تفاوت انواع دوربین مداربسته آنالوگ و دیجیتال و تحت شبکه

مدل های دوربین مداربسته هایک ویژن بسیار متنوع است و هر کدام یک شیوه کاملا منحصر به فرد برای نامگذاری دارند به همین دلیل باید ابتدا محصولات این شرکت را به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم بندی سایت xenoncctv کرد. شرکت هایک ویژن با همکاری تولیدکنندگان لنز بزرگی چون اولسن، ساختاری کاملا متفاوت را در لنزهای دوربین مداربسته هایک ویژن پیاده سازی کرده است که در شرایط نوری بسیار کم نیز می تواند به خوبی کار کند، حتی این لنزها می توانند با وجود قابلیت کاهش یا افزایش دادن نور اصلی و میزان تابش نور مستقیم، تصاویر محو شده را مجددا و در بهترین حالت خود ذخیره سازی کنند و این موضوع سبب شده است تا بتوانید از دوربین مداربسته هایک ویژن در هر جایی و بسته به شرایط کاری خود استفاده کنید. شرکت اولسون، یکی از کمپانی های بزرگ تولید لنز در جهان می باشد که شرکت هایک ویژن سال هاست که برای خلق لنزهای جدید خود با این کمپانی بزرگ آلمانی همکاری می کند. دوربین مداربسته هایک ویژن توانست به سرعت محبوبیت زیادی در جهان پیدا کند و این شرکت به دلیل همکاری با کمپانی های بزرگ تولید کننده لنز و فناوری های هوش مصنوعی اکنون توانسته است محصولات بسیار هوشمند و کاربردی را در این زمینه عرضه کند و به همین دلیل به سرعت در بین برندهای محبوب جهانی قرار گرفت.

در کنار ارائه دوربین مداربسته هایک ویژن شما باید برای ذخیره سازی اطلاعات دوربین های خود از دستگاه nvr هایک ویژن یا دستگاه dvr هایک ویژن استفاده کنید. حافظه یا هارددیسک: ضبط تصاویر در سرور را میسر می سازد. به این معنا که تصاویر فقط برای اهداف امنیتی ضبط میشوند و برای یک شبکه محدود هستند نه برای پخش عمومی و سراسری. دوربین امنیتی دور از دسترس سارقان و کودکان بازیگوش باشد. این فناوری به شما کمک می کند تا دوربین های آنالوگ را نیز به کمک یک مودم اختصاصی به صورت تحت شبکه استفاده کنید و کنترل از راه دور را با کمترین هزینه ممکن برای محیط خود ایجاد کنید. همانطور که از نام این دوربین ها مشخص است دوربین های آنالوگ اطلاعات ضبط شده را به صورت آنالوگ انتقال می دهد و دوربین های تحت شبکه اطلاعات را به صرت صفر و یک یا همان دیجیتال ارسال می کنند و این موضوع سبب نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر و محدودیت در پهنای باند شده است. قابلیت تسهیم کردن یا مالتی پلکسینگ یکی دیگر از پیشرفتهای چشمگیر تاریخ دوربینهای مداربسته بود که در دهه 90 میلادی رخ داد.

این دوربین ها قابلیت استفاده در محیط شبکه را دارا می باشند و شما با اتصال تمام این دوربین ها به یک سوییچ به آسانی می توانید اطلاعات بدست آمده آن را کنترل کنید و با این روش بر روی تمام دوربین های نظارتی خود کنترل داشته باشید. دوربین های تحت شبکه برای اهداف داخلی و تجاری ایده آل هستند، زیرا شما می توانید در حالی که دور از ملک هستید از همه چیز باخبر شوید. به کمک این نوع دوربین مداربسته هایک ویژن شما می توانید به کمک یک دستگاه DVR اطلاعات آنالوگ ضبط شده به کمک دوربین را برای مدت بسیار طولانی ذخیره سازی کنید. ابتدا برای شروع هر کاری باید وسایل و تجهیزات مورد نیاز آن را نیز تهیه کنیم و همنیطور اطلاع از قیمت آنها می تواند کمک بزرگی در خرید آنها به ما کند. این تجهیزات از نظر طراحی همانند سری آنالوگ می باشند، اما به دلیل قابلیت ارائه یک آی پی کاملا اختصاصی، می توانید از طریق شبکه اینترنت نیز این دوربین ها را زیر نظر داشته باشید. در دوربین های دیجیتال به دلیل وجود سیستم پردازش اطلاعات، شما می توانید به کمک یک دستگاه NVR اطلاعات زیاد و کاملا متفاوتی را از دوربین های خود استخراج کنید.

با این روش شما می توانید دوربین مداربسته هایک ویژن را به کمک یک فناوری کاملا جدید به صورت تحت شبکه استفاده کنید. با خرید دوربین مداربسته هایک ویژن شما می توانید از فناوری های زیر در دوربین های خود استفاده کنید. یکی از ویژگی های مهمی که این دوربین ها در خود جای داده اند، استفاده از فناوری های هوش مصنوعی می باشد. یا از اتصال VGA استفاده کنید. حالت چهارم اتصال مستقیم یک دوربین شبکه به کامپیوتر یا مودم است. هایک ویژن برای رقابت در سطح جهانی تلاش کرده است تا فناوری های اختصاصی خود را نیز مانند انتقال تصویر هایک ویژن به دوربین های خود اضافه کند و این موضوع سبب شده است که محصولات این شرکت برای استفاده در شرایط محیطی مختلف بسیار مناسب باشند و اگر به دنبال خرید یک دوربین مداربسته هایک ویژن هستید، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این دوربین ها امکانات بسیار زیادی دارند و هرکدام از این تجهیزات امنیتی برای یک محیط خاص طراحی شده است.

دوربین های امنیتی و نظارتی که تحت عنوان سیستم نظارت تصویری از آن ها یاد می شود و به نام دوربین های مدار بسته نیز شناخته شده اند، قابلیت ثبت اطلاعات تصویری و صوتی را در مکان های مختلف دارند و سبب بهبود امنیت در محل نصب شده می گردند. دوربین های دام معمولا دید در شبی با برد متوسط دارند و در صورت نیاز به برد زیاد برای دید در شب بهتر خواهد بود از دوربین بولت استفاده کنید و یا پروژکتور مادون قرمز در کنار دوربین نصب کنید. ✅ سعی کنید حتی الامکان محافظ و یا سایبانی برای دوربین ها قرار دهید تا با تغییر آب و هوا، دچار صدمه نشوند. دوربین هایک ویژن توانایی کنترل تراکم محیط، نمایش به کمک سنسورهای تشخیص گرما، تشخیص چهره، تغییر حالت دید در شب، کاهش نور مستقیم و بسیاری از موارد دیگر را در خود جای داده است که کار تیم نظارت را بسیار ساده تر می کند. سیستم تشخیص چهره این دوربین ها نیز به گونه ای ساخته شده است که می تواند بر اساس حالات چهره، فاصله بین دو چشم و موارد بسیار دیگر به راحتی یک فرد را در محیط شلوغ پیدا کند. رابط کاربری ارائه شده در این تجهیزات بسیار عالی است و سبب می شود تا کاربردی بودن آن حفظ شود و کنترل ساده تری نیز به نسبت دستگاه های دیگر دارد.

اگر به دنبال استفاده از دوربین مداربسته هایک ویژن به صورت تحت شبکه هستید، می توانید از سری های تحت شبکه هایک ویژن استفاده کنید. یکی دیگر از برندهای محبوب شرکت هایک ویژن، دوربین های سری آی پی می باشد. برای محیط هایی که امکان اضافه کردن یا تغییر دادن محل دوربین ها وجود دارد، سری های تحت شبکه به شما این امکان را می دهند تا به آسانی و به کمک اکسس پوینت ها یا با استفاده از سوئیچ ها، تعداد زیادی دوربین را به یک دستگاه ان وی آر هایک ویژن متصل کنید. لنز وری فوکال می تواند فاصله کانونی را تغییر دهد و همچنین قابلیت تغییر زوم و زاویه دید را دارد. این مجموعه با نصب انواع دوربین مدار بسته دیجیتال و آنالوگ HD و دیگر مدل های آن همیشه این امید را در مشتریان خود قرار می دهد که کاری بسیار شیک ، حرفه ای و تخصصی را برای آنان به ارمغان آورد. شرکت هایک ویژن همیشه در تلاش است تا بخش امنیت دوربین های مداربسته خود را به یک سطح بالاتر هدایت کند و به همین دلیل به دنبال استفاده از ویژگی های مختلف هوش مصنوعی در محصولات خود است. در کنار دوربین های آنالوگ، هایک ویژن علاقه زیادی به هوشمند سازی و استفاده از فناوری های هوش مصنوعی در تولید انواع دوربین هایک ویژن دارد و به همین دلیل تلاش کرده است تا با ارائه دوربین مداربسته هایک ویژن در دسته بندی دیجیتال نیز به کاربران خود، اجازه ارائه و کنترل محیط را بدهد.

دوربین های IP به یک ضبط کننده ویدیوی شبکه (NVR) نیاز دارند که تقریباً همان هدف را دارد. در اصل ، NVR و DVR هر دو وظیفه ضبط فیلم را بر عهده دارند. قبل از هر چیز برای خرید دوربین مداربسته ابتدا باید در نظر داشته باشید که؛ چه نوع دوربین مداربستهای میخواهید؟ کیفیت بالای ضبط در مقابل کیفیت پایین ضبط در این دوربین مداربسته نقطه تناقضی برای خریداران این دوربین مداربسته است . گرچه همین قیمت پایین در پروژه های بزرگ در بالابودن هزینه های سیم کشی گم می شود. این نوع دوربین ها با کابل های کواکسیال در فواصل 450 متری قابل نصب و راه اندازی هستند و هزینه اولیه استفاده از آنها نیز به نسبت مدل های دیگر بسیار پایین تر است. از این رو بهتر است برای براورد هزینه های احتمالی از کمک مشاوران شرکت الکامپ بهره ببرید. هر چقدر دوربین مدار بسته شما تصاویر با کیفیتی را ثبت کند و جزئیات بیشتری را برای شما نشان دهد کارایی دوربین بالا میباشد.

اگر تمایل به استخدام فردی برای نظارت مستمر بر روی تصاویر دوربین مداربسته ندارید توصیه می کنیم از دوربین هایی استفاده کنید که در هنگام مشاهده و تشخیص حرکت به طور اتوماتیک اعلام هشدار کند. این شرکت به دلیل داشتن سابقه 19 ساله خود در این حوزه، همیشه محصولات فوق العاده ای را عرضه کرده است و به دلیل استفاده از فناوری هایی چون دید در شب، قابلیت نمایش اطلاعات به کمک سنسورهای حرارتی، نمایش میزان سرعت حرکت ماشین ها، تشخیص چهره و بسیاری از موارد دیگر بسیار معروف است و دوربین مداربسته هایک ویژن همیشه به دلیل فناوری های خاص خود معروف بوده اند. شناسایی حرکت یکی دیگر از ویژگی های یک دوربین مدار بسته حرفه ای است. شرکت پارس ایمن یک شرکت فعال در زمینه پخش تجهیزات مدار بسته و سیستم های حفاظتی است. همچنین بخش مهم دیگری که در تنظیمات دوربین مداربسته بسیار مهم است و میتواند بسیار در شناسایی مشکلات و سرقتها کارآمد باشد، بخش ضبط دوربین مداربسته است که باید توسط نصاب دوربین مداربسته به شکل مناسبی فعال گردد. هستند که با توجه به نیاز خود می توانید هریک را فعال کنید. با این دو ابزار می توانید تصاویر بدست آمده از دوربین مداربسته هایک ویژن را برای آرشیو کردن و کنترل بهتر به صورت طولانی مدت ذخیره سازی کنند.

برای خرید دوربین مداربسته پین هول می توانید به سادگی با همکاران ما در بخش فروش دی سی ای کالا اقدام کنید. به عبارت سادهتر، DVR یا NVR عمدتا برای ذخیره تصاویر دوربینهای مداربسته طراحی شدهاست. دوربین مدار بسته آنالوگ معمولی؛ این نوع دوربین رزولوشنی حداکثر تا 582 × 960 پیکسل دارند و در مقایسه با سایر دوربینها تصاویر دریافتی آنها کیفیت پایینتری دارد. همچنین اگر خودتان اقدام به خرید و نصب دوربین های مدار بسته کنید، میتوانید هزینهها را کاهش دهید، به شرطی که در منابع درستی به تحقیق پرداخته و از مشاوران با مهارت و دانش و صحیحی کمک گرفته باشید. به دلیل وجود موتور در دوربین اسپید دام نسبت به سایر دوربین های مدار بسته قیمت بالاتری دارد. هایک ویژن دسته بندی های مختلفی برای ارائه دوربین مداربسته دارد و می توان به دلیل تنوع مدل های دوربین هایک ویژن، تجهیزات این شرکت را در حالت های مختلفی دسته بندی کرد. لنزهای دوربین مداربسته هایک ویژن کیفیت فوق العاده ای دارند و به دلیل قابلیت تثبیت رنگ و نور می توانند در هر محیطی مورد استفاده قرار بگیرند. دوربین آنالوگ هایک ویژن از لنزهای آلمانی اولسون استفاده می کند که می توانند با تنظیم کردن میزان نور به صورت خودکار، هر نوع تصویری را در هر شرایط محیطی ذخیره سازی کنند.

برای مکانهایی با وسعت کم استفاده از یک یا دو عدد دوربین با کیفیت و ویژگیهای معمولی مناسب میباشد اما برای محیطی وسیع تعداد دوربین و تجهیزات بیشتری موردنیاز است. اما اگر دوربینها در ارتفاع بالایی نصب شده باشند یا فقط تنبل هستید، احتمالاً دوربین بیسیمی را ترجیح میدهید که برق ثابت داشته باشد. این نوع دوربین مداربسته هایک ویژن می تواند اطلاعات ضبط شده را با کیفیت HD ارائه دهد و اگر در یک محیط محدود با دوربین های کمی در حال کار هستید، این نوع دوربین مداربسته هایک ویژن می تواند به شما در ایجاد امنیت بیشتر کمک کند. خدمات دوربین مداربسته تهران در ساختمان های تجاری نیاز به دقت بیشتر و نیروی نصاب دوربین مداربسته تهران ماهرتری دارد.

چه میزان بودجه برای قیمت نصب دوربین مداربسته در تهران در نظر گرفته اید؟ پس از ثبت درخواستتان، ظرف مدت کوتاهی چند نصاب دوربین مداربسته در تهران که در این پلتفرم فعالاند، درخواست شما را مورد بررسی قرار میدهند. البته در سال 1972 ضبط کننده کاست ویدیویی (VCR) توسط شرکت فیلیپس با فرمت U Matic با قابلیت ضبط 1 ساعته را معرفی شد که اگر چه آن را کارامدتر میکرد اما همچنان بخاطر قیمت بالا توسط عموم قابل مصرف نبود. نوع HD-TVI را شرکت تک پوینت آمریکا همراه با داهوا این نوع استاندارد پخش تصاویر را در همان سال 2012 ارائه داد که البته تفاوت چندانی با مدل داهوا ندارد البته این نوع در انتقال صدا ناتوان میباشد.

نوع HD-CVI را شرکت چینی داهوا در سال 2012 به بازار عرضه کرد که مانند دیگر انواع دوربینهای آنالوگ بر بستر کابل کواکسیال، کیفیت تصاویر را تا رزولوشن 1080 پیکسل و انتقال آنها تا فاصله 500 متری ارتقا بخشید البته این مدل قابلیت اتصال مستقیم به تلویزیون را ندارند و باید آنها را به دستگاه ضبط متصل کرد. البته بیشتر این نوع مدل، از دوربینهای تحت شبکه و دیجیتال هستند و علاوه بر تصویر با داشتن یک میکروفون داخلی، صدا را نیز ضبط مینمایند. کیفیت تصویر 4k در دوربین تحت شبکه، نویدبخش دنیایی مدرنتر و پیشرفتهتر است. کابل دو سر BNC به صورت آماده است البته کیفیت این کابل ها مورد تایید نیست و در بازار تعداد محدودی از آن وجود دارد در صورت امکان حتما از فیش bnc تهیه کنید. همچنین این شرکت با دریافت گواهینامه CMMI در سال 2009 نشان داد که می تواند به عنوان یک سیستم امنیتی، بسیار کاربردی و البته ارزان قیمت مورد استفاده قرار بگیرد. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که بعضی از مدلهای دستگاه دخیره سازی DVR دارای قابلیت NVR نیز میباشند که در هنگام خرید، بسته به استفاده ای که دارید میتوان آن مدلها را نتخاب نمایید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار