اظهارنامه مالیاتی 1400 دانلود فرم اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی ۱۴۰۰ شرکت مَلِک | تکس مپ

اظهارنامه مالیاتی 1400 دانلود فرم اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی ۱۴۰۰ شرکت مَلِک | تکس مپ

آموزش اصولی فرصتی برای حسابداران و تضمینی برای مدیران شرکتها است. در اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی باید تمام اطلاعات شرکت یا سازمان به همراه اسناد هویتی و همچنین همه اطلاعات مالی مانند درآمدها، هزینه‌ها و سود و زیان، با جزئیات کامل ثبت شود. اگرچه همه اشخاص حقوقی باید اظهارنامه مالیاتی را هر ساله تکمیل و ارسال نمایند، اما لازم است بدانید که لزوما همه این اشخاص مجبور به پرداخت مالیات نیستند. این اشخاص شامل مراکز و موسساتی می‌شوند که در طول زمان و با توجه به نیاز روز جامعه به وجود آمده باشد.

همان‌طور که می‌دانید یکی از پرکاربردترین خدمات حسابداری برای مشاغل مختلف تهیه‌ی اظهارنامه مالیاتی است. ابتدا، عبارت سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی و یا نشانی tax.gov.ir را در مرورگر دستگاه خود، جستجو کرده تا مطابق تصویر زیر، وارد صفحه اصلی سایت سازمان امور مالیاتی کشور شوید. برای ثبت نام اظهارنامه مالیاتی روی گزینه «ثبت نام الکترونیک» بزنید.

نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی طبق لایحه هفتم

به زودی این مطلب با آموزش نحوه تکمیل آنلاین اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی به روز میشود. نکات مهم برای تکمیل جداول اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و شرکتها را در PDF زیر مشاهده نمایید. همه مودیان و مشمولان پرداخت مالیات باید نحوه کار با دفاتر قانونی و تنظیم آنها را بدانند چرا که مالیات این افراد مستقیما از طریق این دفاتر تعیین و محاسبه میشود .

روش تهیه اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی چگونه است؟

در این شرایط، سال مالی شرکت به جای سال مالیاتی مبنای محاسبه مالیات و ارائه اظهارنامه قرار می‌گیرد، و اشخاص حقوقی می‌توانند ظرف مدت چهارماه از پایان سال مالی خود برای تنظیم اظهارنامه مالیاتی و ارائه آن اقدام کنند. اینکار باید در همین بازه انجام شود تا شرکت مشمول جریمه و مالیات علی الرأس نشود. «اظهارنامه مالیاتی» یک کارنامه مالی است که اشخاص حقیقی و حقوقیِ مشمول مالیات سالانه آن را برای محاسبه مالیات‌شان به سازمان مالیاتی تقدیم می‌کنند. این کارنامه می‌تواند به صورت خوداظهاری مالیات باشد یا سازمان امور مالیاتی آن را در اختیار مودیان قرار دهد. برخلاف اظهار نامه اشخاص حقیقی، برای ثبت نام اظهارنامه اشخاص حقوقی طبق قانون، زمان مشخصی، تعیین نشده است. همانطور که مستحضر هستید، تمام شرکت ها،یک اساسنامه دارند که روابط شرکا، سود، زیان و تمام مسائل مربوط به شرکت را مشخص می کند که یکی از این مسائل، سال مالی شرکت می باشد.

اطلاعیه عرضه اولیه سهام شرکت بهار رز عالیس چناران به روش ترکیبی در نماد معاملاتی “عالیس۱”

مودیان حقوقی می توانند پس از تایید نهایی اطلاعات اظهارنامه خود، از طریق سامانه اقدام به صدور قبض مالیاتی نموده که از منوی لیست قبوض قابل رویت و پس از چاپ قبض مالیاتی می توانند از طریق بانک و یا درگاه های پرداخت الکترونیکی بانک ملی اقدام به پرداخت نمایند. سازمان امور مالیاتی کشور، امسال نسخه اظهارنامه را بصورت الکترونیک و تحت وب همانند اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در اختیار مودیان گذاشته است. حسب بررسی بعمل آمده تغییرات محسوسی در جداول و صفحات اظهارنامه ایجاد نشده و تنها تغییر همان تحت وب بودن اظهارنامه است. سلام کاربر گرامی ، اطلاعات شما بطور خودکار در سامانه از طریق ثبت نام کد اقتصادی ثبت شده است و اگر با وارد کردن کد رهگیری پیش ثبت نام در اظهارنامه اطلاعاتی مغایر با آن وارد شود این خطا را به شما می دهد.

  • تنهاقسمتی از کد وارد شده است و در قسمت جای خالی تمامی کد واحد را تکمیل نمایید.
  • در‌ واقع مهلت ویرایش و اصلاح اظهارنامه مالیاتی سال 1401، 31 مرداد 1402 خواهد بود.
  • متقاضیان پر کردن انواع اظهارنامه، می توانند با ورود به سایت و پس از طی کردن مراحل پیش ثبت نام و ثبت نام، اقدام به پر کردن و سپس ثبت اظهارنامه مورد نظر خود نمایند.
  • من اظهارنامه املاک رو برای یک نفر پر کردم ولی مشخصات هر دو ملک اونو تو یه اظهارنامه وارد کردم که دارایی قبول نکرد و گفت جداشون کنم الان که وارد میشم تا دو تا اظهارنامه جدا تهیه کنم تو مرحله ارسال این پیغامو میده و ارسال نمی کنه .
  • © کلیه حقوق سایت برای شرکت توسعه سیستم های کاربردی و حسابداری ملک محفوظ است.
  • متقاضیان، می توانند با ورود به سایت سامانه موسسات دولتی و خصوصی و ثبت نام در آن ها، اقدام به استفاده از خدمات آن ها نمایند و از این طریق، در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنند.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار