انواع دوربین مدار بسته : کاربردهای دوربین ، بهترین دوربین چیست اعتماد شبکه پرهام | xenoncctv

هدف از نصب این دوربین ها کنترل تردد، کنترل ترافیک و جرایمی مانند سرعت بالا یا پارک ممنوع است. این دوربین با زاویه 180 و 360 درجه از تمام زوایا تصویر برداری می کند، بنابراین برای پوشش محیط به تعداد دوربین مداربسته کمتری نیاز دارید. دوربین Fisheye از مقاومت کمی برخوردار و برای نصب در فضاهای داخلی و محیط های بزرگ و پر تردد بسیار مناسب است. امروزه استفاده از دوربین های تحت شبکه یا ip رواج بیشتری پیدا کرده است. انتقال دیتا در این دوربین مداربسته در بستر اینترنت و از طریق پروتکل شبکه صورت می گیرد، ضمن اینکه برای انتقال تصاویر از دوربین به دستگاه nvr به کابل اترنت نیاز داریم.

http://computermagazine.ir

برای بهبود مجله خبری دوربین مداربسته زنون فیلمبرداری دوربین های آنالوگ، نسخه های متفاوتی از روی این دوربین ساخته شد که کیفیت دوربین های آنالوگ را تا حد دوربین های تحت شبکه بالا می آورد. کیفیت تصاویر دوربین HD بسیار بالاتر از دوربین های آنالوگ قدیمی بود به همین علت قابلیت نصب برخی سنسورهای هوشمند بر روی آن ممکن گردید. مدتی بعد از ساخت دوربین HD شرکت های مختلفی توانستند دوربین های مداربسته آنالوگ با فناوری Full HD که کیفیت آن به مراتب بیشتر از دوربین های HD بود بسازند. انواع دوربین مداربسته در انواع شکل‌ها و تکنولوژی‌های مختلف دسته بندی می شوند از لحاظ ظاهری بیشتر سه نوع اسپیددام، دام و بولت مورد استفاده قرار می‌گیرند و از لحاظ تکنولوژی دوربین‌های مداربسته به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تبدیل می‌شوند. شما می‌توانید تمام تجهیزات را به‌صورت جدا خریداری کنید، اما خرید پک آماده و کامل دوربین مداربسته که شامل تمام تجهیزات مورد نیاز می‌باشد، ارزان تر و آسان تر است. سیستم حفاظتی و نظارت تصویری شما حداقل باید شامل 1 تا 3 دوربین مدار بسته HD یا تحت شبکه IP، یک دستگاه dvr یا nvr، سیم و کابل مناسب، آداپتور و فیش باشد.

دوربین شیائومی آینه ای مدل YI Miror Dash Camera

این اتصال دهنده ها برای کابل های کواکسیلی از قبیل rg59، rg58 تا rg179 و rg316 مناسب هستند. دوربین های صنعتی با قاب و یا بدون قاب در داخل و یا خارج ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. ولی از طریق فناوری BLC یا کاهش دهنده نور پس‌زمینه که در دوربین IP وجود دارد این مشکل، کاملا برطرف می‌شود.

  • به دوربین های صنعتی دوربین های body camera نیز گفته می شود و بر خلاف اسمشان محدود به استفاده در صنایع مختلف نمی باشند.
  • دوربین مداربسته اسپیددام قوی ترین دوربین برای کنترل تردد محسوب میشود.
  • در دوربین های تحت شبکه IP نیازی به اتصال کابل مخصوص نیست و دوربین با استفاده از دسترسی اینترنت تغییر زاویه خواهد داد.
  • کلمه “دوربین مدار بسته” برگردان فارسی به انگلیسی “Closet Circuit television” یا به اختصار CCTV است.
بنابراین، هیچ خطری وجود ندارد که فیلم ضبط‌شده با وضوح کم یا شطرنجی به نظر برسد. راه‌اندازی آسان مانند کابل‌های مشترک کواکسیال و ترمینال کامپیوتر موردنیاز نیست. همان‌طور که از نام آن پیداست، این دوربین‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عملکرد مطلوبی در شرایط تاریک داشته باشند. می‌تواند با وجود تابش خیره‌کننده، نور مستقیم خورشید، بازتاب‌ها و نور ضعیف کار کند. وضوح تصویر معمولاً بی‌عیب و نقص است، بنابراین می‌توان ویژگی‌های چهره را تشخیص داد. اگر یک نگهبان دارید که پخش زنده ویدیویی را در تلویزیون نظارت می‌کند، این یک انتخاب ایده آلی است.

دوربین مداربسته آنالوگ هایک ویژن مدل DS-2CD1047G0-L

در این نوع دوربین ها تفاوت در ارسال اطلاعات موجب تفاوت در بستر انتقال اطلاعات نیز شده است. دستگاه ضبط کننده در سیستم مداربسته آنالوگ DVR است و برای اتصال دوربین به دستگاه از کابل کواکسیال استفاده می کنند. سادگی نصب و قیمت پایین، دو عاملیست که دوربین های آنالوگ را در جایگاه خوبی قرار داده بود. با این حال کیفیت پایین و محدودیت قابلیت ها از تعداد مشتریان این نوع دوربین کاسته است. ورود دوربین های آنالوگ HD توانست این خلا به وجود آمده را جبران کند و توجه مشتریان را مجددا به خود جلب کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار