جدیدترینهای «عامل فنی»:

با ورود خدمات زیبایی به عرصه پزشکی کاربری بسیاری از بخش های سلامت دچار دگرگونی شد در سالهای قبل مطب های پزشکی و کلینیک های ارائه دهنده فعالیت های درمانی کارکردی سلامت محور داشتند و به صرف داشتن یک محیط پاکیزه و بهداشتی دغدغه بیماران را برطرف می نمودند اما با اضافه شدن بحث زیبایی در مطب های دندانپزشکی و پزشکان اعمال زیبایی نیاز متقاضیان دیگر صرفا برطرف ساختن مشکلات سلامتی نبود و بسیاری از کاربران این حیطه اساسا بیماری خاصی نداشته بلکه جهت دریافت امکاناتی برای زیباتر شدن خود به این مطب ها و کلینیک ها مراجعه می کنند در این شرایط بحث رقابت نیز بین پزشکان در گرفت و یکی از عواملی که بر ذهن کاربر تاثیر گذار است چشم نوازی محیط داخلی مطب و کلینیک پزشکی و طراحی دکوراسیون داخلی و المان های به کار رفته در آن طراحی داخلی مطب زنان زایمان است. نه صرفا به عنوان طراح دکوراسیون، بلکه به عنوان مادر، همسر و فرزندی که به واسطه اطرافیان خود رفت و آمدهای مکرری به فضاهای درمانی دارم، اکیدا توصیه می کنم اکسسوری ها و المان هایی را برای تزیین و طراحی دکوراسیون مطب یک پزشک به کار ببرید که بخشی از استرس و نگرانی بیماران و مراجعان را کاهش دهد.

کلینیک سعادت آباد با بهترین تیم پزشکی کاشت ابرو، میتواند عمل کاشت ابروی شما را با مناسبترین هزینه و بالاترین کیفیت ممکن، به انجام برساند. در هر زمینه ای که فعالیت می کنید باید شناخت مناسبی از متقاضیان خود داشته باشید ای امر از بازسازی مطب دندانپزشکی گرفته تا هر حرفه و شغل دیگری چه بازسازی مطب پزشکی باشد و چه هر فعالیت دیگری از مهم ترین مسائلی است که باید مدنظر قرار دهید با شناخت بیشتر نسبت به نیاز های مراجعین خود و مرتفع ساختن آنها قطعا سهم بیشتری از آنها را به سوی خود جلب خواهید نمود و از درآمد بیشتری برخوردار خواهید شد اگر شما در زمینه کودکان یا سالمندان یا زنان باردار و..

علاوه بر این ، یک کیوسک دیجیتال می تواند به بیماران امکان دسترسی به کمک یا اطلاعات پزشکی شخصی را بدون نیاز به کمک گرفتن از کارکنان یا منشیِ شما بدهد. مبلمان، یکی از مهم ترین عناصر در دنیای طراحی داخلی پزشکی است. در طراحی این پروژه نیز طراحان از گیاهان طبیعی در بخش های مختلف آن استفاده نموده اند و فضایی دلچسب و دوست داشتنی در کنار سطوح چوبی ایجاد کرده اند. در مواردی که افزودن گیاهان به فضا و یا داشتن پنجره های بزرگ ممکن نیست، می توانید از عوامل دیگری استفاده کنید. همچنین نورپردازی فضا که قبلا به آن اشاره شد از تمام ویژگیهای طراحی مدرن برخوردار است. اما عوامل بیشتری وجود دارد که باید قبل از شروع پروژه طراحی داخلی مطب خود در نظر بگیرید. تماس تلفنی: شما از طریق شماره تماس هایی که در بالا ارائه شد با کارشناسان و مشاوران گروه معماری آوگون تماس گرفته و مواردی از قبیل وضعیت پروژه، نیازها و خواسته های خود را شرح می دهید. پنجره های بزرگ برای دریافت بیشترین میزان نور طبیعی، اولین قدم برای داشتن طراحی بیوفیلیک است. ساخت نمای کلینیک و طراحی مطب تا جای ممکن دارای فضای گرم و شاد باشد و سهمی در ایجاد تجربه ای نو در بیماران و مراجعه کنندگان داشته باشد به نحوی که علاوه بر خدماتی که دریافت میکنند تمایل به حضور دوباره در محیط را داشته باشند.

معمولا برای چنین فضاهایی تنالیته رنگی شامل رنگ های خنثی مناسب است. هم چنین باید دقت کنیم که از یک رنگ در تمام طراحی استفاده نکنیم؛ چرا که باعث خستگی و یکنواختی می شود. چرا که این امر باعث می شود از اشتباهات پر هزینه در فضا جلوگیری شود. متریال مورد استفاده در تمام مراکز بهداشتی بایر به گونه ای باشند تا باعث جلوگیری از پخش میکروب ها در فضا شوند.بهتر است برای طراحی مراکز درمانی و بهداشتی خود،آن را به یک تیم متخصص بسپارید تا بعدا دچار مشکل نشوید. طراحی و چیدمان مطب مامایی می تواند این احساس شدید را تحت کنترل قرار داده و باعث شود تا میان بیمار و مطب ارتباطی عمیق ایجاد شده و در نتیجه از میزان استرس و هیجان آن ها بکاهد. جهت داشتن مطب لوکس و مطب مارکدار باید انجام دادن این طراحی ها را به یک شرکت و یا فرد متخصص بسپارید تا بتوانید بهترین نتیجه را شاهد باشید. دومین نکته در طراحی داخلی مطب چشم پزشکی نور پردازی است که اگر به درستی انجام نشود موجب آزار و ایجاد استرس در فرد بیمار میشود. با ایجاد رقابت در طراحی داخلی و دکوراسیون مطب پزشکی بسیاری از ساختمان های قدیمی روی به بازسازی مطب و کلینیک پزشکی و دندانپزشکی آوردند و با ایجاد فضایی به روز و مجلل محیطی را برای مراجعین خود فراهم کنند که فرد مراجعه کننده احساس خوبی داشته باشد و حس کند و دیگر از نیمکت ها و صندلی های خشک خبری نیست که فرد هر چه زودتر تمایل به انجام کارش داشته باشد تا سریع تر آن فضای غیر صمیمی را ترک کند بلکه در بازسازی مطب و کلینیک پزشکی و دندانپزشکی با فراهم نمودن امکانات پذیرایی مانند سرو انواع نوشیدنی و اقدامات سرگرم کننده مثل نمایش فایل های مالتی مدیا از طریق مانیتورها در عین داشتن تهویه مناسب و مطبوع حسی را در مراجعه کننده ایجاد کنند که تمایل به بودن در محیط کند.

به این موضوع مهم دقت داشته باشید که مطب پزشک موزه هنر یا آتلیه نقاشی نیست که تابلوهای هنری، مجسمه های گران مبلغ پیشنهادی و اکسنت وال های شاخص را برای تزیین این فضا در نظر بگیرید. اشتراک گذاری ذهنیات و احساسات مثبت خود با مراجعه کنندگان: پزشکان در تعیین دکوراسیون مناسب برای مطب خود به این نکته توجه داشته باشند که می توانند ذهنیات و علایق خود را با بیماران به اشتراک بگذارند؛ برای مثال اگر پزشکی نقاشی هم می کند، می تواند از نمونه آثار خود در مطب قرار دهد و به این شیوه علاوه بر ایجاد سرگرمی و افزایش جذابیت، ارتباط و حس مثبت و وجه اشتراکی بین پزشک و بیماران برقرار می گردد و خود این موضوع باعث می شود تا به میزان زیادی از استرس زا بودن محیط کاسته شود. بنابراین باید با ترفند های گوناگون فضایی آرامبخش ایجاد کنید به عنوان مثال اگر در دکوراسیون داخلی مطب پزشکان از آثار هنری زیبا ، رنگ های آرامبخش و تصاویر جالب و مبلمان راحت استفاده شود می تواند به بیماران کمک کند تا در آن فضا احساس آرامش کنند . هنر علاوهای بر مسیری برای ثروتسازی میتواند دریچهای بینظیر برای درک و همچنین خلق آثار ماندگار باشد.

این موضوع می تواند در برخی از کلینیک ها و مطب ها مانند مطب های اطفال و زنان و زایمان که مراجعه کنندگان آن ها در وضعیتی حساس تر از سایرین هستند بیش تر حس شود. برای بررسی اهمیت این موضوع و چگونگی استفاده از آن، با ما در مطب چین همراه باشید. به همین جهت شناخت فاکتورهای معماری در این فضاها و نحوه به کارگیری شان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بهداشت برای کارفرما بسیار مهم بود. یکی دیگر از چالشهای ما در طراحی مطب دندانپزشکی دکتر فرزانگان این بود که کارفرما بودجۀ بسیار محدودی داشت و طرحی میخواست که ضمن چشمگیر بودن، با هزینۀ بسیار کمی اجرا شود.

با رعایت تمامی موارد و برگزاری جلسات توجیهی قبل از آغاز روند اجرایی پروسه بازسازی مطب دندانپزشکی و کلینیک می توانیم در پایان نتیجه ای مطلوب برای کارفرما رقم زنیم. همچنین ضخامت بالاتر ورق و در نتیجه استحکام بیشتر آن در محبوبیت این محصول را در فضاهای پزشکی و درمانی نیز افزایش داده است. قبل از شروع کار، باید درک صحیحی از نوع خدمات پزشکی دفتر داشته باشید. ما قبل از اجرای طرح، پلن های مختلف را برای شما در نظر میگیریم. البته اگر مطب شما دارای پنجره های بزرگ است بهتر است از نور طبیعی برای نورپردازی مطب استفاده کرد. نکته مهم آن است که اگر به دنبال استفاده از گیاهان بزرگ هستید، بهتر است بدانید که گیاه مورد نظر شما حتما باید از نوع آپارتمانی باشد، بوی خاص و حساسیت برانگیزی نداشته باشد و همچنین حشرات را نیز به سمت خودش جذب نکند.

فعالیت درمانی دارید حتما باید در بازسازی مطب و کلینیک خود فضای مناسب اروحیات و احوال آنها را مدنظر قرار دهید مثلا در بازسازی مطب کودکان استفاده از رنگ های شاد و محیط بازی بچه ها و یا در طراحی مطب زنان باید صندلی ها را با سایز بزرگتر و راحت تر طراحی نمد تا خانم های باردار به واسطه شرایط جسمی خود احساس راحتی کنند همچنین در بازسازی کلینیک پزشکی مختص افراد سالمند حتما مسیر حمل ویلچر را باید رعایت کنید در نظر داشتن همین موارد کوچک تاثیر بسزایی در محبوبیت شما بین بیماران دارد. به همین دلیل می توانید فضای انتظار خود را با صندلی های بیمار بیشتر و کارآمد تر، طراحی کنید. با توجه به اینکه این مرکز دارای جدیدترین دستگاه ها در سال 2022 است، می تواند با روش های جدید کاشت مو طبیعی انجام دهد. درست مثل اینکه در حال بیداری خواب ببینید. در این صورت ضمن اینکه پزشک و دستیاران وی میتوانند راحتتر ابزار مورد نیاز را پیدا کنند، بلکه مراجعهکننده هم احساس ترس و اضطراب نخواهد داشت. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ مجید رنجبر گفت: توقف این وسیله نقلیه سبب بروز ترافیک سنگینی در این محور گردید و برای مدتی رانندگان عبوری را در ترافیک سنگینی قرار داد ، اما با مراجعه سریع عوامل منطقه مربوطه پلیس راهور، کنترل بار ترافیکی و جابجایی این تریلی ، وضعیت ترافیکی به حالت عادی بازگشت.

مهدی محرمی گفت:اجرای کامل قانون شناسنامه فنی سبب می شود عامل ساختمان مشخص باشد، و مثلا اگر سنگ نما سقوط کند آن شخصی که مسئول سنگ بوده و آن را اسکوپ نکرده باید پاسخگو باشد متأسفانه در صنعت ساختمان، عامل از مصونیت قضایی برخورداراست و ناظر باید پاسخگوی همه موارد باشد و این از معایب عدم اجبار در اجرای شناسنامه فنی است. با این حال نکاتی را به صورت کلی در اینجا آوردهایم که با عمل به آنها میتوانید با خیال آسودهتری انتخاب کنید. در طراحی مطب پزشکی ، عملکرد فضایی و ارتباط و دسترسی ها از مهم ترین عواملی هستند که یک طراح باید بتواند با طراحی هوشمندانه خود، پلان عملکرد و دسترسی ها را به سرانجام برساند.

اما در طراحی داخلی درمانگاه ها دو اولویت متضاد وجود دارد. یکی از تفاوت های بسیار مهم و اساسی در بازسازی مطب پزشکی و دندانپزشکی در مقایسه با بازسازی منزل و محل کار وهمچنین با بازسازی دکوراسیون داخلی منزل که همواره باید به ان ترتیب اثر داد ماهیت و نوع کاربری و مدنظر قرار دادن امکانات و وسایل پزشکی و تاسیسات مربوط به آنهاست در بازسازی مطب پزشک بسته به نوع تخصص آن ممکن است نیاز به اقدامات زیربنایی جهت نصب برخی تجهیزات پزشکی داشته باشیم اقلامی چون اتاق لیزر که باید ایزوله باشد یا نصب یونیت های دندانپزشکی و تاسیسات آن و طراحی کانتر و صندلی های انتظار همچنین تاسیسات ربوط به لوله کشی آب برای اتاق های متعدد، تهویه مطبوع و عایق های صدا و نور و اشعه های ساتع شده از دستگاه های پزشکی و.. از نصب اکسسوری های سیاه و سفید یا تزیینات دیواری در ابعاد بسیار بزرگ در طراحی دکوراسیون مطب پزشک و فضاهای درمانی خودداری نمایید. اما اگر نگاهی طولانی مدت به موضوع داشته باشید، می دانید که اگر بدون طراح پروژه تان را انجام دهید، هزینه های دوباره کاری ها و تخریب ها ضرر و زیانش بیش تر و بد تر خواهد بود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار