انواع دوربین مدار بسته : کاربردهای دوربین ، بهترین دوربین چیست اعتماد شبکه پرهام | xenoncctv

ضمنا شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به لینک محصول که در جدول روبه‌روی هر دوربین قرار گرفته مراجعه کنید. تا از مشخصات کامل، نقد و بررسی و مقایسه آنها با سایر محصولات دیگر را مشاهده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد دوربین AHD به لینک مورد نظر مراجعه کنید، که به طور کامل و جامع در مورد این نوع دوربین آنالوگ صحبت شده است. از دیگر انواع دوربین‌های مدار بسته آنالوگ نیز می‌توان به HDTVI، HDSDI و HDCVI اشاره کرد.

  • برای نصب دوربین مداربسته در برخی اماکن نیاز به مجوز وجود دارد که برای دریافت آن باید به مراجع قانونی مربوطه مراجعه کرد در غیر اینصورت نصب دوربین غیر قانونی خواهد بود.
  • برخی از انواع دوربین مداربسته سیم کارت خور نیز جزو دوربین های کوچک محسوب می شوند.
  • دوربین های نظارتی صنعتی و تجاری برای استفاده در صنعت، معدن، نیروگاه، کارخانه، و اماکن تجاری وسیع.
  • دوربین‌در محیط‌های معمولی و هم در محیط‌های با نور ضعیف کار می‌کنند، از عدم نیاز به نورگیرهای مادون قرمز داخلی بهره می‌برند، زیرا به لطف تراشه‌های تصویربرداری حساس فوق‌العاده‌شان می‌توانند تصاویر ویدیویی واضحی را در تاریکی ثبت کنند.
  • همچنین پشتیبانی دوربین از کارت حافظه , Wifi و قابلیت هایی مانند ضد نور بودن، WDR، HLC، تشخیص چهره، قابلیت پلاک خوان، ضد نفوذ و یا خرابکاری و… می تواند مورد نظر باشد.

هممجله خبری دوربین مداربسته زنونان فروشنده و مشتریان با مطالعه راهنمای فروش در سیستم چند فروشندگی کیهان شاپ و راهنمای خرید اینترنتی جدیدترین کالاها، قادر به ارایه و یا دسترسی به مجموعه‌ای عظیم از محصولات با کیفیت بالا و با امکان تعویض و مرجوعی آسان خواهند بود. در این مناطق امکان کابل کشی برای اتصال دوربین‌ها به مرکز کنترل و سیستم ضبط و پردازش تصاویر وجود ندارد. از اینرو، تجهیزات شبکه کابلی برای این سیستم‌ها قابل استفاده نیستند. بنابراین، در این سیستم‌ها از تجهیزات شبکه بیسیم و تجهیزات ماهواره‌ای از قبیل رادیو آنتن وایرلس برای ارتباطات داده‌ای و انتقال تصاویر دوربین‌ها استفاده می‌شود. فروش دوربین مخفی کوچک و خرید کوچکترین دوربین مدار بسته ریز برای جاسوسی غیرقانونی است. اغلب محصولات این عکس غیر قانونی هستند و امکان خرید و فروش قانونی آنها وجود ندارد.

از دوربین مدار بسته برای اولین بار در سال 1942 در زمینه هوا و فضا در آلمان استفاده شد و پس از 30 سال این تکنولوژی به طور رسمی پا به عرصه ظهور در انظار عمومی گذاشت و برای کنترل ترافیک در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. در ابتدا تنها دوربین های مداربسته آنالوگ (غیر دیجیتال) ساخته شده بودند که کیفیت پایین تصاویر و عدم دسترسی به شبکه از معایب آن به شمار می رفت. تا اینکه در سال 1996 شرکت AXIS ایالات متحده آمریکا اقدام به ساخت دوربین های مداربسته تحت شبکه با استاندارد HTTPS بر بستر سیستم عامل Linux نمود. امروزه در سرتاسر دنیا نیاز به امنیت بیش از پبش احساس می شود به همین علت از کارخانه های بزرگ صنعتی تا منازل مسکونی، مشتاق به نصب دوربین مداربسته جهت حفظ و برقراری امنیت در محیط کار و یا محل زندگی خود هستند. دوربین مداربسته آی پی تحت شبکه در دو نوع بی سیم و با سیم تولید می شود و دارای کیفیت تصویر بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ هستند و قاعدتا قیمت دوربین مداربسته تحت شبکه از قیمت دوربین مداربسته آنالوگ بالاتر است.

دوربین مخفی

این دوربین ها نسل اولیه دوربین مدار بسته می باشند که برای دریافت و ارسال اطلاعات تصویر و صدا از سیگنال آنالوگ استفاده می کنند. دوربین مداربسته با وضوح بالاتری که عمدتاً در مؤسسات پرخطر مانند بانک‌ها و کازینوها استفاده می‌شوند. این برای گرفتن یک تصویر خوب از هر کسی است که برای حفظ امنیت بالا و حداکثر ایمنی وارد و خارج می شود.

دوربین مداربسته تحت شبکه:

در ادامه به معرفی تعدادی از دوربین های مدار بسته که در اشکال مختلف وجود دارند می پردازیم. معمولا دوربین های مدار بسته صنعتی از قابلیت دید در شب توسط مادون قرمز برخوردار نمی باشند. اما برای کنترل فرآیندها در شب و تاریکی نیاز است تا از لنزهایی استفاده شود که بیشترین میزان دید را در شب ایجاد نمایند.

http://computermagazine.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار