تعرفه‌های اروپا بر خودروهای برقی چین؛ پکن در حوزه کشاورزی پاسخ داد

آسوشیتدپرس نوشت: اما این اقدام به طور گسترده به عنوان واکنشی به اقدام اتحادیه اروپا برای خودروهای برقی دیده می‌شود و همچنین به چین یک اهرم چانه زنی را برای هر گونه مذاکرات تجاری می‌دهد.

اولوف گیل سخنگوی تجاری کمیسیون اروپا به خبرنگاران در بروکسل گفت: یارانه‌های کشاورزی اتحادیه اروپا کاملا مطابق با مقررات سازمان تجارت جهانی است. کمیسیون بسیار دقیق تحقیقات را دنبال می‌کند و در صورت لزوم برای حصول اطمینان از اینکه تحقیقات چین مطابق با سازمان تجارت جهانی باشد، مداخله خواهد کرد.

این تعرفه‌ها برای وسایل نقلیه صادر شده به اروپا توسط برندهای چینی و خارجی از جمله تسلا اعمال می‌شوند.


منبع: https://www.irna.ir/news/85512576/%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7-%D8%A8%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D9%BE%DA%A9%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت پکن در پاسخ به تعرفه‌های اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی ساخت چین، به جای هدف قرار دادن خودروسازهای آلمانی، کشاورزان و دامپروران اروپایی را هدف قرار داده و تحقیقاتی درباره واردات یک محصول دامی از این قاره را آغاز کرده است.

مقام‌های پکن اعلام کردند که تحقیقات اتحادیه اروپا درباره یارانه‌های تولید خودروی برقی در چین «رفتار بارز حمایتگرانه» است که قوانین سازمان تجارت جهانی را نادیده می‌گیرد. بروکسل قصد دارد تعرفه‌های موقت از محدوده ۱۷.۴ درصد تا ۳۸.۱ درصد را بر خودروهای برقی از چین برای مدت چهار ماه (که از ۴ ژوئیه/ ۱۴تیر آغاز می‌شود) اعمال نماید.

تحقیقات در مورد واردات گوشت خوک از اتحادیه اروپا محصولات زیادی را از جمله گوشت‌های تازه و یخ زده و اندام‌های دام شامل می‌شود. این اعلامیه می‌گوید که انتظار می‌رود تحقیقات یک سال به طول بیانجامد و احتمال تمدید ۶ ماهه آن وجود دارد.

وزارت بازرگانی چین بدون اشاره به تعرفه‌های اعمال شده از سوی اروپا بر خودروهای برقی، روز دوشنبه اعلام کرد که یک تحقیقات ضد دامپینگ (ضد قیمت شکنی) درباره گوشت دام وارداتی از اروپا را آغاز می‌کند.

به نوشته این خبرگزاری، چین می‌توانست تحت عنوان مبارزه با تغییرات آب و هوایی، تعرفه ۲۵ درصدی بر روی واردات خودروهای بنزینی با موتورهای بزرگ اعمال کند؛ اقدامی که ضربه سختی را به شرکت‌های «مرسدس» و «ب‌.ام‌.و» وارد می‌کرد.

چین یک بازار بزرگ برای خودروسازهای آلمانی است و هیلدگارد مولر مدیر انجمن صنعت خودرو این کشور اعمال تعرفه اتحادیه اروپا در روز ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) را یک گام در راستای فاصله گرفتن از همکاری جهانی توصیف کرد. مولر در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه این اقدام، خطر جنگ تجاری جهانی در حال افزایش است.