملات خوب و جذاب استفاده کنید. سئو تکنیکال مجموعه اقداماتی است که در پشت صحنه سایت انجام میشود تا موارد فنی و ساختاری سایت به بهترین شکل ممکن بهینه شوند.

اگر علاقمند به آموزش سئو هستید، وبسایت پلاتیوم مرجع آموزش سئو در ایران است و به شما پیشنهاد می کنیم مقالات دیگر وبسایت ما را نیز ببینید. جمله قدیمی «محتوا پادشاه است» همچنان و در سال 2022 نیز کاملا صادق است. قطعا الگوریتم سال 2010 بدون تغییر نمانده و تغییرات بسیاری داشته است. یکی از مهمترین موارد در بهینهسازی سایت، اعمال تغییرات نخست در صفحه اول یا هوم پیچ است. در حالیکه گوگل معتقد است توضیحات متا در رتبه بندی سایت ها کمکی نمی کند، اما شواهدی وجود دارد که ثابت می کند ویژگی های غیر مستقیم در توضیحات می تواند بسیار موثر باشد.

جالب است بدانید که این اسنیپت ها مستقیما در رتبه بندی تاثیر دارند. طبق این تحقیقات مشخص شده است که کاربران یک وب سایت در عرض کمتر از ۸ ثانیه تصمیم می گیرند که از سایت شما بازدید کنند یا اینکه سایت را ترک کنند. Knowledge Graph گوگل سیستمی از اطلاعات است که گوگل از آنها در جهت ارتقا کیفیت پاسخ دهی به کاربران بهره می برد. توضیحات متا یکی از مواردی است که به همراه عنوان صفحه و موارد دیگر، در صفحه نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شود و کاربران با دیدن آن ها می توانند تصمیم بگیرند که محتویات شما متناسب با جستجوی آن ها بوده است یا خیر. اگر آنها هیچ قسمتی از عبارت مورد جستجوی خود را در نتایج جستجو مشاهده نکنند، احتمالا کمتر به کلیک بر روی آن ترغیب خواهند شد. یکی دیگر از محبوب ترین ویژگی های این ابزار، تجزیه و تحلیل دامنه وب سایت و مقایسه آن با رقباست.

منظور از خدمات سئو سایت چیست؟ بهینه سازی داخلی یا درون صفحه ، انجام سئو به منظور بهبود و تقویت لینکسازی داخلی، تولید محتوا، تگ گذاری ، بهبود تجریه کاربری و … طبق اصول سئو سایت ، ساخت لینک های داخلی میان صفحات، یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایتها محسوب می شود. از بخش Search Results، گزینهی Queries را انتخاب کنید و نتایج را بر اساس رتبه مرتب کنید و صفحاتی را که رتبهی زیر 20 دارند شناسایی کنید. به عبارت دیگر بر اساس مطالب ذکر شده در این مقاله می توان گفت که بدون انجام سئو در وب سایت هیچ کسب و کار اینترنتی به نتیجه مطلوب خود دست پیدا نخواهد کرد، خصوصا با توجه به اینکه امروزه رقابت در این زمینه بسیار تنگاتنگ است و پیشی گرفتن از سایر رقبا امری بسیار سخت و دشوار است و کسب و کاری موفق تر است که بتواند از مدل های مختلف دیجیتال مارکتینگ به خوبی استفاده کند. اگر تصویر شما حالت photo دارد یعنی عکس طبیعی است یا اینکه پراکندگی رنگی آن زیاد است بهتر است که آن را با فرمت jpg ذخیره کنید.

اگر سری به سرچ کنسول گوگل بزنید در قسمت Performance خواهید دید که میزان Impression ها و کلیک های شما آورده شده است. سئو جاوا اسکریپ ، یکی از شاخههای سئو سایت فنی و پیشرفته است که برای بهینهسازی وبسایتهایی ساخته شده است که با جاوا اسکریپت کار میکنند. ولی به دلیل اینکه از روش سئوکارهای کلاه سیاه هم استفاده میکنند. را هم انجام دهید. این افزونه قادر است که تگ nofollow را به صورت اتوماتیک به لینک ها اضافه نماید. همان نرخ کلیک است. به این ترتیب برخی از صفحات شما Rich Snippet پیدا میکنند و این هم نرخ کلیک و ورودی ارگانیک سایت شما را به طرز چشمگیری افزایش میدهد. با توجه به اهمیت این تگ ها، نوشتن توضیحات متا نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

بسیار پیش آمده است که بسیاری از نویسندگان وب صرفا به منظور پر کردن باکس دیسکرپشن در پنل مدیریت وب سایت خود بخشی از متن محتوای خود را در حد یک یا دو جمله کپی کرده و در کادر مربوط به متا دیسکریپشن قرار می دهند. نرخ پرش یا بانس ریت (Bounce Rate) در واقع درصد افرادی هستند که بدون انجام هیچ فعالیت مفیدی یا بازدید از صفحه دیگری از سایت شما از آن خارج شده و به صفحه نتایج جستجو برمیگردند، این امر به گوگل نشان میدهد که توضیحات متا شما با محتوایی که در صفحه دارید متفاوت است و در رتبه شما تاثیر منفی خواهد داشت. بنابریان در نوشتن آن ها لازم است کاملا صادقانه و منصفانه و به بهترین شکل ممکن بنویسید تا کاربران در صورت نیاز از مطالب شما استفاده کنند. یکی از اشتباهات رایج در میان بسیاری از مدیران سایت عدم توجه به تولید محتوای با کیفیت برای دیسکریپشن است، به طوری که به کرات شاهد این هستیم که محتوای دیسکریپشن بسیاری از صفحات کاملا تکراری و مشابه هم است.

اکثر کارشناسان پیشنهاد میدهند که در نسخه HTML5 با وجود اینکه کاراکتربندی Utf-8بصورت پیشفرض تعریف شده است. ساختار اطلاعاتی در اصل تقاطع حوزه تجربه کاربری و بهینه سازی موتورهای جستجو است که هم کاربران و هم موتورهای جستجو از ساختار اطلاعاتی طراحی شده بهره خواهند برد. یک راه برای مقابله با کپی توضیح متا، به کاربردن روشی پویا و برنامهای، برای ایجاد متا دیسکریپشن منحصربفرد برای صفحات خودکار است. ولی در صورتی که فراموش کنید این قسمت را اضافه کنید به صورت خودکار مطلبی در این قسمت قرار می گیرد. یک نکته بسیار مهم در بحث اهمیت دیسکریپشن و نهایتا سئو سایت این است که اگر صفحهای از وبسایت شما دارای تگ Meta Description نباشد، خود گوگل بهصورت خودکار ۱۶۰ کاراکتر از اولین پاراگراف متنی که در صفحه قرار دارد را بهعنوان دیسکریپشن نمایش میدهد. این قطعاً یک کار دشوار است ، حتی اگر شما یک نویسنده با تجربه باشید.

مانند تگهای عنوان، مهم است که توضیح متا در هر صفحهای منحصر بفرد باشد. موتورهای جستجو هر چند وقت یک بار طول بهینه برای توضیحات متا را اعلام می کنند. پس حتما برای بهبود آن وقت لازم را صرف کنید. اگر شما وقت نوشتن توضیحات متا را برای هر صفحه وب سایت خود ندارید، آن را از سایت های مشابه کپی نکنید. این مفهوم نیز مانند هر فرآیند سیستماتیکی از مراحل ترتیب وار تشکیل شده است. حال با توجه به اهمیت توضیحات متا برای سئو، سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان توضیحات متایی نوشت که به بهترین نحو کاربر را جذب کند؟

اصلی ترین وظیفه توضیحات متا یا همان متا دیسکریپشن، ایجاد تمایل در کاربر برای کلیک کردن برروی یک لینک است. بهترین افزونه بررسی سئو افزونه یواست سئو میباشد که تمام تغییرات گوگل را آگاه است و به شما در سئو کردن مطالب طبق قوانین گوگل کمک میکند. این توضیحات پیش زمینهای از محتوای صفحه ارائه شده است که محتوای شما را از سایر نتایج جستجو متمایز کند. برای اینکه توضیحات متای شما شامل یک کال تو اکشن باشد باید کاربر را مخاطب قرار دهید و با اوردن توضیحات ترغیب کننده و البته مرتبط به سایت خود، او را مشتاق کنید که از سایت شما بازدید کند. از آنجا که پیاده سازی متا تگها نیاز به دانش برنامه نویسی دارد، شاید مهارت کافی برای قرار دادن آنها را نداشته باشید. شما با مطالعه این مقاله شما با مهم ترین عناصر سئوی داخلی آشنا می شوید و با توجه کافی به این موارد، به بهبود وضعیت سایت خود کمک خواهید کرد. با این حال جنگ های داخلی در اعتبار و رتبه سایت و همچنین در نوع آنالیز کردن سایت توسط موتورهای جستجو تاثیر گذار هستند. در زمان های گذشته اما نزدیک، توضیحات متا نقش بسزایی در رتبه ی سایت داشت اما امروزه الگوریتم های گوگل تغییر کرده و گوگل اعلام کرده است که این متا تگ به هیچ عنوان تاثیر مستقیم در رتبه ی سایت ندارد؛ پس با کمی بررسی به این نتیجه می رسیم که توضیحات متا به صورت مستقیم در رتبه ی سایت تاثیر گذار نیست و این موضوع بی دلیل نیست و دلایلی دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

متا بخشی از این اسنیپت است. اگر چه دلیل این مورد مشخصا معلوم نیست ولی اغلب این مورد زمانی اتفاق می افتد که موتورهای جستجو در می یابند که سرچ کاربر با توضیحات متای شما هم خوانی لازم را ندارد و از این رو ممکن است تغییراتی در قسمت های مختلف متا ایجاد شود و یا به کلی توضیحات متای متقاوتی را ببینید. تحقیقاتی که به تازگی توسط وب سایت Yoast انجام گرفته است نشان دهنده این میباشد که گوگل به صورت اتوماتیک به ساخت متا دیسکریپشن های متنوع پرداخته است. به عنوان مثال، فرض کنید یک عکس از شکلات در وب سایت خود دارید. در واقع اگر سایت با واژه ساعت در صفحه 1 گوگل باشد ممکن است روزانه هزاران ورودی بگیرد اما میزان فروش حاصل از این ورودی به تعداد انگشت های دست هم نرسد!

در هر وب سایتی هر صفحه دارای متا دیتا هایی مثل عنوان، url و توضیحات متا است که اگر این موارد به درستی بهینه سازی شوند، کمک بسیار زیادی به گوگل برای رنک دهی می کنند. اگر به تازگی یک سایت ایجاد کرده اید و می خواهید از خدمات سئو برای آن استفاده کنید تا به نتیجه بهتری برسید پس حتما با خود درباره هزینه های آن سوال کرده اید، شرکت های زیادی وجود دارند که خدمات سئو سایت را برای شما انجام می دهند شاید هر یک از آن ها هزینه ی خاصی را در نظر بگیرند اما باید بدانید شرکتی که در کار خود حرفه ای است تنها پس از بررسی وضعیت سایت شما و اطلاع از اهداف شما می تواند قیمت را تعیین کند، دلیل آن هم این است برخی از سایت ها خدمات سئو را به صورت کامل تر می خواهند، بهینه سازی بیشتری نیاز دارند یا این که کلمات کلیدی متفاوتی دارند، در نتیجه نمی توان رقم دقیقی را برای آن ذکر کرد. اگر بخواهیم خیلی دقیق حرف بزنیم، بخش قابلتوجهی از فعالیتهایی که امروزه به اسم دیجیتال مارکتینگ میبینیم، همان تبلیغات سنتی است که صرفاً در بستر دیجیتال انجام شده است.

برچسب های توضیحات متا، در حالی که تاثیری به رتبه بندی موتور جستجو گر ندارد، در دستیابی به کاربر از طریق SERPs بسیار مهم است. اگر چه دلیل این مورد مشخصا معلوم نیست ولی اغلب این مورد زمانی اتفاق می افتد که موتورهای جستجو در می یابند که سرچ کاربر با متا دیسکریپشن شما هم خوانی لازم را ندارد و از این رو ممکن است تغییراتی در قسمت های مختلف متا ایجاد شود و یا به کلی متا دیسکریپشن متقاوتی را ببینید. پیش از اینکه بخواهید یک متا دیسکریپشن خوب بنویسید، باید با نحوه نوشتن توضیحات متا آشنا باشید. در گذشته نه چندان دور توضیحات متا نقش مهمی در رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو ایفا میکردند، با این وجود گوگل به تازگی اعلام کرده است که تگ توضیحات متا هیچ تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی سایتها ندارد. اگر در ابتدای راه سئو هستید و همچنین در حال یادگیری مقدمات سئو، این مقاله فعلا مناسب شما نیست و بهتر است که ابتدا موضوعات بخش آموزش سئو را مطالعه کنید و سپس به سراغ این مقاله بیایید. زمانی که نوبت به یادگیری و پیاده سازی ترفندهای سئو میرسد، مراجعه به منابع خارجی احتمالا اولین راه حلی است که به ذهنمان میرسد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار