روف گاردن چیست؟ » چکادبام طراح و مجری روف گاردن | elitarchgroup

از طرفی دیگر، با افزایش ساخت‌وساز زیستگاه مناسب بسیاری از حیوانات به خطر افتاده؛ روف گاردن‌ها می‌توانند این فضا را جبران کنند. تعدیل درجه حرارت و همچنین هوای پاک از دیگر اثرات مثبتی است که به دنبال همه‌گیر شدن ساخت و اجرای روف گاردن شاهد آن خواهیم بود. بهبود شرایط آب و هوایی، ایجاد حس طراوات و شادابی در افراد و مکانی به جهت استراحت و دورهمی های دوستانه از جمله ویژگی های روف گاردن با باغ بام می باشد.

۱٫ اجرای روف گاردن از هزینه زیادی برخوردار است زیرا نیاز به نگهداری و عایق بندی و رسیدگی و ضد آب کردن بیشتری نسبت به دیگر سقف های ساده یا معمولی دارد تا آسیب کمتری به ساختمان نقشه اجرایی مسکونی وارد کند. روف گاردن به پوشش گیاهان روی پشت بام گفته می شود که این پوشش گیاهی باعث بهبود در مصرف انرژی در ساختمان خواهد شد. در ادامه با مزایا و معایب روف گاردن آشنا خواهید شد که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید. به طور دقیق نمی‌توان مشخص کرد اولین بار ایده روف گاردن در کجا استفاده شده است.

  • شایان ذکر است جهت ایجاد آسایش خاطر و راحتی برای مشتریان عزیز ما لیست قیمتی را طبق محصولات تولیدی کارخانه چکاد بام تهیه و ارائه کردیم که نمونه ی آن را در تصویر زیر مشاهده می فرمایید.
  • زیرا طول عمر بالایی داشته و در برابر عوامل فیزیکی- محیطی بسیار مقاوم خواهند بود.
  • مزیت دیگر روف گاردن این است که محیطی تفریحی، زینتی و دکوراتیو را فراهم می کند و حتی می توان زیستگاه مناسبی برای حیوانات ایجاد نمود.
  • اگر قصد شما از اجرای روف گاردن برروی پشت بام، برگذاری مراسم‌های خانوادگی و دوستانه و صرف شام است، باربیکیو گزینه‌ای مناسب برای پشت بام است.
  • کف سازی پشت بام به سه روش شامل چوبی، شن و قلوه سنگ صورت می گیرد.
  • اصولا برای این کار از گیاهان رونده و پیچک که رشد سریعی دارند و فضا را به سرعت سبز و زنده خواهند کرد استفاده می‌شود.
روف گاردن چیست؟ » چکادبام طراح و مجری روف گاردن | elitarchgroup توجه داشته باشید که سازه ساختمان باید تحمل وزن اضافی را داشته باشد. اگر قصد ساخت آپارتمان دارید حتما در تهیه پلن ساختمان روف گاردن را نیز در نظر بگیرید. اما امروزه با وجود آپارتمان ها داشتن یک محیط و فضای سبز شخصی به یک آرزو تبدیل شده است. متاسفانه با ازدیاد آپارتمانها و کوچک شدن مساحت ساختمانها، فضای سبز و محیط بازی کودکان به فراموشی سپرده شده است. حتی این روزها که به دلیل شیوع کرونا مردم کمتر می توانند به فضاهای سبز عمومی و طبیعت مراجعه کنند نیاز به یک محیط آرام و دلباز دارند. مخاطبان مجله مسکن هدیش این هفته باموضوع جذاب روف گاردن آمدیم تا شما را با ساخت روف گاردن آشنا کنیم.

باربیکیو و کاربرد آن در روف گاردن

علاوه بر اجرای روف گاردن خدماتی دیگر همچون ویلا پیش ساخته ، آلاچیق و … نیز ارائه می کند . همان طور که گفته شد امروزه با توجه به گسترش شهر نشینی و افزایش آپارتمان ها و برج های مسکونی در شهرها ، نیاز به وجود فضای سبز در خانه های بیش از پیش حس می شود و افراد به محیط هایی برای تفریح و استراحت در منزل نیاز دارند. از این رو فضاهایی در ساختمان های مسکونی و درقسمت پشت بام آن ها طراحی و ساخته می شود که به آن ها روف گاردن گفته می شود. برای اجرای باغ بام و ایجاد فضای سبز بر روی پشت بام، می توان از ترکیبی از گیاهان و گلدان و بوته میوه استفاده نمود. همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، صرفاً روف‌گاردن ها بر روی بام ساختمان ها اجرا نمی شوند. امکان اجرای فضای سبز در مکان های مختلفی شامل لابی ساختمان ها، پاسیوها، پارکینگ، حیاط و… وجود دارد.

روف گاردن چیست؟ طراحی و اجرای Roof garden

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار