انواع دوربین مداربسته و سیستم های آن (راهنمای جامع)

این نوع دوربین ها کیفیت بسیار خوبی دارند بطوریکه میتوان در طول شبانه روز ، از آنها تصاویر باکیفیت و خوبی را دریافت کرد. برای اینکه انتخاب خوبی داشته باشید، آشنایی با انواع دوربینهای حفاظتی و عملکرد آنها ضروری است. برای تقسیم دوربینهای مداربسته میتوان از دو دستهبندی مختلف استفاده کرد. این مدل که ابتدا از رزولوشن 1.4 مگاپیکسلی پشتیبانی میکرد پس از ارتقای سیستمهای خود در سال 2015 مانند دو مدل قبلی، رزولوشن را به 2 مگاپیکسل رساند اگر چه شرکت داهوا مدعی این بود که این مدل از آنها مستقیما کپی برداری شده است. در ابتدا دوربین های مداربسته را بر اساس تکنولوژی دسته بندی خواهیم کرد. قبل از تعیین قیمت دوربین مداربسته، لازم است نوع دوربین خود را که میتواند به لحاظ شکل ظاهری و مشخصات فنی نظیر رزولوشن و تکنولوژی متفاوت باشد را در اولین قدم انتخاب کنیم. بطور کلی دوربین های مداربسته بر مبنای نوع تکنولوژی کاربردی، به انواع مختلفی نظیر دوربین های مداربسته AHD، دوربین های مداربسته HDTVI، دوربین های مداربسته HDCVI، دوربین های مداربسته وایرلس، دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP تقسیم بندی می شوند.

برای مثال، لنزهای واید زاویه دید بهتری داشته و برای استفاده در اتاق مناسب هستند. دوربینهای آنالوگ: این نمونه دوربینهای اولین نسل دوربینهای حفاظتی بوده و برای ارسال اطلاعات از بستر آنالوگ استفاده میکنند. این دوربین یکی از کاربردیترین دوربینهای مداربسته است که مورد بررسی قرار میدهیم. علاوه بر آن یک تخمین برای لوازم و اجزای مورد نیاز داشته باشید. اما برای اطلاع از قیمت خرید یک دوربین حفاظتی مناسب باید با کارشناسان ما در تماس باشید. از منظر قیمت این دو نوع دوربین خب مشخصا قیمت دوربینهای آنالوگ بسیار کمتر از دوربینهای دیجیتال است اگرچه دوربینهای دیجیتال با اینکه بسیار قیمت بالاتری دارند اما بخاطر تواناییهای بالایشان شاید بتوانند هر کدام با چندین دورین آنالوگ از نظر عملکرد برابری کنند.

شما میتوانید این دوربین فوق العاده را در محیطهای بیرونی و داخلی نصب نموده و به راحتی نیازهای خود را برطرف نمایید. این دوربین فوق العاده دارای قابلیت دید در شب با لنزهای ثابت است و به شما این امکان را میدهد که بتوانید تصاویری باکیفیت از محیط مورد نظر دریافت و ذخیره نمایید. با استفاده از چراغهای مادون قرمز دوربین مدار بسته دید در شب قادر است بدون وجود نور مرئی و در تاریکی تصاویر فعالیتها و تحرکات را دریافت و ذخیره نماید.به این ترتیب که با تابش نور نامرئی مادون قرمز توسط LED های مادون قرمز دوربین، در حالی که محیط مقابل دوربین کاملا تاریک و بدون نور مرئی است، دوربین شما قادر به مشاهدهی تصاویر از طریق دریافت بازتابش اشعهی مادون قرمز خواهد بود. البته دوربینهای بیسیمی وجود دارند که با باتری کار میکنند. درصورتیکه دارای 4 دوربین مداربسته به همراه تجهیزات آن باشید به UPS با حداقل 600 وات توان مصرفی نیاز دارید که دارای یک یا دو باتری باشد.

داهوا یک شرکت چینی میباشد که با ارائه راه حل ها و محصولات امنیتی به سراسر جهان شهرت بسیاری کسب کرده است. زاویه دید این نوع دوربین مداربسته 90 درجه میباشد که در جانمایی دوربینهای مداربسته برای اینکه کل فضای مورد نیاز را پوشش دهد باید در نظر گرفت. اگر سری به دنیای دوربینهای مدار بسته بزنید دوربینی بهتر از دوربینهای هایک ویژن پیدا نخواهید کرد. سه برند معتبر دوربین مداربسته که در بازار ایران به فروش میرسند. برخی برندهای ایرانی بسیار معتبری در بازار وجود دارند که قدرت رقابت با برندهای معتبر جهان را داشته و از کیفیت و وضوح تصویر بسیار بالایی برخوردارند. برند بیتِک یک برند ایرانی بسیار معتبر در حوزه تولید انواع دوربینهای حفاظتی است. نخستین دوربینهای مداربسته در بررسی پرتاب موشکها مورد استفاده قرار گرفتند. برای استفاده از دوربین مدار بسته در تهران توصیه میکنیم که محصول مناسب را با توجه به بودجه نیاز ساختمان خود انتخاب کنید. به همین منظور در این بخش تعدادی از بهترین دوربین مدار بسته هایک ویژن را معرفی میکنیم. برند هایک ویژن به دلیل کیفیت بالای تصاویر و تشخیص طیف وسیعی از رنگ ها به خوبی چهره افراد و وسایل نقلیه را تشخیص میدهد و به همین خاطر لقب بهترین برند دوربین مدار بسته جهان را کسب کرده است و به نسبت عملکرد بالای آن قیمت مناسبی نیز دارد.

در این دسته موجود میباشد. سیستم های شبکه ای که از این دسته دوربین مدار بسته استفاده می کنند عملکردی فوق العاده دقیق دارند تا حدی که در بعضی از مواقع می توانند از سالم بودن قطعه هایی همانند RAID اطمینان حاصل شود. انتخاب بهترین نصاب دوربین مداربسته از این رو اهمیت دارد که جایی برای خطای سیستم ایمنی ساختمانها و فروشگاههای بزرگ امروزی در پایتخت وجود ندارد. این دوربینها به دلیل آنکه توانایی پوشش 360 درجه را دارند، مورد توجه مالکین فروشگاههای بزرگ هستند. در صورتی که شما دانش فنی مورد نیاز برای خرید دوربین مداربسته را داشته باشید به سادگی می توانید هزینه های سیستم مداربسته را به میزان چشمگیری کاهش دهید. دوربین های سایت را بررسی کنید و دوربینی که با شرایط شما بیشترین تناسب را دارد، سفارش دهید.

باتری: دوربین مداربسته برای فعالیت نیاز به باتری دارد. توجه داشته باشید که در توتال شبکه انواع پکیج داهوا متناسب با نیاز شما وجود دارد که با خیال راحت میتوانید آنها را تهیه کنید. دوربین DS-2CE76D0T-ITMF جزو دوربینهای دام و از نوع Turbo hd با بدنه فلزی است که تصاویر را با کیفیت 2 مگاپیکسل در اختیار شما قرار میدهد. از جمله مهمترین و پرکاربردترین دوربین مداربسته ، میتوان به دوربینهای مداربسته دام و دوربینهای مداربسته بولت اشاره کرد. دوربین اسپید دام: دوربین چرخشی یا اسپید دام از قابلیت چرخش اتومات یا با استفاده از کنترلکننده برخوردار است. کابل برق میتواند به صورت مشترک برای دوربینها استفاده شود یعنی در کل مسیر دوربینها شما تنها یک کابل برق خواهید داشت و از ان انشعاب میگیرید. سعی کردیم در این مقاله اطلاعاتی ارائه دهیم که انتخاب محصول مناسب را برای شما سادهتر کند. در این مقاله بهترین دوربین مدار بسته برند هایک ویژن را به شما معرفی خواهیم کرد؛ بنابراین از شما دعوت میکنیم که در ادامه با ما همراه باشید. دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CE76D0T-ITMFS به صورت Switchable ساخت هشده است؛ یعنی شما میتوانید به وسیله این دوربین به 4 تکنولوژی قدرتمند آنالوگ دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این بهره مندی از استاندارد ip67 و بدنه فلزی میزان مقاومت این دوربین در برابر شرایط نامساعد جوی را افزایش میدهد و کمک میکند که بتوانید در هر محیطی از دوربین DS-2CE76D0T-ITMFS استفاده کنید. از بهترین دوربین مدار بسته برند هایک ویژن میتوان به دوربین 2 مگاپیکسلی DS-2CE76D0T-ITMFS اشاره کرده. منبع تغذیه: دوربینهای حفاظتی برای عملکرد خود و تصویربرداری به جریان 12 ولتی نیاز دارند. در اواخر دهه نود تقریبا تمام مشاغل مهم آمریکا برای افزایش ایمنی محیط کار خود از دوربینهای حفاظتی استفاده میکردند. برای اتصال دوربین با دستگاه DVR از کابل کواکسیال استفاده می شود. در ابتدا این محصول فقط با کیفیت 1 مگاپیکسل عرضه شد، این دوربین مانند دوربین های انالوگ از بستر کابل کواکسیال بهره می برد. فرآیند انتقال تصاویر از این دوربین مشابه دوربین های آنالوگ روی پلت فرم کواکسیال است. مرا سه روز در خانه اش زندانی و شکنجه کرد، به طوری که بعد از فرار از خانه اش به درمانگاه رفتم و زخم های روی بدنم بخیه خورد و تحت مداوا قرار گرفتم.

زاویه دید این دوربین به انواع مختلفی مثل ۲،۴،۶،۸ و ۱۲ میلیمتری و غیره تقسیم بندی می شود. تقسیم می شوند که هر کدام از این مدل ها کاربرد مختص خودشان را دارند. کاربرد اولیه آن بررسی و نظارت فرایند ارسال موشک بود. کاربرد عمده و اصلی دوربین مداتربسته در سییتم های حفاظتی می باشد. دوربینها با توجه به تعداد پیکسلهای خود میتوانند طیف نسبتا گستردهای از تصاویر ایجاد کنند که مهمترین تفاوت تصویرها در میزان کیفیت آنها خواهد بود. عدم جذب گرد و خاک: این دوربین ها در سقف (و به صورت برعکس) نصب می شوند و امکان جذب گرد و خاک در آن ها کمتر است. هر دو این دوربینها امکان کنترل از راه دور نیز دارند. در این دوربینها برای ارسال صدا و تصویر از دو کابل مختلف استفاده شده و کابل دیگری نیز در دوربین وجود دارد که مسئولیت جلوگیری از ایجاد نویز را برعهده دارد. وسایل موردنیاز برای نصب دوربین مداربسته امنیتی در اغلب موارد داخل کیت و بستهبندی آن وجود دارد.

برخی از دوربین های مدار بسته بولت تنظیم زاویه آنها به سختی انجام می گیرد و حتی چند مدل دوربین مدار بسته در بازار موجود هستند که فقط می توان آنها با به پایین و سایت xenoncctv بالا تنظیم نمود. هایلوک در واقع فرزند هایک ویژن است با این تفاوت که قیمت پایین تری دارد. این قطعه مسئولیت تبدیل نور به سیگنال الکتریکی را بر عهده دارد. دستهبندی اول بر اساس نوع سیگنال و دستهبندی دوم بر اساس شکل ظاهری و کاربرد. بیشتر دانشگاهها چون امنیتشان را ارتقا داده اند از دوربینهای امنیتی تحت شبکه استفاده میکنند که این نوع دوربینها سیگنال ویدیوها را به بستههای پخش IP تحت LAN یا اینترنت تبدیل میکنند. فراموش نکنید دوربین مدار بسته ارزان اما باکیفیت میتواند نیاز امنیتی شما را تامین کند. همگی در اختیار شما میباشد تا به راحتی و با بررسی کامل اطلاعاتشان اینترنتی خریداری کنید.

مقاوم است؛ بنابراین شما میتوانید بدون هیچگونه دغدغهای این دوربین را در محیطهای داخلی و خارجی استفاده نموده و از ویژگیهای منحصر به فرد آن استفاده نمایید. فراموش نکنید که دوربین باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد تا بتوان در مواقع ضروری از تصاویر دوربین مدار بسته استفاده کرد. بدلیل نصب آسان و قیمت بسیار مناسب، این دوربین ها در بین مصرف کنندگان خانگی و صاحبان کسب و کار از محبوبیت ویژه ای برخوردار شده است. راه اندازی و نصب یک سیستم مداربسته برای منزل می تواند تجربه ای سرگرم کننده و آسان باشد. دوربین های مدار بسته وایرلس یا بی سیم با توجه به عدم نیاز به سیم کشی و نصب آسان برای منازل و فروشگاه ها بصرفه بوده و نسبت به سایر دوربین های مدار بسته قیمت مناسب تری دارد.

کیفیت آنها آنالوگ است و امکان استفاده از آنها بصورت دوربین آنالوگ و یا دوربین تحت شبکه وجود دارد. در بعضی موارد این امکان وجود دارد که دستگاه NVR شما توانایی تشخیص دوربین را نداشته باشد و آنها را پشتیبانی نکند. با مطالعه ادامه این مطلب به احتمال قوی می توانید سیستم دوربین مدار بسته خود را نصب و راه اندازی کنید ولی این را مد نظر داشته باشید با کمی هزینه بیشتر می توانید از یک نصاب حرفه ای جهت نصب دوربین مدار بسته استفاده کنید و اطمینان داشته باشید دوربین های شما بصورت استاندارد , اصولی و تمیز نصب خواهد شد . همچنین با دیدن از قسمت سیستم های دسترسی میتوانید به انواع دستگاه های حضور و غیاب مانند ZKT، تایگر، کارابان و انواع اکسس کنترل مانند بتا، کارابان، سیماران و کنترل تردد خودرو و شخص را به صورت آنلاین خرید کنید. به عبارت دیگر، با استفاده از لنزهای باریک میتوانید اهداف را در نقاط دورتر مشاهده کنید.

در اغلب دوربینهای مداربسته حفاظتی از دو نوع چیپ استفاده میشود که عبارتند از:CCD و CMOS . با خرید دوربینهای هایک ویژن میتوانید تصاویر را با کیفیت بالایی ذخیره کنید و امنیت محیط مورد نظر را فراهم کنید. این دوربین منحصر به فرد برای محیطهای داخلی و خارجی مناسب است و با کیفیت بالایی که هنگام ضبط تصاویر دارد شما را به خواستههای تان میرساند. تصاویری که به وسیله این دوربین گرفته میشوند از کیفیت بالایی برخوردارند و به شما این امکان را میدهند که بتوانید امنیت محیط مورد نظر را به طور کامل زیر نظر بگیرید. شما در فروشگاه شبکه ارغوان می توانید دوربین های مداربسته مختلف را به طور کامل مقایسه کرده و پس از سفارش، درب منزل تحویل بگیرید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار