انواع دوربین مداربسته براساس ظاهر و عملکرد چیست؟ انواع درب های اتوماتیک | xenoncctv

در سیستم مداربسته آنالوگ، سیگنال‌های تصویر دوربین‌های مداربسته به صورت آنالوگ انتقال پیدا می‌کنند. بهترین روش برای نظارت بر فرایندهای تولید، این است که دوربین های مدار بسته صنعتی را در این محیط ها نصب نمود و از راه دور بر اجزای فرآیند نظارت داشت. بدین طریق علاوه بر این که از ایجاد آسیب های جسمی به افراد جلوگیری می گردد امکان صرفه جویی در زمان نیز وجود داشته و کارخانه به صورت اتوماتیک محصولات مورد نظر را تولید می کند. نکته مهم اینکه نصب انواع دوربین مدار بسته کاری بسیار تخصصی بوده و نیاز است حتما توسط فردی که در این کار تجربه و مهارت بالایی دارد و قابل اعتماد نیز می باشد استفاده نمود.

این نوع دوربین ها معمولا برای پارکینگ ها ( دوربین مداربسته پارکینگ )، مجتمع های تجاری، ادارات، کارخانه ها و … همانطور که می دانید دوربین های پلاک خوان از نظر ظاهری در دسته ی دوربین های بالت دسته بندی می شوند و برای نصب آن ها در فضاهای باز می توانید از دکل دوربین مدار بسته استفاده کنید. دکل های دوربین مداربسته انواع مختلفی دارند و در ابعاد ارتفاع های مختلفی ساخته می شوند. برای سفارش ساخت و اطلاعات بیشتر در مورد انواع دکل دوربین مدار بسته می توانید به صفحه دکل دوربین مداربسته مراجعه کنید. همانگونه که اشاره گردید هنوز دوربین های آنالوگ در بازار ایران به عنوان دوربین های مداربسته متداول بکار می روند.

http://computermagazine.ir

به طور خلاصه به مجله خبری دوربین مداربسته زنون دوربین، لنز، محیطی که می‌خواهید استفاده کنید، گارانتی، پشتیبانی و … یکی از عوامل منفی در مورد این نوع دوربین‌ها، این است که آنها معمولاً دارای دوربین‌های مادون‌قرمز نیستند. PIR از دوربین‌های مادون‌قرمز مخفی استفاده می‌کند که گرمای بدن را تشخیص می‌دهد.

  • هر دوربین مداربسته لامپی می تواند یک سالن نسبتا بزرگ تا حدود ۸۰ متر مربع را به طور کامل و با کیفیت بالا پوشش دهد.
  • محل استفاده از این دوربین ها معمولا محیط های داخلی است و با یک پایه ساده نصب و راه اندازی می شوند.
  • در حال حاضر سیستم های مدار بسته آفلاین یا آنلاین کار چندین نفر را به خودی خود انجام می دهد که به کاهش هزینه و نیروی انسانی منجر شده است.
  • از مزایای این دوربین ها می توان به برد بالایی که نسبت به سایر دوربین ها دارند اشاره نمود و به همین دلیل است که دوربین های بولت در مکان هایی که بزرگ هستند مانند پارکینگ ها یا حیاط های گزینه مناسبی می باشند.
  • محل استفاده از این دوربین ها معمولا محیط های داخلی می باشد و با یک پایه ساده نصب و راه اندازی می شوند.

به دلیل تاخیر چند ثانیه ای در انتقال تصاویر در این دوربین ها همچنین محدودیت کیفیت تصاویر این دوربین ها برای مکان های پر رفت و آمد و مکان هایی که نور کمی دارند همچنین برای مسافت های طولانی این دوربین ها چندان توصیه نمی شود. به طور کلی آیا نصب دوربین مداربسته قانونی است؟ با توجه به اهمیت و نقش مثبت دوربین مداربسته در نظارت، تأمین امنیت و به ویژه پیشگیری از جرائم و تخلفات، این اقدام در حالت کلی قانونی است. نصب دوربین مداربسته در مکان ها و محیط های مختلف شرایط و ضوابط خاصی را باید در نظر گرفت. به طور مثال نصب دوربین مداربسته در اماکن عمومی ممنوع نیست اما اگر در اطراف آن اماکنی خاصی مانند پادگان، سفارت خانه و… وجود داشته باشد ممنوعیت قانونی دارد.

پایه پلاستیکی دوربین مداربسته

این دوربین ها در داخل محفظه های محافظ نصب شده اند و در برابر گرد و غبار، خاک و سایر عناصر طبیعی محافظت می شوند. دوربین‌ها را می‌توان به راحتی با یک براکت نصب کرد و بسته به نیازهای کاربرد مورد نظر آن، با لنزهای ثابت یا وریفوکال نصب شد. سیستم‌های دوربین مداربسته در دنیای امروز تنوع بسیار زیادی دارند و می‌توانید انواع آنالوگ و دیجیتال آن‌ها را برای مکان‌های مختلف استفاده کنید.

دوربین مدار بسته آنالوگ هایلوک مدل THC-T240-P

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار