انواع دوربین مداربسته + 11 مدل با بررسی مزایا و مشخصات | xenoncctv

کیفیت تصاویر در دوربین‌های مدار بسته آنالوگ، به طور معمول به 540p پیکسل می‌رسد. ولی دوربین‌هایی نیز وجود دارند که از قابلیت HD نیز استفاده می‌کنند. دوربین AHD علاوه بر داشتن تصاویر HD، توانایی کابل‌کشی دوربین تا محدوده 500 متر را دارد. اولین دسته، دوربین‌ مدار بسته آنالوگ است و دسته دوم، دوربین مدار بسته تحت شبکه نام دارد. در این بخش قصد داریم تا با این 2 نوع دوربین آشنا شویم و ویژگی‌های هر یک را به طور مختصر و مفید مورد بررسی قرار دهیم. مثلا در یک کارخانه که دستگاه ها به صورت اتوماتیک کار می کنند نصب دوربین مداربسته برای چک کردن کارکرد درست دستگاه ها لازم است.

دوربین مداربسته تحت شبکه اکسوم مدل EIPC-B114L

این دوربین ها برای تشخیص رفتار نادرست عالی هستند و به کاربر اجازه می دهند تا برای وضوح بیشتر، در صورت نیاز از فیلم در دادگاه، بزرگنمایی کند. دوربین‌در محیط‌های معمولی و هم در محیط‌های با نور ضعیف کار می‌کنند، از عدم نیاز به نورگیرهای مادون قرمز داخلی بهره می‌برند، زیرا به لطف تراشه‌های تصویربرداری حساس فوق‌العاده‌شان می‌توانند تصاویر ویدیویی واضحی را در تاریکی ثبت کنند. به همین دلیل، این دوربین ها برای برنامه های نظارتی در فضای باز که در آن دوربین های IR قادر به عملکرد بهینه نیستند، ایده آل هستند. جنس بدنه دوربین برای شرایط محیطی و اقلیمی خاصی طراحی می‌شود و هر دوربینی را در هر جایی نمی‌توان نصب کرد. از دوربین‌های IN DOOR می‌توان در فضاهای بسته و از مدل‌های OUT DOOR در فضاهای باز استفاده کرد.

http://computermagazine.ir

یا اگر تعداد 4 عدد مجله خبری دوربین مداربسته زنون مدار بسته دارید از آداپتور 12 ولت 8 آمپر استفاده شود. سیستم های نظارت تصویری برای اینکه به بهترین نحو راه اندازی شده و مورد استفاده قرار بگیرند، علاوه بر دوربین مداربسته به لوازم جانبی دوربین نیازمندند. رایج ترین دوربین مداربسته مخفی، دوربین پین هول است که با نام های دوربین مداربسته مینیاتوری یا سوزنی نیز شناخته می شود. این دوربین در ابعاد بسیار کوچک حدود 3 در 3 سانتی متر و در مکان هایی که با کاربری خاص که نیاز به ثبت تصاویر به صورت مخفی یا نامحسوس وجود دارد، نصب می شود. دوربین های دام طراحی ساده‌ای دارند و بیشتر برای نظارت سالن های انتظار و بخش های پذیرش، راه‌روها، فضای باز ادارات، انبارها، محوطه‌های پارکینگ و فضاهای داخلی مناسب هستند.

امکان اتصال دوربین های آنالوگ و دیجیتال به یک دستگاه ضبط تصویر وجود دارد؟

معمولا برای مکان هایی که نیاز به یک سیستم کوچک و ارزان دارند که امکانات بالا هم در اختیارشان قرار دهد، مناسب است. این نوع دوربین ها ظاهری شبیه به گلوله یا لوله دارند و عموما برای فضاهای باز و بدون سقف کاربرد دارند. دوربین های بولت می توانند فضای بزرگتری را تحت پوشش قرار دهند و مشاهده فواصل طولانی تر از طریق آن ها امکان پذیر است. محل نصب این نوع دوربین ها روی دیوار است به همین علت به آن ها دوربین های دیواری نیز می گویند. برای نظارت بر مکان هایی مانند خیابان ها از دوربین مداربسته ترافیکی از نوع بولت استفاده می شود.

دوربین مداربسته تحت شبکه مدل V380 WarmLight

یکی دیگر از معیار هایی که پیش از خرید باید در نظر گرفته شود، برند دوربین مداربسته است. از آنجایی که برند های برتر به دلیل حفظ رضایت مشتری همواره سعی بر این داشته که محصولی با کیفیت با طول عمر بالا تولید کنند. علاوه بر وضوح تصاویر، مواردی همچون برند، طول عمر کالا، وضوح تصاویر در شب و … جزو فاکتور های مهم در کیفیت دوربین مداربسته محسوب می شوند. در اماکنی خاص نصب دوربین های مداربسته حرارتی کمک شایانی به شناسایی نفوذ غیر مجاز و افراد خرابکار و سارقین می‌کند. دوربین های دید در شب با استفاده از فناوری مادون قرمز برای مناطقی که نور ضعیف دارند و برای ضبط فیلم در شب مناسب می‌‌باشند، ضمن اینکه برد دید در شب در دوربینهای مداربسته مختلف متفاوت است.

  • دوربین های آنالوگ یا همان دوربین های غیر دیجیتال اولین مدل از دوربین های مداربسته بودند که پا به عرصه ظهور گذاشتند.
  • ضمن اینکه لزوما بالا بودن قیمت دوربین مداربسته به منزله مناسب ترین گزینه نیست و ممکن است بعد از خرید متوجه شوید که میزان کارایی که در نظر داشتید را ارائه نمی دهد.
  • دوربین‌های مادون‌قرمز یکی از بهترین انواع دوربین‌ها برای نظارت هستند.
  • دید در شب رنگی قابلیتی که با آن تصاویر در محیط های کم نور و شب هنگام مانند روز به صورت رنگی ثبت می شود.
  • اکثر آنها دارای سنسور حرکتی و خروجی برای پورت آلارم دستگاه ضبط می‌باشند.
  • دوربین های مداربسته شبکه از کیفیت و قابلیت های به مراتب بالاتری نسبت به سیستم آنالوگ برخوردارند.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار