انواع دوربین مداربسته کدامند؟ ماد طلایی وارد کننده دوربین داهوا و هایک ویژن | xenoncctv

ضمن اینکه امکان رصد کردن تصاویر در محدوده برای هر کس دیگر بسادگی فراهم می شود. بنابراین هیچوقت نمی تواند راه امن و مطمئن برای ارسال تصاویر آنالوگ باشد. اولین رونمایی از دوربین مداربسته در اماکن عمومی آمریکا در سال 1973 بود. زمانی که در میدان تایمز نیویورک اولین دوربین مداربسته به منظور جلوگیری از جرایم در محدوده نصب شد اما نقش چشمگیری در کاهش جرایم ایفا نکرد. تا ایتکه در سال 1980 دوربین های مداربسته در سطح گسترده ای در سراسر آمریکا بخصوص در مراکز عمومی بکار گرفته شد.

دوربین مدار بسته بی سیم در دو نوع وای فای و تحت شبکه (آی پی) وجود دارد. دوربین های آی پی در محل نصب از طریق کابل شبکه به مودم متصل می شوند و از طریق مودم اینترنت تصاویر را ارسال می کنند اما دوربین های وای فای نیازی به کابل شبکه ندارند و فقط کابل برق نیاز دارند. از مزایای دوربین مداربسته بی سیم می توان به هزینه ی نصب پایین تر و راه اندازی آسان تر اشاره کرد.

http://computermagazine.irبنابراین در زمانیکه مجله خبری دوربین مداربسته زنون نیاز به سرویس یا تعمیرات خاصی داشته باشد، باید آن را به یک مرکز مجاز با تعمیرکاران حرفه‌ای بسپارید. نظارت دوربین مداربسته می تواند مجرمان بالقوه را از انجام عمل باز دارد. در صورت وقوع جرم، فیلم های ویدئویی می توانند به نیروی انتظامی کمک کنند تا تحقیقات و بعداً شواهدی را برای پیگرد قانونی در دادگاه قانونی ارائه دهد. همراه با دوربین مداربسته، سنسورهای صوتی، حرارتی و انواع دیگر سنسورها می توانند مقامات را از وقایع غیر عادی مانند آتش یا اسلحه در یک مکان مطلع نمایند. از مزایای این دوربین ها می توان به برد بالایی که نسبت به سایر دوربین ها دارند اشاره نمود و به همین دلیل است که دوربین های بولت در مکان هایی که بزرگ هستند مانند پارکینگ ها یا حیاط های گزینه مناسبی می باشند. در واقع مشاهده از راه دور را می توان ویژگی اصلی دوربین های مدار بسته بولت دانست.

  • در دوربین های مداربسته از این تکنولوژی بیشتر برای تشخیص تصاویر در تاریکی استفاده می شود.
  • سیستم‌های دوربین مداربسته در دنیای امروز تنوع بسیار زیادی دارند و می‌توانید انواع آنالوگ و دیجیتال آن‌ها را برای مکان‌های مختلف استفاده کنید.
  • لذا همچنان تقاضای دوربین های آنالوگ در بازار ایران بسیار بالاتر از دوربین های ip و تحت شبکه است.
  • نوع تحت شبکه دوربین های بی سیم برای انتقال تصویر از تکنولوژی Wifi بهره می گیرند که در نتیجه حجم اطلاعات بیشتری ارسال و با سرعت بالاتر انتقال صورت می گیرد.

دوربین‌ها از لحاظ تکنولوژی در دو دسته آنالوگ و دیجیتال قرار می‌گیرند. نوعی از دوربین‌های سقفی که کارایی بسیار بالایی دارد دوربین‌های دام یا گنبدی شکل است. این دوربین‌ها در تکنولوژی‌های مختلف آنالوگ و دیجیتال در بازار وجود دارند. نوع طراحی دوربین های دام به شکلی است که بالقوه برای محیط های مسقف محدود استفاده می شوند.

چند نوع دوربین مداربسته داریم؟

نوسانات برق شهری و نویز‌های الکترومغناطیسی روی امواج آنالوگ اثر گذاشته و کیفیت تصاویر به شدت پایین می‌آید. خرید دوربین مداربسته در اماکن صنعتی علاوه بر حفظ امنیت، امکان کنترل و نظارت بر فعالیت کارمندان را به شما می دهد. دوربین های صنعتی بهتر است از قابلیت دید در شب، کنترل از راه دور و همچنین مقاومت بالا برخوردار باشند. بانک ها از دیگر اماکنی هستند که استفاده از دوربین های مدار بسته و ضبط کننده ویدئویی برای آنها ضروری به حساب می آید و در حقیقت بهترین راه حل امنیتی برای این کاربری همین نصب دوربین مداربسته است. از آنجایی که آمار سرقت در باجه های خودپرداز بسیار بالاست، وجود دوربین مداربسته هوشمند با قابلیت هایی نظیر تشخیص چهره کمک شایانی به کاهش جرایم می کند.

پک دوربین مداربسته 4 کانال 5 مگاپیکسل AHD دید در شب رنگی کد 4522

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار