شیر دروازه ای یا کشویی اوریون Orion قیمت مشخصات فنی | kasrasaran

شیرهای دروازه ‌ای یا کشویی فانوسی به‌ گونه ‌ای طراحی شده ‌اند که تماس با مواد زیان ‌بار را هنگام نشت شیر-استم به حداقل برسانند. فانوس یک دستگاه فلزی است که می ‌تواند درز بین استم و بونت را چفت کند. این فانوس ‌ها هنگام عملکرد شیر می ‌توانند راه نشت سیال به هوا را ببندند. کاربرد شیرهای دروازه‌ای موازی به فشارهای پایین و افت فشارهای پایین و جایی که آب‌بندی فوق‌العاده مورد نیاز نباشد محدود می‌‌شود. در شیرهای دروازه‌ای موازی با ایجاد برخی تغییرات می‌توان آ‌ن‌‎ها را برای بعضی از کاربردهای خاص طراحی کرد.

مدیریت اسیدشویی در سیستم های آبیاری قطره ای

شیر دروازه ای یا شیر کشویی یا گیت ولو از پر مصرف ترین شیرآلات قطع وصل می باشند. شیر کشویی یا گیت ولو از لحاظ عملکرد به دو دسته شیر کشویی محور ثابت و شیر کشویی محور متحرک تقسیم می شود. شیر کشویی با حرکت خطی برای شروع یا قطع جریان سیال مورد استفاده قرار می‌گیرد. نام دروازه (Gate) از قرار گرفتن مجرابند در مقابل سیال مشتق گردیده است.

شیر دروازه ای یا کشویی اوریون Orion قیمت مشخصات فنی | kasrasaran

مهمترین موارد استفاده از این شیرها در مایعات ویسکوزیته، روغن های سنگین و سیالات غیر قابل اشتعال می باشد. علاوه بر این موارد کلی یکی از کاربرد های مهم این نوع شیر به عنوان شیر جداسازی (Isolation Valve) می باشد. در این شیر سطح اصطکاک بین پلاگ و بدنه، زیاد است بنابراین کار باز نمودن و بستن شیر به ویژه شیرهای بزرگ که تحت فشار زیاد کار می‌کند مشکل می‌باشد. همچنین در درجه حرارت‌های بالا بعلت انبساط پلاگ، شیر به سختی باز و بسته می‌شود.

فروش شیر دروازه ای فاراب

این شیرها جهت رساندن افت فشار به پایین‌ترین سطح مورد استفاده قرار می‌گیرند و قابلیت تنظیم جریان را ندارند. گیت ولو اوریون جزء شیرهای با کیفیت و پر فروش در بازار می باشند که برای قطع و وصل کردن (ON/OFF) جریان در خطوط استفاده می شود. این شیرها در حالت نیمه باز کارایی مناسبی ندارند و در خطوطی که نیاز به قطع و وصل کامل جریان می باشد مورد استفاده قرار می گیرند. در مورد شیر کشویی یا گیت ولو هایی که داخل ترانشه یا حوضچه قرار می گیرند شیر و اتصالات آن بایستی بر روی زمین نرم قرار داده شود تا به آن تنش وارد نشود.

برترین برندهای تولیدکننده شیر کشویی یا دروازه ای

دومی تلاطم و اصطکاک بیشتری ایجاد می کند که می تواند فشار و جریان را به میزان قابل توجهی همین الان این لینک را چک کنید کاهش دهد. اگر شیر کنترل اصلی بسته باشد، سیستم به طور موثر “خاموش” است و آن را بی فایده می کند. هر سیستم اسپرینکلر حداقل به یک شیر کنترل اصلی نیاز دارد که معمولاً در رایزرها، بین اتصال اصلی آب و شبکه لوله های سیستم قرار می گیرد. شیر دروازه یی  اغلب دسترسی به منبع آب را در یک اسپرینکلر آتش نشانی یا سیستم standpipe کنترل می کند. اگر این ولو برای تنظیم جریان مورد استفاده قرار گیرد، سرعت نسبتا بالای جریان منجر به فرسایش گیت و نشیمنگاه شده که همراه با لرزش های احتمالی گیت ، عمر مفید گیت ولو را کاهش می دهد.

  • این نوع شیر در اندازه های بالاتر از 2 اینچ (5 سانتیمتر) و حداکثر 80 اینچ (200 سانتیمتر) موجود است.
  • بنابراین از روی موقعیت استم می‌توان میزان باز و بسته بودن شیر را تشخیص داد.
  • گیت ولوها بر اساس نوع گوه استفاده شده در آن‌ها نیز تقسیم‌بندی می‌شوند.
  • دیسک شیرهای دروازه‌ای موازی از یک صفحه تخت تشکیل یافته است که سوراخی معادل قطر اسمی شیر در آن وجود دارد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار