دریچه اسلوت مزایای دریچه اسلوت ساختاردریچه اسلوت تهویه مارکت

در صورتی که پرسشی متمایز برای شما ایجاد شده است؛ آن را از طریق نظرات این مطلب با ما در میان گذاشته تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن پاسخ داده شود. چون هوا در درونِ حجمِ پلنیوم باکس بصورتِ یکسان و همگن پخش می شود لذا خروجِ هوا از دریچه اسلوت هم بصورتِ یکنواخت و دلپذیر انجام می پذیرد. محیط خارجی دریچه اسلوت بصورت یک قاب خطی و بلند، طراحی و ساخته می شود. یعنی اگر بین دو فریم یک تیغه ی تقسیم کننده ی هوا استفاده شود، که دریچه را به دو شیار ورود هوا تقسیم کند به آن دریچه دو اسلوت گفته می شود. به همین ترتیب اگر دو تیغه بین آن اضافه شود دریچه سه اسلوت ساخته میشود. تعداد این اسلوتها در این دریچه ها تا ده عدد میتواند طراحی و ساخته شود.

در شرایط مختلف می‌توان از انواع دریچه هوا در قسمت انتهای سیستم هوارسانی کمک دریچه اسلوت گرفت. دریچه اسلوت نیز یکی از محبوب و پرکاربردترین دریچه‌های کنترل و تنظیم جریان هوا است. جریان هوای دریچه خطی اسلوت متری به شکل هم سنگ و نا سهیدنی داخل محیط بکار برده میشود.

  • به علاوه، تعداد شکافها و خطوط این نوع دریچه ها قابل تغییر بوده و از یک اسلوت تا بیش از ده اسلوت قابل تغییر می باشد.
  • البته در این حالت دریچه اسلوت قوس دار امکان ساخت پره های داخلی و دمپر کشویی را نخواهد داشت.
  • همچنین متریال مورد استفاده در این دریچه ها آلومینیومی می باشد و برای دمپرهای پشت گالوانیزه مورد استفاده قرار می گیرد.
  • مجموعه تهویه سان با بیش از 25 سال تولید و عرضه مستقیم محصولات تهویه، سرمایش و گرمایش هوا امکان ساخت هرگونه محصول با کیفیت در ابعاد استاندارد، مرسوم یا طبق سفارش مشتریان را دارد.
  • تولید دریچه خطی با زاویه 30 درجه در دو حالت یک طرفه و دو طرفه امری معمول بوده و می‌توان از آن در ارتفاع زیر 4 متر استفاده نمود.

دریچه اسلوت مزایای دریچه اسلوت ساختاردریچه اسلوت تهویه مارکت ریزشِ هوای دریچه اسلوت بصورتِ تعدیل شده و نامحسوس به محیط انجام می پذیرد و در واقع خروج هوا از دریچه اسلوت وابستگی مستقیم به پلنیوم باکسی که پشت دریچه اسلوت تعبیه شده دارد. این شیارها در فواصل ۲۰ میلیمتر ( بصورت استاندارد) تا ۲۵ میلیمتر قابل تولید هستند. به طور معمول طول هر قطعه از این دریچه ها تا ۳ متر می تواند متغیر باشد. البته باید در نظر داشت درصورتی که طولهای بلندتر مورد نیاز باشد می توان قطعات بیشتری را کنار هم در محل مورد نظر نصب کرد. دریچه هوا خطی اسلوت دارای موارد استفاده بالایی است زیرا هم در سیستم های جریان رفت و هم برگشت مورد استفاده قرار می گیرد.

دریچه اسلوت چه کاربردی دارد؟

ج- قابلیتِ افزایش و تعددِ شکافهای خروج هوااز دریچه اسلوت تا ده اسلوت. این نوع دریچه روی پیشانی دیوار در جایی که سطح بیرونی دو دیوار با هم برخورد می کنند قابل نصب است. زمانی که از بین اسلوت ها نیز انتخاب صورت می گیرد به میزان جریان هوا و سرعت پرتاب ذرات هوا توجه می شود و نحوه و مکان نصب نیز بسیار مهم است به صورتی که ارتفاع دریچه از سطح و کف در هوا رسانی تاثیر می گذارد. بسته به محل نصب، این محصول می تواند به صورت تک بسته، دو بسته و حتی دو باز ساخته شود. لوله خرطومی الاستومری با انعطاف پذیری بسیار زیاد در سیستم های تهویه ی مطبوع ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری استفاده می شود. البته این محدودیت مختص زمانی است که قرار است دریچه به صورت یکپارچه در سقف یا دیوار قرار گیرد.

نحوه کار دریچه اسلوت

برای مثال در نظر گرفتن میزان هوای مورد نیاز یا همان دبی ، محل نصب دریچه ها و ابعاد کانال و … می توانداز مواردی باشد که باید به آن ها توجه نمود. در سیستم های انتقال و توزیع هوا همواره از دریچه هوا استفاده می شود دریچه هوا انواع متفاوتی دارد یکی از انواع آن دریچه اسلوت یا خطی می باشد. دریچه هوای خطی بسیار معروف و پرکاربرد است و با ظاهر شیک و قیمت مناسب خود به یکی از پرفروش ترین انواع دریچه خطی تبدیل شده است. مهم ترین موارد استفاده از دریچه هوی خطی اسلوت در محیط های تجاری مانند مغازه ها، مراکز خرید و دیگر محیط های مشابه می باشد. به علاوه در راهروها، هتل ها و دیگر محیط های لوکس و لاکچری نیز مورد استفاده قرار می گیرد که این به زیبایی ظاهری آن می باشد. این نوع از دریچه هوا با توجه به اندازه متغیری که دارد قابل استفاده در محیط های بسیار کوچک تا محیط های بسیار وسیع می باشد.

دریچه‌های خطی در ابعاد، اندازه، شکل پره، جهت تیغه و متریال‌ها متفاوتی تولید شده و در ادامه کدام از این دسته‌بندی‌ها را به تفکیک مورد بررسی قرار خواهیم داد. قابلیت تولید در حالت قوس‌دار نیز از شاخصه‌های متمایز کننده این مدل از دریچه هوا در سیستم هوارسانی بوده و موجب افزایش زیبایی نمای بصری را در پی خواهد داشت. به‌طور معمول این دریچه هوا تا هشت اسلات تولید خواهد شد؛ اما امکان افزایش آن به ده اسلات نیز میسر است. پلنیوم باکس نیز یکی از تجهیزات مهم در افزایش قدرت هوارسانی انواع دریچه اسلوت شده و باید از پلنیوم باکس ویژه هر مدل از دریچه اسلوت استفاده شود. با چند طبقه شدن ساختمان‌های مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری امکان ایجاد محفظه‌های پنجره‌مانند جهت ورود و خروج هوا نخواهند بود. معماران ساختمانی با استفاده از سیستم هوارسانی و کانال‌سازی هوا در بخش-های مورد نیاز مشکل جریان هوا را مرتفع نمودند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار