آشنایی با انواع دوربین مداربسته

البته درجه تحمل یا استاندارد آی پی هر کدام از این دوربینها متفاوت میباشد که عموماً از IP65 تا سایت xenoncctv IP68 متفاوت میباشند. از سوی دیگر محیطهای گازی در صنایع مادر بسیار متفاوت میباشند و به اصطلاح دارای کلاسهای گازی متفاوت میباشیم لذا بر این اساس درجه ضدانفجار بودن تجهیزات نیز متفاوت و هرچه محیط گازی فرارتر میبایست از تجهیزات با درجه حفاظتی بالاتر استفاده نمود. یکی دیگر از محصولات مهم ساخت این برند، جک سیماران است. توجه به سهولت تغذیه آسان این نوع از محصولات الکتریکی از اهمیت بالایی برای هر خریداری برخوردار است. نوع دیگری از دوربینهای مدار بسته وجود دارند که به دوربین دید در شب معروف میباشند. این دوربینها که در بدنهی خودکار تعبیه میشوند، قابلیت ضبط تصویر و صدا را با کیفیت قابل قبولی دارند.

اکنون که با انواع دوربین مداربسته مخفی آشنا شدهاید کار انتخاب برای شما راحتتر خواهد بود. از نکات مثبت این مدل، میتوان به اندازهی مناسب، استفادهی راحت، قیمت کم و کیفیت مناسب 2 مگاپیکسلی آن اشاره کرد که کار را برای استفادههای شخصی شما راحتتر خواهد کرد. علاوه بر آن، در کارخانهها و بخشهای تولیدی از دوربین مداربسته برای مانیتور کردن خطوط تولید، رفت و آمد کارکنان و مشتریها استفاده میشود و این تکنولوژی، مدیریت و کنترل کارکنان را راحتتر کرده است. در این مقاله، علاوه بر آشنا شدن با انواع دوربین مداربسته مخفی، با قانون استفاده از آن و نکات مهمی که در این خصوص وجود دارد نیز آشنا خواهید شد. این بیشتر به زمانی مربوط می شود که در بخش هایی از روال کار صنعتی، قرارگیری نیروی انسانی در موقعیت های خاص، بسیار پرریسک و خطرآفرین بوده و به کمک نصب دوربین مداربسته ، می توان از حضور نیروی انسانی در آن محل، معاف شد. با استفاده از دوربین مداربسته PTZ می توان آزادی عمل را در اختیار اپراتور ناظر داد تا لنز را متحرک و کج کند. آزادی ، جمهوری ، نازی آباد ، بهارستان ، یاخچی آباد ، حافظ ، امام خمینی ، شهرک ولیعصر، میدان قزوین و…

نباشد، چرا که عمق و میدان دید دوربین را کاهش می دهد. اما دانستن چند نکته به شما کمک می کند که بتوانید راحت تر و درست تر تصمیم گیری نمایید. وسیلهای است که توسط آن می توانید نسبت به ضبط تصاویر در جهت اهداف نظارتی و شخصی اقدام نمایید. اگر کمی جستجو نمایید میتوانید تلویزیون سیاه و سفید مناسب دوربین مداربسته بخرید و هزینه بیشتری برای تلوزیون رنگی نپردازید. این دوربین که کاربرد امنیتی دارد دارای چراغ های رنگی به خصوص رنگ قرمز و سفید است. سیستم های نظارتی و امنیتی شامل انواع دوربین مداربسته از نوع : دوربین مداربسته تحت شبکه ، دوربین مداربسته بیسیم ، دوربین مدار بسته لامپی ، دوربین مداربسته مخفی ، دوربین مداربسته دید در شب رنگی ، دوربین مداربسته کوچک و …

لنز دوربین مداربسته صنعتی به صورت مجزا به فروش می رسد و با توجه به نوع کارکرد باید بر روی دوربین مداربسته قرار بگیرد. با توجه به طراحی و ساخت حرفه ای دوربین های مداربسته، تعمیر این تجهیزات نیز به همان اندازه سخت و حرفه ای است، بنابراین گارانتی این گونه محصولات نیازمند شرکتی توانمند در ارائه خدمات پس از فروش است. نکته قابل توجه این است که تقریباً هیچکدام از این دوربینها برند معتبری نیستند و اکثراً به صورت NO NAME به فروش میرسند و گارانتی خاصی هم ندارند. از دیگر عوامل تأثیرگذار در قیمت نصب دوربینهای مداربسته مهارت نصاب و گارانتی محصولات میباشد. با این که نسل جدیدی از دوربینهای مداربسته وارد بازار شده است که قابلیتهای بسیار بیشتری از دوربین مداربسته آنالوگ را ارائه میدهد ولی هنوز مزیتهایی در دوربین مداربسته آنالوگ وجود دارد که کاربر را مجاب به استفاده از این نوع دوربین مینماید. کابل شبکه لگراند یکی از محبوبترین نوع کابل استفاده شده برای سیستم سیستم کابل کشی شبکه دوربین های مداربسته است.

هم چنین به عنوان چشم بیداری برای ایجاد تأثیر مثبت در روند تولید و حصول اطمینان از تجهیز مناسب عوامل تولید در محیط کار به کار می رود . در صورتی که سرقت انجام بگیرد شما می توانید از طریق دوربین صنعتی افراد را شناسایی کنید و تصاویر مربوط به آنها را ثبت کنید. DVR دستگاهی است که از آن برای ضبط تصاویر دریافتی از دوربین آنالوگ استفاده می گردد و با وجود آن می توان کنترل و ارتباط دیجیتال با شبکه را فراهم نمود. دوربین های صنعتی را می توان در هر محیطی نصب کرد فقط باید به نوع دوربین توجه ویژه داشت.

قیمت دوربین مدار بسته ، بسته به نوع ، عمکلرد و کیفیت آن متفاوت می باشد . دوربینهای مداربسته در انواع، ویژگیها، سبکها، طرحها و همه اینها متفاوت هستند. دوربینهای مداربسته مینیاتوری با توجه به کاربرد مخفی آنها دارای قابلیت دید در شب IR نمیباشند. مدل اولی که در میان نمونههای دوربینهای مداربسته و جاسوسی کاربرد دارد، دوربین آینهای است. در میان انواع دوربین مداربسته مخفی، این مدل به نام دوربینهای پین هول یا Pin hole نیز شهرت دارد و از نظر اندازه و کاربرد در زیر دستهی دوربینهای مداربستهی مخفی مینیاتوری قرار میگیرد. دوربینهای مداربستهی مخفی در خودکار تنها مخصوص فیلمهای جیمز باند نیستند.

دوربین مداربستهی مخفی که همچنین با نامهای دوربین جاسوسی و یا دوربین نظارتی شناخته میشود به گونهای از دوربین مداربسته گفته میشود که برعکس مدلهای رایج که اندازهای بزرگ و قابل توجه دارند، از اندازهای کوچک برخوردار هستند. دوربینهای مداربسته با تکنولوژی ANPR/LPR، به عنوان یکی از پرکاربردترین دوربین مداربسته موجود در سراسر دنیا شناخته میشوند به طوری که به صورت حداکثری، در بسیاری از راهها و جادهها، و در بسیاری از کشورها از آنها استفاده میشود و هر ساله، قابلیتهای و امکانات مدرنتری به آنها اضافه میشود. دوربینهای با کیفیت و هوشمند این شرکت باعث شده این برند یکی از برترین برندها در سراسر جهان شناخته شود. دوربین مداربسته وایرلس (Wireless security camera) نوعی از دوربینهای مداربسته هستند که اطلاعات تصویر و صدا را از طریق یک ارسال کننده بی سیم برای نقطهای دیگر ارسال میکنند. بسیاری از دوربینهای بی سیم از یک یا دو کابل برای تامین برق استفاده میکنند و اصطلاح بی سیم بیشتر به طریقه ارسال اطلاعات آنها اشاره میکند. استفاده از دوربینهای مداربستهی عادی اکنون بخشی از زندگی روزمرهی بسیاری از افراد در فروشگاهها، ادارات بزرگ و مجتمعهای گوناگون به شمار میرود. این موضوع باعث شده تا عموم طراحی این تیپ از دوربینهای مداربسته همراه با لنزهای Wide با فاصله کانونی تقریباً کوچکی باشند.

با این حال اگر به نظارت بیش از این فاصله نیاز دارید یک لنز خاص می تواند برای تنظیم دقیق فاصله کانونی و زاویه دید مورد استفاده قرار بگیرد که اغلب از لنز وریفوکال استفاده می شود. لنزهای خارجی از دقت بسیار بالایی برخوردارند و در در شرایط مختلف بسیار دقیق عمل می کند و تصاویر از دقت و کیفیت بالایی بهره مند خواهند بود. این نوع دوربین می تواند جزئیات دقیق تری را ضبط کند در حالی که به اپراتور امکان بزرگنمایی بدون از دست دادن کیفیت تصویر را می دهد. دوربین های مدار بسته صنعتی بدون لنز به مشتریان فروخته می شوند و هر فردی با توجه به نوع نیازی که دارد می تواند برای دوربین مداربسته صنعتی لنز تهیه کند. از اینرو فرد می تواند با استفاده از قابلیت PTZ سیستمهای مداربسته ، دوربین را به هر جهت که می خواهد بچرخاند و در هر جا که میخواهد زوم کند. با این وجود، جهت پیشگیری از به وجود آمدن هر مشکلی، به قوانین استفاده از آنها نیز توجه کنید.

برای هر دوربین مداربسته یک پاور 1 الی 2 آمپر بایستی در نظر گرفت. پیش از این سیستم های مداربسته به طور گسترده ای مورد استفاده قرار نمی گرفت. دوربین مداربسته فیش آی در برابر گرد و غبار و همینطور تغیرات جوی هوی مقام نمی باشد و بهتر است در مکان ها سرپوشیده نصب شود. دوربین های مداربسته که فقط ویدئو را ضبط می کنند و صدا را ضبط نمی کنند. البته گاه پیش میآید که چراغ آسانسور کم نور میشود؛ در چنین شرایطی اگر دوربین نور مادون قرمز داشته باشد تا زمان برق رسانی مجدد تصویرها را با وضوح بالا ضبط میکند.

در غیر این صورت انعکاس نور مادون قرمز منجر به نوردهی بیش از حد تصاویر و فیلم های دریافتی می گردد. این دوربین برخلاف دوربین آنالوگ برای ارسال تصاویر از پروتکل های شبکه استفاده می کند. اتصال به دوربین مداربسته از طریق اینترنت چگونه انجام می گیرد؟ دوربین تحت شبکه می تواند ضبط ها را از طریق اینترنت انتقال دهد. دوربینهای تحت شبکه از لحاظ نصب و اجرا بسیار منعطف هستند و شما میتوانید اطلاعات خود را با کمک کابل شبکه، فیبر نوری یا بدون سیم و با کمک امواج Wifi انتقال دهید. ضمن بکارگیری از امواج دیجیتال ، آنها تحت بستر شبکه کنترل و مرتبط می شوند. پس از ظهور دیجیتال، ویدیو کست ها جای خود را به ضبط کننده های دیجیتال(DVR) ویدیو دادند.

اگر دستگاه های ضبط کننده dvr دوربین مداربسته داهوا در فاصله بیشتری نسبت به دوربین قرار گرفته شود محدودیت طول کابل یک ضعف محسوب می شود. در 28 میلیمتر، زاویه دید حدود 100 درجه است اما فاصله شناسایی فقط 3 متر است. حتی اگر آب و هوا بارانی باشد شما می توانید از دوربین مداربسته صنعتی استفاده کنید فقط توجه کنید چه مدلی را انتخاب کرده اید در صورتی که دوربین مداربسته صنعتی ضدآب نبود از کاور مخصوص برای محافظت از دوربین استفاده کنید. دوربین مداربسته صنعتی یا باکس زاویه دید بسیار محدودی دارد و زمانی که شما این دوربین را در یک منطقه خاص قرار می دهید باید از این موضوع آگاه باشید که دوربین فقط زوایای خاصی را در اختیار شما قرار می دهد.

دوربینهای مداربسته برای بررسی تصاویر و نقضهای احتمالی امنیتی، به مانیتورها یا صفحههای تلویزیون متصل میشوند که بتوان حرکتهای یک نفر مزاحم را در آن محیط دید. اگر بخواهیم به ویژگیهای دوربین مدار بسته با دستگاه مرکزی اشاره کنیم، باید گفت این دوربینها به صورت بیسیم به یک دستگاه مرکزی بیسیم متصل میشوند و منبع ذخیره سازی آنها یک هارد میباشد که درون دستگاه مرکزی بیسیم قرار دارد. در این نوشتار می خواهیم شما را با خرید دوربین مدار بسته و قیمت دوربین مداربسته به طور کلی آشنا کرده و یک دید کلی برای خرید دوربین مداربسته داشته باشید. دوربین هایی که در محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند از قابلیت های فراوانی برخوردارند، از جمله اینکه می توان با آنها در هر مکانی که باشید حتی از راه دور همه چیز را تحت نظر داشته باشید. این کارت حافظه ها را می توان در داخل پورت های تعبیه شده در دوربین قرار داد. عموماً در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و برخی از صنایع مادر مانند مس و فولاد نقاطی هستند که نه تنها نیازمند دوربین های ضدآب میباشند بلکه میبایست بعلّت گازی بودن محیط اطراف دوربین، تجهیزات داخلی اعم از برد یا مدارات الکترونیکی به گونه ای حفاظت گردند که امکان ورود گاز به داخل و جرقه یا اتصالی برد/ رله و تماس آن با گاز محیط بیرونی به طور کل قطع گردد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار