حمل دریایی از سراسر دنیا زمان حمل، انواع، هزینه‌ها | transemartlogistics

بدین معنی است که تنها مسوولیت فروشنده در این است که کالا را در محل شخصی خود (یعنی محل کار و یا محوطه کارخانه) در اختیار مشتری قرار دهد. فروشنده را ملزم به ترخیص کالا برای صدور می‌کند و این اصطلاح را فقط می‌توان برای حمل دریایی به کار برد. بیمه نامه حاوی اطلاعاتی چون شماره بیمه نامه ، تاریخ و محل صدور ، مشخصات کالای بیمه شده ، شماره و تاریخ پروفرما ، شماره اعتبار اسنادی ، مبدا و مقصد ، وسیله حمل و … جهت خریدار یا از طریق بانک خود به بانک گشایش کننده ارسال می گردد. فاکتور یکی از اسناد اصلی و مهم برای ترخیص کالا در گمرک نیز حائزاهمیت است.

خدمات حمل دریایی

حمل و نقل دریایی در ایران به واسطه اتصال به آبهای آزاد از مقاصد مختلفی صورت می‌گیرد. شرکت‌ها، تجار و بازرگانان ایرانی عمدتاً تمایل دارند کالاهای خود را از بنادر چین، توسط کشتی وحمل دریایی به بندر عباس و یا بندر شهید رجایی ارسال کنند. چرا که از منظر اقتصادی این روش ارزانترین راه حمل بار از چین می‌باشد. در شرکت حمل و نقل دریایی نرخ حمل دریایی بر‌اساس فاکتورهای مختلف تعیین می‎شود. نکته دیگری که هنگام استعلام قیمت حمل دریایی باید مورد‌توجه قرار بگیرد، حجم بار است. علاوه بر موارد مذکور درباره جابه جایی کالاها و حمل با کشتی باید بگوییم ایمن سازی وضعیت کالاها به هنگام جابه جایی خصوصا در مواردی که مسیر طولانی است از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

همچنین حجم و وزن بسیار بالای برخی از کالاها امکان حمل و نقل به هیچ روشی transemartlogistics.com را نمی دهد. مثلاً مواد نفتی، شیمیایی و غیره با حجم زیاد را نمی توان به راحتی حمل کرد. به همین دلیل در چنین شرایطی حمل و نقل دریایی بهترین و مناسب ترین گزینه است.

  • محموله‌های نسبتا سنگین (حدوداً 200 تا 500 هزار تن) را به سهولت می‌توان از مسیر آب‌های آزاد توسط کشتی باری از بندری به بندری دیگر حمل نمود.
  • بارنامه فیاتا حاوی آرم سازمان فیاتا و اتاق بازرگانی بین المللی می باشد.
  • جدای از آسیب دیدگی، بسته‌بندی غیر استاندارد امکان پذیرش در گمرک و بنادر کشور را پیدا نخواهد کرد و توسط کارکنان گمرک مرجوع می‌شود.
  • در این صورت، بار در یک بندر واسط در نزدیکی بندر اصلی فرستاده و از آنجا به مقصد نهایی ارسال می‌ شود.
  • حمل و نقل با کشتی از نظر سرقت یا سوانح غیر‌منتظره امنیت فوق‌العاده‌ای دارد.
حمل و نقل دریایی در کنار مزایا، دارای یک سری معایب نیز می‌باشند. یکی از اصلی ترین معایب این روش که بسیاری از افراد را از آن منصرف می کند، زمان زیادی است که در این روش نیازمند می‌باشد و مواردی از جمله شرایط جوی و باد و طوفان بر روی زمان انتقال کالا تاثیر می‌گذارد. به همین منظور در صورتی که شما قصد جابجایی لوازم با سرعت بالایی صورت گیرد نمی توانید از این روش حمل بهره ببرید.

مدت زمان حمل بار به استرالیا با کشتی

حمل دریایی از سراسر دنیا زمان حمل، انواع، هزینه‌ها | transemartlogistics

در روش مستقیم هنگامی که کشتی از مبدا بارگیری می‌شود تا زمانی که به مقصد خود برسد ، هیچگونه توقفی نخواهد کرد و این امر باعث می شود تا بار در کمترین زمان به مقصد برسد . برای مثال بنادر چابهار ،بندرعباس و امام خمینی ، جزء این بنادر هستند. نقطه قوت بندر چابهار این است که به آب های آزاد دسترسی دارد و بسیاری از کشورهای همسایه ، واردات و صادرات خود را از طریق این بندر انجام می دهند و این امر است که برای کشور ، موجب درآمدزایی فراوان می‌شود. چرا که بندر انزلی ، مشهورترین بندر شمال ایران می باشد و از مهمترین بنادر استان گیلان است.علت مشهور بودن این بندر ، این است که از چهار طرف خود ، مرزهای مشترکی با روسیه ، آذربایجان ، ترکمنستان و قزاقستان دارد. به همین دلیل با وجود اینکه ساحل دریای خزر ، بنادر زیادی را شامل می شود اما بندر انزلی از مهم ترین و شلوغ ترین آن ها می‌باشد. ایران ، از طرف شمال و جنوب به کشورهای همسایه از طریق دریا راه‌های ارتباطی زیادی دارد ، به همین دلیل از نظر جغرافیایی ، برای انتقال بار به صورت بین المللی مناسب است.

حساسیت‌های گمرک استرالیا

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار