اطلاعاتی کامل درباره دوربین های مداربسته | xenoncctv

این کسب و کار ها باید دوربین‌های ‏HD را انتخاب کنند تا از افرادی که مرتکب جرم شدند با وضوح بالا عکس بگیرد. به همین دلیل معنی ضبط دیجیتال جای خود را به مفهوم کاربردی تر ضبط از طریق شبکه می دهد. کلمه “دوربین مدار بسته” برگردان فارسی به انگلیسی “Closet Circuit television” یا به اختصار CCTV است. شرکت هایک ویژن از جمله بزرگترین تولید کنندگان سیستم های حفاظتی مطرح دنیا است که کشور چین صاحب امتیاز آن است.

http://computermagazine.ir

دوربین های کنترل سرعت نیز نوعی از دوربین های مداربسته می باشند که قادر به ثبت پلاک افراد متخلف بوده و می توانند از بروز تخلفات رانندگی جلوگیری نمایند. در ادامه قصد داریم تا به بررسی کاربردهای مختلف دوربین مداربسته بپردازیم تا شما در هنگام خرید این دوربین ها دچار سردرگمی نشده و قادر به انتخاب صحیح دستگاه، متناسب با محلی که قرار است دوربین در آن نصب گردد باشید. آموزشگاه فن آموزان برگزار کننده دوره های آموزشی از جملهآموزش نصب دوربین مدار بستهمی باشد . تولید کنندگان دوربین های مداربسته در جهت رفع معایب و بالا بردن کیفیت دوربین های آنالوگ اقدام به تولید دوربین های تحت شبکه یا IP نموده اند.

  • این نوع دوربین‌ها در گونه‌ها و اندازه‌های مختلفی مانند ساعت دیواری، دکور خاص کوچک و انواع وسایل خاص، تولید می‌شوند.
  • یکی از دوربین های پلاک خوان محبوب در بازار دوربین پلاک خوان مدل AT است.
  • تکنولوژی و کاربرد دوربین، کشور سازنده، برند، نوع و کیفیت دوربین و نوع لنز آن برخی از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت انواع دوربین مداربسته می‌باشند.
  • هر دوربین مدار بسته همانند یک کامپیوتر یا لپ تاپ می تواند گره شبکه باشد و به وسیله شناسه شبکه IP و در قالب الگوها و قوانین شبکه به مرکز کنترل متصل شوند.
  • یک لب کوچک در نوک لنز دوربین های بولت قرار گرفته است که از لنز در مقابل شرایط آب و هوایی نامساعد و سایر عوامل خارجی آسیب زا جلوگیری می کند.
به هر دوربین مداربسته که قاب آنها طوری طراحی شده باشد که از نفوذ آب به آن جلوگیری کند دوربین های ضد آب می گویند. ممکن است خود لنز نیز ضد آب (واتر پروف) طراحی شود اما در بیشتر موارد این قاب دوربین است که به عنوان ضد آب شناخته می شود. دوربین هایی که باید در فضای باز استفاده شوند و یا به اصطلاح دوربین های out door می بایست از قاب های ضد آب استفاده کنند. به کلیه دوربین ها که از نور مادون قرمز برای تشخیص تصاویر استفاده می کنند دوربین های اینفرارد یا ir گفته می شود.

همچنین به نوسانات برق نیز در ایجاد نویزهای دوربین را در نظر داشته باشید. یک از رشته کابل‌ها برای انتقال تصویر و صدا است و دیگری برای کاهش میزان پارازیت‌های ناشی از عوامل مختلف، به کار گرفته می‌شود. رایج‌ترین کابل تصویر برای دوربین‌های آنالوگ، کابل کواکسیال rg59 است. اما بر حسب توان مالی و نیاز خود می‌توانید از دیگر کابل‌ها نیز استفاده کنید.

دوربین مدار بسته دید در شب

مجله خبری دوربین مداربسته زنون PoE این امکان را فراهم می‌کند که دوربین تحت شبکه، از طریق کابل اترنت نیز تغذیه شده و برق خود را تامین کند. یعنی اینکه در صورت قطع شدن برق محلی، همچنان می‎توان از دوربین مدار بسته استفاده کرد. لنز سنسورهای دوربین تحت شبکه معمولا از نوع CMOS و فاصله کانونی لنز در هر دوربین متفاوت است. در مورد کیفیت تصویر دوربین‌های مدار بسته باید گفت که مانند دوربین آنالوگ دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند. دوربین‌های مدار بسته آنالوگ از ابتدایی‌ترین و متداول‌ترین دوربین‌هایی هستند که در دنیای امروز، کاربرد زیادی دارند.

دوربین مخفی

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار