انواع دوربین مداربسته : اطلاعات کامل درباره انواع دوربین مداربسته – گروه خدمات مهندسی اکسیژن

انواع دوربین مداربسته مناسب برای فضاهای باز بیرونی هم عبارتند از: دوربین مدار بسته بولت صنعتی دید در شب، دوربین اسپید دام (PTZ)، و انواع دوربین صنعتی باکس سایت xenoncctv وریفوکال و موتورایز. در این سیستمها، انواع دوربین گردان PTZ و انواع دوربین زوم دار وریفوکال دستی و موتورایز اتوفوکوس قابل کنترل توسط نرم افزارهای کنترلی و انواع کیبورد دوربین مداربسته، بیشترین کاربرد را دارند. در این سیستمها، از انواع دوربین مداربسته تشخیص چهره، دوربین مداربسته پلاک خوان و دوربین مدار بسته راداری ثبت سرعت استفاده میشود. در صورت استفاده از این سیستمها، پیشنهادی که به شما داریم این است که از یک سیستم تغذیه انرژی پشتیبان برای مواقعی که برق قطع میشود، استفاده کنید.

یک دوربین با کارت SD ، تصاویر روی کارت را ضبط می کند ، بنابراین. برای انتقال تصویر دوربین وای فای روی موبایل نیازی به پورت LAN بر روی مودم نیست و داشتن یک مودم وای فای برای این امر کافیست. دید در شب: بهترین دوربین مداربسته خانگی دوربینی است که قابلیت ضبط تصاویر در شب را داشته باشد. دقیقاً مانند یک مانیتور به طور کلی، که برای نمایش نتایج نظارت دوربین عمل می کند. مجموعه محصولات این شرکت شامل مجموعهای کامل از سختافزارها و نرمافزارهای امنیتی پیشرفته که از دوربین، هارد و کنترلر گرفته تا مانیتور میباشد. نمایشگر (مانیتور یا تلویزیون) را به دستگاه DVR متصل کنید. برند اکسیس اولین دوربین های تحت شبکه را در سال 1996 به جهان معرفی کرد. بسیاری از افراد به دلایل مختلف به شبکه اینترنت دسترسی ندارند. در حالی که بعضی از باطریها قابلیت شارژ مجدد دارند، بسیاری از آنها باید تعویض بشوند. همانطور که از ظاهر این دوربین ها مشخص هست، صرفا برای فضای داخلی قابل استفاده هستند.

دوربینهای زنگ در انواعی از دوربین مدار بسته محسوب میشوند که مخصوص استفاده جلوی درها هستند. به این ترتیب با مطالعه این مطلب بهتر با بازار دوربینهای مدار بسته آشنا خواهید شد و در صورت نیاز به آن، میتوانید مناسبترین نوع دوربین که با کارکرد مورد نظر شما همخوانی داشته باشد را انتخاب کنید. به همین دلیل در این مطلب سعی میکنیم معرفی کاملی از انواع دوربین مدار بسته و کارکردهای آنها ارائه داده، و در حد امکان کاربردهای ویژه هر یک از انواع را توضیح بدهیم. دوربین دام و سایر انواع دوربینهای این شرکت، در حالی که نیاز به فضای ذخیرهسازی و پهنای باند را به حداقل میرسانند، تصاویر با کیفیت بسیار بالایی در شرایط متفاوت نوری، ارائه میدهند. نوع اتصال دوربین یکی از مواد مهمی است که در قیمت دوربین مدار بسته تاثیر دارد. یکی دیگر از انواع طبقهبندی دوربین مدار بسته بر اساس شکل ظاهری آنها است. بدنه ای استوانه ای شکل دارند و بیشتر در محیط های خارجی و فضای باز نصب میشوند و در نوع امروزی آنها پایه های ۳AXIS قابلیت تنظیم این دوربین ها ر هر جهت را دارند.

برای خرید اینترنتی انواع دوربین های مداربسته از فروشگاه اینترنتی دوربین مدار بسته کیهان شاپ؛ پس از مطالعه راهنمای خرید ارایه شده در این صفحه و بررسی مشخصات فنی و قیمت محصولات ارایه شده؛ محصولات مورد نیاز خود را به سبد کالا اضافه کرده و پس از پرداخت آنلاین در اسرع وقت محصولات خود را در منزل یا محل کار تحویل بگیرید. به هر حال، چه در منزل یا محل کار خود وای-فای داشته باشید و چه نه، همواره امکان استفاده از دوربین مدار بسته برای شما وجود دارد. دوربین مدار بسته خانگی ارزان قیمت بی سیم. برخی از دوربین های تحت شبکه برند هایک ویژن دارای قابلیت اتصال به شبکه وای فای هستند که می توان به آنها از طریق وای فای و یا بی سیم (به جای کابل شبکه) ارتباط داشت در واقع در این روش دوربین ها با دستگاه ضبط کننده تصاویر بدون کابل کشی و فقط با کمک راه اندازی شبکه محلی وای فای، به یکدیگر مرتبط می شوند که البته استفاده از این مورد معمولا برای همه جا توصیه نمی شود چون ارتباط بی سیم ارتباطی با سرعت پایین و نا مطمئن است و انتقال تصاویر به کندی و با بریدگی در تصویر انجام خواهد شد.

از دوربین های وایرلس تنها در سیستم های کوچک بدون سیم مبتنی بر شبکه بی سیم محلی استفاده میشود. دوربین های کابلی در سیستم های خانگی و پیشرفته مبتنی بر کابل کواکسیال و کابل شبکه مورد استفاده قرار میگیرند. انواع دوربین مدار بسته بیسیم و کابلی با قابلیت اتصال با سیم و وایرلس. ضبطکنندههای ویدئو شبکهای (NVR): اکثر دوربینهای انویآر قابلیت اتصال به وای-فای را دارند، و در غیر این صورت به عنوان دوربین تحت شبکه یا دوربین آیپی شناخته میشوند. اغلب محصولات این عکس غیر قانونی هستند و امکان خرید و فروش قانونی آنها وجود ندارد. مهم ترین نکته ای که در ارتباط با خرید دوربین های مداربسته با لنز ثابت باید مورد توجه قرار گرفته می شود، توجه به محدوه ای است که باید مورد محافظت قرار گرفته شود و توسط دوربین چک شود. در چه محلی قرار است از آن استفاده کنید؟ اگر یک کابل بدون سیم برق موازی مورد استفاده قرار بگیرد (مانند کابل مشکی که در تصویر نشان داده شده است) لازم است که از کابل برق جداگانه استفاده کنید.

دوربین مداربسته مخفی مثل همه دوربینهای مداربسته هم با سیم و هم بدون سیم مورد استفاده قرار میگیرند. اولین دسته، دوربین مدار بسته آنالوگ است و دسته دوم، دوربین مدار بسته تحت شبکه نام دارد. اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید و قیمت دوربین ها برایتان مهم است، می توانید روی این دو گزینه تمرکز کنید؛ ابتدا دوربین آنالوگ را نصب کنید و در مرحله دوم از دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP استفاده کنید. در انتقال تصویر DVR یا NVR بر روی موبایل و کامپیوتر، دستگاه ضبط از طریق کابل LAN به پورت LAN یک مودم ADSL یا مودم سیم کارت خور لن دار متصل میشود و با نرم افزار کامپیوتر یا اپلیکیشن موبایل امکان کنترل و مشاهده تصاویر دوربین های مدار بسته از راه دور فراهم میگردد.

نکته بسیار مهم در این بخش این است که دوربین مدار بسته در انواع گوناگونی تولید می شود پس ضرورت دارد که مطابق با نیاز خود نسبت به خرید دوربین مدار بسته اقدام کنید. در کاربردهای حرفهای تجاری (ار قبیل مترو، بانکها، صنایع بزرگ، کارخانجات، سازمانها، ارگانها، و دانشگاهها)، خرید انواع دوربین مدار بسته حرفهای با قیمت نسبتا بالا پیشنهاد میشود. دوربینی که قصد خرید آن را دارید تصاویر را چطور ضبط میکند؟ نوعی از انواع دوربینهای مداربسته که ارتباط بین دوربین و دی وی آر در بستر آنالوگ و با کابل RG59 (آنتنی) است. عدم جلب توجه: از آنجایی که دوربین Dome بر روی سقف نصب می گردد ، حساسیت کمتری ایجاد کرده و همچنین کمتر توجه افراد را به خود جلب می نماید ، به این جهت که معمولا در یک محیط ، افراد توجه کمتری به سقف خواهند داشت . دوربین آندوسکوپی که با نام دوربین چاه، دوربین شلنگی یا دوربین سوزنی هم شناخته میشود یک دوربین بسیار کوچک بر روی یک سیم منعطف و نسبتا بلند است که در انتها دارای کانکتور USB میباشد و قابل اتصال به انواع کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی موبایل با قابلیت OTG است. شما به راحتی با نصب اپلیکیشن( قابل نصب بر روی اندروید و ios) میتوانید دوربین را به گوشی خود متصل کنید.

در انواع دوربین سیم کارت خور، انتقال تصویر از طریق اینترنت سیم کارت نصب شده در دوربین انجام میشود و به وای فای یا دستگاه مودم برای انتقال تصویر نیاز ندارند. این دوربین ها مناسب نصب در اطراف ساختمان و محیطهای بیرونی است. در فضاهای باز بیرونی اوتدور (Outdoor) باران، نور خورشید، گرد و خاک، تاریکی شب و گستردگی محوطه را داریم، ولی در این فضاها نیاز به ضبط صدا نیست و حرکت اشیا و اجسام در محیطهای بیرونی اوتدور مهم نیست. با توجه به وسعت گسترده و عدم دسترسی به شبکه سراسری برق در محیطهای جنگلی، کوهستانی، بیابانی و مزارع وسیع؛ در چنین محیطهایی از انواع دوربینهای مداربسته مخصوص با قابلیتهای ویژه استفاده میشود.

دوربین چشمی درب دیجیتال رم خور یک چشمی دیجیتال بی سیم قابل نصب بر روی درب آپارتمان و درب ضد سرقت است که امکان مشاهده و ذخیره تصویر جلوی درب را فراهم میکند. همین امر واردکنندگان دوربینهای مداربسته را نیز به واردات بیشتر دوربینهای آنالوگ نسبت به دوربینهای دیجیتال سوق میدهد. ما در این مقاله به نکات مهم در انتخاب مکان مناسب برای نصب دوربینهای مداربسته اشاره کردهایم. بهترین راهکار برای نصب دوربین مدار بسته در فضای بیرونی که سقف نداشته باشد این است که شما اول از همه ، مکان جای گیری دوربین را در روی دیوار مشخص کنید . این ویژگی به اپراتور دوربین اجازه میدهد که به بزرگنمایی محلی که نیاز به تمرکز بر روی آن را دارد، بپردازد و از ایجاد رخنه در پوشش دهی محوطه مورد نظر که معمولا در دوربینهای معمولی PTZ به وجود میآید، جلوگیری کند. بر خلاف DVR که نصب و راه اندازی آن بسیار ساده است، برای راه اندازی NVR به مفاهیم کامپیوتر و شبکه نیاز داریم. بنابراین، در این سیستمها از تجهیزات شبکه بیسیم و تجهیزات ماهوارهای از قبیل رادیو آنتن وایرلس برای ارتباطات دادهای و انتقال تصاویر دوربینها استفاده میشود.

دوربین مخفی مدار بسته یا رم خور که برخی از آن با نام دوربین جاسوسی هم یاد میکنند به انواع دوربین کوچک مخفی شده داخل اشیا و لوازم مختلف گفته میشود که به دلایل امنیتی، نظارتی، سرگرمی، و یا جاسوسی مورد استفاده قرار میگیرند. این دوربینها فقط محدود به سیستمهایی که در زنگها قرار میگیرد نشده و انواع مختلفی از آنها که دارای قابلیتهای هوشمند نیز هستند نیز در بازار وجود دارد. ممنون که تا انتهای مقالهی قیمت داهوا همراه ما بودید. پیش از آنکه به بررسی دوربینهای مداربسته و کاربرد هر کدام از آنها بپردازیم، لازم است تا تمام تجهیزات مربوط به پیاده سازی سیستم مانیتورینگ را مورد بررسی قرار دهیم. تصاویر دوربین مداربسته بیسیم ۳۶۰ درجه دفرمه است که نرم افزار یا اپلیکیشن مربوط به خوبی می تواند این تصاویر را آنالیز کرده و از حالت دفرمه خارج کند و به صورت طبیعی نمایش دهد. با این حال، دوربینهایی که دارای لنزهای ثابت هستند با استقبال بیشتری از سوی کاربران مواجه شدهاند. در نظر بگیرید که شما فقط می توانید تصاویر را مشاهده کنید و برای ضبط آن به دستگاه DVR یا NVR نیاز دارید، مدل های استثنا در این مورد ۱۹۱۰ تابا و K77-UA کالیوز می باشد.

همچنین، با توجه به عدم دسترسی این تجهیزات به شبکه برق مرکزی، برای تامین انرژی برق این سیستمها از انرژی خورشیدی و انرژی بادی استفاده میگردد. دوربین مینیاتوری و دوربین مداربسته سوزنی از انواع دوربین کوچک قابل استفاده برای دستگاه ATM (دوربین عابر بانک / دوربین خودپرداز) میباشند. دوربین مینیاتوری و سوزنی ATM برای دستگاه عابر بانک و خودپرداز. دوربین های مینیاتوری به صورت دوربین مخفی کوچک در دستگاه خودپرداز نصب شده و به کامپیوتر عابر بانک یا یک دستگاه ضبط جداگانه متصل میشوند. دوربین مدار بسته خورشیدی سیم کارت خور 4G و LTE برای استفاده در اماکن بدون دسترسی به برق و اینترنت ثابت.

در مجموع دوربینهایی که از سیستم دیویآر (DVR) استفاده میکنند اطلاعات تصویر را به دستگاه ضبط کننده منتقل میکنند و تصاویر معمولا در هارد آنها ذخیره میشود. تشخیص چهره، ردیابی خودکار اشیا، سیستم پلاک خوان، سنسور حساس به صدا، سنسور حساس به حرکت، سنسور حرارتی، سنسور مادون قرمز، سنسور فراصوت، سنسور فرابنفش، رادار ثبت سرعت، و سیستم تردد شمار از جمله امکانات و قابلیتهایی ویژهای هستند که انواع دوربین مداربسته با کاربردهای خاص میتوانند داشته باشند. امکانات دی وی آر ها بسیار پیشرفته شده اند و میتوان با یک DVR ساده 4 کانال صوت و تصویر را همزمان رکورد و ضبط کنیم. در کاربردهای پیشرفته با اهداف ویژه (از قبیل کاربردهای ترافیکی، نظامی، دفاعی، تحقیقاتی، مرزبانی، محیط زیستی و جنگلبانی) باید از انواع دوربینهای مداربسته با قابلیتهای ویژه مانند پلاک خوان، تشخیص چهره، زوم قدرتمند، دید در شب بالا، و ردیابی هدف استفاده نمود. از دوربینهای مداربسته با اهداف امنیتی، حفاظتی، حراستی، ایمنی، کنترلی، صنعتی، تحقیقاتی و پزشکی در معابر، محوطهها و ساختمانهای شخصی، خصوصی، دولتی و عمومی استفاده میشود. دوربین مدار بسته یکی از ابزارهایی است که میزان استفاده از آن به شدت رو به افزایش است و تبدیل به یکی از وسایل ضروری در محیط های تجاری و مسکونی شده است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار