دوربین مداربسته لامپی چیست؟

پیش از آنکه به بررسی ویژگی های پیشرفته یک دوربین مداربسته بپردازیم باید با انواع آن آشنا شویم. بیشترین زاویه دید مربوط به لنز ۲ می باشد که اصطلاحا به آن لنز واید گفته می شود . بعد از خرید یک دوربین یا پکیج دوربین مداربسته شما قطعا نیاز به نصب دوربین مدار بسته دارید که به صورت تخصصی توسط کارشناسان مربوط انجام می شود. این دوربین مداربسته دارای یک فرستنده خود دوربین ، و یک گیرنده ( رسیور ) می باشد . سپس لازم است تا مناسب ترین هارد را برای دستگاه دی وی ار و یا ان وی آر خود انتخاب نمایید تا مطابق نیاز شما میزان مناسب فضا را برای ذخیره ی تصاویر در مدت زمان مورد نیاز برای شما تامین نماید. این دوربین ها در واقع دوربین های مداربسته انالوگی هستند که خروجی شبکه نیز در ان ها تعبیه شده است. با فشردن این کلید و نگهداشتن ان در همان حالت، بخش منوی تنظیمات فعال می شود. امروزه مدیران زیادی به وسیله این سیستمها بر کار نیروهای خود نظارت دارند و استفاده از دوربین مداربسته در بخش های مختلفی نظیر انبارها، فروشگاه ها و مراکز خرید، بیمارستان ها، اماکن دولتی، سازمان های نظارتی، ادارات و شرکت ها، کارخانجات، مراکز خدماتی و حتی منازل رایج شده است.

بسیاری از این دوربین ها در برابر آب، گردوخاک و باران و غیره کاملاً ایمن هستند. دوربین مدار بسته بی سیم از طریق اینترنت به سرور مرکزی متصل می شود. این کار از طریق مرورگر اینترنت و یا یک برنامه نرم افزاری امکان پذیر است. و رمز آن را وارد کنید تا به اینترنت مودم وصل شوید. اگر در تصویر یا نحوه نمایش آن اشکالی ایجاد شد، دوربین را مجدداً خاموش و روشن می کنیم. کابل کنترلر، به DVR متصل شده و این دستگاه هم به یک مانیتور به منظور نمایش تصاویر اتصال می یابد. DVR را می توان برای ذخیره سازی اضافی و یا بازیابی یا انتقال فیلم نیز به این سیستم اضافه کرد. قبلا انتقال تصویر توسط آی پی که مخابرات به ما میداد انجام میشد. 5. بعد از انجام تمام مراحل بالا، می توانید نرم افزارهای نظارتی مدیریت تصاویر مانند PCNVR را روی سرور نصب کنید.

اما این مسئله خیلی مورد اهمیت نیست برای اینکه خاصیتی که دوربین های وایرلس دارد، میتواند این مشکل را راحت بپوشاند زیرا این دوربین ها دارای انعطافپذیری بالایی در نصب میباشند و مشکلی بعداً به وجود نمیآورد. دوربینهای حرارتی دارای تنوع بالایی در تولید تجاری هستند و برای دوربینهای دوربرد نورافکنهای حرفهای لیزری مخصوص تولید میشود. دوربین های مدار بسته حرارتی دارای تنوع زیاد و کاربرد بیشتر در تجهیز دوربینهای مداربسته حفاظتی دارند این دوربین ها از نورافکنهای مادون قرمز برخوردارند. اصولاً ایده بهرهمندی از اشعه مادون قرمز در پایش فضا مربوط به استفاده در تاریکی مطلق است. اینکه از کدام نوع دوربین استفاده کنند، برای مکان خود چه ویژگیهایی را باید در نظر بگیرند و تفاوت آنها در چیست، سوالاتی است که اکثر افراد غالباً از فروشنده میپرسند و به دنبال پاسخ آن هستند. به میزان IR آن دوربین توجه کنید.

دوربین های دام یا همان سقفی به دلیل شکل گنبدی و پایه ی مدوری که دارند کمتر جلب توجه می کنند و بیشتر برای اتصال به سقف به کار می روند. علاوه بر دوربین ها، تجهیزاتی مثل کابل BNC، پایه دوربین، دستگاه گیرنده DVR، دستگاه گیرنده NVR و کابل IP (برای دوربین های تحت شبکه)، مانیتور برای نشان دادن تصاویر ارسالی از دوربین، هارد برای ضبط تصاویر، نورافکن مادورن قرمز (برای دوربین های دید درشب) و… استفاده از کابل های POE این امکان را خواهد داد که کابل منبع تغذیه دوربین ها یا همان برق، و کابل انتقال تصاویر، یکی باشد که این مسئله نیز به نوبه خود حجم کابل کشی مورد نیاز را کاهش می دهد.

زیرا محصولات داهوا در عین حال که کیفیتی خوب دارند، دارای قیمت مناسبی نیز هستند و این موضوع برای کاربران بسیار اهمیت دارد. یکی از علل اصلی که باعث شده بود خانواده، مضنون اصلی پرونده باشد، این بود که جنازه در 250 متری خانه آن ها افتاده بود به همین دلیل پلیس شروع به بازجویی از همه اعضای خانواده کرد و جزئیاتی را از آنها خواستار شد و همچنین به چک کردن دوربینهای خیابان محل زندگی آنها پرداخت. دسترسی به دوربینی که در ارتفاع چند متری از سطح زمین قرار دارد، کار دشواری است؛ از این رو تنظیمات آن توسط قابلیتی به نام ” کنترلر UTC ” انجام می شود. فروشگاه رهاورد نیرو با ارائه انواع برندها و مشاوره های مفید، رضایت مشتریان را در طی سال ها کسب کرده است. با وجود جذابیت های این گروه از دوربین ها مشتریان خاص خود را دارد زیرا قیمت آنها نسبتاً بالا است. قسمت های مختلف در منوی UTC چیست؟

زاویه دید این دوربین ها همانند دوربین های صنعتی بستگی به لنزی که بر روی دوربین بسته می شوند دارد . به همین دلیل قیمت دوربین های توربو اچ دی نسبت به دوربین های تحت شبکه پایین تر آمده ولی در عین حال می توانند همان کیفیت را ارائه دهند. دوربین های bullet از دسته دوربین های IR هستند و همین باعث توانایی دید در شب توسط این دوربین ها شده است. درنظر داشته باشید هایکویژن در فروشگاه ایران هایلوک گرانترین محصولات را ارائه می کند اما در بازار دوربین مدرابسته و تجهیزات نظارتی، محصولات دیگری با برندهای دیگر هستند که از هایک ویژن گرانتر هستند اما کارایی های هایک ویژن را ندارند.

دوربین های دام تحت شبکه نیز تصاویر را با کیفیت بالا ثبت می کنند و دارای آپشن های پیشرفته نظیر تشخیص چهره، شمارش افراد و تشخیص گرمایی می سایت xenoncctv باشد. دوربین مداربسته هایک ویژن اکنون در بسیاری از مدل ها، می تواند از فناوری های هوش مصنوعی این شرکت مانند تشخیص چهره، خواندن پلاک، کنترل از راه دور تجهیزات محیط و… با استفاده از منوی تنظیمات OSD و UTC می توان در شرایط نوری مختلف، تصاویری که توسط دوربین مدار بسته ثبت می شوند را در بهترین کیفیت دریافت نمود. با استفاده از این تنظیمات، تصاویر با کیفیتی ثبت خواهند شد.

دوربین های مداربسته روز/شب نورافکنهای مادونقرمز ندارند برای اینکه بتوانند در تمامی شرایط روز، از صبح تا شب و حتی در تاریکی مطلق را فیلمبرداری کنند. به خاطر شکل ظاهری که دارند، تعیین اینکه دوربین در یک زمان به کدام قسمت زوم کرده است، سخت است و درواقع باید گفت ناممکن است. در مکان هایی که دوربین مدار بسته دور از دسترس نصب شده و دستیابی به منوی تنظیمات آن سخت است، UTC کمک زیادی به ما خواهد کرد. همان طور که از نامشان مشخص است این دوربین ها در مکان هایی که امکان سیم کشی وجو داشته باشد کاربرد دارند و کیفیت تصاویر در این دوربین ها بیشتر ازدوربین های وایرلس است. دوربین های اسپید دام با پشتیبانی از قابلیت کنترل از راه دور، فضای بیشتر و محیط وسیع تری را پوشش میدهند. در این دوربین ها یک موتور قرار دارد که باعث می شود دوربین در جای ثابت خود به وسیله ی یک ناظر کنترل کننده و یا به صورت اتوماتیک در زمان های مشخصی چرخش کند تا با چرخش در جهات مختلف بتواند محدوده ی وسیع تری را زیر نظر بگیرد و از قسمت های مختلف فیلم برداری کند.

در این مطلب سغی شده اطلاعات پایه و مفید قبل از نصب و راه اندازی دوربین مداربسته به شما ارائه دهیم. کیفیت تصویر این دوربین ها بالاتر از دوربین های مداربسته بی سیم می باشد و . در این دست دوربین ها داده های صوت و تصویر توسط سیگنال های آنالوگ (از طریق کابل های کواکسیال یا انواع دیگر کابل هایی که بتوانند تاثیر نویز محیط را بر سیگنال ها کاهش دهند) ارسال می شوند. بدلیل ظریف تر بودن بیشتر در محیط های اداری مورد استفاده قرار می گیرند . این دوربین مداربسته به صورت دائم کار می باشند و برای کنترل محیط های صنعتی ، کارخانجات ، پارکینگ ها و محیط های باز مورد استفاده قرار می گیرند . انواع دوربین های لامپی امکان نظارت به صورت نامحسوس را در مکان های تجاری، صنعتی و مسکونی فراهم می کند. در این بخش به معرفی و بررسی برخی از تجهیزات و لوازم جانبی دوربینهای مداربسته میپردازیم. به مراتب بهتر از دوربین مداربسته آنالوگ ارائه دهند. دوربین های آنالوگ ساختار ساده تری داشته و در آنها از کابل کواکسیال که ارزش پایین تری دارد استفاده شده است و همچنین دستگاه ضبط در این نوع از دوربین ها DVR است. امکان استفاده از این دوربین در تمامی شرایط محیطی و در حالتهای خاص وجود دارد.

خریداران دوربین مداربسته همواره این دغدغه را دارند که قیمت تجهیزات و هزینه های نصب دوربین چقدر است. زیرا پشتیبانی و وجود قطعات برای تعمیر و سرویس دهی به یک دغدغه مهم برای مردم تبدیل شده است. به عنوان مثال یک NVR 8کاناله ممکن است تنها 4 پورت مستقل داشته باشد. همچنین اگر قصد خرید به صورت عمده و به عنوان نماینده داتیس را دارید، میتوانید از صفحه درخواست نمایندگی در سایت شرکت داتیس فرم را تکمیل نمایید و درخواست خود را ارسال نمایید. هم چنین می توانند زاویه بسیار خوبی را در صورت نصب صحیح پوشش دهند. این دوربین ها داده ها (صوت و تصویر) را به صورت دیجیتال ارسال می کنند. دوربین مداربسته سیم کارتی هنگام شناسایی حرکت هشدارهایی را برای شما ارسال میکنند و ویدیوها را در فضای ابری آپلود میکنند. به طور مثال پشتیبانی از دوربین هایی با رزولوشن بسیار بالا و اشتراک تصاویر با چند دیوایس قابلیت هایی است که در انحصار سیستم های آی پی قرار دارد.

دوربین های صنعتی در انواع با قاب (برای استفاده در محیط های باز مانند اتصال به دیوار خارجی ساختمان) یا بدون قاب (برای مکان های سرپوشیده) موجود هستند. دوربین اسپید دام این قابلیت را دارد که در جهت های مختلف چرخش داشته باشد. حتی با نصب دوربین مداربسته در شرایط کم نور نیز می توانید تصاویر را با کیفیت نسبتا خوبی داشته باشید. با استفاده از این دوربین ها، منطقه وسیعی را میتوانید تحت پوشش قرار دهید و قابلیت این را دارند که در شرایط کم نوری هم به فعالیت خود ادامه دهند. دوربین های وایرلس ابعاد کوچکی دارند و در دو نوع CMOS و CCD تولید و عرضه می شوند که نوی CMOS آن ها قیمت پایین تری دارد. دوربین های سی موس کیفیت پایین تری نسبت به دوربین های سی سی دی دارا می باشد و قیمت پایین تری نسبت به آن ها دارا می باشند . ، محیط های که مستعد رخداد جرم هستند (مانند طلا فروشی ها که هر سارقی را وسوسه می کنند، خیابان ها برای کنترل جرایم رانندگی و…) و بسیاری از مکان های دیگر. دوربین مدار بسته از ارتکاب بسیاری از جرایم جلوگیری می کند.

یکی از ویژگیهای مهم این دوربینهای مدار بسته توابع پردازش تصویری است که در طراحی آنها لحاظ شده است. در انتخاب دوربین، جدا از قیمت دوربین مداربسته لازم است امکانات آن را بررسی کنید تا با نیازهایتان مطابقت داشته باشد. نرم افزار دوربین مداربسته برای کامپیوتر در هر برند معمولا دوربین های برند خود را پشتیبانی کرده و طوری برنامه نویسی شده اند که از نرم افزار آن برند نتوان برای مدیریت دیگر سیستم های دوربین مداربسته کمک گرفت. اگر یک سری به فروشگاه های دوربین مداربسته زده باشید، مشاهده نموده اید که انواع برندهای مختلف در بازار ایران موجود است که قیمت های متفاوتی دارند. تصویر دوربین های تحت شبکه را میتوان از طریق سرور اختصاصی شبکه و یا از طریق نرم افزار های دریافت تصویر که جایگزین دستگاه NVR به حساب می آیند تجمیع کرد. این دوربین مداربسته در زیر سقف ها نصب شده و به دلیل پلاستیکی بودن جنس بدنه اش از مقاومت خوبی برخوردار نمی باشد و باید در جایی نصب شود که کمترین میزان تغییرات جوی همچون برف و باران صورت می گیرد. این دوربین مداربسته که بصورت حباب های نیم دایره می باشد در محیط های مسقف به کار می رود و به دو صورت ساده و دید در شب تقسیم می شوند .

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار