انواع دوربین مدار بسته : کاربردهای دوربین ، بهترین دوربین چیست اعتماد شبکه پرهام | xenoncctv

لنزهایی که برای این نوع دوربین ها تهیه می شود باید به صورت جدا از دوربین خریداری گردد در نتیجه امکان این که ویژگی های لنز را متناسب با نیازی که موجود می باشد سفارش داد، وجود خواهد داشت. دسته بندی های مختلفی برای دوربین های مداربسته وجود دارد و آنها را از منظرهای مختلف با توجه به ویژگی هایی که دارند طبقه بندی می نمایند. از نظر نوع سیگنالی که دوربین ها دارند و با استفاده از آن به ضبط و ثبت تصاویر می پردازند آنها را در سه دسته دوربین های آنالوگ، دوربین های تحت شبکه یا IP و دوربین های دومنظوره قرار می دهند. مجری و نصاب نقش مهمی را در موفقیت یک پروژه نصب سیستم مداربسته ایفا می کند. شاید این اهمیت بیش از انتخاب محصولات مداربسته نیز باشد، چگونه می توان یک مجری و نصاب مناسب را انتخاب کرد.

http://computermagazine.ir

دوربین های با لنز ثابت قابل تنظیم نبوده و صرفا در جهتی که نصب می شوند تصویر برداری می کنند. نظارت بر تمام نقاط ساختمان، شرکت یا دفتر کار و سایر مکان ها علاوه بر اینکه هزینه‌بر است، ضروری هم نیست. پس شما باید ابتدا اماکن را اولویت‌بندی کرده و نقاطی که اهمیت بیشتری دارند را مشخص کنید. شاید خیلی علاقمند به دانستن زمان رسیدن بسته‌هایتان به درب منزل هستید. برای مثال اگر در یک محله خطرناک زندگی می‌کنید ممکن است به دوربین پیشرفته‌تری نیاز داشته باشید، نسبت به اینکه هدفتان فقط کنترل رفت و آمد و روابط فرزندان باشد. از لحاظ فنی توصیه می‌شود از هارد دیسک‌ های نظارتی استفاده شود، زیرا این هارد ها به‌صورتی طراحی شده‌اند که می‌توان 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته از آنها استفاده کرد و لذا می‌توانند از عهده برنامه‌های ضبط طولانی مدت برآیند.

  • PTZ در واقع مخفف Pan (چرخش)، Tilt (دوران)، Zoom (بزرگنمایی) می باشد.
  • نصب دوربین در اماکن خصوصی، مشاعات و… نیز پیرو رعایت یکسری اصول و قوانین امکان پذیر است.
  • برای انتقال تصویر دوربین وای فای روی موبایل نیازی به پورت LAN بر روی مودم نیست و داشتن یک مودم وای فای برای این امر کافیست.
  • دوربین مداربسته آی پی تحت شبکه در دو نوع بی سیم و با سیم تولید می شود و دارای کیفیت تصویر بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ هستند و قاعدتا قیمت دوربین مداربسته تحت شبکه از قیمت دوربین مداربسته آنالوگ بالاتر است.
  • ممکن است خود لنز نیز ضد آب (واتر پروف) طراحی شود اما در بیشتر موارد این قاب دوربین است که به عنوان ضد آب شناخته می شود.
  • دوربین‌های آنالوگ در بازار کشور ما در دسترس بوده و نصب آنها بسیار ساده‌تر و قیمت آنها بسیار ارزانتر از دوربین‌های دیجیتال است.
دوربین مداربسته 2 مگاپیکسل می تواند از دوربین 3 مگا پیکسل ارزان تر باشد به شرط آنکه تمام مشخصات دوربین ها به جز رزولوشن در هر دو یکسان باشد. اگر دوربین 2 مگاپیکسل دارای قابلیتی مانند دید در شب رنگی باشد و دوربین 3 مگاپیکسل دارای دید در شب IR به طور قطع دوربین 2 مگاپیکسل قیمت بالاتری دارد. بنابراین افزایش یا کاهش قیمت دوربین براساس تمام ویژگی ها و نه فقط یک مورد مشخص می شود. در کاربردهای غیر حرفه‌ای خانگی، فروشگاهی و اداری، خرید انواع دوربین مداربسته خانگی ارزان قیمت پیشنهاد می‌شود.

دوربین مداربسته IPC-A42P-D آیمو

تعیین این تهدیدات در کسب و کار یا تجارتتان، به شما کمک خواهد کرد که از سیستم امنیتی نظارت تصویری خود بیشترین بهره را بگیرید. همانطور که قبلا اشاره شد هر دستگاه ضبط کننده ویدئویی با توجه به تعداد کانال تصویری که دارد از تعداد دوربین محدودی پشتیبانی می کند. به طور مثال دستگاه با 4 کانال توانایی پشتیبانی تا 4 عدد دوربین را دارد. توجه داشته باشید که تعداد کانال تصویر دستگاه نباید کمتر از تعداد دوربین مورد نظر باشد.

مجله خبری دوربین مداربسته زنون به هزینه ای که می خواهید بکنید، این دوربین ها رزولوشن p720 تا K4 را ارائه می دهند. در معرفی انواع دوربین های مدار بسته، یکی دیگر از آن ها مدل C-Mount است. لنز این مدل دوربین ها جداشدنی است و میتوان لنز آنها را برای ضبط فیلم در مناطق مختلف از نظر فاصله تغییر داد. دوربین‌های C-Mount بزرگ و‌در معرض دید هستند، درنتیجه، مثل دوربین‌های Dome، همانند یک بازدارنده قابل مشاهده هنگام ارتکاب جرم عمل می کنند. این مدل از انواع دوربین مداربسته، بسیار قابل مشاهده است بنابراین به عنوان یک بازدارنده در مقابل افراد سودجو عمل می کند.

دوربین مداربسته آنالوگ هایک ویژن مدل DS-2CE76D3T-ITPF

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار