انواع دوربین مدار بسته + کاربرد آنها

این بهترین نوع دوربین مداربسته برای فروشگاهها، رستورانها، کافهها و هتلها است زیرا این طراحی به شما امکان این را میدهد تا زاویه دید وسیعتری را در محل خود داشته باشید. پس لازم است شما با تکنولوژی روز دوربین های مدار بسته آشنا باشید تا بهترین نتیجه را بدست آورید. با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش دوربین های مداربسته تحت شبکه بسیاری از مردم به سمت آن سوق پیدا کرده اند. شما در نقشه کشی باید نقاط کور را پیدا کنید و آنها را با دوربین پوشش دهید. زیرا نیاز به طراحی مسیر سیم کشی دوربین مداربسته، داکتکشی، کابل کشی دوربین مدار بسته و تجهیزات جانبی بیشتری است.

و نیز مجهز به سنسور تشخیص حرکت و آلارم به گوشی می باشند. این جک قابلیت به حرکت در آوردن درب هایی تا وزن حداکثر هر لنگه 350 کیلوگرم را دارد. اگر به هر دلیلی شما هم نیاز به استفاده از دوربین مدار بسته در خانه یا محل کار خود دارید، فروشگاه اینترنتی کیانسل با مقایسه و بررسی برترین های دوربین مدار بسته انتخاب گسترده ای برای کاربران فراهم ساخته است. همین امر سبب کاهش امنیت محل زندگی یا محل کار شما خواهد شد؛ بنابراین با تهیة یک دستگاه برق اضطراری مناسب برای دوربین خود این مشکل از بین رفته و امنیت خانه یا محل کارتان دچار اختلال نخواهد شد.

باید بدانید که چه نوع لنزی برای محل و هدف مورد نظر شما و یا بزرگنمایی و فوکوس بر روی بخش خاصی از محیط مناسب است. دوربین مدار بسته را CCTV که مخفف عبارت Closed-circuit television میباشد نیز مینامند . دوربین مداربسته گردان را با نام های اسپید دام یا PTZ نیز معرفی میکنند. بنابراین زمان مورد نیاز برای انتقال پایینتر است و فشاری به شبکه شما وارد نمیشود همچنین DVR ها زمانی از پهنای باند استفاده میکنند که کسی در حال استفاده و مشاهده اطلاعات است. Video Output (خروجی تصویر): خروجی تصاویر دوربین مداربسته در دستگاههای تولید جدید استفاده نمیشود. گفتنی است که بعضی از دوربین های مدار بسته از قابلیت خروجی Triple streams پشتیبانی می کنند. خیر: در صورتی که دوربین مداربسته شما دارای اسلات سیم کارت باشد (کارت شامل آن نمی شود)، باید یک سیم کارت را جداگانه از ارائه دهندگان خدمات موبایلی که توسط دوربین مداربسته بی سیم مبتنی بر سیم کارت شما پشتیبانی می شوند، خریداری کنید. به عنوان یکی از بزرگترین موتورهای جستجو کالا استفاده نمود و در آن افزون بر بازدید از انواع دوربین مداربسته و بررسی ویژگی ها و قیمت دوربین مداربسته، خریدی آسان و به صرفه را نیز تجربه نمود. همچنین برای نیازهای مختلف دو نوع دوربین مداربسته آنالوگ دام و دوربین مدار بسته تحت شبکه دام نیز در بازار موجود میباشد.

این نوغ دوربین نه تنها تصاویر با کیفیت خوب را ضبط میکند بلکه به رهگذران پیام میدهد که محل زندگی شما تحت نظر است. مزیت این دوربین ها در مقایسه با دوربین های دام در این است که دوربین بولت از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و در مناطق مختلفی از جمله روی سقف و دیوار قابل نصب است درحالی که دوربین دام با هدف پوشش فضاهای وسیع طراحی و تولید شده است. این نوع دوربین ها برای استفاده در فضاهای داخلی مناسب هستند و اغلب در مکان های تجاری، فروشگاه ها، اداره ها، پارکینگ و… این قابلیت زمانی کاربردی است که شما بخواهید دوربین مدار بسته را در مکان های شلوغ و وسیع مانند بزرگراه ها یا خیابان ها نصب کنید. با توجه به این که یکی از وظایف اصلی دوربین های نظارتی بحث حفاظت فیزیکی و کنترل آن می باشد، شما با خرید دوربین مداربسته می توانید از راه دور نسبت به کنترل مکان مورد نظر اقدام نمایید و گاها خیلی از خطر ها که در بخش حفاظت فیزیکی و حضوری دارد را کاهش دهید.

همانگونه که از نامش پیداست این مراکز به دلیل شرایط خاص و ویژه امنیتی بایستی از تجهیزات نظارتی به ویژه دوربین های مدار بسته استفاده کنند. بکارگیری این تجهیزات علاوه بر افزایش امنیت، عاملی بازدارنده جهت خطرات مالی و جانی خواهد بود. یکی دیگر از تجهیزات امنیتی نظارتی که بیشتر جنبه امنیتی دارد دوربین های مدار بسته با قابلیت تشخیص چهره است. از جمله فضاهایی هستند که می توان با دوربین دام Avtech آنها را پوشش داد . از آن جمله میتوان به بی ان سیهای پیچی، بی ان سیهای فنری، بی ان سیهای پرسی و… انتقال ویدیو در هر دو این دوربین ها به شیوه بی سیم قابل انجام است. این تنوع بسیار دوربین های موجود به افراد کمک می کند تا با در نظر گرفتن ویژگی های هر مدل بر اساس نیاز خود بتوانند دوربین مناسب آن کاربرد را تهیه کنند. دوربین مدار بسته انواع مختلفی داشته و شما می توانید بر اساس نیاز و کاربری فضای مورد نظر آن را انتخاب کنید. اطلاعات لازم در مورد انواع دوربین های مداربسته و نصب سیستم آن ها در توضیحات متن بالا قرار دارد. اصلی ترین تفاوت میان این دو دوربین را نحوه ی تغییر دادن فاصله ی کانونی دوربین ها شکل داده است به طوری که در دوربین مداربسته متغیر موتورایز، فاصله ی کانونی به شکل اتومات و خودکار تنظیم می شود.

در ادامه بعضی مدل های دوربین چرخان و ثابت را سایت xenoncctv معرفی خواهیم کرد. 2. تحصیل در هنرستانهای کاردانش آموزش و پرورش در رشته برق ساختمان به مدت 3 سال در دوره متوسطه دوم و یا ادامه تحصیل در دانشگاههای معتبر در رشته مهندسی برق که 4 سال به طول می انجامد. 2. حالت دوم دوربینهای بیسیمی هستند که به برق متصل میشوند. انتخاب سنسور: برای انتخاب سنسور، باید دو نکته را مورد توجه قرار بدهید که اولی نوع سنسور و دوم اندازه آن است. آداپتور برق که اتصال دوربین مداربسته به پریز برق معمولی دیواری را ممکن میکند. اما باید به زاویه دید و عوامل محیطیایکه ممکن است در ارسال تصویر اخلال ایجاد کند، در نظر گرفته شود. چرا که جزو اماکن مهم به حساب آمده و ممکن است در معرض سرقت قرار بگیرند. اگر به دنبال دوربین بولت پرفروشی هستید که نه تنها قیمت مناسبی داشته بلکه از تکنولوژیهای بهروزی مانند(AWB) بالانس اتوماتیک رنگ سفید، فناوری AGC و تکنولوژی TVL پشتیبانی میکند، پیشنهاد ما به شما دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-B2A21P است.

از مزایای اصلی طراحی آن که در دیدرس عموم مردم است میتوان به بازدارنده بودن آن از سرقت یا خرابکاری احتمالی نام برد. با توجه به رشد صنایع مختلف و همچنین متفاوت بودن محیط و سطح تأمین حراست هر کدام از آنها تقسیم بندی دوربین های صنعتی بسیار کار دشواری میگردد. گفته می شود که در محیط هایی چون پارکینگ، پمپ بنزین و یا هر محیطی که نور در آنجا زیاد است، قرار گرفتن دوربین مدار بسته در جلوی منبع نور در نهایت سبب می شود تا اطراف سوژه یک هاله روشن یا هاله نور ایجاد گردد. دوربین دید در شب نوعی از انواع دوربین مداربسته است که از LED مادون قرمز استفاده می کند و مناسب فضاهای باز و کم نور است. IR به معنای طیف مادون قرمز می باشد. دوربین های مداربسته ضد نور ICR برای جبران تاریکی، کمبود نور و یا مهار نور بیش از حد خورشید یا مادون قرمز دوربین مداربسته مجهز به فناوری ICR می شود. اگر بیش از 16 کانال مورد نیاز است، می توان سوئیچ های POE را اضافه کرد، زیرا NVR فقط ظرفیت 16 دوربین را دارد.

ما در این مشاوره، برند های وسترن دیجیتال و توشیبا رو بعنوان بهترین برند بری هارد دیسک های دوربین مداربسته پیشنهاد می کنیم که مدل های وسترن بنفش یا purple و Toshiba surveillance v300 مخصوص دوربین های مداربسته هستند. همان طور که از نام آن پیداست دوربین مداربسته دام درون محفظه گنبدی شکل قرار گرفته است. طریقهی ساخت این دوربین به این شکل است که یک دوربین کوچک را درون یک محفظه قرار میدهند و روی محفظه را با یک آینهی محدب میپوشانند. این فرد مشکوک در واقع همان فردی بود که اجیر شده بود تا مرد را به قتل برساند و به همراه دوستش در این قتل دست داشته است. انواع مختلفی از دوربین های مداربسته وجود دارد که برای استفاده بیرونی مناسب هستند، اما تصویربرداری بسیار حساس در هر دو حالت تصویربرداری در روز و شب، این نوع دوربین را منحصر به فرد می کند. یکی از الزامات مراقبت از فرزندان خردسال، سالمندان و همچنین حیوانات خانگی به خصوص برای شاغلین و به دلیل مخاطرات اجتماعی فراگیر در جامعه کنونی، بکارگیری تجهیزات نظارتی همچون دوربین های مدار بسته در فضای داخلی منزل می باشد که ترجیحا استفاده از دوربین های هوشمند به جهت دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد از جمله مکالمه دو طرفه، پیشنهاد می گردد.

همچنین با چرخش 360 درجه هیچ گوشهای از دید این دوربین پنهان نخواهد ماند. دوربین فیش آی ای اچ دی 2MP AHD Fisheye دارای لنز (wide ) بوده و توانایی ظبط تصویر به صورت 360 درجه را دارد و دور تا دور محیط را تصویر برداری می کند. زاویه دیدی که دوربین های لامپی در اختیار شما قرار می دهند 360 درجه است. نقطه نصب در فاصلهای که دوربین میتواند ببیند، به ویژه ارتفاعی که دوربین در آن نصب شده است، عنصری مهم به شمار میرود. Back Light Compensation یا BLC دقیقا نقطه مقابل HLC می باشد. زیرا میتوان آن را روی یک نقطه استراتژیک از سقف قرار داد تا تمام زوایای اتاق را پوشش دهد. مرحله ۱: برای این کار یک مدولاتور مناسب آنتن مرکزی و دستگاه DVR خود تهیه کنید.

در این نوع سیستم دوربین های دید در شب، نور بازتابانده شده از هدف را تقوبت کرده و آن را به شدتی می رسانند که چشم انسان بتواند آن را به خوبی تشخیص بدهد. گفتنی است که WDR و DWDR با یکدیگر اختلاف چندانی از نظر مفهومی نداشته جز اینکه کیفیت تصویر در DWDR کمی بیشتر است. این فاصله به علت قیمت بالای دوربین های IP و کیفیت تصویر پائین دوربین آنالوگ بوجود آمده بود. گفتنی است که دوربین های تحت شبکه تنها از یک کابل برای اتصال به روتر استفاده می کنند و این در حالی است که دوربین های آنالوگ از دو کابل ( یکی برای اتصال به منبع تغذیه و دیگری برای اتصال به DVR ) بهره می برند. گفتنی است که باکس از قابلیت نصب لنز خارجی نیز برخوردار می باشد.

این قابلیت در جایی کاربرد دارد که مقدار نور در آن یکسان نباشد قطعا همین موضوع تبدیل به عاملی می شود که کیفیت را دستخوش تغییر قرار می دهد. چرا که هیچ سارق و دزدی مایل نیست تا چهره اش شناسایی شود. اما هر نمایشگری مناسب استفاده از این کار نیست. همچنین اگر این مراکز در معرض دستبرد قرار بگیرند هم جای هیچ نگرانی نیست چون دوربین مدار بسته اطلاعات کافی را ثبت و ضبط کرده و افراد میتوانند از طریق چهره خوانی، افراد مجرم را تشخیص دهند. دوربین های مدار بسته پلاک خوان از دیگر تجهیزات نظارتی هستند که جهت کنترل تردد و ثبت جرایم وسایل نقلیه به کار می روند.

حال شما نیز می توانید با کیفیت ترین و مدرن ترین این تجهیزات امنیتی را تهیه نموده و آن را با خیال راحت مورد استفاده قرار دهید. البته ارتفاع نصب دوربین به موارد دیگری نیز بستگی دارد. در برخی موارد رعایت همه استانداردها در اجرای کابل دوربین نادیده گرفته می شود! موارد استفاده از دوربین های مداربسته میکروفن دار عبارتند از : خدمات به مشتری، آموزش کارمندان، نابینایان، جلوگیری از جرم، ضبط صدا در بازجویی که همگی از میکروفن برای انتقال صدا از طریق دوربین استفاده می کنند. امیدواریم که این آموزش برای شما مفید باشد. هنگامی که تعداد پیکسل طول و عرض تصویر را درهم ضرب کنیم، عددی میلیونی به دست میآید که واحد این عدد مگاپیکسل است. به لحاظ کیفیت تصویر نیز دوربین های VGA تا دوربین های چند مگاپیکسل با رزولوشن های مختلف از قبیل HD ، FULL HD و 4K در بازار موجود می باشند. وجود دوربین هوشمند در این مراکز و انتقال تصویر آن بر روی تلفن همراه میتواند اطمینان خاطر را افزایش دهد. قطعا وجود این دوربین ها جهت شناسایی متخلفین کمک شایانی می کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار