با انواع باغ ویلای شمال و ویژگی های هر کدام آشنا شویم

بکارگیری رنگهای خنثی در سبک مدرن بسیار رایج است و بسیاری از معماران در طراحی های خود از آن بهره میبرند. در طراحی باغ ویلا، معماران روی هر دو بخش زمان می گذارند و در واقع این مجموعه را به صورت یک سیستم یکپارچه و جدایی ناپذیر از یکدیگر در نظر می گیرند. ترکیب این رنگ ها را در همه خانه می بینیم و این باعث شده تا خانه و یا ویلا زندگی را بصورت یکپارچه تری جلوه دهد که این از شاخصه ها و ظرافت و سبک طراحی معماری کلاسیک معاصر است. بیشتر تلاش می کنند تا یک ویلا با متراژ پایین را خریداری کنند. دکوراسیون داخلی را هنری در راستای زیباسازی محل زندگی تعریف میکنند. حجم و پلان این ویلاها بسیار ساده است و در حدی میباشد که بتوان نیازهای سکونت یک فرد در قالب زندگی روستایی را شکل داد.

خوشبختانه امروزه تولید و نو آوری مصالح در بخش ساختمان با توجه به رونق ساختمان سازی در جامعه با رشد سریعی روبروست؛ اما شناخت وانتخاب صحیح مصالح برای محوطه سازی امرییست که علاوه بر حس زیبایی شناسی در محوطه سازی نیاز به تجربه در مورد تغییرات احتمالی این مصالح در برابر شرایط جوی داراست. طراحی باغ ویلا شامل بخش های مختلفی می شود که در این مقاله به بررسی ویلاهای باغی و طراحی فضای سبز ویلا می پردازیم ، طراحی محوطه باغ می تواند محیطی کاملا زیبا و آیده آل را برای شما فراهم آورد تا بتوانید در محیط باغ ویلای خود حس آرامش دلنشینی را تجربه کنید. بنابراین تمام تلاش ما بر این است که تخصص و تجربه خود را به کار ببندیم تا ضمن حفاظت از محیط زیست و همچنین تأمین آسایش ساکنین ویلا، یکپارچگی کامل را بین سازه معماری و طبیعت اطراف آن برقرار نماییم تا نتیجه نهایی سبب اعتلای تک تک اجزای ویلا شود. این دسته طراحی هاست که سبب ایجاد تمایز میان سازه های آپارتمانی و ویلا باغ ها می شوند زیرا می توانند تمامی شرایط لازم برای استفاده از فضای آزاد و نشستن در چنین محیطی را برای شما فراهم سازند. 1. رنگهای فعال :دسته اول از رنگ ها عواطف را بیش از اندازه تحریک می کنندمانند: رنگ قرمز که باعث هیجان می شود و بیشتر به عنوان رنگ حاشیه ای استفاده می شود.رنگ نارنجی طراحان از این رنگ در باغ ویلاها کم استفاده میکنند اما اگر از این رنگ به صورت متعادل در باغ ویلا استفاده شود باعث اعتماد به نفس می شود.

در این سبک معماری عناصر چوبی نقش فعالی را ایفا می کنند به نحوی که هم در نما کاری ویلا و هم در دکوراسیون داخلی می توان رد پای متریال های چوبی را به وضوح طراحی داخلی ویلا مدرن مشاهده کرد. طراحی و اجرای چنین مکان هایی نیاز به دانش و تبحر بالایی دارد پس بهتر است از شرکت های فعالی که از اعتبار بالایی برخوردار می باشند کمک بگیرید تا تمامی این مراحل و فرآیند ها را با دقت بالا انجام دهند. همان گونه که بیان شد شما برای طراحی باغ ویلا لازم است مراحل مهمی را طی کنید و تمامی این فرآیندها می توانند به شما کمک کنند تا یک ویلا طبق استانداردهای روز دنیا بسازید. باغ ویلای شهرکی نیز بر پایه همان اصول و قواعد ویلای شهرکی بنا شده با این تفاوت که به جای ویلا، آنچه شاهدش هستیم ویلا باغ است. بسته به دکوراسیون داخلی ویلا، یک روشنایی ویژه میتواند در مکانهای مختلف اجرا شود.نورپردازی در دکوراسیون ویلا نقش مهمی دارد هر چند که معماران ایرانی تمایلی به نورپردازی ویلا ندارند.

علاوه بر مصالحی که بصورت عمومی در فعالیت های مختلف ساختمانی استفاده میشود بخشی از مصالح بطور خاص فقط در محوطه سازی مورد استفاده قرار می گیرد که اطلاع از این موارد میتواند کمک بزرگی در بالا بردن سطح کار محوطه سازی باشد. در فضاهای عمومی و فضاهای بیرون خانه در گذشته ایرانیان بر روی تخت هایی می نشستند و به پشتی ها تکیه می دادند. جدا نمودن فضاهای عمومی و خصوصی در پروژه های طراحی ویلا در باغ می تواند راحتی بسیاری را برای شما فراهم سازد و امروزه نیز می توان با مشاهده ویلاهای مختلف متوجه این مسئله شد.

توجه به چشم انداز، نور طبیعی و امکان تهویه هوای تازه و سالم در طراحی باغ ویلا ضروری می باشد. نور مناسب در طول شب در یک فضای داخلی میتواند حس محدود بودن یا ابهام و هراس را بر طرف کند. توصیه داریم ویلای خود را به گونه ای طراحی کنید که بتوانید به راحتی از نور جنوب بهره مند شده و با ساخت درب های بزرگ بازشو زیبایی چشمگیری به طراحی خود ببخشید. تنوع در مصالح ساختمانی و نحوه اجرای آنها باعث میشود تا ساختمانهایی با طراحی متفاوت بتوانید ایجاد کنید و از خانههای یک دست که دارای سقفی ساده و صاف هستند دست بردارید. شما برای طراحی محوطه باغ نیاز به طی نمودن مراحل مختلفی دارید تا در نهایت بتوانید به هدف اصلی خود دست یابید. طراحی باغ ویلا و ساخت چنین فضاهایی سبب می گردد تا بتوانید در شرایط بهتری به تقویت روحیه خود بپردازید اما این امر تنها مزیت اسکان در ویلاها نمی باشد بلکه آب و هوای مناسب باغ ها و فضای سبز آن نیز می تواند آخر هفته های دلچسبی را برای شما رقم بزند. برای آنکه بتوانید بازسازی و تغییر دکوراسیونی کم هزینه داشته باشید بهترین کار این است که تمامی عناصری را که می شود تعمیر کرد تعمیر کرده و تنها رنگ آن ها را عوض کنید .

البته زمان هایی وجود دارد که نقطه طراحی فضای سبز یک حس بزرگ از مقیاس بزرگ است، اما بهترین باغ ها در هر سایزی احساس آزادی و محصور بودن را تعدیل کرده و به این قاعده کمک می کنند. به وجود آوردن گودالهای متعدد بر روی سطح زمین نیز گزینه مؤثر دیگری میباشد. افزایش سطح اطلاعات در راستای طراحی سایت پلان می تواند دیدگاه های شما را تغییر داده و شرایط بهتری را برای شما رقم بزند پس توصیه داریم جمع آوری ایده ها را به هیچ عنوان فراموش نکنید. اما نباید فراموش کنیم که این گره چینی ها و شیشه های رنگی در آن سوی درب و پنجره ها در حیاط خانه هم دیده می شوند. فراموش نکنیم هدف از خرید ویلا رسیدن به محیطی آرام است. از جمله منطقه جغرافیایی در نظر گرفته شده برای خرید زمین، نقشه، انشعابات آب، برق، گاز، متریال مورد استفاده، سبک ویلا و انتظارات کارفرما از امکانات رفاهی داخل آن، در برآورد هزینه ویلا دخیل هستند. ولی اگر کارفرما زیبایی کف را مد نظر دارد، بهتر است برای کف سالن ویلا و یا اتاق خواب لمینت و یا پارکت استفاده شود. همچنین با توجه به ایجاد بستر کاشت گیاهان در محوطه سازی، بررسی، جمع آوری، خاکبرداری و خاکریزی با مطالعه دقیق خاک موجود در سایت و همچنین استفاده از خاک مناسب در محوطه سازی، می تواند نقش مهمی در رشد و سهولت نگهداری گیاهان و استقامت عناصر در مقابل نیرو های ذکر شده داشته باشد .

پیچیدگی در عصر امروز از ویژگی های غیر قابل انکار میباشد.دکوراسیون داخلی معاصر نیز به واسطه همین پیچیدگی از هیچ قانونی پیروی نمیکند و در آن میتوان هر چیزی را مورد استفاده قرار داد.اگر قصد دارید دکوراسیون داخلی باغ ویلای خود را به سبک معاصر طراحی کنید باید بدانید که هیچ گونه محدودیتی در این سبک وجود ندارد. وجود ستون های بلند یا گچ بری های مفصل، به کار بردن مجسمه های بزرگ و طاق های بزرگ همگی از ویژگی های سبک کلاسیک است. این سبک همان طور که از نامش پیداست تداعی کننده دریا و ساحل خواهد بود و نور خورشید در این سبک از دکوراسیون بسیار موثر خواهد بود.استفاده از رنگ های شاد و فضای آزاد از جمله ویژگی های این سبک از معماری میباشد.این سبک برای به دلیل بهره بردن از نور خورسید و فضای باز در بسیاری از باغ ویلا ها مورد استفاده قرار میگیرد. همان گونه که می دانید در سراسر دنیا ساختمان سازی رشد چشمگیری داشته است و همین روند سبب شده است تا مردم بیشتر آپارتمان نشین باشند. 5. ما معماران در آرین پاراکس بر این باوریم که هرچه ساختمان سبک تر باشد به همان نسبت از ایمنی بالاتری در سوانح برخوردار است و با توجه به سبکی این متریال نسبت به سایر مصالح ساختمانی از ایمنی بالاتری برخوردار است.

دست یابی به چنین شرایطی نیاز به طراحی درست و اصولی ویلا دارد تا شما بتوانید هر زمان که از کار و فعالیت های روزمره خود خسته شده اید به این محیط رفته و از خستگی فکری خود بکاهید. درست است که در طول روز عبور نور خورشید از ارسی ها زیبایی را به فضای داخلی هدیه می دهد اما جلوه گره چینی های چوبی را در حیاط خانه نیز نباید فراموش کنیم. برای تزیین دیوارها گچ, پانل های دیواری چوبی و کاغذ دیواری به همراه طرح های کلاسیک در دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین استفاده از سماور ذغالی نیز روی این تخت ها بسیار مرسوم است. اگر زمین شما در مناطق پر بارش و کوهستانی مثل فشم و فیروزکوه واقع شده توصیه می گردد علاوه بر سقف شیبدار از سقف بتنی مسطح جهت عایق کردن ساختمان در مقابل سرمای شدید و برف های سنگین بکار ببرید که این موضوع در هزینه ساخت نیز موثر است و باید در محاسبات سازه لحاظ گردد. سازه معماری، فضاسازی باغ و طبیعت اطراف با یکدیگر ادغام می شوند. اما مهم تر از آن ادغام طبیعت و فضای زندگی است که سبب می شود هم معماران و هم افراد متقاضی باغ ویلا، مشتاقانه چنین پروژه هایی را دنبال کنند.

تراس سبز یا روف گاردن ویلا : برای استفاده حداکثری از فضاهای ویلا ; میتوان بر روی سقف آن روف گاردن طراحی و اجرا نمود و یا بر روی تراس یا بالکن ویلا میتوان فضای سبز برای استفاده های تعریف شده بوجود آورد. زمانی که طراحی های لازم برای فضای داخلی ویلای شما صورت گرفت نوبت به طراحی فضای سبز ویلا می رسد. نقشه های ویلا می توانند موقعیت و شرایط زمین را به نمایش درآورده به شما کمک کنند تا با توجه به شرایط اقلیمی باغ خود هماهنگی های لازم را برای ایجاد فضای سبز دلپذیر انجام دهید. ویژگی چشم انداز نیز در طراحیباغ ویلا به طور ویژه مورد توجه قرار می گیرد.

از دیگر نکاتی که می توان در این بخش به تشریح آن پرداخت طراحی مناسب دیوارها می باشد به این شکل که شما می توانید دیوارهای ویلا را به گونه طراحی کنید که علاوه بر جدا نمودن قسمت های داخلی و خارجی ساختمان بتوانند هنرهای خارق العاده ای را به نمایش درآورند. علاوه بر آن هنگام وقوع زلزله خراب و آورا نخواهند شد. هرآنچه که شما را با طبیعت آشتی می دهد را می توانید در ویلا استفاده کنید بدون شک ویلای شما به یکی از جذاب ترین ویلاها تبدیل خواهد شد. استفاده از مواد اولیه تا حد زیادی می تواند سبک طراحی را تعیین کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار