انواع دوربین مداربسته براساس ظاهر و عملکرد چیست؟ انواع درب های اتوماتیک | xenoncctv

به صورت معمول تعداد محدودی برای استفاده توسط محققان ارشد جهت توسعه نرم افزار بینایی رایانه ذخیره خواهد شد و در اختیار افرادی خاص قرار خواهد گرفت. سلام جناب دوستی عزیز، با موردی که شما فرمودید تا کنون مواجه نشده ایم، اما می توانید از برندهای مطرح داخل بازار مانند داهوا یا ایکس ویژن استفاده کنید که همگی در صورت نصب، عملکرد بدون مشکل خواهند داشت. دوربین های آنالوگ به وسیله پورت BNC مستقیما و دوربین های تحت شبکه به واسطه یک سوئیچ به دستگاه متصل می شوند.

دوربین مداربسته هایک ویژن DS-2CE16D0T-ITF

مهم ترین پارامتر در سیستم های نظارت تصویر رزولوشن تصویر یا همان کیفیت تصویر است. رزولوشن تراکم پیکسل ها یا همان نقاط نوری است که بر روی مانیتور نمایش داده می شود. دستگاه کنترل و ذخیره سازی تصاویر دوربین های مداربسته تحت شبکه ip را network video recording یا به اختصار nvr می نامند. این دستگاه بر مبنای کنترل دوربین های شبکه طراحی شده و مدل های مختلف آن در ابعاد مختلف موجود است. این سیستم امکان کنترل دوربین های ip و ذخیره سازی تصاویر آنها را فراهم می کند. نسل جدید و پیشرفته دوربین‌های مدار بسته بر بستر اینترنت و شبکه کار می‌کنند.

صدور فاکتور رسمی دوربین مدار بسته

انواع دوربین مدار بسته باکس معمولا بدون لنز به کاربران عرضه میشود . یکی از انواع دوربین های مدار بسته، مدل Dome‏ یا همان گنبدی شکل است. این مدل نام خود را از بدنه گنبد مانندی که دوربین در آن قرار می‌گیرد گرفته است. به این دلیل که پوشش گنبدی دوربین تشخیص جهت گرفتن دوربین را برای مردم دشوار می کند.

http://computermagazine.irمجله خبری دوربین مداربسته زنون ahd (مخفف Analog High Definition) به منظور بهبود عملکرد دوربین های آنالوگ معرفی و تولید شد. در حقیقت این دوربین در بستر آنالوگ تصاویر را با رزولوشن بالاتر و با کیفیت HD ثبت می کند. در دوربین های ahd علاوه بر افزایش وضوح تصاویر ما شاهد افزایش برد انتقال تصویر از طریق کابل کواکسیال بدون افت کیفیت هستیم. دوربین های مداربسته لامپی از نظر ظاهری همانند یک لامپ می مانند و در سرپیچ به جای لامپ بسته می شوند و برق خود را از سرپیچ لامپ که همان برق شهری است تامین می کنند. دوربین های اتاق کودک یا همان بیبی کم، دوربین هایی هستند که برای نظارت و ارتباط بیشتر با کودک یا سالمند شما در زمان هایی که خارج از منزل هستید، طراحی و ساخته شده اند. این دوربین ها دارای قابلیت مکالمه دو طرفه، دید در شب و دریافت تصاویر بر روی موبایل هستند.

کاربرد دوربین های مداربسته در جلوگیری از ارتکاب جرایم بسیار وسیع است. بطور مثال می توان به دوربین های دستگاه های خود پرداز اشاره کرد که برای شناسایی جرایمی چون وارد کردن تصادفی رمز کارت اعتباری کاربرد دارد. شهر “نورفولک” انگلستان نخستین جایی در این کشور بود که دوربین ها در آن نصب شدند.بطور کلی در دهه میلادی بین 1990 تا 2000 استفاده از دوربین های مداربسته در بسیاری از کشورها رواج یافت. برای اینکه بتوانید از دوربین IP تصاویر را به سرعت و با کیفیت بالا دریافت کنید، باید سرعت اینترنت مناسبی داشته باشید. این سرعت اینترنت باید در هر دو سمت دریافت‌کننده و ارسال‌کننده، بالا باشد.

  • کابل‌های از پیش ساخته شده یک نقطه ضعف دارند زیرا باید سوراخ بزرگ‌تری در دیوار ایجاد کنید، زیرا کابل‌ها از قبل اتصالاتی روی خود دارند.
  • دوربین ahd (مخفف Analog High Definition) به منظور بهبود عملکرد دوربین های آنالوگ معرفی و تولید شد.
  • حال برای اطمینان از قیمت داده شده از سمت مجری حتما انتخاب محصولات را از روی لیست قیمت انجام دهید.
  • همچنین در برخی مواقع نیز ممکن است دماهای بسیار بالا مانع از حضور افراد در این محیط ها گردد.
  • فیلم دوربین های مداربسته در حافظه دستگاه ضبط تصاویر باقی خواهد ماند و حتی با وقوع آتش سوزی از بین نخواهد رفت و به راحتی می توان آن ها را بازیابی نمود.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار