آموزش نصب دوربین مداربسته با جدید ترین تکنیک های سال 2022

در نهایت پس از اتمام کابل کشی و اتصال سیم برق باید وضوح تصاویر را بررسی کرده و زاویه دید آنها را در وضعیتی مناسب تنظیم کنید. مکانی را هم برای قرار داد دستگاه ضبط و مانیتور انتخاب کنید و مسیر های کابل کشی را مشخص کنید. سپس تک تک مکانهایی که برای نصب دوربین مداربسته مشخص کردهاید را چک کنید تا مطمئن شوید در آن نقطه بهترین تصویر را از دوربین مداربسته میگیرید و شیئی مانع ضبط تصویر توسط دوربین مداربسته نیست. دوربین دام بهترین دوربین مداربسته برای استفاده در منازل می باشد زیرا در صورت نصب در زاویه و ارتفاع مناسب، تصاویری بدون نقطه کور در اختیار شما می گذارد و هم با ابعاد کوچکی که دارد توجه کمی را به خود جلب می کند. یکی از بزرگترین مزیت های دوربین وای فای این است که به راحتی می توانید آنها را جابجا کنید و در نقطه دلخواهتان قرار دهید. آنها به طور گسترده در فضاهای کوچک استفاده می شوند.

از اینرو دوربین اسپید دام (دوربین گردان یا دوربین PTZ) برای چنین محیط هایی طراحی و تولید می گردند. امروزه در بسیاری از فروشگاهها ، ساختماهای مسکونی و یا حتی ادارات دولتی چنین دوربین هایی به چشم می خورند. ویدئو به گیرنده ای ارسال می شود که به یک دستگاه ذخیره سازی داخلی یا از طریق فضای ذخیره سازی ابری متصل است. ضریب حفاظت این دوربین IP65 می باشد یعنی بدنه پلاستیکی و اتصالات آن به گونه ای است که برای فقط فضاهای داخلی می توانید استفاده کنید. نام دوربین های Dome به خاطر شکل آن هاست و برای سیستم های امنیتی داخلی استفاده می شود. اگر از NVR استفاده می کنید باید ابتدا قاب آنرا باز کنید و هاردی را که برای ذخیره سازی تصاویر تهیه کرده اید با استفاده از کابل ساتا و کابل برق به دستگاه متصل کنید. به عنوان مثال فرض کنید برای فرزند خود برای نگه داری پرستار استخدام کرده اید و در زمانی که خود و همسر شما در منزل حضور ندارند می توانید با خرید دوربین مدار بسته و به کار گیری آن در هر ساعتی که خواستید کودک خود را ببینید و به صورت زنده از حال وی با خبر باشید.

برای خرید دوربین مداربسته نونیم و اطلاع از ویژگی ها و قیمت دوربین مداربسته نونیم با مجموعه تهران شنزن نمایندگی شرکت فراگستر در این بخش همراه باشید. این نوع سیستم از مدل قبلی پیشرفته تر بوده و دوربین های آن با دریافت ip اطلاعات را از طریق شبکه انتقال می دهند. در میان بسیاری از ویژگی های پیشرفته سیستم نظارت خانگی بی سیم ، ذخیره سازی ابری یکی از اجزای کلیدی است که همه آن را به هم متصل می کند. تمام تصاویر و کلیپ های ویدیویی ضبط شده با سیستم نظارت به طور خودکار از طریق شبکه Wi-Fi منزل شما به فضای ذخیره سازی ابری منتقل می شوند.

از این رو فرد می تواند با استفاده از قابلیت PTZ سیستم های مداربسته، دوربین را به هر جهت که می خواهد بچرخاند و در هر جا که می خواهد زوم کند. حتی اگر شما بتوانید باطری با کیفیت خیلی خوب پیدا کنید و از اینکه هیچ مشکلی نداشته باشد اطمینان داشته باشید باز هم هر باطری ای عمر مفیدی دارد و پس از این دوره دیگر دوربین مدار بسته شما کار نخواهد کرد و شما باید باطری آن را عوض کنید و فکر کنید این اتفاق زمانی بیفتد که شما در سفر هستید یا به هر دلیلی دسترسی به آن ندارید. همچنین پیشنهاد می کنیم دیگر مقالات ما را نیز در این خصوص مانند آموزش نصب رام ، نصب پرینتر و بهترین مکان نصب مودم مطالعه فرمایید. برای اینکه بررسی کنید که چه مقدار برای نصب حرفهای باید هزینه کنید با ما تماس بگیرید. اگر شما هم قصد دارید در خانه یا محل کارتان از این دوربین ها استفاده کنید با ما همراه باشید چرا که در این مقاله گروه مشاوره هیواتک قصد داریم انواع دوربین مدار بسته را معرفی کرده و مزایا و معایب آها را بررسی کنیم.

نسل قدیم دوربین های آنالوگ کیفیت و رزولوشن پایین تری داشتند امروزه دوربین مداربسته آنالوگ باکیفیت بهتر و رزولوشن بالاتر سایت xenoncctv ارسال شده است. لازم به ذکر است که برای پروژههای پیچیده ی امنیتی بهتر است از دوربینهای مداربسته با رزولوشن بالاتر از 1 مگاپیکسل استفاده شود. به مدل دستی این نوع لنز ها لنز وری فوکال (varifocal) میگویند که با 2 چرخ دنده ای که در آن وجود دارد کاربر میتواند میزان زوم و فوکوس دوربین را تغییر دهد. برای این کار باید ز منبع تغذیه مرکزی استفاده کنید و یا برای هر دوربین یک اداپتور خریداری کرده و فیش هر یک را به دوربین متصل نمایید.

این سه نوع شامل آنالوگ یا Hd، تحت شبکه یا IP و بی سیم یا وایرلس هستند. یکی از این برنامه ها Sricam نام دارد. در نتیجه برنامه ریزی سیستم نظارت برای ضبط خودکار در زمان های خاص آسان است. در نتیجه نقاطی از محل که مهم تر هستند و نیاز بیشتری به نظارت دارند را باید مشخص و اوولیت بندی کنید. در نهایت دستگاه ضبط تصاویر را به برق وصل کرده و آن را روشن کنید. خروجی سوییچ را به دستگاه NVR متصل کنید و نمایشگر مورد نظرتان را هم برای دیدن تصاویر از طریق کابل VGA یا HDMI به NVR وصل کنید. با توجه به اندازه مکان مورد نظرتان، ممکن است یک دوربین مدار بسته بیسیم با برد بالا بهترین انتخاب برای شما باشد و یا یک دوربین تحت شبکه بیسیم کوچک گزینه بهتری باشد.

دستگاه ذخیره ساز دوربین های آنالوگ، به DVR یا دیجیتال ویدیو رکوردینگ معروف می باشند. به این صورت که نصب انواع دوربین های مدار بسته، با ویژگی ها و قابلیت های شگفت انگیز، می تواند شما را از اوضاع و احوال افراد و شرایط امنیتی محل کار یا زندگی تان آگاه کند. در این نوع دوربین مداربسته معمولا تعدادی LED در اطراف لنز نصب شده که توسط یک حسگر نور در تاریکی روشن می شوند. برای راه اندازی اینگونه دوربین ها علاوه بر تعدادی دوربین به کابل شبکه ، کابل برق ، دستگاه ضبط (DVR)و هارد برای ذخیره سازی نیاز دارید. دوربین مداربسته لامپی تصاویر را بر روی مموری کارت خود ذخیره می کند. از این دوربین ها بیشتر در مواقعی استفاده می شود که فرد نیاز داشته باشد تصاویر دوربین مداربسته را همزمان نظارت کند. با این کار یک فرد می تواند نمایشگر متصل شده را بررسی کند و همزمان کلیه طبقات ساختمان را زیر نظر بگیرد و یا تصاویر ضبط شده روز های قبل را مشاهده کند.

فروشگاه اینترنتی “همکار سی سی تی وی” ، اولین فروشگاه تخصصی دوربین مداربسته در بین وبگاه های ایرانی میباشد که باگرایش “ارائه خدمات متمرکز به همکاران” در بخش فروش و نصب دوربین مداربسته راه اندازی شده است. در قانون اساسی، استراق سمع و گوش دادن مخفیانه به حرفهای دیگران، نظارت کردن بر افراد دیگر، منع شده است و تنها حکم قانون است که این ممنوعیت را میتواند از بین ببرد. با سیستمهای دوربین امنیتی بیسیم، هیچ سیمی وجود ندارد که به دزدها یا متجاوزین هشدار دهد که تحت نظارت هستند، و سیگنال شبکه همچنان ارسال می شود، حتی اگر برق قطع شود. جدای از دریافت کلیپ های ویدئویی هر زمان که حرکت تشخیص داده می شود، زنگ هشدار یا حسگر فعال می شود. چه در داخل خانه چه خارج از آن، دوربین های سیمی دارای یک نقص عمده هستند؛ سیم ها می توانند به سارقین هشدار دهند که یک سیستم نظارتی در محل وجود دارد و آنها می توانند به طور بالقوه سیم ها را قطع کنند تا از شناسایی شدن جلوگیری کنند.

این نوع دوربین ها به شما امکان می دهد از راه دور به تمام سیستم های نظارتی خانه خود از حساب آنلاین یا برنامه تلفن همراه دسترسی داشته باشید، نظارت، کنترل و تنظیم کنید. دوربین های این فرارد یا IR دوربین های مداربسته ای هستند که در آن ها از نور مادون قرمز برای تشخیص تصاویر استفاده می کنند. به طور معمول قابلیت تعویض لنز برای این دوربین ها در نظر گرفته شده است و از آن ها بیشتر در جاهایی استفاده می شود که زوم یا فکوس خاصی مدنظر باشد. نصب و راه اندازی این سیستم از مدل های دیگر ساده تر بوده و دوربین ها نیازی به دریافت ip ندارند. در روش نصب دوربین های مداربسته بی سیم دیگر نیازی به کابل کشی نمی باشد وتغییر مکان دوربین به راحتی انجام می گردد. دوربین های مدار بسته انواع مختلفی دارند و از نظر قیمت و نوع کابل کشی و نصب با هم متفاوتند. دوربین های مدار بسته آنالوگ مدت هاست که مورد استفاده قرار می گیرند و تجهیزات آنها از قیمت پایین تری برخوردار می باشند. اصولاً به دوربینهایی که طراحی خاصی دارند و با نصب در محلهایی ثابت، میتوانند از تمام لحظههای محیط فیلمبرداری کرده و اطلاعات خود را به محل دیگری برای پایش اطلاعات و یا ذخیرهسازی آنها ارسال کنند، دوربین مداربسته گفته میشود.

محافظت از عزیزان و دارایی ها، به ویژه برای کسانی که مجبور هستند به دلایل مختلف مانند کار، سفر کنند و در خانه خود حضور نداشته باشند، یکی از بزرگترین دغدغه هاست. اگر دوربین های شما تغذیه DC دارند، توصیه میشود به پلاریته ورودی دوربین، التفات ویژه ای داشته باشید. در برخی از محیط های کاری به ویژه فروشگاه های خرده فروشی ، پمپ بنزین ها ، رستوران ها و کافه ها ، کارمندان در معرض حملات لفظی و بعضا جسمی از سوی مردم قرار دارند. این نوع دوربین مداربسته که برای محیط های بیرونی قابل استفاده می باشد . خرید دوربین مدار بسته از چندین منظر قابل بررسی است. شما با خرید دوربین مداربسته به صورت نسبی و نا خودآگاه یک امنیت نسبی را با توجه به نقش بازدارندگی دوربین مداربسته دارد ایجاد می کنید. استفاده از این دوربین در بازار ایران برخلاف نامش، منحصر به مصارف صنعتی نیست.

خیلی از سارقین با دیدن دوربین مداربسته در محلی از سرقت منصرف می شوند و خیلی ها هم با فیلمی که از آنها ثبت شده گرفتار می شوند. زمان کابل کشی دوربین مداربسته آنالوگ می بایست دو کابل که از یکدیگر مجزا هستند از DVR تا محلی که دوربین در آن نصب شده است کشیده شود. پیش از نصب دوربین های مدار بسته شما باید در خصوص انواع مختلف آنها تحقیق کرده و برای انتخاب بهترین گزینه، کارایی و قیمتشان را مد نظر قرار دهید.اما پیش از آن توصیه می کنیم محلی را که قصد دارید در آن دوربین نصب کنید به دقت بررسی کنید و محل قرار گیری هر یک از آنها را انتخاب کنید.

در ادامه شما را با تجهیزات مورد نیاز هر یک از آنها آشنا می کنیم و روش نصب دوربین مداربسته را به شما عزیزان آموزش می دهیم. در ادامه باید هر یک از دوربین ها توسط یک کابل برق به منبع تغذیه متصل شود. در این مقاله به بررسی انواع دوربین مداربسته پرداختیم تا با استفاده از آن از سردرگمی هنگام خرید دوربین مداربسته نجات یابید. علاوه بر مواردی که تا این قسمت از مقاله عنوان کردیم میزان دید در شب یک دوربین مداربسته نیز می تواند یکی از دلایل موثر بر روی قیمت دوربین مداربسته باشد. عدم وجود کابل و مدیریت کابل کشی از دیگر دلایل بکارگیری از این روش است. دلیل این امر آن است که این دوربین ها در مقایسه با سایر محصولات به تجهیزات و کابل کشی کمتری احتیاج دارند. در دوربین های مداربسته از این تکنولوژی بیشتر برای تشخیص تصاویر در تاریکی استفاده می شود. با توجه به نوع دوربین مداربسته تصاویر ضبط شده بر روی رم و یا هارد دیسک ذخیره میشوند. چه از راه دور بچهها را بعد از مدرسه زیر نظر داشته باشید، مراقب پرستار کودک باشید یا صرفاً اطمینان حاصل کنید که پرسنل استخدام شده در حالی که شما در محل نیستید کار خود را انجام میدهند، ضبط برنامهریزی شده تضمین میکند که همیشه از آنچه در خانه با محل کارتان میگذرد مطلع هستید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار