اشتباهات رایج در مورد آسانسور و پله برقی آسانسور و پله برقی بنیس فراز

اشتباه– برخی مردم مدعی می شوند آسانسوری که در آن سوار بوده اند ناگهان چند طبقه سقوط نموده و سپس به خودی خود ایستاده است. سازمان های دولتی و عمومی نسبت به اخذ گواهینامه های استاندارد… عضويت در اتحاديه صنف توليدکنندگان و تعميرکاران وسايل الکترومکانيک تهران.

در اغلب موارد، شرکت های نصاب تجهیزات مورد نیاز پروژه خود را از شرکت های سازنده تهیه نموده و آنها را مطابق سلیقه و نیاز مشتری فرآوری و نصب می کنند. چرخهای هدایت کننده، زنجیر پله ها، مجموعه پله ها ، گیربکسها و فلکه ها همگی قبل از ارسال از کارخانه، در داخل خرپا و در محل خود نصب می شوند. شرکت آسانبرکاران عرشیان بر اساس پروانه بهره برداری مجوز تولید 375 دستگاه انواع پله برقی را در سال 1398 از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت نموده است.

بیشترین کاربرد پله برقی در اماکن عمومی مانند فرودگاه ها، مترو، ساختمان های تجاری و فروشگاه های بزرگ و … خوشبختانه در اغلب ساختمان های قدیمی می توان نوعی از بالابر را نصب کرد اما استفاده از شیوه های مناسب در نصب و همچنین انتخاب بهترین نوع آسانسور در این ساختمان ها اهمیت زیادی مرجع دارد. بررسی وضعیت ساختمان توسط کارشناسان فنی انجام می شود و بهترین راهکار برای نصب انواع آسانسور خانگی به ساکنین پیشنهاد می شود. البته وزن پله‌های پنهان با وزن پله‌های آشکار موازنه و برابر است به همین دلیل هم موتور پله برقی تنها وزن افراد روی پله برقی را که در حال بالا یا پایین رفتن می باشد تحمل می کند.

تحلیل بهینه سازی چهارچوب کادر وزنه

اشتباهات رایج در مورد آسانسور و پله برقی آسانسور و پله برقی بنیس فراز قاب نگه‌دارنده‌ای که کف کابین، ترمزهای ایمنی، کفشک‌ها و سیم بکسل ها به آن متصل می‌شوند. در این حالت، کابین مجهز به درب اتوماتیک بوده که پس از توقف کابین از یک سمت به سمت دیگر بازشده لیکن درب طبقه به‌صورت لولایی بوده و بایستی به‌صورت دستی توسط کاربر باز شود. درب کابین و طبقه پس از توقف کابین به‌طور خودکار از یک سمت به سمت دیگر باز می‌شود. آسانسور تنها وسيله رفت و آمد ترافیکی است که مورد استفاده تمامی گروه سنی قرار می گيرد و عمومي ترين وسيله جابجائي عمودی در جهان است. استفاده از آسانسور در اماکن عمومی و خصوصی بسیار رواج یافته است و دیگر کمتر کسی را می‌توان یافت که از این وسیله پرطرفدار استفاده نکند. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به شرکت فنی و مهندسی ستاره فراز نما می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

موقعیت نسبی این چرخها باعث میشود تا پله ها پس از خروج از صفحه شانه پائین بصورت یک راه پله در طول مسیر خرپا قرار گیرند. در طول مسیر خرپا، این چرخها در حداکثر فاصله نسبت بهم قرار گرفته اند که باعث می شود تا هر پله نسبت به پله قبله زاویه 90 درجه ایجاد کند. دز قسمت بالا و پائین مسیر، این چرخها به یکدیگر نزدیک می شوند بنابر این چرخهای جلو و عقبی پله تقریبا در یک امتداد قرار می گیرند. این امر باعث می شود تا پله ها بصورت صفحات تختی در کنار هم قرار گیرند. بنابراین بسادگی می توانند طی حرکت دریک مسیر حلقوی به مبدا بازگردند.

سیبرگ، کلمه پله برقی را از ترکیب دو واژه ESCALA که در لاتین به معنای پله ها می باشد و ELEVATOR که به معنای آسانسور است ابداع نمود. در 1910 سیبرگ حق ثبت اختراع خود را به شرکت آسانسور اوتیس واگذار نمود. علیرغم پیشرفتهای بسیاری که در زمینه تکمیل این اختراع از بدو تولد تا کنون صورت گرفته، اما طراحی اولیه سیبرگ، هنوز هم اساس ساخت پله برقی است.

زمانی که پله برقی و یا رمپ در یک محلی نصب و راه اندازی می گردد مانند آسانسور و بسیاری از تجهیزات صنعتی دیگر، باید در بازه های زمانی مشخص، مورد بازدید و بررسی قرار بگیرند. این امر باید توسط افراد متخصص و کارشناس در این حوزه صورت پذیرد تا در صورت وجود مشکل، سریعا شناسایی شده و برطرف گردد تا امنیت جانی افرادی که از پله برقی و یا رمپ استفاده می کنند به خطر نیافتد. شرکت آسانسور و پله برقی امیدیار با هدف ارتقاع و ارایه خدمات متفاوت در زمینه مشاوره، طراحی، فروش، نصب و خدمات پس از فروش این صنعت در سال 1386 شروع به فعالیت نموده است. موارد مهم در استاندارد پله برقیپله های برقی، کاربرد زیادی در طول روز دارند و از ظرفیت جا به جایی بالایی برخوردار هستند؛ بنابراین در ساخت و نصب آنها باید استانداردهایی رعایت شود تا سلامت کاربران را به خطر نیاندازد. پله برقی، مجموعه ای از پلکان به هم پیوسته است که به منظور جا به جایی افراد بین طبقات ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. پله ها در این سیستم به صورت چرخه ای تکرار شونده و بازگشتی در گردش هستند و موتور باید توانایی وزن افراد روی پله ها را داشته باشد.

  • مدرن سازی آسانسور؛ آنچه مدیران ساختمان باید بدانند طراحی و ساخت آسانسورها معمولا در چارچوب‌ کارکردهای متفاوت خود بین 20…
  • اسانسورها نیز وسیله مناسبی برای کمک به افراد در جابجایی بین طبقات یک ساختمان هستند.
  • خرپا همچنین مجهز به حفاظ و دو نوار دستگیره است که با سرعتی هماهنگ با سرعت حرکت پله ها حرکت می کنند.
از پله برقی غیر تجاری در ایستگاه های قطار و پایانه های مسافربری استفاده می شود. در سیستم پیاده روی متحرک یا رمپ به جای استفاده از استپ از پالت بهره می گیرند و همان نقشی را که پلکان در مجموعه پله برقی ایفا می کند را پالت در سیستم رمپ دارد و افراد در هنگام جابجایی بر روی آن می ایستند. زمانی که بخواهیم ارتفاع یک پله برقی را برای طراحی بدست آوریم باید اندازه فاصله دو طبقه از هم را داشته باشیم تا بر اساس آن ارتفاع پله برقی برای ساخت، تعیین شود. این نوع از پله برقی ها را معمولا در فضای باز مثل پل عابر پیاده نصب می کنند. پله برقی نیمه تجاری در طول 24 ساعت شبانه روز در حال کار هستند و در زمان های پر ترافیک نیز به خوبی قابلیت سرویس دهی به مسافرین را دارند. در طراحی پله برقی به فاصله عمودی بین طبقات برای به دست آوردن شیب درست باید توجه گردد.

شرکت آسانسور در تهران

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار